Scudo Sports

Fazla kilo göbekleri yedi. Kırık göbek değişimi...

Uçmakdereli

Daimi Üye
Kayıt
14 Nisan 2013
Mesaj
242
Tepki
206
Şehir
Tekirdağ-İstanbul
Bisiklet
Claud Butler
Bisikleti yaklaşık 7 yıl ve genelde 100 kilo üzeri yazları hunharca kullandım. Geçen hafta dağda yokuş çıkarken kalktım ayağa bir sağ bir sol giderken arasıra gidonu kendime çektim, bu beygire bir şey olmuyor dedim ama arkadan ufak ses geldi. Pedal boşa dönmeye başladı herhalde zincir attı dedim ama baktım zincir yerinde arka teker boşa dönüyor. Bisikletçiye arka tekeri gösterdim daha eline almadan en az 10 günü bulur ve en aşağı da 200 lira olur dedi. İyi hoş madem göbek değişimine gireceğiz biraz araştırarak sağlam gireyim dedim ve bu forumun yolunu tuttum...

Arka göbek görsellerdeki gibi kırılmış. Göbek quanto diye bir marka, pek kaliteli olmasa da iyi kötü iş görüyordu.

Orta göbek alındığından beri ilk defa açıldı (7 yıl)aynakol diş yediği için hiç açamamıştım ama şimdi göbek dişlisine vida soktum ve pedalı vida ile beraber çevirerek göbeğin açılmasını sağladım. Göbeği açmayanların dikkatine! göbek sağlam gibi gözüküyor ama ses problemi vardı ayrıca çok az da boşa gidiyordu. Burayı bilyeli beklerken rulmanlı olduğunu öğrendim, belki ufak bakımla kurtarılır ama ağırlığını da sevmediğim için komple değiştireyim diyorum.

Sonuç olarak bisiklet 2013 model claud Butler anteus. Kadroyu sevdiğim için göbekleri komple değiştirmek istiyorum, tavsiyelere açığım. Göbek ve tel alsam ben örebilir miyim(hiç örmedim)

Değişim istenen parçalar
Arka göbek ilave jant seti olabilir.
Orta göbek ve aynakol ilave pedal.
Zincir.
Ön göbeğe dokunmak istemiyorum ama temiz olacaksa o da olabilir.

Bütçe 500-1000 TL.
 

Dosyalar

  • IMG_20200803_171536.jpg
    IMG_20200803_171536.jpg
    1,5 MB · Okunma: 122
  • IMG_20200803_160732.jpg
    IMG_20200803_160732.jpg
    1,4 MB · Okunma: 133
  • IMG_20200803_160749.jpg
    IMG_20200803_160749.jpg
    1,1 MB · Okunma: 129
  • IMG_20200803_171536.jpg
    IMG_20200803_171536.jpg
    1,5 MB · Okunma: 125
  • IMG_20200803_171309.jpg
    IMG_20200803_171309.jpg
    980,1 KB · Okunma: 110
Scudo
Bir göbek değişimi nasıl 10 günü buluyor ve hangi göbeği takıyor da 200 tl tutuyor?
Bu tamirci milleti iyice çığrından çıktı.
 
Bir göbek değişimi nasıl 10 günü buluyor ve hangi göbeği takıyor da 200 tl tutuyor?
Bu tamirci milleti iyice çığrından çıktı.

Virüs bisiklet satıcılarına yaradı hepsi olmasa bile bir kısmı parayı bulunca biraz gevşemiş gibi geldi. Sorduğum bisikletçiden geçen ay mosso legarda ve kron tx150 aldık. Herhalde göbek gidince yeni bisiklet alacağımı sandı.
 
Yerinde olsam hazır eskimişken, bütçeyi biraz artırıp daha iyi sete geçerdim. Jant tellerinde yılların eskittiğide düşünmek lazım, ilerde kırılma ihtimaline karşı ve göbek değişim sırasında tekrar örüleceği için teller kırılmaya daha meyilli hale gelir. Kaset ruble uyumlu jant seti, 9lu ruble ve aktarıcı. 9 vites uyumlu shifter ve 9 vites uyumlu zincir. Son olarak karemil göbek yerine octalink gobek ve octalink uyumlu ayna kol. Bisiklet daha keyifli hale gelicektir :) Shimano service center yazan yerleri tercih et, daha kaliteli ve yetkili personeller olur.
 
