Scudo Sports

Fitness bisikletine alışmak.. Ama nasıl?!

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.163
Tepki
1.953
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Şimdiye kadar ya dağ bisikleti kullanmıştım ya da cross tip süspansiyonlu şehir bisikleti. Şehir bisikletinde farklı bir tarza geçmek istedim ve Lapierre'in Shaper 300 model fitness bisikletinden aldım. Çok hafif, 28mm ince tekerlekli, yol bisikleti kadrosundan bozma şehir bisikleti diyebilirim.
Tabii şimdiye kadar hep ağır ama bir o kadar konforlu şekilde yol aldığım için bu tarz bisiklet garip geldi. Çok çabuk hızlanıyor, insanı yormuyor, gerektiğinde istediğiniz gibi kolayca ordan oraya taşıyorsunuz, şehiriçi için acayip ideal bir tarz.
Tabii asıl konuya gelecek olursak, şimdiye kadar hiç kullanmadığım bir şekilde kullanmam gerekiyor bu bisikleti, dik olarak oturup gidon tutulamıyor, iyice eğilmek gerekiyor. Kısa mesafe için sorun yok da, uzun mesafe denemesi yaptığımda boynum ağrımaya ve tutulmaya başladı. Vücudum öne doğru eğilmiş şekilde iken yolu görebilmek kafamı kaldırmam gerekiyor, sürekli olarak kafamı geriye doğru kaldırdığımda, o pozisyon bir süre sonra ağrıya sebep oluyor. Kafamı rahat edecek şekilde öne doğru eğdiğimde bu sefer yolun sadece çok yakın olan bir kısmını görebiliyorum, atıyorum ilerde çukur varsa anca tam önüme geldiğinde görürüm ki o da çok tehlikeli , hele bu bisikletde.
Önerileriniz var mı, siz böyle bir bisiklet kullanmaya başladığınızda bu şekilde bir sıkıntı yaşadınız mı, doğru kullanım pozisyonu nasıl olabilir?
 
Scudo
Bende Merida'nın speeder serilerinden var, dediğiniz kadar eğilmeye gerek kalmadı kadro açısından mı bilmiyorum, fakat yine de şehir içinde kısa mesafelerde dik konumda sürebilmek için denemek amaçlı barend taktım ve hoşuma gitmiş ve işime yaramış olacak ki orijinal elciklerini kaldırdım gitti :)
 
Kadro boyunun size uygun oldugundan emin misiniz?

Soyle ki 1.90 boyundayim ve bisikletci azizligine ugrayip ilk bisiklet olarak bianchi nero almistim. 54-56cm civari bir bisiklet, kendime uydurabilmek icin 40'lik sele borusu ile yukselttim. Tabii arka kalkinca gidon asagida kaldi ve aynen bahsettiginiz kafa kaldirmasina bagli boyun agrisi. Simdi gidonu yukseltmeyi planliyorum.

Bu arada sonradan aldigim L (58 sanirim) kadro yaris bisikleti ile ayni mesafede agri yasamiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
Kadro boyu ile ilgili Lapierre in tavsiye niteliğindeki ölçülerine bakmıştım, 1.85cm boyum, 52cm olanı aldım, aslında tam sınırda olan boyu aldım, yani 56cm olanı da alsaydım olacaktı ama hafiflik hastalığına yakalandım bu aralar o yüzden madem 52cm de oluyor onu alayım dedim. gerçi tahminim, 56 da alsaydım çok fazla birşey farketmezdi gibi geliyor, çünkü bisikletin geometrisi zaten diğer kullandığım şehir bisikletleri gibi değil.
Bir süre sonra bu pozisyona alışır mıyım diye düşünüyorum. Gerçi gidonu yükseltmek için çalışma başlattım, bakalım onu halledersem daha iyi olacak gibi.
 
Dik oturma pozisyonunu kısa gidon boğazıyla yakalayabilirsiniz ;)
 
Bahsettiğiniz gibi yol bisikletinden bozma bir kadroysa bu önceden kullandığınız bisikletlere göre daha eğik oturmanız ve bu yüzden boynunuzun ağrıması normal. Kendinizi çok fazla zorlamayın. Kaslarınızı bu yeni pozisyona alıştırana kadar çok uzun aralıksız sürüşler yapmayın. Vücudunuzun uyarılarını dinleyin.
1.85 boy ile 52 kadro aldığınızı yazmışsınız. Her üreticinin her modelininin kadro geometrisi farklıdır ama bu kadro size biraz küçük olabilir gibi geldi bana.
 
@ratm

Bisikletinizin kadro yapısını bilmiyorum fakat yol bisikleti kadrosuysa 185 boya 52 kadro ufak olmuş. Benim boyum 184 iç bacak 85 geçen seneki bisikletim 54 kadroydu ve bu ağrıları bende çekmiştim şimdi 57 kadro kullanıyorum her hangi bir ağrı yok çok şükür. Bence kadro boyunu enine boyuna ölçün.
 
Öneriler için teşekkürler. Bu bisikletin en büyük kadro boyu 56cm di, ona da öneri olarak 1.85cm üstü boy yazmışlardı. Dediğiniz gibi 56cm olanı alsaydım daha iyi olacaktı ama bunu da bir şekilde gidon ve gidon boğazı ile oynayıp düzeltirim diye düşünüyorum. Aslında bisikletden memnunum ama işte dediğim gibi uzun yolda boyun ağrısı oluyor.
 
