Scudo Sports

Eskişehir-Bursa Buluşması İnegölde Köfte (30 Eylül 2012) 225 km

@mehmetsunu

Mehmet bey öncelikle güzel cümleleriniz için teşekkürler.Ben bu turun aynısını 3 yıl önce mtb bisikletim ile yapmıştım ortalama hız tam hatırlamıyorum ama 26-28 arası bir şeydi fakat çok mola verildi sürekli dinlenildi.Bu turda gidişte toplam mola süresi 15 dakika.Dönüşte ise yarım saat 40 dakika civarı.MTB ile yaptığım turun toplam süresi çok uzundu.

Sizin bisikletiniz de gayet güzel illa race olunca çok hızlı olunuyor diye bir şey söz konusu değil bu tamamen antreman olayı.Senede yaklaşık 7-10 bin km yol yapıyorum (bu sene özel sebeplerden 6-8 binde kalacak gözüküyor) kış aylarında bile muhakkak 100 km lik turlar yapıyorum .Kezza yol arkadaşlarımında hemen hemen hepsi aynı durumda.Şu anda 2 kişide trainer mevcut aşırı bozuk havalarda da evde çevirmeye devam ediyoruz.Emin olun sıkı bir çalışmayla aynı dereceler çok zor değil.Ayrıca biz bu turda aşırı zorlamadık daha iyi dereceleri çıkarabileceğimizi biliyoruz.Bisiklet konusunda tek keşkem birileri bana 15 yaşlarında yol bisikleti alsaydı yada almayı akıl ettirseydi çok güzel bir gençlik dönemi yaşardım diye düşünüyorum.O yıllarımız aşırı ağır Alman menşe ili garip bisikletler ile geçti.Yol bisikleti nedir bilmiyorduk bile.
 
Scudo
225 km 30 ortalama . tebrikler..Cumartesi üsküdar riva ömerli yapmıştım 115 km 17,5 ortalama ile. Yanlış anlamayın rakam ciddi. gıdanın etkisi varmı acaba
 
@zekeriya usta

Turun ilk 110 km si ortalama 34, toplamı 30.2 .Bu arada eğer ki ben bir turda fotoğraf makinesi ile fotoğraf çekebiliyorsam o tur çok da performans değildir rahatızdır :)

Normalde takip edenler bilir bu tip ortalama hız bilgilerini yazmam konuşmam ama geçmiş dönemde bazı can sıkıcı muhabbetler oldu bu tur o yüzden detaya girdim yoksa asıl performans turlarım tek başına olan fotoğraf makinesiz 50+50 yada 40+40 turlarımdır ki o turları ne fotoğraflayabiliyorum nede paylaşıyorum ama yapabileceklerimi çok iyi biliyorum.

Sizin sorunuza da gelince performans arttırmanın en önemli yolu bisiklete binmektir.uzun yol performansı arttırmanın da tek yolu sürekli uzun yol yapmaktır.Her durumun kendine has antreman teknikleri var .Gıda bu durumda sadece destekleyici.Tabi ki mantıklı bir beslenmenin faydası çoktur.Uzun turlarda ortalamayı yükseltmenin en önemli yollarından bir tanesi ortalamayı düşürecek noktalarda dirençli olmaktır yani rampalarda.Çok vakit ayıramadığınız günlerde daha önceden belirleyeceğiniz 1 km den az olmamak kaydıyla 1-3 km lik ufak rampaları bir kaç defa çık-in yaparak bir saati geçmeyecek akşam antremanları yapacağınız uzun bir turda ortalama hızınızı en az 1-2 km arttıracaktır.Rampa çıkarken de uzun süredir yaptığım bir olay normal zamanlarda ortalama kadansım olan 85-90 kadans değerini hiç bozmuyorum.Rampa ne olursa olsun bu devirlerde çıkıyorum eğer ki kadans 80 e indi ruble dişlisini bir kademe büyütüyorum eğer ki kadans 95 oldu dişliyi ufaltıyorum.Kısaca 85-90 değerini arabanın devir saati gibi görüp sabit devirde kullanmaya çalışıyorum.Bunun faydası ise nabzım rampa sonunda fazla yükselmiyor ve düze geçtiğimizde hızlanmak çok daha kolay oluyor.İlerleyen günlerde baktım ki bu şekilde rampa çıkmaya başladığımdan beri eskiden yaptığım yüklenebildiğin kadar yüklen nefes sıkışınca otur yavaşla olayından çok daha hızlı çıkmaya başlamışım.Kısacası vucudunuza oksijeni yetiştirebildiğiniz sürece pedala kuvvetli basmaya devam edersiniz .Nabzınız yükseliyorsa sıkıntı başlıyor demektir oksijen yetmiyor kalp hızlanıyor bir süre sonra biteceksiniz sinyalleri veriliyor.

