Atakan Demirtürk
Üye
- Kayıt
- 16 Ekim 2012
- Mesaj
- 19
- Tepki
- 10
- Şehir
- İstanbul/Şişli
- Bisiklet
- Sedona
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
İlk okul 4.sınıfa giderken alınan.8senelik bisikletimi Biraz revize ettim.Teknik Lise son sınıf öğrencisiyim.Boy 1.83 olunca 24" bisiklet benim için Fayton çekme etkisi yaratmaya başlıyınca sele boyunu uzatarak çözüm getirmeye çalıştım şuan sıkıntı yaşamıyorum.
Bisikletin üzerinde Hella 12v Araç kornası(dı dıt korna diye geçer piyasa adı ile)Genellikle Albea taksilerde bulunur.
Aydınlatma olarak.Edison 38 derece 5wattx2 Power led Far bulunmaktadır.Dış ortam çekimi yada video çekmedim ama Yakın zamanda koyduğumda hak verirsiniz.Çoğu Yerli motorsikletten daha iyi aydınlatma sağlıyor.
Bisikletin üzerinde bulunanlara gelelim.
1adet tek kontaklı Açma kapama anahtarı(Far ve Fren lambasını devreye sokuyor) 1tl
1adet Normalde açık kontaklı buton(7A Anlık demerajı kaldıracak şekilde) 0.5krş-1tl
1adet 12v 7A eurostar akü 30-35tl
1adet hella Korna. 15-25tl
1adet 10A SİGORTA ve Sigorta yuvası 1tl
2Adet akü pabucu 0.2krş
2-3Metre kadar enaz 0.75mm2 kesitli 2kanallı kablo. 1.5-2.5tl
2X 5watt 12v 38derece acılı Power Led (Ben tanesini 15tl ye aldım)
Akü Şarj cihazı 1A lik 14v çıkışlı bir adaptör yada basit bir akü redresörü satın alabilir bilginizvarsa kendinizde yapabilirsiniz ben kendim yaptım.
Her halükarda maliyeti en fazla 25-30tl olacaktır.
Farları ve diğer parçaları sabitlemek için.Yapı malzemeleri Kelepçe Sıcak/Soğuk slikon İzole bant Plastik tutucu aksamlar.
Ve farlar koyduğum kutudan bahsedersek Arızalı bir elektronik cihazının Kutusunu kesip biçerek kendim yaptım İstediğiniz şekilde Monteleyebilirsiniz.
Aküyü sabitlemek için Mümkünse bagaj yada Daha düşük amperli kullanırsanız aküyü Örneğin 4A Lik bir akü kullanarak sele altı çantanıza Monte edebilirsiniz.Bagaj alırsanızda 15-20tl ye satın alınanlardan almayın derim 3-4ayda elinizde kalıyor.
Zaten dağ bisikleti olduğu için ağırlık takıntım yok.Tüm bisiklet Şuan 20kg.
Işık far ve akü yokken 17.5Kg yani.Çok zararı olmuyor.
Fren lambası konusuna gelirsek.12v led şeritten bir parça kullandım.Farklı şekillerle dirençlerle yada flaşörlü yanıp sönen şekilde yapılabilir.
Bir önceki denememde Fren koluna switch koymuştum freni sıktığımda.Kontağını kapatıp Işığın daha kuvvetli yanmasını yani arkamdakine frene bastığımı belirticek şekilde düzenlemiştim.
Bisiklet Aşırı mekanik bir aksam olduğu için Switch kısa sürede bozuldu.Bende onu iptal edip Far anahtarından enerji çektim.
Bu arada bisiklette Eksi ( - ) Kablosu bulunmamakta.aynı arabada Olduğu Gibi Tüm bisiklet Şase Eksi ike yüklüdür.İstediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz.
Sistem 12v olduğu için daha eklemeler Yapılabiliyor.Yine telefon tutucu resimlerde takılı değil.Ama Bisiklete Araç Çakmak girişi ekleyip oradan telefon şarj yapmak için Kullanıyordum.İhtiyacım olmadığı için iptal ettim.Navigasyon 3-4saat kadar dayanıyor oda suan bana yeterli geliyor.
İstanbul içinde Bu tarz Eklentileri eklemek isteyenlere Yardımcı olmaya çalışırım.Malzemeyi getirmeleri yeterlidir.
Bu arada Yorumlarınızı bekliyorum Göremediğim Şöyle yapsaydın daha iyi olurdu dediğiniz kısımları benimle paylaşırsanız sevinirim.
Akü ne kadar dayanıyor derseniz Hesaplamaya göre Akü Tam dolduğunda 7saat ayndınlatma yapar Kornaya sürekli basmadığımız için hesaba katmıyorum.Ben aküyü haftada bir şarja takıyorum.Şarj göstergesi ekleme gereği duymadım bisiklete Kornanın sesinden Akünün bitimine yakın hissediyorsunuz.11v a kadar düştüğünde yada akım verememeye başladığında.
Bu projedeki en önemli nokta şu unutmayın arkadaşlar.Öncelikle sigortayı ihmal etmeyin ilk kullanımımda Tüm kablololarımı eritmiştim Kısa devre nedeni ile
Diğer önemli nokta ise Devre elemanlarının gerçek anlamda Düşme Yağmur gibi doğal olaylar Kullanıcı hataları ve Montaj konusunun ihmal edilmesi durumunda Kolay kolay Parçaların Çıkmaması gerekiyor.Yani sağlam sabitlemenizi öneririm.Birkaç kere trafikte Ciddi anlamda sorun yaşadım.
