Scudo Sports

Focus Planet 5.0 bisiklete Dropbar'a çevirme konusunda YARDIM!

Kerem Özbayrak

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2009
Mesaj
1.244
Tepki
2.579
Yaş
46
Şehir
iSTANBUL
Bisiklet
Giant
Arkadaşlar merhaba,

Focus planet 5.0 bisikletimi düz gidondan dropbar'a dönüştürmek istiyorum. Aşağıdaki fotograflarda çevrilmiş halini görebilirsiniz. Bu dönüştürme işi anladığım kadarıyla sadece orjinal gidonu çıkarıp dropbar'ı takmakla olmuyor. Konu ile ilgili görüştüğüm bir kaç kişinin söylediği kadarıyla frenler, vitesler, telleri, arka ön takımlara kadar değişmesi gerekiyormuş/gerekebiliyormuş. Açıkçası konuya teknik anlamda çok hakim değilim. Kazık yeme veya gereksiz parça masrafı yapma ihtimalim çok yüksek. Konu hakkında teknik bilgisi olan arkadaşlardan eğer üşenmezseniz bilgi rica ediyorum.

Jant seti V fren olmayacağından aynı kalacak ancak Mekanik mi hidrolik fren mi olmalı?
Hangi parçaları değiştirmem gerekir?
Hangi marka almalıyım?
vb.

Fiyat aralığım yok ortalama bir fiyat çıkarıp bütçeme göre donanımı yükseltebilirim.

Yardım istediğim konu çok basit değil şimdiden zaman harcayacak ve bilgisini paylaşacak arkadaşlara çok teşekkür ederimfo14_planet_tr_5-0_26e906cc66.png zK9R3OS.jpg
ÖZELLİKLERİ

Kadro : Trekking 2.1 Focus Belt, alloy triple butted
Maşa : Planet alloy
Fren bacakları : Tektro HDC-300
Arka Vites : Shimano Alivio
Fren Kolu : Shimano Acera
Aynakol : Shimano FC-M391
Dişli Oranı : front: 48/36/26, rear: 11-32
Gidon : Concept EX, flatbar, 600 mm
Gidon Boğazı : Concept EX
Sele : Concept EX
Sele Borusu : Concept EX
Göbekler : front/rear: Concept EX
Jantlar : Concept EX
Lastikler : Continental Urban Focus 35-622
GEOMETRİ


http://www.bikeandoutdoor.com/Data/EditorFiles/PLANET%205%20GEO.JPG


FREN TİPİ HİDROLİK FREN
VİTES SAYISI 27 VİTES
JANT EBATI 28 JANT
KADRO ALUMİNYUM
 
Scudo
evet ama en büyük sorun sti frenler ile hidrolik frenleri kontrol etmek 1-2 sitede ufak çevirici aparatlar buldum gereksiz pahalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
Yol bisikletlerinde genelde v fren kullanılıyor diye biliyorum. Disk frenler sorun çıkarmasın?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Samet Arslan

Yol bisikletlerindeki kaliper frenlerin yerini yavaş yavaş disk frenler alıyor. Bu sene birçok marka hidrolik ve mekanik disk frenli yol bisikletlerini piyasa sürdüler.
Ama henüz çok yeni bir akım olduğu için hidrolik disk frenlere uyumlu kollar oldukça pahalı..

(link)
 
cevaplarınız için teşekkürler. bu tip bir bisikleti cevirmek için neleri değiştirmem gerektiği konusunda bisikleti görmeden söyleyebileceğiniz bir şeyler var mı? yukarıda özeliklerini girdim gerçi ama inanın kafam cok karıştı.
 
Frenleriniz hidrolik fren olduğu için biraz pahalıya çıkacaktır. V fren pivotları olsa belki travel agent ile çözebilirdiniz ama o da yok gördüğüm kadarıyla..

Vites sisteminiz 10'lu ise STI kollarla o da sorun çıkaracaktır.
Bence böyle bir dönüşüm yerine doğrudan giriş seviyesi bir yol bisikleti almak daha acısız ve ucuza mal olacaktır :).
 
@Edip Dinçer


Frenleri "v" yaparsam bu sefer jant setim değişecek :). Hidrolik konusunda haklısınız fiyatı oldukça yüksek. Bisiklet yanlış ifade etmiyorsam 3x9 27 vites bana attığınız linkte sorun çıkmayacağını yazmışınız ama o konuya da bir daha bakmam gerekir.

Bisikleti 620x35'lik lastikleri ile hafif cyclocross havasına büründürme hevesi içindeydim. Ancak hevesim gitgide azalıyor şuan.

İşin kısacası bu bisikleti ve kadrosunu çok seviyorum. Doğrudan cyclocross bir bisiklet almayı da bu nedenle çok istemiyorum.

@Kerem Özbayrak
66QJN7.jpg 3RNEz2.jpg
 
Hidrolik disk fren kullanabilirsiniz, ancak Edip Bey'in de belirttiği gibi yeni bisiklet parasını gözden çıkarmanız gerekir.

Kollarla beraber frenleri de değiştirerek mekanik diske geçebilirsiniz, muhtemelen en mantıklı çözüm bu olacaktır.

