Full alivio sistem

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında serkan caz tarafından paylaşıldı.

  1. serkan caz

    serkan caz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2009
    Mesajlar:
    286
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    arkadaslar salcano igman bisikletime full alivio vites sıstemi almayı dusunuyorum ama karar veremedım ustundekı parcalar cok kalıtelı degıl hatta hıc degıl ama soylede bı soru var bu kadroya degermı bıde kadro agırlıgı 13.2 bu vıtes takımıyla dahada hafıflesırmı ki? :in:
     
  2. ihsan onur şener

    ihsan onur şener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    448
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kadrosu 1500 gr falanmış bendede igman var. Tourney okadar darbe aldı banamısın demedi. amortisor desen okadar çok darbelere karşın kontrolu bozmadı.
     
    serkan caz bunu beğendi.
  3. Ziya Yılmaz

    Ziya Yılmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    809
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    eger vites sisteminde bir sorun yoksa bence degistirmeye degmez. bende de astro 212 var dusunmustum vites sistemini degistirmeyi ama benim bisiklet icin yaklasik 200 tl falan masraf cikti. hafifletme konusuna gelince, maşa degisikligi, sele borusu ya da gidon degistirenler falan var. yani deger mi bilemem orasi kisiye ve butceye kalmis:). ben bu masraflari yapmayip biriktirip deore sistemli bir bisiklet almayi dusuyorum mesela.
     
    serkan caz bunu beğendi.
  4. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    608
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Full dediginiz sanırım sıfır sistem alıcaksınız bu sekilde epey pahalıya patlayacaktır. Arastırırp tek tek 2. el almanızı öneririm. Hem birden almayacagınız için fiyatta etkilemez.

    Ben altus kulnıordum eskiydi epey arka attırıcımı alivio aldım o bile fark etti diyebilirim. 8 li sistem kullandıgım için . Şimdide aynakol falan alıcam yavas yavas toparlamaya claısıyorum bende belli aralıklarla parcalar alarak.

    Tabi tercih meselesi cekiş sistemi dersek zincir ruble aynakol sıfır alınsa daha etkili olacagı kesin dier parcalar 2. el alınabilir diye düşünüyorum.

    Deger mi degmez mi size kalmıstır benimde kadrom epey eskiydi kadronun eski yada yeni olması diger parcalara ne gibi etkisi olabilri ki? memnunsanız kadronuzdan çelik kadroya bile deger bana kalırsa.
     
    serkan caz bunu beğendi.
  5. #5
    serkan caz

    serkan caz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2009
    Mesajlar:
    286
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    delta bısıklette baktım ruble vıtes kolları arka on aynakol hepsı 390 tl ye gelıyo gıdonu ıgrenc derecede bana gore o yuzden onuda degıstırıcem ıns butce ayarlarsam :D yorumlarınız ıcın tesekkurler
     
  6. Cem Özkeser

    Cem Özkeser Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Ankara/ODTÜ
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Hocam bu ihtiyaç meselesi biraz. Önce, sistemden şikayetçi misiniz, bunu sorun kendinize.

    Benim eski bisikletimde Altus vites kolları, Tourney aktarıcı, 7 vites vidalı alt model bir Shimano ruble bulunuyor.

    Şuan ki bisikletimde Deore kollar ve aktarıcı, XT ruble var.

    Kıyaslama yaparsam, vites geçişlerinde tourney aktarıcı ve 8 liralık rublem, deore sistemimi aratmıyor! :D Çok nazik, seri ve pürüzsüz!

    Peki ben bu sistemi, yeni bisikletimi kullandığım şartlarda kullanırsam ne olur? Tourney'in tel ayarını koruyabileceğini hiç sanmıyorum. Belli bir kullanımdan sonra kendi kendine biraz bozulma yapıyorken o arazi koşullarında iyi verim alabileceğimi sanmıyorum. Deore'yi bir kez ayarladım mı kendim bozana kadar kullanabiliyorum. 7 vites de, bakkala ekmek almaya giderken ya da düz asfaltta sürerken yeterli olabilir :D, ancak dik arazilerde yeterli değil. Sanırsam demek istediğimi anlatabildim :)

    Bisikleti hafifletmek istiyorsanız, vites sistemi yerine jant, maşa, gidon vs.. değiştirebilirsiniz. Ben maşamı değiştirdiğimde 900 gr hafifleme olmuştu. Ancak pek hissettiğimi söyleyemem. (900 gr ciddi rakam). Jantları değiştirdiğimde 300 gr civarı hafifleme oldu ancak bisikleti ivmelendirmede kesinlikle hissedilir fark yarattı. Yani ağırlık ama, neyin ağırlığı? :)

    Bunun dışında lastikleriniz de çok önemli.

