Giant Rock vs. Sedona Borla vs. Kron XC 500 Karşılaştırma

Kayıt
7 Ekim 2009
Mesaj
14
Tepki
1
Şehir
konya
Arkadaşlar bu üç bisiklet arasında kaldım. Fiyatları hemen hemen aynı.
Giant Rock hakkında fazla bilgi bulamadım. Öncelikle Giant Rock'ın Borla ve XC500'e göre avantaj dezavantajları hakkında yorumları bekliyorum.

Giant Rock kullanan varsa kullandığı kadro ölçüsü ile beraber bisikletin ağırlığını söyleyebilir mi? Bisikleti hakkında yorum yapabilir mi?

Şimdiden teşekkürler.

NOT: Sedona 711 ve Kron XC1000 almak istemiyorum.
Özellikler:
Giant Rock
Kategori XC & Tur
Kadro Giant AluxX Alüminyum
Amortisör Suntour M2025 63mm travel
Arka Suspansiyon -
Jantlar Aluminium
Tekerlek Göbekleri Aluminium
Jant Telleri Celik
Lastikler Kenda 26x1.95
Ayna Kol Suntour XCC
Zincir KMC Z51
Kaset Shimano TZ07 14-28 freewheel
Orta Mil VP cartridge
Ön Arttırıcı Shimano C51
Arka Arttırıcı Shimano TX 30
Vites Kolları Shimano EZ Fire 21 speed
Gidon Steel riser
Gidon Boğazı Aluminium ahead
Çatal Yatağı -
Frenler Tektro linear pull
Fren Kolları Shimano
Sele Giant MTB Sport
Sele Borusu Steel
Renkler
Boylar XS, S, M, L, XL
Kron XC 500
Kategori XC & Tur
Kadro Alüminyum 7005 Double-Butted
Amortisör Zoom
Arka Suspansiyon -
Jantlar Remerx
Tekerlek Göbekleri Bitex Taiwan
Jant Telleri HTI
Lastikler CST
Ayna Kol Shimano FC-M151
Zincir KMC Z51
Kaset Shimano MF-TZ21
Orta Mil Shimano BB-UN26
Ön Arttırıcı Shimano FD-M190
Arka Arttırıcı Shimano RD-TX31
Vites Kolları Shimano ST-EF60
Gidon Kalloy
Gidon Boğazı Kalloy
Çatal Yatağı VP A41
Frenler Shimano BR-M422
Fren Kolları Shimano ST-EF60
Sele VADER
Sele Borusu Kalloy
Renkler Siyah, Beyaz, Mavi
Boylar 14,5-16-17,5-19,5

Sedona Borla
Marka Sedona
Model Borla
Kategori XC & Tur
Kadro -
Amortisör SUNTOUR XCM BEYAZ
Arka Suspansiyon -
Jantlar 26 TM ALİM.ÇİFTKAT
Tekerlek Göbekleri JOYTEC MANDALLI
Jant Telleri SİYAH
Lastikler CST 26*195 SİYAH
Ayna Kol SHIMANO FCM-151
Zincir KMC Z-51
Kaset SHIMANO 7Lİ TZ-37 MEGA
Orta Mil SHIMANO 340 ACERA UN-26
Ön Arttırıcı SHIMANO C-50
Arka Arttırıcı SHIMANO TX-30
Vites Kolları SHIMANO ALTUS EF50-7Lİ
Gidon AMOEBA BEYAZ
Gidon Boğazı AMOEBA BEYAZ
Çatal Yatağı NECO
Frenler TEKTRO
Fren Kolları SHIMANO ALTUS EF50-7Lİ
Sele SELLE ROYAL
Sele Borusu TRANZ-X 27,2 SİYAH
Renkler SİYAH - GRİ, MAVİ - BEYAZ, KIRMIZI - SİYAH
Boylar 14/16/18/20"
 
