Scudo Sports

Eski 6'lı rubleyi yeni ruble ile değiştirmek

Kayıt
4 Ekim 2009
Mesaj
71
Tepki
31
Şehir
İzmir
Merhabalar bisikletim eski tip olduğu için arka rublem 6'lı, ön dişliler ise 4'lü. bisikletimin vites sistemini değiştirmek istiyorum. Öncelikle arka rubleyi 7'li, 8'li veya daha üstü bir ruble ile; jantı, kadroyu, göbeği değiştirmeden, değiştimem mümkün mü?
Forumda böyle bir konu gözüme çarpmadı.

Saygılar.
 
Scudo
jant ve göbeği değiştirmeden 7 li yapabilirsiniz ama 8 li zor. sizin arka göbek muhtemelen eskitip dişli kullanıyor, pasolu göbeklere uygun 8li dişli şimdiye kadar bir kere gördüm. sanırım bisikletiniz bianchi aspid sf, bence aynakolu da 3lü yamalısınız.
 
Göbek bir üst mesajdaki gibidir, aynen katılıyorum.

Ama benim aklıma başka bir durum takılıyor:

Eğer aynakol ve zincir aşınmışsa -ki uzun süredir kullanılıyorsa mutlaka aşınmıştır- yeni alacağınız ruble sorun çıkarabilir. Zincir ve aynakolu da değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Zincir uzama yaptıysa yeni rubleye tam oturmayarak sesler yapacaktır ve tahminen de pedala yüklendikçe arada bir vites değiştirir gibi boşa gidecektir.

Sadece zinciri değiştirseniz; aynakol aşınmış durumda olduğu için yeni zinciri de kısa sürede aşındıracaktır ve; ya ruble aşınacak ya da yine ruble-zincir uyumsuzluğu başlayacaktır.

Çekiş sisteminin ruble-zincir-aynakol (+ gerekirse arka vites) şeklinde, 3'ü (veya 4'ü) birlikte değiştirilmesi önerilir genelde.
 
Evet haklısınız. Zincirim söylemiş olduğunuz gibi uzama yapmış sanırım. Bisiklet eski olduğu için pek sese aldırış etmesem de; yumuşak viteslerde, zincir sık sık bir alt vitese geçme eğilimi gösteriyor. Bütün vites sistemini değiştirmek.

@felis911 bisikletim bianchi değil. Bu bisikletimden önce aspid sf im vardı, hiç unutamam siyah kadro üzerine koyu yeşil yazıları :rolleyes: Bu bisiklet libero denilen bir marka modelide pegasus. 98 yılında 2. el almıştık. Ellik vites ve amortisörleri yeni yeni görmeye başlamıştık :D
 
Bugün bisikletçiye gittiğimde bisikletçim 7'li rublenin bisikletime uyabileceğini söyledi.
Benim size sormak istediğim kadroma;
(link) linkindeki 6 lı ruble
ya da

(link) linkindeki 7 lü rublenin uyması mümkün mü? Ve bu rublelerdeki en büyük çaplı dişlinin amacı, yokuşlarda kolaylık sağlamak sanırım? Şu an için bisikletimi her gün işe gitmek için kullanıyorum ve oldukça dik bir yokuş tırmanıyorum. Yani bisikletimi kullanma amacım: yokuş çıkmak :D
sanırım bu rubleler için göbeğin de değişmesi gerekecek.

asıl sorum resimde görülen kadroya bu tarz yeni donanımların değip değmeyeceği. Kadronun ağırlını tam olarak bilmesem de, markette satılan bisikletlerin kadrolarından oldukça daha hafif olduğu ve kalite olarakta zamanının bianchi dengi diyebilirim.

http://img852.imageshack.us/img852/8774/16042011086.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/2367/16042011084w.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/6492/16042011083.jpg

Öneri ve görüşleriniz için şimdiden teşekkürler
 
Vermiş olduğunuz her iki linkteki dişli de vidalıdır. Yani sizinkine göbeği değiştirmeden uyar.

Uyumsuzluk olsa olsa, dediğim gibi zincir aşınmasından-uzamasından oluşabilir.

Ama şunu da unutmayın; şimdiki dişliniz 6'lı ise, 7'li dişli için vites kolunu da 7'li olarak değiştirmeniz gerekecektir. Yoksa dişlilerden (yapılan ayara göre en küçük veya en büyük dişliyi) birini kullanamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: İrfan Yılmaz
Elbette vites kolu, aktarıcı, zincir hatta aynakolu da değiştirmeyi düşünüyorum. Öncelikli kuşkum mevcut göbeğe hangi rublenin uyabileceği idi, bu konuda yardımcı oldunuz teşekkürler.

Peki şöle bir liste yapabilir miyim

Ruble :
(link)

Arka aktarıcı : (TX-70 de olabilir)
(link)

Aynakol olarak nasıl bir seçim yapmam gerekir? Dişli sayısı, çap ? Yani ayna kolu üstteki donanımlara göre nasıl seçmem gerekir.
 
Şimdi donanımda marka ve model çeşitliliği hakkında geniş bilgiye sahip değilim ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki; Tourney ruble ve vitese yine Tourney serisi bir aynakol güzelce uyacaktır.

Aynakolda ayırt edici nokta olarak mesela diş sayıları vardır: 42/44/48 dişli gibi. Bu bahsettiğim, en büyük dişlideki diş sayılarıdır ve kişiye bağlıdır. Mesela 42 dişli alırsanız daha rahat pedal çevirirken, aynı kadansla sürüşte daha düşük hız yaparsınız. Bir de kol uzunluğu meselesi var ama hangi modellerde seçeneği vardır onu bilmiyorum.

Yani tüm bunları biliyorsunuzdur belki, yanlış anlamayın. Demek istediğim şey; bu diş sayısı (yani çap) seçimi biraz sizin kendi seçiminize kalmış bir durum.

Bu arada aynakol 4'lü olduğu için, en büyük dişlisinin en az 44 olacağını düşündüğüm için ön vitesi değiştirmenize gerek kalmayacak diye düşünüyorum. Aynı aynakoldan bende de vardı ama hiç hatırlamıyorum kaç diş olduğunu.

Eğer orta göbeği de değiştirecekseniz; dikkat etmeniz gereken nokta orta göbeğin (aynakolun takıldığı) uzunluğu. Kısa olursa küçük dişli kadroya sürtebilir, uzun olursa da dişli çok dışarda kalabilir ve ön vites üst dişliye yetişmeyebilir (belki).
 
  • Beğen
Tepkiler: İrfan Yılmaz
Mesajınız çok açıklayıcı olmuş teşekkür ederim.
Ben şöyle sanmıştım;
Arka rublenin ... dişlisi ... dişe sahipse; ayna kolda xxx dişlisini xxx sayıda seçmek gerekir.
ama böyle değilmiş.

Yardımınız için tekrar çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
bu iki rublenin fotosunu koyabilirlerse detaylı olarak iyi olur gerçekten yeni başlayan biri için iyi olur
 
Geri