FB Gazetesi Eylül 2013 - Emniyetli Ölüm

ulas

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2006
Mesaj
3.957
Tepki
9.754
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Geotech
Yaklaşık 3 yıldır Fenerbahçe'de yazarlık yapıyorum. Hemen hemen her yazımda bisiklete yer veriyorum. Bu ay da Fenerbahçe' de yazımda bisiklet ve bisiklet kazalarına yer verdim.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/998950_10151952807046177_831173733_n.jpg

Yazının Aslı:

Emniyetli Ölüm!
Geçtiğimiz günlerde bisiklet kazalarında bir çok arkadaşımızı kaybettik. Bu ölümler duyarlı basın kanallarında da yer aldı. Bisiklet sürücüleri tepkilerini eylemler yaparak gösterdi. Peki bu ölümlerin sebebi nedir? Sebep aslında hep aynı. Emniyet şeridinde ilerlerken arkadan araba çarpması.
Türkiye’de emniyet şeritleri ölüm şeritleri haline gelmiş. Türkiye’de otomobillerde şerit konumlanması aynen şu şekilde; En sol şerit; Yol boşsa basarımların şeridi, orta şerit: Bana dokunmayan yılan bin yaşasınların şeridi, en sağ şerit (hani sözde bisiklet kullanıcıların şeridi): Arada bir emniyet şeridinden üç beş araba geçerimlerin şeridi, Emniyet şeridi ise çakar lambalı, siyah camlı, ne olduğu belirsizlerin ve büyük başların şeridi. Bazen de kendini büyük baş zannedenlerin şeridi.
Kanunlara göre en sağ şerit bisikletin yasal hakkıdır. T.C. Karayolları Trafik Kanunu 2918 Sayılı kanunun 46. Maddesi diyor ki: Bisiklet sürücüsü karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.
Yazık ki bu arkadaşlarımız en sağ şeridi bile kullanamadılar, hani sözde emniyet şeridinin bile en sağından gidiyorlardı ve yukarıda bahsettiğim emniyet şeridi sürücülerinin birileri yüzünden hayatlarını bir hiç yere kaybettiler. Hatta halen bulunamayan katiller bile var.
Aslında en güzeli geniş balkonlu bir ev almak, balkonda bisiklete bineriz. Salonda da olabilir…
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
trafik kanunumuz şöyle diyor bisiklet yolu olan yerde bisiklet yolundan gidilecek ve yoldan gidilmeyecek sağdan bile gidilmeyecek eğer size araç çarpar ise siz suçlu olursunuz bunu ben trafik polisinden öğrendim,
bu yer bostancı tuzla arası bisiklet yolunun olduğu yerde idi polisler araçları çeviriyor idi...
zinhi arkadaşımız yolun ortasından neden gidiyor idi ? bu soruya cevap arıyorum bunun cevabı ne olabilir saat 15.00 de en tehlikeli yerde dragos yolunda neden ortadan gidiyor idi ,sarı minibüs öndeki aracı sollayınca önüne bisikletli çıkınca duramadı tabi ve zihni arkadaşımız artık aramızda değil,,
burada kim suçlu hakim kararı verdi şöförde suç 8 de 2 ,,
bisikletlide suç 8 de 6
neden ortada gittiğine cevap olarak bence zihni dostumuz, in çık in çık sevmiyor idi ,bisiklet yolunun kesikliğinden şikayetçi idi ve mangalcılardan rahatsız idi bisiklet yoluna araç konmasından şikayetçi idi bilemeyiz .
ama bi gerçek varsaki çevre ve şehirçilik bakanlığı bisiklet yolları yapmak ile mükelleftir, bizden vergi alınıyorsa, bizimde emniyetli bisiklet yolları istemeye hakkımız vardır,,bostancı-tuzla arası bisiklet yolu zati fenerbahçeden gelen ayağı bostancıda kesiliyor ,orada feribot iskele var taksi durakları var ta balıkçıların ilerisinden başlıyor bisiklet yolu neden bu kadar uzağa gitti ,amsterdamda bisiklet yollarının arasındaki mesafeyi bu kadar uzağa yapmazlar,eşyanın tabiatına aykırı bi kere ,
şehir kurmak öyle kolay iş değildir öyle bi şehir kuracaksınızki alt yapısı ilerde sorun getirmeyecek ya da çok az sorun getirecek ,

2918 sayılı TCK KARAYOLLARI Trafik kanununda Bisiklet için ;


Madde 3 c (10) bendi : Bisiklet motorsuz bir Taşıttır.

Madde 37 Sürücü için Ehliyet ve Taşıt için Plaka gerekmez.

Madde 46 Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.

Madde 66 Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.

Madde 66 a.) bendi Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülmez.

Madde 66 b.) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.

Madde 66 c.) Yük ve eşya taşınamaz.

Madde 37 Bisikleti karayolunda sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir.



***



Bisiklet üzerinde güvenliğiniz


Güvenli ve Keyifli bir sürüş için ;

Bisikletinizin sağlıklı çalışmalı,

Frenlerinizin sağlıklı çalışmalı,


Trafik kurallarına uyun,

Bisiklet kullanırken Dikkatinizi trafik ve çevre koşulları üzerinde yoğunlaştırın,

Yoğun trafikli caddeler yerine alternatif sokakları kullanın,

Kırmızı ışıkta durun,

Her an Dikkatli olun, taşıtların ve yayaların sizi görmediğini düşünerek hareket edin,

Arkasından gitmekte olduğunuz araçlar ile aranızda ani frenlemelere karşı

3 metreden az olmamak üzere mesafe bırakın,

Trafikteki güvenliğiniz için bisiklet zili kullanın veya "Dikkat lütfen" diye bağırarak tehlike durumunda yaya ve taşıt sürücülerini uyarın,

Var ise bisiklet yolunu kullanın, yok ise yolun daima sağından gidiniz,


Gündüz ve gece görünür olun,

Özellikle diğer araçlarıngece sürüşünde sizi fark edebilmesi için refrektif giysiler giymeniz,

far ve stop lambanız olması lastiklerin veya tekerlek üzerinde refrektif malzeme bulunması gerekmektedir.


Kask takınız,

Eldiven giyin,

Aniden açılabilecek taşıt kapılarına,

Dikine aralıklı kanolizasyon logar ızgaralarına,

Kumlu, çakıllı ve ıslak zeminlere,

Güvenliğiniz için dikkat ediniz..


 

ulas

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2006
Mesaj
3.957
Tepki
9.754
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Geotech
Maalesef editör bu ay ismimi yanlış yazmış. Ama orada yazan ismin bir anlamı yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: gökçe