    Benden bu kadar. Kolay gelsin :)
     
    Tolga Günsezer ve serkan caz bunu beğendi.
  7. ertan sevim

    ertan sevim Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Eylül 2010
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    İzmir/Bornova
    Seviye:
    11 ay önce igman almıştım.2 ay önce kompanentlerinde büyük değişiklik yaptım.ön arka göbek jant aynakol full vites sistemi kollarına kadar değişti(full deore yaptım) igman 7 li sistem kullandığından değişim masraflı oluyor aslında masraf dediğin 9 lu sistem için gerekenler.ben 600 civarı harcadım(sen alivio düşünüyorsan bu rakam düşecektir).peki değdi mi kesinlikle :) yine olsa gene yaparım.karar senin.yoksa tourney de tıkır tıkır geçiyordu.göbekler markasızdı şimdi deore göbek olunca akıcılığı müthiş oldu.
     
  8. deniz anıl küçükyılmazlar

    deniz anıl küçükyılmazlar Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    168
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    eğer mesele performans artışı ve hafifletmekse bence işe jant setinten başlayın. alivio set i alacağınız fiyata ikinci el temiz bir crossride jant seti bulabilirsiniz bence. alivio malzemeleri de sonra yavaş yavaş alabilirsiniz maddi olarak da daha az zorlar.
     
    serkan caz bunu beğendi.
  9. Serkan Demir

    Serkan Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    Silivri & KÜTAHYA'M
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    adaş benim igmanın son halini biliyorsun bence sende zamanla yap bu işi hem daha üst seviye parçalar alabilirsin hemde daha ucuza gelir. ikinci el bölümünü takip et aklına yatan parçaları al ancak benim gibi jant setini değiştirmek yerine 24 delik 8-9 veya 9-10 uyumlu göbek bulabilirsen onu al daha ucuza gelir igman 1500gr civarında cok iyi bir kadro sağlamlık yönünden de kendim yaptığım kazalarla test ettim diyebilirim. maşa jant kadro sağlam bence değer yani
     
    serkan caz bunu beğendi.
  10. Serkan Demir

    Serkan Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    Silivri & KÜTAHYA'M
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    crossride jant seti alacaksan çok kullanılmamışını bulman lazım çünkü onlarda hazne problemi çok olabiliyor.
     
    serkan caz bunu beğendi.
  11. #11
    serkan caz

    serkan caz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2009
    Mesajlar:
    286
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    adaş degisim basladı ıgmanımda 9lu sıstem ve herkezın onerdıgı gıbı 2.el ve duzgun parcalar su anda xt arka artırıcı aldım ruble zıncırı sıfır kolları 2.el aynakoluda sıfır alıcam tabı bunları para durumunu duzelte duzelte yapıyorum:)) daha sonra vıtes bıttıkten sonrada amortisöru degıstırıcem bıde gobeklerı unutmamak lazım bu gobekler 9u kaldırmıyor malesef onuda sıfır almayı planlıyorum :) en yakında bısıkletımın resımlerını yukleyecegım :)
     
  12. Serkan Demir

    Serkan Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    Silivri & KÜTAHYA'M
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    aynakol için acele etme bence. Ben lx ruble, xt arka aktarıcı, deore ön aktarıcı ve xtr zincir ile o aynakolla problemsiz kullanıyorum :) 7-8 vites uyumu hikaye gibi yani
     
  13. #13
    serkan caz

    serkan caz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2009
    Mesajlar:
    286
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ya adaş ama aynakolda dıs kırıkları var malesef en ustte 3 tane ortada 1 tanede o yuzden degıstırmekde ıstıyorum bıde ya zıncırı 2.elmı alsam bılemedım deore zıncır sıfırı 50 tl sacma bence bı zıncıre o kadar para .s gobek aslında ıyı hıc bozukluk yok akortta tutuyo ama gercekten ayrı bı hıkaye bıde gobek cıktı .s
     
  14. Serkan Demir

    Serkan Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    Silivri & KÜTAHYA'M
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    zinciri rublene göre al derim rublen sıfırsa çok geçmeden sıfır al yada sıfır gibi zincir bul derim çünkü uyum sorunu olabilir. Ayrıca ben 50 tl ye xtr-ultegra zincir aldım ancak ambalaj vb. yoktu Temuçin'den almıştım. mağazadan olsa baya pahalı olurdu.

    en azından arka göbeği değiştirmen gerekiyor eskişehirden birisi sadece göbek değiştirmiş igmanda nasıl göbek taktı bilmiyorum ama 24 delik 6 vida disk uyumlu göbek bulamamıştım ben. ayrıca bulursan rulmanlı almanı tavsiye ederim. bakım uzun ömür vb yönlerden daha iyi.
     
