Giant Reign 0 Custom Enduro, İnternet Fenomeni

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

Serkan Yalnız

Daimi Üye
Kayıt
5 Ekim 2010
Mesaj
365
Tepki
395
Şehir
İstanbul - Beşiktaş
İsim
Serkan Yalnız
Bisiklet
Cube
Daha önce çok farklı bir haliyle paylaşmıştım, şimdi ise yeni donanımı ve fotoğraflarıyla bisikletimi tekrar beğeninize sunuyorum.

https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2F93mum020h%2Fimage.jpg&hash=9f967ec6cda9f612ab11fa924e84a710

https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2F9iy4f0nxt%2Fimage.jpg&hash=c08e1535a4b99a526f6e168c8c611961

https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2Fum81mrv3l%2Fimage.jpg&hash=c65607cede8ea038582551d5b092e11b

https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2Fgic6ednw1%2Fimage.jpg&hash=77e6cc8830d2c41235459f437ea3cd99

https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2Fg4aues3sh%2Fimage.jpg&hash=98ad16252835123e2deeef75d38d78b5

https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2Fns2catru9%2Fimage.jpg&hash=bb118f02b49a64db9a19630f39b6ff6b

https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2Fo3f79uiwh%2Fimage.jpg&hash=8f0068b266e49902135d2d540116bbf3

https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2Fvyuc2ehwx%2Fimage.jpg&hash=9e48eb5f44d58c582de21d16a389972e

Çok severek kullandığım, tamamiyle custom, Türkiye'de ve dünyada eşi bulunmayan Giant Reign 0 model Enduro - All Mountain bisikletim. Farklı donanımlarla ve grafiklerle topladığım, yıllar içinde hep daha iyi bir noktaya taşıdığım ve güncel tuttuğum bisikletim, şu an bu kategoride ülkemizde satın alabileceğiniz en üst seviye ve donanımlı bisiklettir. Gerek yurtiçi gerek yurtdışı olsun, pek çok kez paylaşılmış, Pinkbike forumlarında çok ünlü, VitalMTB'de 2 kere Bike of the Day olmuş bir bisiklettir. Halen Bike Check sayfasında en çok görüntülenen bisikletler arasındadır. Bu bağlamda da kendinize özel hissedebileceğiniz, fazlasıyla ilgi çekici bir alettir.

Kısaca bilgi vermek gerekirse, Reign 0 L beden Kadro üzerine toplanmış ama daha sonra Reign X platformuna taşınmış, önde Fox 36 Float 160mm ve arkada 171mm çalışmayı kontrol eden Float X'e sahiptir. Rock Shox Reverb 125mm ayarlanabilir sele borusu ve Crank Brothers Iodine jantlar, Schwalbe lastikler vardır. Shimano XT ve Shimano Saint aktarım sistemi modifiye edilmiş olup 1x10 sisteme geçirilmiştir ve arkada 11-42 ruble bulunmaktadır. Shimano XT frenler önde 203mm, arkada 180mm Icetech rotorlar ile kullanılmaktadır. Kokpitte ise Crank Brothers Iodine Carbon 780mm gidon ve Gravity Light 45mm boyun bulunmaktadır. Son derece agresif bir geometriye sahiptir, inişlerde downhill bisikletlerinden farksız, ama aynı zamanda arka şok kitlenince yokuş yukarı da sürülebilen bir bisiklettir. Bu geçişi de hızlıca yapabilmek adına sele borusu çok kritik bir görev üstlenir. 125mm hareket mesafesine sahip teleskobik sele borusu, bana kalırsa bisikletteki en önemli parçadır ve yapabileceklerinizi sınırlarını çok uç noktalara taşır. Hem inişli hem de çıkışlı parkurlarda, hız kesmeden harika bir sürüş keyfi sunar. Bisikletin ağırlığı pedal hariç 13kg'ın hemen altındadır.


Detaylar:

Kadro, Giant Reign 0 Large modelidir. Hydroformed aliminyum kadro, bu kategorideki en hafif modellerin arasında yer alır. Özellikle ön üçgendeki şekillendirme gerçekten göz dolduracak cinstendir. Giant'ın patentli Maestro süspansiyon sistemine sahiptir. Uzun yıllardır Giant'ın tüm modellerinde kullanılmakta olan bu sistem, birbirinden bağımsız ön ve arka kapalı üçgenleri, hareketli ve sanal bir pivot üzerinden birbirine bağlar ve bu sayede arka frenin süspansiyon üzerindeki etkisini minimuma indirir, aynı zamanda pedal kuvvetleri altında da esnemeyecek bir süspansiyon platformu oluşturur. Overdrive headtube tasarımı ile daha geniş rulman yatakları kullanılarak ön kısmın esnemezliği arttırılmıştır. Standart ölçüdeki konik şaft borulu ön amortisörler ile uyumludur. Kadronun tüm rulmanları geçen sene değiştirilmiştir ve sorunsuzdur. Yeni nesil direct mount tarzı ön vites - chain guide bağlantısı vardır. Ayarlanabilir sele borusu uyumludur.

