Fitness bisiklet için bir manifesto denemesi

gökhangenel

Aktif Üye
Kayıt
16 Ocak 2013
Mesaj
101
Tepki
68
Şehir
.
Bisiklet
Specialized
güzel tespitler, birkaç şey eklemek isterim.
klasik road bike ile endurance road bike i ayıran en önemli noktalar, endurance road bike in daha uzun wheelbase ve bar to floor uzunluğuna sahip olması. ayrıca kullanılan kadro materyallari daha darbe emici ve titreşim önleyici sistemler de entegre ediliyor endurance road bike lara. dropbar harici hybrid lere oldukça benzer özellikler gösteriyor endurance road bike lar. hatta trek ve specialized geçen yıllar üst düzey hybrid bike larda endurance road bike ların kadrolarını kullaılyordu modifiye ederek bazı yanlarını. örneğin hyridlerde seat stay daha kalın olabiliyor ve küçük açı farklılıkları.
hybrid lerde rahatlıkla 25 teker kulllanılır örneğin avrupa'da yaşıyorsanız, görece yolları iyi olan memleketlerde aslında tam da 700X25 teker makbuldur.
daha dik sürüşün ilk unsuru tabii ki flat bar ve bunu destekleyen bar to floor uzunluğunun fazla olması. barın daha yukarıda olması ya daha uzun head tube ile veya daha uzun maşa ile veya ikisi birden uygulanarak sağlanıyor. hayalimdeki hybrid bike uzun head tube e, ancak daha sportif maşaya sahip (en falza 28 lastik takmaya izin veren), seatpost ve maşada titreşim önleyici sistemleri bulunan karbon kadrolu bir bisiklet. Bunun için Roubaix veya Domain kadrosu edinerek toplamaya başlamak istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Scudo

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Mesaj
2.735
Tepki
3.767
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Fitness bisikletler klasik şehir bisikletlerinin şehir içinde daha HIZLI ulaşım sağlaması için yapılan yol bisikletine benzer bir türdür. Bu bisikletler yol bisikletine geçişin önemli bir parçası olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali N.

Tahir Keskin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2013
Mesaj
2.145
Tepki
2.003
Yaş
39
Şehir
Kocaeli, Gölcük
İsim
Tahir Keskin
Bisiklet
Kron
Kısaca benim bisikletim Fitness mı değil mi?
Eğer Fitness ise fena gaza gelicem haberiniz olsun
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.464
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sevgili tahir dostum öyle zor, öyle çetin bir sual tevdi ettinki ben denize mamafi cevabı aşketmek boyumu ziyadesiyle aşıyor cancağızım(işte tüm bunlar karadayı) Bu sualin altından olsa olsa isviçreli bilim adamları kalkar diye muhakeme ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
@hüseyin kurtoğlu

Gençliğimde konserve kutularının içine çimento döker aralarına bir demir koyar küçük dumblelar yapardık, büyük yağ tenekeleri ile de halterler. Bu şekilde çalışır "fit" kalırdık. Şimdi havalı spor salonlarında nabız saatleri ile şık ve amacına uygun aletlerle çalışabiliyoruz.

Ne yapmalıyız spor salonu üyeliklerimizi iptal edip konserve kutularına çimento karmaya başlayalım mı?

mış gibi yapmaktansa amaca göre hazırlanmış, özel araçları kullanmak daha doğru olmaz mı?
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
@gökhangenel
aslında yarışla ve araziyle işi olmayan biniciler için fitnes ve endurance bisikletler bana göre ideal olanlar. evet normal yol bisikletlerine göre endurance bisikletler daha konforlu hazırlanıyor. bunun için ön taraf dikleştirilirken orta kısım kabaca söylersek aşağıya çekiliyor. alt borular daha dayanıklı ve esnemez hazırlanırken maşa, arka çatal ve üst boru titreşim emmesi için esneyebilen yapıda hazırlanıyor. hatta sele boruları bile bir miktar hareket ediyor. Avrupa için değil ama Türkiye için 700x28 lastik daha ideal olacaktır.
ben ağaçkakan ilhamlı Zertz'ine inanmadığım ve o kadar uzun alın borusunu hız için yakışıksız bulduğum için Specialized'i beğenmiyorum. yine de size güzel bir haber vereyim. Karbon Roubaix modelinin sadece kadrosuna 2500 vereceğinize, aynı kadrolu hazır bisikletin tamamına 1750 verin.;) nasıl mı? şöyle
(link)
O 1750 dolar Türkiye'de uçacaktır tabi
yine de ben bu alanda Trek Domain'i tek geçerim
(link)
not: sözleriniz İngilizce kelimelerden dolayı tam anlaşılmıyor. uzanma mesafesi, üst boru, alın borusu gibi Türkçeleştirirseniz sevinirim
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
@Tahir Keskin