Scudo

Ercüment Özyurt

Daimi Üye
Kayıt
13 Mayıs 2009
Mesaj
208
Tepki
387
Şehir
İzmir
Giant Rock hakkında çok bilgim yok ama sizin yazdığınız bilgilere göre birşey dikkatimi çekti. Arka rublede (kaset) en küçük dişli 14 diş. Diğerlerinde 12 diş. Çok hız yapamazsınız. 14 dişten başladığına göre bari 32 dişe kadar çıksaydı yokuşlarda rahatlatırdı en azından. Çok anlamam ama diğer komponentler de Giantta daha düşük modeller sanki :)

Sedona borla tavsiye ederim. Ben iki senedir kullanıyorum memnunum. Her ne kadar önümüzdeki sene daha üst düzey bir bisiklet düşünüyorsam da borlamı da elimde tutacağım. Seçim yapmak zor iştir. Kolay gelsin :)
 
Kayıt
7 Ekim 2009
Mesaj
14
Tepki
1
Şehir
konya
Donanımdan hiç anlamadığım için dişlilere dikkat etmemiştim. Söylediğiniz çok iyi oldu
teşekkürler.

Giant Rock'ın farklı sitelerde özelliklerinin değiştiğini fark ettim. Şimdi Giant'ın sitesinden aldığım özellikleri yazıyorum. Belki bunlar daha iyidir :) Bilemiyorum.

Frame GIANT ALUXX
Fork SPINNER GRIND OS
Shock N / A
Handlebar GIANT STEEL
Stem GIANT ALLOY
Seatpost GIANT ALLOY 30.9
Saddle VELO VL-3114
Pedals FEIMING FP-820 ALLOY
Shifters SHIMANO ST-EF50
Front Derailleur SHIMANO FD-M191
Rear Derailleur SHIMANO ALTUS RD-M310
Brakes PROMAX TX-121
Brake Levers SHIMANO ST-EF50
Cassette SHIMANO CS-HG30-8
Chain KMC Z-72
Crankset SHIMANO FCM-191
Bottom Bracket VP-BC73
Rims GIANT CR70 ALLOY W/CNC SIDE
Hubs GIANT ALLOY
Spokes 14G STAINLESS BLACK
Tires KENDA K-821
Sizes XS,S,M,L,XL,XXL
Colors BLACK, BLUE
 

Ercüment Özyurt

Daimi Üye
Kayıt
13 Mayıs 2009
Mesaj
208
Tepki
387
Şehir
İzmir
Giant ile Sedona ya da Kron aynı fiyat ise dünyada tanınmış bir marka olan giant'ın yerli markalar olan sedona ve krona göre daha düşük seviye komponentler kullandığı kesindir diye akıl yürütsek yanlış olmaz. Yoksa aynı fiyatı nasıl sağlayabilir. Aynı kalite aksamlarla aynı fiyatı verirse sedona ve kronu kim alır, scott, giant, trek felan almak varken :)
 
Kayıt
7 Ekim 2009
Mesaj
14
Tepki
1
Şehir
konya
Giant'ın bayiine baktım. İlk verdiğim özellikler doğruymuş. Ülkeye göre farklı özelliklerde üretiyormuş. Birde bisikletin ağırlık bilgileri yoktu ama kesinlikle kron xc 500 den daha ağır olduğunu söyleyebilir hemde xs kodrosu için. Şu anda indirimler filan üçüde 525+-10 TL. Giant'ın Boulder 580. Farkı arka artırıcı acera, maşa Sounter XCM V2, 24 vites
Sedona Konya'da kalmamış. İnternetten'de almak için uğraşmak istemiyorum. Sanırım Kron XC500 alacağım. Konyada son 525 diyorlar.