185 boya 52 kadro küçüktür. Büyük ihtimal seleyi yüksekte kullandığınızdan gidona çok eğilmek zorunda kalıyorunuz.
Ben 188 boya 60 kullanıyorum ama iç bacağım uzun diye. Arkadaşların da dediği gibi, sizin en az 56 kadro almanız gerekirdi. Üzerinden çok geçmediyse değişim yapın derim.
 
http://www.lapierre-bikes.co.uk/sites/default/files/size/SizeChart_ROAD.jpg

52 boy sizin için uygun, 56da tercih edebilirdiniz tabii ki.
Bisikletinizde ayarlı gidon boğazı var açısını + yönde artırırsanız rahat edebilirsiniz.
Her ne kadar çok önerilmesede + yönde artırdıktan sonra seleyi biraz da geri alırsanız daha rahat edeceğinizi düşünüyorum
 
@ratmBoyum 184 cm.52 kadro urban Shaper 400 kullanıyorum hiç bir sıkıntım yok.Lapierre bisikletlerin kadro ölçüleri büyük.Gidon boğazı yükseltmesiyle sorun çözülür.
 
Zaten şuanda bunu kullanmaktan başka şansım yok, bu modeli oldukça az getirmişler, bunu bulana kadar bile uğraştım. Gidon ve gidon boğazı yükseltmesi yapmaktan başka şansım yok.
 
urban shaper lar ile fitness shaper ların arasındaki en önemli fark alın borularının uzunluğudur. aynı beden kadro bir fitness shaper a ayarlı gidon boğazı takılıp en yüksek ayara getirildiğinde dahi, gidonu en alçak pozisyonda ayarlanmış bir urban shaper ın kinden yine daha aşağıda kalacaktır muhtemelen.

dediğim gibi bunun sebebi, fitness alın borularının urban ın kilerden kısa olmasıdır. yani gidonun konumu daha aşağıdadır.

bir de muhtemelen fitness shaper da alın borusunun yerden başlangıç noktası DA, urbanınkine göre alçak. dikkat ettiyseniz fitness ların üst boruları, urban ınkilere göre daha az eğimlidir, neredeyse yere paralel. bu da alın borusunu yere daha yakın konumlandırır.

örneğin L kadro için fitness shaper ın alın boru uzunluğu 17 cm iken, urban shaperınki 18,5 cm ve o 17 cm, daha alçak bir noktadan başlıyor..

zaten dediğiniz gibi fitness shaper özünde; dropbar gidonu sökülüp flatbar gidon takılmış ve lastikleri 23 ten 28e çıkarılmış bir audacio dur.

urban shaper ise alın borusu yükseltilip uzatılmış ve yol komponentleri dağa çevirilmiş bir fitness shaper dır..
 
zamanla alışacaksın bence sıkıntı yapma...
 
@ratm
Boyun ve sırt kaslarınızı çalıştıracak hareketler yapın.

Bisiklete bindim sporumu yaptım şeklinde olmaz.
 
Arkadaşın sorusunun cevabını bende biraz merak ediyorum, şuanki bisikletimi satıp farklı bir model almayı düşünüyorum arkadaştan sedona 610 modelini denedim selesi biraz yüksekteydi gerçi. ama sanki bu modelden alırsam sürerken eziyet çekicem gibi hissettim. kadrosu 53 cm di . boyum 168, o yüzden farklı gidon modellerine bakmaya başladım düz olanlara doğrumu yaptım yanlış mı alışılır bir durum mu?
 
bende de merida speeder var, şehir bisikletinden sonra gidon çok aşağıda geldi, ellerime bileklerime alıştığımın çok üstünde yük biniyor.

buna barend takılması estetik açıdan ya da teknik açıdan (yarış bisikletine yaylı sele takıp yaylana yaylana gitmek ve sağda solda oooh cube uma brooks sele taktım mercedes gibi oldu şerefsizim diye anlatmak gibi - ya da downhill bisikletinin tekerlerini efendime söyleyeyim bir şekilde 700x23lerle değiştirmek, böyle daha akıcı oldu yea diyerek kendini dağdan aşağı bırakmak gibi) sorun değilse barend tavsiyesi istiyorum, böylece arada bileklerim uyuşunca beyaz kuğumu boynuzlarından yakalayıp biraz da öyle gitmek istiyorum, omuz kol bilek sinirleri rahatlasın diye.

elcikli de olabilir en uca takılandan da olabilir, varsa takan kullanan memnun olan yardımlarını bekliyorum.
 
Bende velo bar-end'li elcik var, tek parça olduğu için pek seveni olmasa da ben o kadar memnunum ki diğer bisikletim için de sipariş verdikten sonra bu başlığı gördüm yazayım dedim. (Dediğim gibi tek parça)
 
tek parçanın boyu biraz kısa sanki ama bisikletin elciğini de değiştirmek istiyorum zaten. velomarka olanın ucunda delik var sanırım ayna takacağım için bana da delikli lazım.
 
Geri