Scudo Sports

Fren konusunda destek

mertcan gölge

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2010
Mesaj
675
Tepki
511
Şehir
eskişehir
Disk frene geçmeyi düşünüyorum ama açıkcası disk fren konusunda çok fazla sorun yaşatıyor ve balataları çok çabuk bitiyor maşada boşluğa neden oluyor gibi yorumlar duyuyorum bunlar ne kadar doğru v fren ve disk fren arasında neden bu kadar fark var bu konuda net bir bilgim yok bu yüzden sizlerden yardım istedim herkese teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
Scudo
walla ben disk frenle basladım balataları v frenden daha geç bitiyor :) disk fren kullancaksan masa ve kadronun uygun olması gerekir bu doru bosluk düzgün frenleme yaparsan bir sorunla karşılaşmazsın disk frenin ilk masrafı yüksek ve v frenli bisikletlerde kullandım cok inan bana disk özellikle arazide kendini cok güzel farke ettiriyor v frene göre kontrol de saglıyor normal yolda vfrende kavrama noktası ile yavaşlatma noktası cok yakın yani tkerleri kitlemek cok rahat ama diskte bu kontrol cok daha rahat bence disk bu yüzden özellikle dik inişlerde ;)
 
Disk fren alacaksan mutlaka "hidrolik" olmalı. V frene göre çok daha konforlu , daha çok güven veriyor. Ben 1.5 yıldır kullanıyorum. Hiçbir sorun çıkarmadı.

Bakım maaliyeti çok düşük. Zorlu arazi şartlarında freni zorlamak geekecek çok dik inişlerde sürekli kullandım. Hala ped değişim gerektirmedi. Yağda aynı şekilde.

Alacaksan şiddetle aşağıdaki fren sistemi TEKTRO AurigaComp öneririm.

http://www.tektro.com/02products/images/pro/AurigaComp.gif
http://www.tektro.com/02products/images/pro/AurigaCompWSL.gif
 
  • Beğen
Tepkiler: mertcan gölge
teşkkürler bende zaten disk alırsam hidrolik alırım kesinlikle bu bilgiler beni aaydınlattı tekrar tekrar teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
eğer bisikletindeki jant göbekleri uyumlu ise 300 tl civarı kaliteli hidrolik disk fren setleri var jant göbeklerin uygun değilse artı göbek alıcan buda 400 tl falan olur.
 
Ben v fren kullanıyorum ama zorlu hava şartlarında yağmurda çamurda v fren tutmuyor neredeyse.Ankara yarışının fotolarında v fren kullananlar yürüyerek iniyor diğerleri bisiklet üstünde.
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
ben v fren kullanıyorum.baradine papuç ve doğru ayar ile mükemmel tutuş sağlıyor.yağmur ve çamurdada tutuyor.her v fren aynı değildir.ben v fren yanlısıyımdır.iyi bir v fren diski aratmaz.denk olmaz ama yerini doldurur.
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
evet ama v fren ne kadar bakımlı iyi olsada orta karar bir disk frenin yerini tutmuyor dik ramplarda yokuşlarda yağmurda çamurda vs. diske geçmek istememin sebebi de bu zaten
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
Ben disk kullanıyorum kesinlikle çok memnunum disklerin yamulması gibi şeyler kötü oluyor ama kendi yöntemimle (iki adet kalın mermer arasına diski yerleştirip üstünden arabayla geçiyorum) hallediyorum çok nadir yamuluyo ama benim teknik işe yarıyo düzeltmeye yardımcı :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
bence eskişehir gibi dümdüz bir şehirde hidrolik fren lüksden başka birşey değil paran çok ise veya ben yarışlara katılıyorum dağ tepe iniyorum diyorsan geç derim ama alternatif istersen paralel bacak xt veya xtr fren ayakları ile baradine papuçlar coğu dısk frenden daha kaliteli bir tutum sağlıyor konuyu araştırırsan göreceksin.
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
@ferhat köse

Fakat herzaman öyle olamayabilir. Yağmurlu bir havada rampaya denk gelindiğinde başıma gelmiştir şayet lastik çamur toplar ve Fren bacakları arasında birikme yaparsa bisiklette el freni çekmiş gibi kıpırdatmanızda mümkün olamayabilir. Bakım maliyeti ve balataların erime sürecine gelicek olursak ben 2008 Magura Marta SL kullanmaktayım ve 1500 km rahat oldu hala balata değişimi istemiyor. Yağ değişimi istemiyor. Hava almadığından herhangibir bakım bile gerektirmiyor =)).. Kullananların memnuniyetinden yola çıkarak Hidrolik Disk Fren e geçicekseniz.. ElixirCR, MartaSL setlerini öneririm.. Bütçe sıkıntınız varsa şayet Shimano XT'den şaşmayın derim :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
anladım ama arkadaşlarında bahsettiği gibi yağmurlu havalar çok sıkıntı yaratıyor ayrıca yaklaşık 1 sene içindede yarışlara katılıcağım bu yüzden yavaş yavaş hidrolik disk sisteme geçiyim diyorum birde xtr fren bacakları oldukca ağır diğer fren bacaklarından öyle değil mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
yarışlara katılacagım dıyorsun o zaman sen bılırsın agırlık meselesıne gelınce xtr paralel bacak fren ayak takımı 400 gr. xt paralel bacak olanı 500 gr deorenın fren ayagı 420 gr acera fren ayagı 390 gr benden bu kadar azıcık nette araştırma yapabılırsın sanırım gramaj olarak :)
 
Bende hidroliğe geçmek istiyorum ama nedeni v frenin ayarının çok sık bozulup jantın akordunu bozması , hidrolikte böyle bir sorun yoktur değilmi ???
 
  • Beğen
Tepkiler: celal irtekin
Geri