Benimle tura gelen arkadaşlarım bilir kazandığım tek nokta rampalardır birde rüzgara karşı dirençtir.yoksa düz yolda rüzgar yoksa hepimiz aynıyız hatta inişlerde çoğu zaman geride bile kalırım riske girmem ama iş rampaya ve rüzgara karşı pedala gelince işler değişiyor bunu da neden oldu bilemiyorum ama kendimi bildim bileli rampa severim ve çıkarken keyif alırım .Rüzgarı sevmem ama direnmeyi severim sanırım inat bir yapım var :)
 
rüzgarın oğlu selam olsun sana...

ferhat dostum bu 225 km de kaç adet rampa var idi ve eğimleri hesapladınmı biliyorsun eğimler 10-19 lar çok fazla olursa bu 225 km de dahada zor olurdu yolun geneli 225 km in kaçta kaçı 10-19 eğimler ile dolu ve hatta 25 eğim ..bu pazar 25 eğimlerde boğuştuk hemde 10 -19 eğimler üzerine evet ilk 23 km boyunca ki eğimler 10-19 idi 1100 rakımda idim uzun süren rampalar ve 1.32 teker ile stabilize oldukça berbat bi yoldu iki saatte aldım 660 rakıma ulaştım ordan sonra dehşet bi iniş ve stabilize dehşet sarsıntı oldu tabi amortisör yok idi. yalnız fox yüzlük varken çok zevkli idi amortisörü açıyordum dalıyordum oralara evet oralara 4 kez gittim tavşanlı-boyalıca hattı iznik taraflarında,ilk 23 km de 10-19 eğimler olduğu için o yol 23 km den fazla olması lazım tabi rampada harcanan kalorinin km hesabı var yokuşlar ne kadar düz yola bedel ona bakmak gerekir,gülü seven dikenine katlanacak sayko kros yol bisikleti tarzı ise tarzım ki o dur bu yoldan dönülmeyecek evet ellerim uyuştu ama kaza yapmadık 10 km inişte çok kötü sert zeminde hıza kontrol çektim 34 km durulmadı yalnız bura 34 den fazla idi çok eğim var idi ve köy çıkışlarında 20 eğimler var idi .......hesabı tam olarak çıkarmak tahmini oluyor ben iki ile çarpıyorum burayı ve 68 km çıkıyor ortalamam ise ..24 oldu malesef çünki yol çok berbat idi sarsıntı fazla idi...4 dakika bi bekleme gerçi su doldurdum çeşmeden....şelaleye vardığımda 2 saat 48 dakika olmuştu ayakları yıkadım bisikleti yıkadım sonra 6 km düz yol ve yemek molası tekrar seleye dönüş ve boyalıcadan tam 25 eğimleri gördük yaklaşık 3 km rampa ve sonunda 25 eğim geldi ve devam ettik 30 km idi yol ama boyalıca yolunda fazla rampaya raslayamadık dönüşte mola oldu çeşmede zati benim turlarımında çizgi etap 160 ise ilk 60 da asla durmamak üzerine konuçlandı bu etap 140 km idi ama tavşanlının o rampaları ve boyalıcanın rampaları eklenirse 160 a denk oldu sayılır ve ilk 68 km durulmadı ,,,,,,,,,,,,,,,,etapları hep rampalardan seçiyorum anadolu yakada 19 eğimleri seçiyorum en iyi etap şile etabı olmakta 145 km toplam ama 180 e eşdeğer ,,,,,,
 
@ferhat köse


Bak size ne yollamışlar:) 54/1A ,2A da olabilir.