Mallesef degil! Fitness Bike denilen sey- yukarida da izah etmeye calistim- sadece bu bisiklete verilen bir isim. Geometrie olarak yol bisikletinden hic bir farki yok, sadece gidonu düz! Yani piyasada bisiklet satabilmek icin, yol bisikleti gidonuna isinamayan, veya kendini rahat hissetmeyen, veya yol bisikleti gidonunu kullanmaya utanan. kisiler icin. Yine corba örnegine geriye dönecegim! "Corba kasigi" terimi belirli büyüklükte belirli bir kasigi kastetmek icindir. O kasikla makarna da karistirilir, pilav da yenir, tahin-pekmez de! O sadece bir isimdir. Yoksa "fitness" icin Tolga' nin da yazdigi gibi, bisiklete bile gerek yok. Bunu kastederek Dogmadan filan bahsettim. Yani " fitness" icin, yol bisikleti (Dogma)de kullanilir, mtb de degil mi?
 
Kayıt
25 Ocak 2014
Mesaj
97
Tepki
69
Şehir
izmir
Tolga bey, Bana "Fitness" kelimesinin tanımını yapar mısınız ? Daha sonra da aşağıdaki bisikletin o tanımdaki hangi öğeye uygun olmadığını söyleyebilir misiniz? Teşekkür ederim.
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Resimdeki bisiklet fitness bisikleti değildir. Daha önce İhtiyar ağabey de tanımını yapmıştı her şeyi yol bisikleti ile aynı sadece gidonu düz gidon, fren ve vites kolları düz gidona uygun olan bisikletler bu tanıma girer. Ön maşa, açılar, lastik kalınlığı bu tanıma uymaz ve bu yüzden bu bisiklete şehir bisikleti yada Kros bisiklet diyebiliriz. Ön maya konfor arttırıcı aynı zamanda uygulanan enerjiyi emici (kilitlenirse fazladan ağırlık olur yine tanıma uymaz) bir ekipmandır. Bisiklet için fitnes belli bir enerjiyi belli bir süre boyunca mümkün olan en sabit şekilde harcayabilme olayıdır. Bunu yol bisikleti ve dropbar ile de yapabilirsiniz. Dropbar ve fren vites kollarına alışamayanlar İçin "t"üretilmiş pazarlama harikası bisiklete fitnes diyoruz. Peki niçin kros bisikleti, MTB fitnes olmuyor? çünkü diğer türler gerekli enerji yakımını gereği kadar uzun süre ve sabitlikte yapmayı sağlamak üzere tasarlarmamıştır.
 
Kayıt
25 Ocak 2014
Mesaj
97
Tepki
69
Şehir
izmir
Yazdığınız bütün bu özellikler (Ön maşa, açılar, lastik kalınlığı, kilitlenmesine rağmen enerji emen maşa) bisikleti sadece "hızlı" yapar... harcadığınız enerjiyi değiştirmez. bisiklete ve dolayısıyla yola aktardığınız enerjiyi değiştirir, bu da aynı enerjiyi harcamanıza rağmen aynı sürede daha kısa mesafe gitmenize yol açar ancak... fitness tanımınız "hız" dan ibaretse onu bilemem.
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Cepten yazdığım için tam toparlayıp aktaramadım aklımdakileri. Burada tek değişken harcanan enerji değil. Bu enerjiyi belli süre ve aynı seviyede harcamak önemli olan. Yani 20 kg. ağırlığı 15 tekrardan 4 set yapmak ile 40 kg ağırlığı yine 15 tekrardan ama 2 set yapmak aynı değildir. Amorsitörlü kalın lastikli bir bisiklet aynı enerjiyi daha kısa sürede harcatır ama daha uzun sürede harcama ile aynı etkiyi yapmayacaktır vücuta. Fitnes bisiklet ile yaptığınız antrenmanda nabzınızı belli süre belli Seviyede ve en önemlisi sabit tutmak isteyeceksiniz. Yol bisikleti ile bu nabız Seviyesini açılar ve vites oranları sayesinde daha kolay sağlarsınız. işte fitnes bisiklet mantığı kabaca bu. Yani amaç sadece hız değil. Ayrıca antrenman teknikleri hakkında konuşmak haddim değil, hatam varsa affola.
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.464
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
12- fitnes bisikletlerin pedalı çift taraflıdır. Platform yüzü ile kısa şehir sürüşlerinde işe giderken iskarpini giyip bisiklete biner spd yüzü ilede haftasonları, uzun turlarda bütün enerji ve kas gruplarının faydasını yola aktarırsın.

Bisikletimiz her işi yapar abiler..
 

lombardo

Aktif Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
143
Tepki
188
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Deniz
Bisiklet
Lapierre
Nasıl kaçırmışım ben bu başlığı! son zamanlarda en çok aklımı kurcalayan konuyu mehmet bey nokta atışıyla açmış; hem detaylandırmış, hem de daha fazla kişiden farklı bilgiler alabilmemize olanak sağlayan bir zemin hazırlamış çok teşekkürler!..

Ben de bu konuya; son zamanlarda aklımı çok çok karıştıran bir konudan giriyim. Marka taraftarlığı gibi algılanmasın; en güzel örnek olduğunu düşündüğüm için..

Lapierre shaper...

Ama hangi shaper? (2014' e kadar yalnızca fitness shaper lar varken, bu yıl itibarı ile artık, ''urban'' shaper lar da var)

donanım özelliklerini bir yana bırakırsak; kadro geometrileri anlamında son zamanlarda çokça yaptığım bir şey:

google dan fitness shaper ın (mesela fitness shaper 500) ve urban shaper in (urban shaper 600); aynı boyutlarda birer görselini masaüstüme indirip, fotograf görüntüleyicide açıp, sağ-sol yön tuşları ile hızlı bir şekilde bir birine, bir diğerine-bir birine bir diğerine bakıyorum.

ilk göze çarpanlar:

1-) Urban shaper ın üst boru eğimi, fitness shaper dan biraz daha yüksek (fitness shaper ın ki neredeyse yere paralel, ancak urban shaper da biraz daha belirgin bir eğim var)

2-) 1. maddenin doğal bir sonucu olarak alın borusu urban da biraz daha uzun; gidon da biraz daha yüksek

3-) Urban shaper da daha kalın ve dayanıklı görünen ön maşa. fitness shaper da ince ve karbon alaşımlı

4-) Urban shaper da standart v fren, fitness shaper da ise yarış tipi fren var. Urban shaper da çamurluk ve bagaj için gerekli kadro hazırlıkları var; fitness shaper da yok.

5-) her ikisinin de sele boruları hemen hemen aynı eğimde ve hiç de dik sayılmazlar! kendilerine en yakın bulabildiğim merida speeder 200 den bile daha eğik.

6-) urban, takriben 1-1,5 kg daha ağır..

Tüm bunlardan yola çıkarak şunu anlıyorum naçizane; lapierre bir biçimde, fitness shaper ın, commuter kitleye de hitap eden bir seri olmadığını, bazı dezavantajları olduğunu değerlendirmiş olmalı ki, bu sene, fitness shaper serisini korurken bir shaper serisi daha çalışmış ve ona da bu yüzden ''urban'' shaper adını vermiş..



@Engin Sarı

bir de tam bu cümlede anlatıldığı üzere fitness shaper larda yol; urbvan shaper larda ise dağ serisi vites komponentlerine yer vermişler..

Ben kendimce, yukarıda sizlerle de paylaştığım karşılaştırmalarla olayı az buçuk da olsa anladığımı düşündüm. Şöyle ki; dünyada her sokağı caddesi, sokağı vs.. eğimsiz ya da çok az eğimli olan muhtemelen hiçbir şehir olmayacağından ''commuting'' amacı güden herhangi bir bisikletin, yokuş tırmanmaya elverişli özelliklere sahip olması gerektiği.

Şunu da söyleyim; yol vites serileri ile dağ vites serileri arasındaki; aynakol, diş sayısı vs.. den öte teli germe, serilik gibi çok daha detaylı farklılıklarda ney nedir onu bilecek kadar uzman bisikletçi değilim. yani diğer her şeyin hatta kadronun bile aynı olduğu bir bisikletle, orta diklikteki bir yokuşu bir yol serisi vites donanımıyla çıkmak ile dağ serisi vites donanımıyla çıkmak, ne kadar ÇOK farklıdır; hiçbir fikir yürütemiyorum?...

çok güzel bir konu olmuş gerçekten kafayı yemek üzereydim :)

işte sırasıyla FITNESS shaper & URBAN shaper; iki resim arasındaki 7 fark misali...

@Engin Sarı

yalnız ben buna da katılıyorum, şöyle ki; kadroda sırf çamurluk ve bagaj montajına uygun özellikler mevcut diye. bunları taktık hoop, artık bir tur bisikletine sahibiz diyemeyiz. Çünkü gerçekten de tur bisikletindeki rahat sürüş pozisyonu fitness larda yok, aynen engin sarı nın bahsettiği ''sert kadro açıları'' sebebiyle.. son iki mesajımda uzun uzadıya yazdığım urban shaper ile fitness shaper arasındaki bir diğer fark da bu sanırım..
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
bence fitness bisikleti flat bar road bike veya hybrid bike denilen türdür. 700x23 lastikli olabilir ve bagaj delikleri olmak zorunda değildir. Şehir-tur bisikleti ile karıştırmamak lazım.
 

osmancan71

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2019
Mesaj
2.190
Tepki
2.375
Şehir
Kırıkkale
İsim
osman
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Fitness bisiklet türü bana cok sacma geliyor. Fitness yapmak isteyen bir insan Duz yolda MTB ile de fitness yapabilir. Onemli olan fit olmaksa yapilan km nin bir onemi yoktur. Daha az yol gidiyor olsaniz da ayni enerjiyi harcayip ayni pedali ceviriyorsaniz mtb kullanan bi insanin yol kullanan bir insandan farki yoktur. Duz yolda MTB kullanan mazot yakiyor da yol bisikleti kullanan nukleer reaktore dönüşüp uranyum mu yakiyor?
Ismı "fıtness" diye üreticiler bunu dusunememıs olamaz :) carraro sportıve ısımlendırmesı gıbı bı kategorı oluşmuş sadece ısme cok takılmamak lazım kullanım alanı önemli
Bu bısıkletı toprak yolda kullanan yokmu konu okumaktan sıkıldım :D burada da kullanıcı yorumu göremedim
 
Son düzenleme:

Theo3232

Aktif Üye
Kayıt
4 Ağustos 2017
Mesaj
144
Tepki
311
Yaş
39
Şehir
Izmir
İsim
Berkan yildiz
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Alıntı yaptığınız yazıyı dikkate almayın. Ağır saçmalamış. Fitness bisikleti her tur yolda kullanabilirsiniz. Toprakta mtb kadar verim alamazsınız tabi ama iş görür.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71

Şenol U.

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2018
Mesaj
172
Tepki
591
Yaş
61
Şehir
Sakarya
İsim
Şenol Ustabaş
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhabalar, konu açamadığımdan buradan sormak istedim.Affola.
57 yaşında 2010 model Trek fx7.3 sahibi oldum.Bisikletim,(sitesinden aldığım bilgiye göre)11-32 ruble, 28-38-48 aynakol ve 3×8 sisteme sahipmiş.70-100 km lik turlar yapıyorum.3.vitesi hiç kullanmıyorum desem yalan olmaz.Sizlerden ;yokuşları rahat çıkacağım, düz yolda 25-30 km civarı yapabilecek bir değişim(ruble aynakol vs) için önerilerinizi rica ediyorum.Saygılar.
 

specific

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Nisan 2009
Mesaj
1.098
Tepki
1.914
Şehir
İzmir
İsim
Harun
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhabalar, konu açamadığımdan buradan sormak istedim.Affola.
57 yaşında 2010 model Trek fx7.3 sahibi oldum.Bisikletim,(sitesinden aldığım bilgiye göre)11-32 ruble, 28-38-48 aynakol ve 3×8 sisteme sahipmiş.70-100 km lik turlar yapıyorum.3.vitesi hiç kullanmıyorum desem yalan olmaz.Sizlerden ;yokuşları rahat çıkacağım, düz yolda 25-30 km civarı yapabilecek bir değişim(ruble aynakol vs) için önerilerinizi rica ediyorum.Saygılar.
Hız ile işiniz olmuyorsa, aynakolu 22-32-42 gibi bir model ile değiştirmeniz yeterli olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.

Şenol U.

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2018
Mesaj
172
Tepki
591
Yaş
61
Şehir
Sakarya
İsim
Şenol Ustabaş
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Beğen
Tepkiler: specific