  15. ihsan onur şener

    ihsan onur şener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    448
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Benimde igmanım var ve

    2. el ama sıfır gibi deore kol aldım 9lu 65

    2. el xtr arka arttırıcı 85

    0 xcr ayna kol 87

    sıfır 9lu ruble ve zincirede 80 tl ayırdım

    24 telli göbekler çok pahalılar :D onun yerine

    alex rims td17 85 tl civarı ya da mavic xm 177 75tl

    deore göbekler almayı planlıyorum 90da ona sayalım(tam fiyat bilgim yok)

    50 tlde tellere sayarsak toplam 450 tutuyor.

    Sizde böyle birşey toplayabilirsiniz ve aliviodan vazgeçin ve temiz 2. ellere yönelim derim. Hem karlı çıkarsınız hemde iyi birşeyler toplamış olursunuz.

    Umarım aklınızda birşeyler oluşturmuşumdur.
     
  16. #16
    serkan caz

    serkan caz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2009
    Mesajlar:
    286
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:

    rubleyı sıfır alırım ya ben bı cok parcayı sıfır almak ıstıyorum ama butce yok yoksa ben tam bır sedona 781 hastasıyım kesınlıkle para gecerse onu alıcam:) artık napalım zıncırıde sıfır alıcam

    ewt bırde bu sorun cıktı arka gobekden cok memnunum aslında ama mecbur rulmanlı dedıgın bu vıdalı degılde dıgerı oluyo demı dısk rotorlarıda degıstırmek gerek o zman hey allahım dusundukce bısey cıkıyo paranın gozu kör olsun :/
     
  17. #17
    serkan caz

    serkan caz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2009
    Mesajlar:
    286
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    2.el 70tl ye lx kol var ona bakyorum bu ara 9 lu nasıp

    arka arttırıcıyı xt cok az kullanılmıs aldım 70 tlye. o tamam :)

    aynakoluda 144 tl ye sıfır deore dusunuyorum xcr bende baktım ama pek hosuma gıtmedı gorunusu

    ruble zıncır 50 50 sıfırları deore ıkısıde ama zıncıre o kadar para vermek ıstemıyorum acıkcası :)

    gobeklerı deore alıcam 9 uyumlular erdoganlarda 70 tl o aralar on arka bıde onlar vıdasız rotorda gerek 30 30 60 rotor .s

    naptın hocam tele 50 tl verırsek yandık benım ustundekılerı kullanırım bosver :D

    alivio dan vazgectım hocam zaten kadro cok hafıf bu saydıklarımda hak edıyo bence yavas yavas olucak bu ıs :)
     
    ihsan onur şener bunu beğendi.
  18. Serkan Demir

    Serkan Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    Silivri & KÜTAHYA'M
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aynakol hallowtech göbekli mi linkini mesaj atabilir misin
     
    ihsan onur şener bunu beğendi.
  19. ihsan onur şener

    ihsan onur şener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    448
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Serkan Demir bunu beğendi.
  20. Serkan Demir

    Serkan Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    Silivri & KÜTAHYA'M
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ihsan onur şener bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

upload_2016-11-16_14-33-40.png
Bu sabah @emrah9700, kullanmaya başladığı güç ölçerle ilgili bir iki soru iletmişti whatsapp'tan. Astigmat başlangıcı nedeniyle telefondan okuyup yanıt yazmam zor. Sorularını buradan yanıtlamaya...
upload_2016-10-18_10-20-39.png
Soru basit aslında: Arkadaşlarınızla yaptığınız bir performans turunda veya bir yol yarışında kaç kez rekabete girdiniz ve bu rekabetin sizi ne kadar yorduğunu görme şansınız var mı? Not: Bu...
upload_2016-6-14_16-59-6.png
Soru böyle: "yokuşta daha iyi çıkmak için tek çözüm yokuş antrenmanı mı?" ve benim yaşayarak öğrendiğim bir cevabı var. Yıllardır beni tanıyanlar bilirler "yokuş özürlü" birisiyim. Bunda nispeten...