Ön amortisör, Fox 36 Float 160mm 2014 modelidir. Sıfır alıp taktım, titiz bir şekilde kullandım. Çok farklı Fox modelleri kullandım ama hiçbiri bu model kadar başarılı değildi, harika bir hissi var ve gerçekten arazide hızınızı inanılmaz şekilde arttırıyor. Zaten bu kategorideki en iyi markanın en üst seviye modeli olarak, performansı ile sizi de şaşırtacaktır. Hem low hem de high speed compression ayarları mevcuttur, aynı zamanda alt kısımdan da rebound ayarını yapabilirsiniz. Tüm bu ayarlar ile çok farklı kullanım senaryolarına ayak uydurabilirsiniz.

Arka amortisör, Fox Float X 2015 modelidir. Aynı şekilde sıfır alınarak takıldı, daha uzun olan shock stroke'u ile geometriyi bozmadan arka çalışma mesafesi Reign X'de olduğu gibi 171mm'e çıkarılmıştır. Ön tarafra 1 cm kadar daha uzun bir amortisör olduğu için, arka şoku offsetli bir bushing ile monte ettim, ve bu sayede orta göbek yerden yüksekliği sabit kalmıştır. CTD modelidir, yani 3 modu bulunmaktadır, bunlar sırasıyla Climb, Trail ve Descend modudur. İniş modunda full açık ve aktifken, tırmanma moduna aldığınızda ise low speed compression ve rebound ayarlarını sıkılaştırarak pedal kuvvetlerinden etkilenmeyecek moda geçmiş olursunuz. Bu modda zaten full süspansiyon bir XC bisikleti gibi iyi tırmanabilirsiniz. Ara bir mod olan Trail modunun da kendi içinde 3 farklı sertlik ayarı bulunmaktadır. Aynı zamanda harici rebound ayarı mevcuttur.

Kokpite gelirsek, FSA'nın Giant Overdrive için özel ürettiği Orbit ZS furç takımı vardır. Boyun olarak ise Gravity'nin 45mm uzunluğa sahip Light modeli bulunmaktadır, özel sipariş ile getirttim çünkü ön kapağı farklı renk olsun istiyordum, şu an sarı renkli logo uyumlu olsun diye boyunun ön kapağı aslında downhill modelinden alınmadır, normalde bu şekilde satılmamaktadır. Gidon ise bu kategoride maruz kalınacak zorluklara dayanıklı olup aynı zamanda en hafif olan modeldir, Crank Brothers'ın all mountain serisi olan Iodine modelidir. 5 derece upsweep ve 9 derece backsweep'e sahip olan gidon, 30mm rise ile beraber 780mm uzunluğa sahiptir. Elcik olarak Shimano PRO alt markasının Atheron'lar için özel üretim modeli bulunmaktadır, 135mm uzunluğundaki elcik sadece tek bir kilit mekanızması ile bağlı ve bu sayede sürücüye uç kısımlarda da ekstra kontak alanı sağlıyor. Ama oldukça eskidiği için satın alan kişiye yenisini hediye edeceğim.

Vites sistemi, Normalde sıfır olarak XT grupset almıştım, ama 2x10 un verdiği sıkıntılar ve yeni gelişen teknolojiler ile bisikleti 1x10 a geçirmeye karar vermiştim. Agresif kullanımda ön vites sürekli sorun teşkil ettiği için, tekli sistem çok daha avantajlı. Ama standart 11-36 ruble ile de tekli sistem mantıksız çünkü yokuş çıkamamaya başlıyorsunuz sonra. Bu durumda OneUp Components firmasının çözümleri yardımınıza koşuyor. Gerekli parçaların temini ile arka rubleyi 11-42 ye çevirebiliyorsunuz. Standart dişlerden 2 tanesini eksiltip onun yerine satın aldığınız 42t ve 17t dişleri takıyorsunuz ve çok akıcı oranlara sahip, Sram XX1 tarzı bir aktarım sistemine sahip oluyorsunuz. Bu sistemi Race Face'in Narrow-wide diye tabir edilen, + ve - şeklinde diş dizilimine sahip aynakol dişlisiyle tamamladım. Fark edeceğiniz üzere zincirin baklalarının içindeki boşluklar farklıdır, + ve - şeklinde birbirlerini takip ederler. Aynakol dişlisinin de aynı şekilde olması zincirinizin nerdeyse hiç düşmeyeceği anlamına geliyor. Sistemi 1x10'a geçirdikten sonra vites kolunu da Shimano Saint ile değiştirdim, keza 2'li kola artık gerek kalmamıştı. Ön arttırıcıdan kurtulduktan sonra zincir atmasını tamamen imkansız hale getirmek için sisteme bir de chain guide ekledim, bu da MRP'nin direct mount 1X chainguide'ı. Son derece hafif bu parça hem çok işlevsel hem de güzel görünüyor.

