@3rsin teşekkür ederim. Bisikleti 200 kilometre kadar kullandım. Daha önce Merida Crossway 300 kullanıyordum, bagaj vs derken 15 kilodan ağır bir bisikletti. Şimdi buna geçince çok farklı hisler yaşadım elbette. Birincisi ilk defa yol bisikleti kullanıyorum, oda böyle orta seviye bir karbon olunca çok memnun kaldım. Daha önce sürekli her yerde karşıma çıkan rijidite kavramı çok soyut kalırdı, buna bindikten sonra ne kastedildiğini anladım. Düz yolda stabil tempoda giderken pürüzleri neredeyse Crossway kadar emerken, tempo için yüklendiğinde inanılmaz bir esnemezlik gösteriyor. Öyle ki adeta selenin üstünde her pedalda sekiyorum.
Aynı şartlarda aynı güzergahta (20km) Crossway ile 20-21 ortalama tuttururken şimdi 27-28 hatta bir kere çok yüklenerek 30 ortalama yakaladım, bu fark benim için inanılmaz gerçekten.
Araştırmalar sonunda yol bisikletiyle tırmanışlardan çok korkarak aldım, ama 10 kilometrede 300 metre elevasyon olan rotada Crosswayden daha az yorularak %15 daha hızlı tırmandım. Sanırım bunda en büyük etken hafiflik olsa gerek. Crosswayde en küçük vites kombinasyonu 26/32, bunda 34/28 olmasına rağmen çok dik olmayan ortalama %5-6 eğimli rampalarda bu bisikletle daha rahat tırmanıyorum.
Sürüş pozisyonu dolayısıyla elbette rüzgardan daha az etkileniyorum.
Malzeme kalitesi olarak, başka marka modellerle kıyaslama yapacak tecrübem yok fakat; kadro kalitesinde zaten kendini ispatlamış bir marka. Üzerinde 105 set var, şu ana kadar hiçbir sorun yaşatmadı, bir kere bile vites geçerken takılmadı. Gidon bandı yumuşacık, çok hoşuma gidiyor. Selesi elbette çok rahat sayılmaz, hele Brooks B17'den sonra ilk birkaç sürüşte jelli tayt kullanmama rağmen pişik oldum.
Şu ana kadar gözlemlerim bunlar. Dediğim gibi kıyaslana yapacak tecrübeye sahip olmasam da, iyimi almışım diyorum. Bisikletlerimin ikisini de çok ince eleyip sık dokuyarak aldım ve ikisini de çok seviyorum :asik: