Fren

ender yüksel

ender yüksel
Kayıt
3 Ocak 2016
Başlık
2
Mesaj
64
Tepki
58
Yaş
40
Şehir
eskişehir
İsim
ender yuksel
Bisiklet
Giant
Selam,daha önce tecrübe eden var mı? veya fikri olan yazabilir; arka disk fren ,ön V Fren nasıl olur ?
 

ender yüksel

ender yüksel
Kayıt
3 Ocak 2016
Başlık
2
Mesaj
64
Tepki
58
Yaş
40
Şehir
eskişehir
İsim
ender yuksel
Bisiklet
Giant
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
elimde deore tek arka fren var takasla gelen ,daha önce denemedim ,denesem tuhaf mı kaçar,uzaylı falan demesinler:harika: deneyeceğim
 

BF Okuru

Daimi Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
231
Tepki
3
Kadro uyumluysa deneyin. Zaten hoşunuza gidecek ve önü de disk fren yapacaksınız..
 
Tepkiler: 1 kişi

ender yüksel

ender yüksel
Kayıt
3 Ocak 2016
Başlık
2
Mesaj
64
Tepki
58
Yaş
40
Şehir
eskişehir
İsim
ender yuksel
Bisiklet
Giant
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
kadro uyumlu ancak şwhır içi kullanımda V fren daha ıyı sanki
 

edemirdag

Üye
Kayıt
4 Mart 2015
Başlık
1
Mesaj
79
Tepki
71
Yaş
43
Şehir
Balıkesir
İsim
Emre D.
Bisiklet
Carraro
Tepeye vardınız yüzünüzde bir gülümseme ile! Bu yokuşu da çıktım ya derken karşınıza çıkan güzel manzaraya bakarak yolun tadını çıkarıyorsunuz, bu arada iniş için de hazırlanıyorsunuz. İşte size frenin en gerekli olduğu zaman. Eskiden bisikletlerde çok güvenli ve etkili olmayan fren sistemleri vardı. Günümüzde bisikletlerin fren sistemleri çok gelişmiştir ve etkilidir. Mekanik frenlerden en etkilisi ve şu an en yaygın olan V-fren sistemidir. V-frenin avantajları, basitlik, kolay montaj, bakım ve tamirdir. Piyasada farklı kalitede V-frenler mevcuttur. Ucuz olanlardan kesinlikle uzak durulmalıdır çünkü fren yapıldığında fren kolları ve fren bacakları çok esner, düşük bir performans gösterir, öter ve özellikle yüklü bir tur bisikletini güvenle durduramaz. Şehir bisikletlerinin fren sistemlerinin Shimano Acera/Alivio ve tur bisikletlerinin Shimano Deore seviyesinden başlamasını tavsiye ediyoruz. Deore LX ve Deore XT serileri yüksek performans ve kontrol sağlar.

Tur bisikletlerine uygun, başka bir fren sistemi de hidrolik jant frenidir. V-frenlerde aktarım kablo ile olurken, hidrolik frenlerde, sistemin hortumları içindeki özel bir yağ ile yapılır. Hidrolik jant frenin avantajları, ayar gerektirmemesi (sadece ilk montaj sırasında ayar yapılır), bakım istememesi (her 5 yılda bir yağının değiştirilmesi yeterli), kablo-tel ikilisine göre daha dayanıklı olması ve V-frenden daha güçlü, etkili ve kontrol edilebilir olmasıdır. CSS (seramik) jantlarınız varsa kötü şartlar (yağmur, çamur vs) altında frenin etkisi daha yüksektir. Özellikle yüklü bir tur bisikleti ile uzun inişlerde hem güvenlidir hem de V-frene göre daha az kuvvet uyguladığınızdan daha rahattır.