@Burak B.

Ben de öyle düşünüyorum. Bisiklet artık tabiri yerindeyse akmıyordu, yeni alınan düşük donanımlı bisikletler bile daha keyif veriyordu. Göbekten çıkan sesler kafa şişirmeye başladı, yeni bisiklet alacağıma hareket aksamını değiştirsem daha mantıklı olacak. Jantlar zaten gidik, deniz kenarı gide gele tuzlu suyu yediler artık kurtarılmaz. Sadece jant çemberi için de örmeye göbeğe gerek yok gibi, değişmişken hepsi değişsin. Şimdi ona göre setler bakıyorum. Sessiz, akıcı ve biraz da dayanıklı olsun yeter.
 
@Uçmakdereli İzmir sahilde oturuyorum, sürekli deniz kokusu var :) 3 yıldır işe gidip geldim, kullandıgım jantlar yol jantı giriş seviyesi wh-rs100, pas korozyon dahi yapmadı. Eşimin bisikletinde en ucuz jant seti var, bugune kadar 4 kez çıkmıştır ve durduk yere jant tel başladı pasla kaplandı. Sökmeye kalksan sökülmez kaynaştı.. Güzel jant seti almaya çalış, akıcılıgı herşeyi değiştirir. 10binlerce km devirirsin, akort bozulmaz :)
 
Hocam senin bisiklet yanlış göbeği yemiş. Senin göbeği yiyecekti :krsn:
:koptum:Aynen öyle ama göbek mevsimlik yaz başı yaz sonu 10-15 kilo değişiyor.. kışın soğuk havada salınca hızlı kilo alıyorum.
@Burak B.

Şöyle bir delilik yapıp bu jantlardan alsam mı bilemedim, akort sorunu olmaz güzel de göbek takarım uzun ömürlü olur. Şekil olarak da hoşuma gidiyor.

umit-2656-accrue-2d-26-jant-21-vites-erkek-z.jpg
 
Jantı kendiniz örebilirsiniz ama akord etmek gerektiğinden o işi de öğrenmeniz gerekebilir. Elimde az kullanılmış bakımı yapılmış disk frene uygun ön arka göbekler var isterseniz 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçmakdereli
Sonuç olarak ikinci el jant setinden başladım bisikletten sıfır çıkmış model yükseltmek için satılık uygun set bulamadım , ikinci ele de ses olur ömrü az olur vs güvenemedim. Yurtdışı desen döviz uçtu o da zor gibi. Shimano mt35 ile mt55 arasında gittim geldim baktım ki bendeki rotorlar da bunlara uyumsuz, balatalar 7 yıllık , zincir 7 yıllık . Orta göbek le aynakol da pert, pedal desen olsun diye takılmış .. yani masraf 2 bine rahat çıkıyor o da orta halli. Çok uzun turlar yapmasam da bisiklete sık biniyorum yaz başından başından beri 8 kilo da vermişim spora devam etmeli, kışın virüs olur belki insan içine çıkamayız belki bisiklete devam ederiz diye düşündüm yeni bisikletler özellikle aero kadrolar da hoş duruyor dedim. Sonra bisikleti satsam belki 1000 lira eder , 2 bin masraf yapacağıma 3 bin daha vereyim mümkünse aero kadro claris/tiagra setli mosso cavalier , carraro race 052 tarzı bir şey alayım dedim. Yani arka göbek değişimi yeni bir bisiklet aldırmaya yetti.. (demek ki bisikletlere çok bakmamak gerekiyormuş bisikletçi 200 e halledecekti arka jantı beğenmedik :) )
 
@Uçmakdereli Bence doğru bir karar olmuş. Yenice tur bisikletinden yol bisikletine geçtim. Eski bisikletin üzerindekilerle birlikte 18 kilo olmasından mıdır başka bir şeyden midir bilemiyorum ama akıyor bisiklet. Keşke daha önce geçseymişim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçmakdereli
Geri