Yakında Kornanın sesini ve Işığın akşam Akşam Trafikte nasıl aydınlattığını göstermeye Çalışacağım.
İyi Forumlar
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
İlk okul 4.sınıfa giderken alınan.8senelik bisikletimi Biraz revize ettim.Teknik Lise son sınıf öğrencisiyim.Boy 1.83 olunca 24" bisiklet benim için Fayton çekme etkisi yaratmaya başlıyınca sele boyunu uzatarak çözüm getirmeye çalıştım şuan sıkıntı yaşamıyorum.
Bisikletin üzerinde Hella 12v Araç kornası(dı dıt korna diye geçer piyasa adı ile)Genellikle Albea taksilerde bulunur.
Aydınlatma olarak.Edison 38 derece 5wattx2 Power led Far bulunmaktadır.Dış ortam çekimi yada video çekmedim ama Yakın zamanda koyduğumda hak verirsiniz.Çoğu Yerli motorsikletten daha iyi aydınlatma sağlıyor.
Bisikletin üzerinde bulunanlara gelelim.
1adet tek kontaklı Açma kapama anahtarı(Far ve Fren lambasını devreye sokuyor) 1tl
1adet Normalde açık kontaklı buton(7A Anlık demerajı kaldıracak şekilde) 0.5krş-1tl
1adet 12v 7A eurostar akü 30-35tl
1adet hella Korna. 15-25tl
1adet 10A SİGORTA ve Sigorta yuvası 1tl
2Adet akü pabucu 0.2krş
2-3Metre kadar enaz 0.75mm2 kesitli 2kanallı kablo. 1.5-2.5tl
2X 5watt 12v 38derece acılı Power Led (Ben tanesini 15tl ye aldım)
Akü Şarj cihazı 1A lik 14v çıkışlı bir adaptör yada basit bir akü redresörü satın alabilir bilginizvarsa kendinizde yapabilirsiniz ben kendim yaptım.
Her halükarda maliyeti en fazla 25-30tl olacaktır.
Farları ve diğer parçaları sabitlemek için.Yapı malzemeleri Kelepçe Sıcak/Soğuk slikon İzole bant Plastik tutucu aksamlar.
Ve farlar koyduğum kutudan bahsedersek Arızalı bir elektronik cihazının Kutusunu kesip biçerek kendim yaptım İstediğiniz şekilde Monteleyebilirsiniz.
Aküyü sabitlemek için Mümkünse bagaj yada Daha düşük amperli kullanırsanız aküyü Örneğin 4A Lik bir akü kullanarak sele altı çantanıza Monte edebilirsiniz.Bagaj alırsanızda 15-20tl ye satın alınanlardan almayın derim 3-4ayda elinizde kalıyor.
Zaten dağ bisikleti olduğu için ağırlık takıntım yok.Tüm bisiklet Şuan 20kg.
Işık far ve akü yokken 17.5Kg yani.Çok zararı olmuyor.
Fren lambası konusuna gelirsek.12v led şeritten bir parça kullandım.Farklı şekillerle dirençlerle yada flaşörlü yanıp sönen şekilde yapılabilir.
Bir önceki denememde Fren koluna switch koymuştum freni sıktığımda.Kontağını kapatıp Işığın daha kuvvetli yanmasını yani arkamdakine frene bastığımı belirticek şekilde düzenlemiştim.
Bisiklet Aşırı mekanik bir aksam olduğu için Switch kısa sürede bozuldu.Bende onu iptal edip Far anahtarından enerji çektim.
Bu arada bisiklette Eksi ( - ) Kablosu bulunmamakta.aynı arabada Olduğu Gibi Tüm bisiklet Şase Eksi ike yüklüdür.İstediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz.
Sistem 12v olduğu için daha eklemeler Yapılabiliyor.Yine telefon tutucu resimlerde takılı değil.Ama Bisiklete Araç Çakmak girişi ekleyip oradan telefon şarj yapmak için Kullanıyordum.İhtiyacım olmadığı için iptal ettim.Navigasyon 3-4saat kadar dayanıyor oda suan bana yeterli geliyor.
İstanbul içinde Bu tarz Eklentileri eklemek isteyenlere Yardımcı olmaya çalışırım.Malzemeyi getirmeleri yeterlidir.
Bu arada Yorumlarınızı bekliyorum Göremediğim Şöyle yapsaydın daha iyi olurdu dediğiniz kısımları benimle paylaşırsanız sevinirim.
Akü ne kadar dayanıyor derseniz Hesaplamaya göre Akü Tam dolduğunda 7saat ayndınlatma yapar Kornaya sürekli basmadığımız için hesaba katmıyorum.Ben aküyü haftada bir şarja takıyorum.Şarj göstergesi ekleme gereği duymadım bisiklete Kornanın sesinden Akünün bitimine yakın hissediyorsunuz.11v a kadar düştüğünde yada akım verememeye başladığında.
Bu projedeki en önemli nokta şu unutmayın arkadaşlar.Öncelikle sigortayı ihmal etmeyin ilk kullanımımda Tüm kablololarımı eritmiştim Kısa devre nedeni ile
Diğer önemli nokta ise Devre elemanlarının gerçek anlamda Düşme Yağmur gibi doğal olaylar Kullanıcı hataları ve Montaj konusunun ihmal edilmesi durumunda Kolay kolay Parçaların Çıkmaması gerekiyor.Yani sağlam sabitlemenizi öneririm.Birkaç kere trafikte Ciddi anlamda sorun yaşadım.
Yakında Kornanın sesini ve Işığın akşam Akşam Trafikte nasıl aydınlattığını göstermeye Çalışacağım.
İyi Forumlar