Bisiklet Gezgini olarak Magura’nın HS 33 ve HS 11 hidrolik jant frenlerini tavsiye ediyoruz. Deneyimle sabittir. : ) Alüminyum ya da seramik jantlar için Magura’dan özel fren pabuçları var. Siyah renk olanlar alüminyum için, gri renk olanlar ise seramik jantlar içindir. Bisikletinizde V-fren varsa hidrolik jant frenine çevirebilirsiniz çünkü montaj pimleri aynıdır. Magura HS 33’ün firmtech versiyonu da vardır. Hidrolik jant freni açıp kapayarak tekeri çıkarmak ve pabucları değiştirmek çok kolaydır, firmtech’de daha da kolaydır. Firmtech doğrudan kadronun üzerine kaynak yapıldığı için üretimde toleransları çok azdır ve bu nedenle en üst seviyedeki kadrolarda kullanılır.

Magura hidrolik frenlerin hortumları fazlasıyla dayanklı olduğu için zarar görme ihtimali neredeyse yoktur. Dünya turuna çıkarsanız ve kendinizi %100 güvende hissetmek istiyorsanız, yanınıza alabileceğiniz küçük bir tamir kiti var.

189089

Günümüzde yaygın olan diğer bir fren sistemi de disk frendir. Özellikle yüklü olmayan dağ bisikletlerine çok uygun bir fren sistemidir çünkü engebeli arazilerde ani duruşlarda iyi bir performans verir, aynı zamanda tekerin ortasında olduğu için çamurdan etkilenmez.
Tur bisikletlerinde genelde yük olduğu için disk fren sistemini birkaç nedenle tavsiye etmiyoruz:
  • Fren yaptığımızda, güç rotordan göbeğe, oradan jant tellerinden janta ve sonra yola aktarıldığından, jant telleri sıkça kırılır. Jant frenlerinde ise fren gücü, janttan doğruca yola geçer.
  • Rotor küçük olduğundan, uzun inişlerde fren yaptığımızda ortaya çıkan kinetik enerji ısı enerjisine dönüşür ve rotorun aşırı ısınmasına sebep olur. Isınmayala birlikte istenen verim alınamaz hatta disk fren deforme olabilir. Jant frenlerinde, jantın kütlesi daha büyük olduğundan kinetik enerji yine ısı enerjisine dönüşse de, jant bunu aşırı ısınmadan kaldırabilir.
  • Çarpma durumunda disk fren deforme olur ve o sırada tekrar düzeltilmesi çok zordur. Yolculuk sırasında bisikletinizi uçak, tren ve otobüs gibi bir araçla taşımak isterseniz disk frene çok dikkat etmeniz gerekir. Jant frenlerde ise böyle bir sorun yoktur.
Kaynak:Bisiklet Gezgini
 
Tepkiler: galen

Berat Öztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Temmuz 2012
Başlık
39
Mesaj
652
Tepki
237
Yaş
22
Şehir
Kocaeli
İsim
Berat
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Hali hazırda disk fren kullanıyorum.Bir önceki bisikletim de deore bacaklı baradine 3 renk pabuçlara sahip bir v-fren mekanızmam vardı ve v-fren savunucusuydum.Disk frenleri sevmezdim ama bu geçtiğimiz 1 yılda öğrendim ki uzun tur dışında hidrolik disk fren rahatlık.

Arkaya değilde keşke öne disk arkaya v-fren yapabilseniz :)
 
Kayıt
16 Şubat 2019
Başlık
3
Mesaj
80
Tepki
61
Yaş
15
Şehir
İzmir
İsim
Diyar Tunçyüzlü
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Depre xt modeli tam hatırlamıyorum ve xtr m900 kol v fren ciddiyim çoğu hidroliği harcar kavrama noktası o kadar kısa ki değer deymez zımbalıyordu tabi lastiğinde katkısı çok fazla aslında bu frenlerin olumsuz yanları dış etkenlere çok fazla mağruz kalıyorlar ve buda performansı etkiliyor
 
Yukarı Alt