Birde bu dişli konusu aklıma takıldı. Şimdi Shimona'nun sitesine baktığımızda FC-151 ayna dişli için 42 -34 - 24T veya 48 - 38 - 28T olabilir demiş.
MF-TZ21 Kaset içinde 14, 16, 18, 20, 22, 24, 34T veya 14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T olabilir demiş. TZ37 içinde 13 den başlatmış. Yani bisiklete ne takıldığını nasıl anlayacağız ? Üzerine baktım diş sayısı yazmıyor. SAnırım tek tek dişleri sayacağız :)
 

Burak ELMAS

Daimi Üye
Kayıt
10 Haziran 2009
Mesaj
235
Tepki
151
Şehir
İst. / Çekmeköy
üzerinde takılı olanın dişlerini sayıcaksın gibi gözüküyor:D bahsettiğin 3 bisikletide inceledim giant rock diğerlerine göre bariz ağır borla vs xc500 de ise borla ağır gibi geldi bana ama kesin bir ölçüm yapmadım iyi forumlarr...
 
  • Beğen
Tepkiler: Sabri ALTUNKAYA
Kayıt
7 Ekim 2009
Mesaj
14
Tepki
1
Şehir
konya
Kron XC500 aldım. Vites ön dişlilerin geçişlerinde biraz sorun vardı. Servis ayarladı. Ama hala ufak sorun var. En küçük ön dişliden ortya, ortadan en büyüğe geçmesi için artırıcı ileriye doğru biraz itip itili tutmak gerekiyor. Bu normal mi?
Birde bisiklet ayaklığı kutudan çıkmadı. Standart bir iki tanesi için vida deliği küçük geldi. Ne yapcaz?

Yardımlar için şimdiden teşekkür.
 

Ercüment Özyurt

Daimi Üye
Kayıt
13 Mayıs 2009
Mesaj
208
Tepki
387
Şehir
İzmir
Hayırlı olsun :) Vites ayarları fabrika ayarı şeklinde geldiğinden bir süre tam oturmaz. Bir ay kadar kullandıktan sonra ayarlarını yaptırdığınızda sorunlar azalacaktır. Ama öndeki en büyük dişliye geçebilmek için geçene kadar basılı tutmak yine de gerekebilir. Yani vitesle ilgili problemleriniz normal. Dağ bisikletlerine ayaklık koymazlar. Uygun bir ayaklık bulana kadar o şekilde idare edeceksiniz. Bir çok arkadaş hiçbir zaman ayaklık kullanmıyor. Gidondan, pedaldan dayayarak, kadroya maşaya zarar vermeyecek şekilde yatırarak idare edeceksiniz. Bisikletinizi iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sabri ALTUNKAYA

Burak ELMAS

Daimi Üye
Kayıt
10 Haziran 2009
Mesaj
235
Tepki
151
Şehir
İst. / Çekmeköy
bsikletiniz hayırlı olsun ilk zamanlar kullanımdan sonra ayarlar gerekecektir hatta bazı yerlerde gevşemede olucaktır örneğin benim gidon 1 hafta sonra bayaa bir gevşemişti zamanla ayarlar oturur kafana takma bol pedallar..
 

BULUT ÇELİK

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ağustos 2009
Mesaj
443
Tepki
163
Şehir
istanbul AVCILAR
güle güle kullanın bende kron xc 500 ü ikinci el aldım 2009 model haziran faturalı 17.5 kadrosu.ayaklıkla tarttım: 13.1 geldi yani ayaklık olmadan ağırlığı 12.8-12.7 arasında.. tek beğenmediğim özelliği vites sistemi firenleri ise gayet iyi maşadasert bu aradazoom maşa... sizin bisikletin ağırlığı nedir acaba merak ettim..
 
Kayıt
7 Ekim 2009
Mesaj
14
Tepki
1
Şehir
konya
Tartmadım ama benim bisiklet 19.5 inch bu yüzden sizinkinden daha ağırdır sanırım. Çok merak ediyorsanız tartıp söyleyebilirim. Ayaklık işini nasıl hallettiniz, ben bir kaçtanesine baktım benim bisikletin vida deliği küçük geliyor siz nasıl yaptınız? nasıl bişey aldınız?
 

