@Tolga Çelebi
Bu sene ki Tur' un bir kac özelligi daha var. Turu düzenleyenler, yesil mayoda gözü olan sprintciler hemen kacmasinlar diye, bütün sprint etaplarini ilk haftaya koymuslar. Bu ayni zamanda saate karsi yarsi sonunda bir GK favorisi öne gecmis olsa dahi, takimi pelotonu cekmek zorunda kalmayacaktir. Sprintcilerin takimlari, kacan guruplara karsi pelotonu cekmek zorunda kalacaklardir.
Diger bir nokta da saate karsi zayif olup sadece daglarda güclü olan favorileri fazla dezavantaja sokmamak icin prolog yerine cok kisa bir saate karsi yarsi koydular ki, farklar zaman olarak cok büyük olmasin.
Diger yandan sadece 28 km. olan saate karsi takim takip yaris var ki, takimi cok zayif olanlari harcayacak, buna karsilik kendisi saate karsi zayif olup ta kuvvetli takima sahip olanlari destekleyecek. Örnegin Quintana....
Kisaca, bütün hesaplanan Alplere varincaya kadar heyecani koruyabilmek. Ilk bölüm Kuzeyde Dogu - Bati, ikinci bölüm Güneyde Bati-Dogu. Pek tura benzemiyor bu sene.
Bu günkü etap, dün yazdigim gibi asiri rüzgar etkisi altinda olabilir. Turun sayfasina bakarsaniz bu günkü etap icin degisik dillerde atilan basliklar da benim tahmini dogrulayici yönde..; " (link)" , .. Her sey rüzgara bagli, "(link)" Bir peloton.. acaba kac parca?" (olacak demek isteniyor.) "(link)" Dikkat! Rüzgarkenari, kösesi gibi tercüpme edilebilir ama, Türkce manasi yok böyle bir tercümenin. Esas manasi bisikletcilikte kullanilan bir tabir. Arka arka giden bisikletcilerin arasinda biraz aralik acilmasi sonucu arkadakilerin rüzgara maruz kalarak pelotondan kopmasini ifade eden bir tabir. Yani hepsi ayni seyi söylüyor. Dikkat Kuvvetli Rüzgar!

Hani böyle bir Trafik isareti vardir ya köprülerin üzerinde... Öylesi...