Gidon derdim

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Herkese merhaba.

Bundan önceki bisikletimde bullhorn gidon kullanıyordum ve çokta rahattım.
Gidonum hala duruyor ve yeni bisiklete takmak istedimde şu problemle karşılatım ;

vites ve fren kollarının kelepçeleri bullhorndan geçmiyor.
daha öncekide geçmemişti ve biraz arasını açmaya çalıştımda kelepçeler kırılmıştı.
bu yüzden fren setini komple değiştirmek zorunda kalmıştım.

Bu kelepçeleri nasıl genişletebilirim?
yada aklıma bar extender diye satılan bir parça geldi ;
(link)

bunu gidona taksam fren ve vites kolları çokmu uzakta kalır ?
 
Scudo

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.366
Tepki
2.562
Yaş
37
Şehir
Zeytinburnu
Bence eski tip yol gidonlarini kullanabilirsin droplarini kesip. Capi daha dar oldugu icin sanirim olur. Eski ince tip gidounu da simdiki 31.8 borulara uyduran aparatlar var. gidon bogazi problemini de oyle halledersin.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
ahmet o aparatlar çok sağlıklı değil yükte iken aşşa inebiliyor :)
elimdeki bullhornu kullanmaya niyetim kesin :)

sadece vites ve fren kelepçelerini nasıl genişleticem hala onu araştıyorum.
biraz zımpara ile denedim ama çok çalışmak lazım.

başka fikri olan varmı ?
 

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.207
Tepki
11.769
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
1- Öncelikle bir adet kumpas ile gidon boru çapı ve vites/fren kolları halka çapları tespit edilir.
Kumpası nereden bulayım, bulsam nasıl okuyayım denilirse, en yakın sanayide bir ustadan yardım istenir.

2- Eğer çaplar arasında makul bir fark varsa (0.5 - 1mm) bir adet yuvarlak alüminyum eğesi ile kelepçeler genişletilir.
El becerisi problemi varsa kumpası aldığınız ustaya ısmarlayacağınız yarım kilo baklava her kapıyı açar.

3- Aradaki fark daha büyükse kelepçe çaplarını genişletmek mekanik olarak zayıflatır. Alternatif çözümler üzerinde durmak daha mantıklı hale gelir.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Sadettin Z. bar extender taksam fren kolları çokmu uzakta kalır.
sanıyorum bar extender gidondan 3 yada 4cm daha ileride konumlanıcak.
fren koluda şuan 4 cm ilerde olursa bar extender ile 7-8cm uzakta olucak.
bu ne kadar problem olur sizce ?
 

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.207
Tepki
11.769
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
Gidon boğazındaki 1 cm farkın bisiklet üzerindeki ergonomide önemli etkisi olduğu düşünülürse, vücudunuza uygun ölçüde bir kadroda fren kollarını 7 cm ileri aldığınızda kollara erişebilmek için üst borunun üzerine kedi gibi yayılmanız gerekir. Bu pozisyonda konforlu bir sürüşün yakınından bile geçmeyeceğinizi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
bende şöyle bir fikir içindeyim ;

bullhorn gidon zaten dar olduğu için (42 cm) elle tutma yerleri fren ve vites kelepçeleri ile dahada daralıyor (yatay eksende)
zaten bullhorn kullanırken eller genelde dikey eksende oluyor ve hidrolik fren kollarını yüzükve orta parmağınızla geriye doğru itiyorsunuz.

fren kollarının gidondan 7 cm önde olması sanki eller dikey eksende iken daha bir kolaylık sağlar.
yataydada bir o kadar zorluk çıkartır diye düşünüyorum.

yanılıyormuyum?@Sadettin Z.


(link)
şu ilanımda gidonun resmi var..
 

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.207
Tepki
11.769
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
Bullhorn gidonu droplardan tutarken gidon boğazının yanında duran fren kollarını nasıl kullanabildiğinizi çözemedim, ancak gidon uzatma aparatının da burada verimli olacağından ciddi şüpheliyim.

V fren olsa alternatif üretmek kolay ama hidrolikte pek fazla seçeneğiniz yok.