https://www.bisikletforum.com/a/img222/4587/ceza2mg1.jpg
 
https://www.bisikletforum.com/a/img204/5633/dsc00025di.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img843/3476/dsc00026og.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img834/6716/dsc00028rgl.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img832/2387/dsc00027jm.jpg

Söylenecek söze gerek kalmamış ,Ferhata abi süper bir anlatım yapmış. Bir kaç resimde ben ekleyeyim ;)
 
@Kudret Kurtcebe

teşekkürler Kudret abi .Sorularına da gelirsek kaç tane rampa vardı saymadım ama ufakları rampadan saymaz isek ki saymıyoruz artık gidiş yolunda 2-3 km lik 3-4 tane rampa vardı dönüş yolunda ise yaklaşık 15-2o km lik mezitler bölgesini tırmandık eğim çoğu noktasında yüzde 5-7 ama bir kaç noktasında yüzde 10 seviyesinde.asıl bizi zorlayan ise 185 nci km de 3 km lik Poyra rampası ki oldukça diktir yüzde 10 yazar ama ben inanmam :) kısa anlatımı ise gidiş oldukça keyifli akıcı bir yol dönüş ise genelde tırmanış üzerine geçen bir tur.Her sene 2-3 defa yaptığım için artık bu rotanın grafiğini çıkarmıyorum.Rampa deyince en güzel tur geçen hafta yaptığımız Dikey limit turlarıdır.Orada 800 metreden 1350 metreye çıkıyoruz oradan 150 metreye inip tekrar 1350 ye tırmanıyoruz.İncelemeni isterim güzel bir parkurdur.Link aşağıda:

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=106637

bu turun birde dikey limit 2 olanı var ki yaklaşık 190 km yol yapıyor oldukça hırpalayıcı bir tur geçen sene 2 arkadaşımı dağda bırakıp sonradan araba ile almak durumunda kalmıştım.
 
@Derya Keçeci

Abi çok hoş olmuş :) ellerine sağlık.Geçen sene o inişte o hıza çıktığımda mecburiyetten takviye viteste iniş yapan 4 tır sollamıştım.Gidonun üstüne yapışık vaziyette bir tanesinin şöförü ile göz göze gelmiştik :) adamın yüz hali cidden görülmeye değer idi :)
 
https://www.bisikletforum.com/a/img100/4675/dikeylimit2012son.png

evet dostum bu rotayı çok tuttum 1300 rakımlarda olmak eskişehir dikey limit.....
 
2000 in başında çok gitmiştim. İlk önce muttalip tarafından hekimdağa tırmanış, sonra uzun plato ardından sakarılıcaya iniş. O güzelim bozaniç kayası için bile gitmeye değer. Ama bisiklet ile gidilirmi o şüpheli adamın aklını alır o virajlar. Gerçi erciyes serçel yaylasından hacılar düzlüğüne doğru inerken 98 i gördüğümüzde nedense gitmemişti o akıl.
Haa deveye sormuşlar inişimi seversin çıkışımı. Düz başımamı yıkıldı demiş. Bizimkiside o hesap. Biz düz yolların adamıyız.
 
@mehmetsunu

Senede en az 2 defa gidiyorum artık vazgeçilmezim olan bir rota.İlk seferinde bir daha yapmam demiştim şimdi azıcık hava müsait olduğu zaman gözüm Hekimdağa bakıyor çıkmak lazım diye .Zaten Zirveden aşağı inmeye başladığınız zaman geri dönüşü yok mecbur tırmanıyorsunuz :) o meşhur kayalığın adının Bozaniç olduğunu bilmiyordum teşekkürler bilgilendirme için.Gerçi o tur geçen haftaydı anlatımı başka konu başlığında mevcut özlediyseniz o bölgeyi anlatımda fotoğraf bol :) eğim grafiği göstermek için bu konuda bahsi geçmişti.O turun anlatım linki aşağıdadır.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=106637
 
  • Beğen
Tepkiler: ömer korkmaz
Birgün yolum o tarafa düşerse gidon elimizde, tuna köftecisinde önce fasulye piyazı ardından köfteleri indirip mideye senle bir pedal basarız sarcakaya nın bağlarına doğru.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
@mehmetsunu

Her zaman bekleriz.....
 
Geri