Dropbara takılan STI ile MTB fren kollarının fren çekme oranları farklı olduğu için V fren kullanacaksanız travel agent benzeri bir parçaya ihtiyaç duyarsınız. Onun yerine cantilever veya mini-v gibi bir çözüm daha uygun olabilir.
 
Vitesler 9'lu ise sorun çıkmayacaktır STI kollar ile. Ancak 10'lu olduğunda sorun çıkma ihtimali yüksektir.
Onlar bir şekilde çözülür illa ki. Şu anda en büyük sıkıntınız fren sistemi. En ucuz ve mantıklısı Murat Bey'in dediği gibi mekanik disk fren olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
Zaten v frene dönüştürme imkanınız yok, onu düşünmeyin bile. Bisikletin kadro ve maşası v frene uyumlu değil.
 
Satıp yol bisikleti almak en mantıklısı gibi geliyor bence de. Zamanında benzer işlemi yapmış biri olarak. Ama benim aldığım bisikletim zaten yol bisikletine düz gidon takılmış bir model olduğu için, gidon ve STI kollarla çözmüştüm işi. ama sizin işiniz zahmetli ve pahalı olacak. Bütçenizin durumuna göre bunu satıp Focus Cayo/Izalco yol bisikleti alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
Verdiğiniz bilgiler sayesinde ufak tefek notları oluşturdum.

Frenler için mekanik disk ile ilgili araştırma yapacağım. En azından hidroliğe göre ne oranda verimli. Mekanik ile ilgili zamanında olumsuz bir kaç yazı okumuştum. Bakımı ve sık sık arızalanması ile ilgili.
Vitesler için 3x9 sistemi olduğundan sorun çıkmaz demiştiniz içim biraz rahatladı.
bisikletime uygun açıda ve tasarımda drop bar araştıracağım.

bu 3 konu dışında dikkat etmem gereken bir nokta yok gibi gözüküyor.

Konu ile ilgili gerçekleştirmek istediğim dönüşümü tamamlayabilirsem buradan fotograflı paylaşımda bulunacağım.
Zaman ayıdığınız için teşekkür ederim
 
Fren için Avid BB5 veya Avid BB7 mekanik disk fren hem sorunsuz kullanım hem de fren gücü bakımından sizi tatmin edecektir. Ben Salcano CYC02 cyclocross bisikletimde Avid BB5 fren kullanmış ve çok memnun kalmıştım. Mevcut hidrolik disk frenleri kullanmak isterseniz çok pahalı ve bence şimdilik gereksiz kollar almanız gerekecek. Pek tavsiye etmem.

Vites için sadece 3x9 vfren vites kolları almanız yeterli olacaktır. Forumda birkaç ilan vardı sora, tiagra kollar için.

Dropbar için birkaç model var siz kendinize uygun olanı seçersiniz en sorunsuz olan değişim bu.

Lastikler için 32 veya 35 dişli lastiklerle çok keyifli br cyclocross olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
Şu ürünü buldum, 3x9 27 vites için uygun sanırım

Stuck Shimano 105 9-speed
 
ben olsam bazı cx bisikletlerin ikincil fren kollarını taktığı yere elimdeki hidrolikleri takıp öyle devam ederdim, sti kollar boşta kalsa da olur ki zaten bir kaç defa deneme fırsatım oldu ve oradan fren yapmak rahatsız etti beni, ikinci kollara ihtiyaç duydum. hatta böyle yapınca sti kollara da gerek kalmadı ama görüntü nasıl olur bilemem tabi. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Kerem Özbayrak
Bu ürün oldukça eski olan 5500 serisinden. Daha sonra çıkmış olan 105'ler 10'lu (5600 ve 5700) veya 11'li (5800) oluduğu için sizin sisteminizle uyumsuz olacaktır. Kıyıda köşede kalmış üçlü 5500 bulmanız da oldukça güç olacaktır, diye düşünüyorum.

Benim tavsiyem 3'lü sora bakmanız (yol bisikletleri için olan vites sistemleri genelde 2x şeklindedir, 3'lüsünü bulmanız kolay olmayabilir).
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Murat B.

Aslında ebay'de 200$ ingilitere'de de 120$ civarına Stuck Shimano 105 9-speed buldum. Kullanım açısından tavsiye eder misiniz?
 
Stuck dediği kolun sıkışmış olduğunu belirtmek için Kerem Bey, modeli değil ;).

Sizin bakmanız gerek 3x9'lu herhangi bir kol. 105 olması çok da önemli değil bence. Ama sonu "03" ile biten serilere bakmanız gerekiyor ve Murat'ın dediği gibi 5600 105 veya 6600 Ultegra'dan önceki seriler olması gerekiyor.
Hatta Microshift bile gayet güzel iş görecektir (benim Trek'imde şu anda Microshift var ve pek memnunum) :).
 
@Edip Dinçer

:) şu kavramlar ve parça isimleri konusunda sıkıntım var. Bu denli bilgi yoksunuyken bisikleti dönüştürme işi ne kadar zor geliyor tahmin edersiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
Geri