fd-m 952 yardım

rahmankarataş

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2006
Mesaj
1.024
Tepki
707
Şehir
greek and tr
selam
fd-m 952 göbekdenbaglandılı xtr ön attırıcının
calışma sistemi hakkında kadrodan baglandılı
attırıcılarla arasındakı fark nedir
bir de esneme olayı normalmi
yorum yazarsanız sevinirim
selamlar

(link)
 
Scudo

Hakan Kayisligil

Aktif Üye
Kayıt
8 Ekim 2004
Mesaj
180
Tepki
183
Şehir
Istanbul Kadıköy Ataşehir
952'nin klasik kadroya bağlı olanı kullanıyorum gayet memnunum,
satın alırken resimdeki gibi ayna kol yatağına bağlı (karbon ayaklı) modelide vardı, önermediler gerekçe esnama oluyormuş,
bence tartışılır.
Fakat şunu belirteyim her iki modelinde zincirin içinden geçtiği kanal paralel itkili olsun diye menteşeli,kullananlar zamanla bu menteşenin boşluk yapabildiğinden bahsettiler.
Ben 1500km'dir kullanıyorum, bu menteşeler boşluk yapmadı ve mükemmel çalışıyor.

Hakan KAYIŞLIGİL
 

rahmankarataş

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2006
Mesaj
1.024
Tepki
707
Şehir
greek and tr
@Hakan Kayisligil

teşekkürler
evet esneme olayı var
ama ennemenin vites degişimine
büyük bir etkisi var
bakalım kullanacagim
yanlız oldukca hafif:eek:
görüşmek üzere
selamlar...
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.150
Şehir
İstanbul
@rahmankarataş

Rahman bu tip viteslerin bazılarında plaka üzerinde bir delik vardır ve bu deliğin karşılığı ya kadroda bir vida yeri vardır ya da özel bir kelepçeyle kadroya bağlantı yapılır..Resimde o delikte sende bir vida var.. O vida (ve delik) aynı zamanda vitese aç ayarı yaptırır..Plaka vidalanmazsa vites değişimi sırasında feci esner..
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.441
Şehir
Alanya/İstanbul
Pek populer değil bu tür ön vitesler ben de nerdeyse pratik kullanımda hiç görmedim kullanan, eskiden ağırlıkları incelediğimde klasik olanından biraz daha ağır olduğunu müşahade etmiştim.

Ön vites değiştirme sırasında vitese binen yanan yüklerin ciddiyetini düşünürsek dizaynı açısından esneme kaçınılmaz.
Genel olarak değişik durması yanında pek fazla avantajı yok bu tür ön attırıcıların görüşüme göre...
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.150
Şehir
İstanbul
@hakan_the_rider
Haklısın Hakan.
Bunu Shimano serri üretim firmaları için yaptı biraz da .. Ön vites ayarı en uzun zaman alan montaj unsuru. Yüksekliği, açısı kritik.. Seri üretim bisikletlerde çok büyük zaman kazancı sağladı ama yine de pek tutulmadı dediğin gibi..