Fren sistemi, Shimano XT Icetech. Standart frenlerde şu an metalik balata kullanıyorum, zaten harika çalıştıkları için bu noktada bir modifiyeye gerek görmedim. Önde 203 arkada ise 180 mm çapında Saint Icetech rotorlar bulunmakta. Tüm bu soğutma sistemleriyle beraber çok çok uzun inişlerde bile frenlerinizde bir kayıp yaşamıyorsunuz.

Jantlar, yine Crank Brothers'ın Iodine serisinden, piyasada görüp görebileceğiniz en farklı dizayna sahip, müthiş hızlı ve rijit bir set. Çemberlerde delik dahi olmadığı için doğuştan tubeless olan bu jantlar, Crank Brothers'ın patentli dizaynı sayesinde daha düşük ağırlıklarda daha sağlam olabiliyorlar. Aynı zamanda çok da güzel görünüp bisikletin en ilgi çekici noktalarından birisi haline geliyorlar. Lastikler Schwalbe'nin Super Gravity serisinden, önerilen Enduro Setup'ı. Önde tam bir downhill lastiği olan Magic Mary, arkada ise Enduro kullanımına uygun, pe***da güç kaybını azaltacak Rock Razor modeli, aynı zamanda yanlarındaki büyük dişler ile virajlarda ciddi bir tutunma sağlar. Ön ve arka tubeless olarak kullanılmaktadır. Yumuşak hamurlu bir set kullanıyorum, tutunma noktasında asla pişman etmiyorlar ama takıp 2 sene kullanılabilecek lastikler de değiller. Şu an paranın satın alabileceği en iyi lastik, downhill ya da enduro yarışlarında ilk 10 kişiye bakın zaten yarısında bu modelleri göreceksiniz.

Sele borusu Rock Shox Reverb Stealth, 30.9mm çapında ve 125mm çalışma mesafesine sahip. Yine bu yıl içinde sıfır olarak alıp taktım, en yeni modelindendir. Eskiden normal modeli kullanıyordum, yani sele borusunun hidrolik kablosu dışarıdan bağlanıyordu ve bu zor koşullarda sorun yaratıyordu. Daha sonrasında Stealth modeline geçmek istedim, bu sayede hortum kadronun içinde kalıyor ve size ayak bağı olmuyor. Uygulamayı da yurt dışında pek çok insanın yaptığı şekilde yaptım, seat tube kısmına alttan küçük bir delik ve hortumu oradan dışarı alarak, alt borunun üstünden gidona taşıdım. Eskisine göre çok daha iyi ve temiz oldu. Sele olaraka SDG Circuit Titanyum modeli var, en hafif enduro selelerinden birisi. Hem renk uyumu çok iyi, hem de titanyum raylara sahip, pahalı bir sele ama bisikletin hak ettiği bir detay bence. Sele borusu ayarlı olunca sele kelepçesine ihtiyaç duymuyorsunuz, bu yüzden Origin8 marka minimal bir kelepçe modeli kullanıyorum.


Detaylı donanım listesi için: (link)
 
Scudo

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.093
Tepki
1.870
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Harika bir iş çıkarmışsın, hem teknik hem de görsel olarak çok güzel olmuş, tebrikler.
Bilmiyorum bu lastik kombinasyonu ile uzun süredir kullanıyor musun ama ben de arkada rock razor kullanıyorum, değiştirecem yakın zamanda, çıkışlarda eğer yol sert ve düz ise sorun yok ama dik yerlerde yolun yapısı çok bozuk ise tutunamıyor lastik kayıyor boşa dönüyor, eskiden çıktığım yerleri daha zor çıkıyorum, keza inişlerde de dik yerde de yol çok bozuk ise arka yeterince tutunmuyor öne yüklenmen gerekiyor o da risk oluşturuyor, yağmurda çamurda düşünemiyorum bile, ayrıca çabuk yıpranıyor, en fazla 40-50 saat kullanmışımdır lastiğin yarısı yok. O yüzden arka için lastik arayışındayım şimdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Yalnız

Serkan Yalnız

Daimi Üye
Kayıt
5 Ekim 2010
Mesaj
365
Tepki
395
Şehir
İstanbul - Beşiktaş
İsim
Serkan Yalnız
Bisiklet
Cube
@ratm Teşekkür ederim. Lastik ile ilgili sorununuzu çözmeye yardımcı olması açısından lastik basınç değerinizi düşürmeyi öneririm, söylediklerinizden sanki lastik basıncınızın yüksek olduğuna dair bir çıkarım yaptım. Çabuk yıpranma doğru, benim 2. Rock Razor lastiğim bu ama performansından memnunum, en azından tam benim aradığım şey olduğunu biliyorum. Ön lastik olarak ne kullanıyorsunuz bu arada?
 

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.093
Tepki
1.870
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Lastik basıncı olarak çıkışta 45 psi gibi hava basıyorum, daha kolay çıkabilmek için, ama tabii dediğiniz gibi bazı bölümlerde indirsem iyi olabilir. Zaten inişlerde basıncı düşürüyorum.
Ön lastik olarak hans dampf kullanıyorum, daha önceki bisikletimde hans dampf ı arka lastik olarak kullanıyordum, tutunma açısından oldukça memnundum.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.