zeratul

Üye
Kayıt
18 Ağustos 2008
Mesaj
25
Tepki
17
Şehir
Ankara - Niğde
Arka ayaklık diye tabir edilen kadro üstünden vidalanan ayaklıklar var. kadroya pek zarar vermiyorlar hatta vidalarken altına kauçuk koyarsanız hiç zarar vermem. Bisikletin aka göbeğine doğru kadro üstüne takılıyor. Bisikletçilerde arka yaaklık diye sorarsanız size göstereceklerdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sabri ALTUNKAYA
Kayıt
13 Ağustos 2009
Mesaj
60
Tepki
14
Şehir
Bursa
hayırlı olsun. 3 ay önce ben de 17.5 kron xc 500 aldım.gayet memnunum. Bisikletçilerde farklı modellerde ayaklıklar oluyor. Bisikletine deneyerek almanda fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sabri ALTUNKAYA
Kayıt
7 Ekim 2009
Mesaj
14
Tepki
1
Şehir
konya
Kron Xc 500'ün dişlilerde problem oluştu. vites azaltırken yani en büyük dişliden orta dişliye geçerken pedal kilitlendi. Dişlilere baktığımda zincirin kadronun arka tekere giden borusu ile ön büyük dişli ve ön artırıcı arasında sıkıştığını gördüm. Ön artırıcıyı sökerek kurtarabildim. Tabi kadronun boyası biraz gitti. Zinciri kurtardıktan sonra dişlilerin bence kadroya çok yakın olduğunu gördüm. Acaba zincirin çıkacağı tuttuda araya mı sıkıştı ne oldu acaba ? Böyle bir durumla karşılaşan var mı ne yapmak lazım ? Fotolarınıda ekleyeceğim en kısa sürede ?
 
Kayıt
7 Ekim 2009
Mesaj
14
Tepki
1
Şehir
konya
Fotografları ekleyemedim ama sorunun kaynağını buldum. Orta dişlide çatlaklar var. Çatlağa sıkışan zincir dişliden kurtulamıyor ve olmadık yerlere gidip sıkışıyor.
Zaten ilk aldığım gün ufak bir sıkışma olmuştu. Elimle kurtarabilmiştim. Bende vites sisteminin ayarsızlığındandır heralde deyip servise götürdüm. Adam bir ayar geçti. Sonra bir defa daha oldu.basit bir şey. Son olarak yukarıda anlattığım gibi tam bir sıkışma ile problemin ciddiliği anlaşıldı.

İki haftalık KRON XC500'de böyle bir sorun olması KRON XC 500'e güveni mi sarstı. İşcilik sıfır. Borla kullanmadığım için bilemiyorum. KRON XC 500 önermiyorum.
 

BULUT ÇELİK

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ağustos 2009
Mesaj
443
Tepki
163
Şehir
istanbul AVCILAR
bence okadar kafaya takılacak bi sorun değil çünkü sıfır alınan bisiklette mutlaka sorunlar olur kullandıkça ayarları kendiniz yapmanız gerekebilir 3 aylık sıfır saılacak bi xc 500 aldım daha önce yazmıştım. kullanıldığı halde güvenmeyip tekrardan elden geçirdim ön arka millerin tekerlek dönerken takılma yaptığını farkettim ve gevşettim .kadro kulağının yerinden oynadığını farkettim ön vites aktarıcının arka vitesle beraber değiştirirken sıkışma yaptığını farkettim ve kadroyu çizdim malesef. ufak ama önemli denebilecek basit ayrıntılar bunlar ayrıca gidon boğazını ters takarak daha yatık bi şekile soktım yokuşlarda daha rahat oluyor fren-vites kollarını açı ölççerle ölçüp yere 45 derce eğimde olarak tekrar konumlandırdım arka ayaklık kadronun arka çatalına takılan modeldenkullanmak gerekiyor ben gayet memnunum xc 500 den başlangıç için ideal şuan hutchinson slick lastik taktım yağ gibi kayıyor yollarda .. bi arkadaşın sedona 781 i ni sürdüm inan çok fazla bi fark yok sürüşte ama vites ve çekiş sistemi gerçek yarışta yolda kalır.. ondan eminim yavaş yavaş upgrade yaparak komponentleri yükseltebilirsiniz ben ole yapacağım güle güle kullanın .:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sabri ALTUNKAYA