Endurance bisikletlerinde arka üçgen tasarımı..

x-rayted

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
1.241
Tepki
1.102
Şehir
istanbul, Maltepe
İsim
Cenk K.
Başlangıç
1972—73
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu konu aklıma Merida bisiklet bakarken takıldı. Satıcı arka üçgende seat stay'in sele borusuna biraz aşağıdan bağlanması nedeniyle Meridanın endurance bisikleti Ride'ın hiç tutulmadığını ve büyük oranda gelmeyeceklerini söyledi...Ben de bir kaç modele baktım ama tasarımın neden öyle olduğunu anlamadım. seat stayi neden daha kısa yapıyorlar. Bu konfor mu sağlıyor ama gördüğüm kadarıyla tersi de var..

Şimdi Endurance bisikletlerinde üst boru biraz eğimli olduğu için arka uçları sele borusuna biraz daha aşağıdan bağlanıyor gibi. Seat stayi daha da aşağıdan bağlamanın mantığı sürücüyü daha da dik oturmaya mı zorluyorlar. Örnek olarak Merida Ride ve Orbea avant net bir şekilde seat stay aşağıdan bağlanıyor ve gerçekten biraz göz tırmalıyor.
Orbea
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/avant_zps1eefoxc7.jpg
Merida
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/ride_zpst66worio.jpg

Scott ise solace de buraya güzel bir tasarım oyunu yapmış. Tabii merida kadar aşağıdan bağlanmıyor ama seat stayi sele borusundan devam ettirip üst boruya bağlamış ve arabaların kelebek camı gibi güzel bir kapalı üçgen oluşturmuş.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/solace_zpsanvfmvol.jpg


Cannondale normalde aşağıdan birleşecek seat stayi hafifçe yukarı doğru kıvırarak üst boruya karşılık getirmiş.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/synapse_zpsnqbs09xt.jpg

Ancak en çok dikkatimi çeken ise Specialized oldu. Specialized da seat stay aslında üst boru birleşim yerinin daha üstüne doğru yöneliyor ancak bir S çizdirerek (zerts) üst boru birleşim yerine karşılık getiriyor.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/roubaix_zpsyil70r1f.jpg

Merida , scott ve specialized da seat stayler ayrıca ince ..Merida da hem tasarım çirkinliği hem ince seat stay gerçekten itici bir görüntü oluşturuyor.

Bu tasarım tercihlerinin yol tutuş ve konforda ne avantajı ve dezavantajı var. Değerlendirebilecek olan var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.J.
Scudo

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Kadroların "slope" şeklinde tasarlanmasının ve seatstay boruların bazı modellerde daha alt bir noktadan bağlanmasının ana nedeni, kadro tasarımındaki rijitliğe müdahale etmeden, daha uzun bir sele borusu ile esnekliği arttırmak düşüncesi. Bu şekilde sele borusunda daha fazla esneklik kazanıyorsunuz ve konfor artıyor. Bu slope tasarıma yönelim yol bisikletlerinde aluminyum kullanılmaya başlaması ile ortaya çıkmıştır. Seatstay' deki diğer farklı tasarımlarda benzer amaçlar güdüyor. Örneğin borulara kavis vermek yine esneklik sağlıyor. Specialized in diğer tasarımlardan farkı ise, daha uzun bir sele borusu ve S tasarımının yanında ilave olarak bacaklara bir elastomer eklenmesi. Bacaktaki S kıvrım ana darbeleri emerken, elastomer ise mikro düzeydeki rahatsız edici titreşimleri sönümlemeyi amaçlıyor. Yukarıdaki bisikletler arasında açık ara en başarılı çözüm budur.
 

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.366
Tepki
2.562
Yaş
37
Şehir
Zeytinburnu
piarello'nun en son modeli dogma f8 kadrosunda da aynı tasarımı görebilirsiniz.
https://i.hizliresim.com/nApLX0.jpg
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Bu tasarımı kullanan bir diğer marka ise BMC.
Aero kadroların hemen hemen hepsinde aynı tasarım var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
Yukarıdakilere katılmakla beraber bir iki kelam da ben edeyim. Specialized'in Zertz'ini denemiş ve pek beğenmemiştim. Forumlarda bu konuda benim gibi düşünenlerin olduğunu gördüm. Specialized'de böyle düşündüğünden midir nedir 2015 model Roubaix modellerinin tamamına darbe emicili sele borusunu standart olarak koymuş. Öncekilerde yoktu.

Cannondale ince sele borusu, Save dediği titreşim emici özelliği ve bükümlü arka çeki borularıyla konfor sağlamış. Yan profilden anlaşılmıyor ama arka çeki boruları ve maşanın alt kısmı bükümlü yapılmış. Rahatlığı konusunda bütün testlerden hemfikir çıkılıyor ki ben de böyle düşünüyorum.

Merida Ride'nin arka üçgen küçüklüğünden dolayı satılmadığını zannetmiyorum. Mesela ben renk tercihinden dolayı vaz geçmiştim. Kadrosunda enteresan bir konfor özelliği var. Flex dedikleri iki karbon tabaka arasına darbe emici farklı bir tabaka eklemişler. Siz beğendiyseniz neden olmasın? Satıcılara takılmamak lazım. Bütçenize uyan ve gözünüze hoş gelen herhangi bir modeli seçebilirsiniz.
 

Fırat Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2014
Mesaj
884
Tepki
1.370
Şehir
samsun
Bisiklet
Focus
ben bu uygulamayı daha çok aero kadrolarda görüyorum, konfor amaçlı yapılıyorsa aero kadroda neden uygulanıyor onu anlamadım, ayrıca bence de merida ride çok kötü görünüyor
 

Efe Yamac Yarbasi

Daimi Üye
Kayıt
18 Ekim 2013
Mesaj
366
Tepki
311
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
bu bisikletlerin 1-2 seviye üst modelleri paris-roubaix gibi parke taşlı yarışlarda yarışıyor. bilmeyenler için şöyle diyeyim, bizim türkiye'de gidebileceğimiz en bozuk yoldan ÇOK ÇOK ÇOK daha kötü. hepsi bence bizim için fazlasıyla komforlu olacaktır :) hangisi gözümüze güzel geliyorsa ve f/p oranı iyiyse ona yönelmek lazım bence.

mühendis gözüyle :p , arka üçgenin küçük olması yanal sertliği kuvvetlendiriyor ama seatstay uzunlukları azaldığı için sele borusuna kadar daha az deplasman sağlıyor. bu yüzden üçgen küçülse bile karbonfiberin örümünde ya da şeklinde değişikliğe gitmek zorunda kalıyorlar. bya da cannondale'in de yaptığı gibi 25.4mm gibi (hatta offsetli) sele borusu çapı kullanıyorlar ki daha çok esnesin. bir de bazılarında chainstay de biraz daha uzun olduğu için arkadaki açı biraz küçülüyor, bu da arka üçgen olduğundan daha küçükmüş gibi görmemize neden oluyor olabilir ama bundan pek emin değilim. benim kişisel favorim cannondale bunlar arasında :)
 

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.366
Tepki
2.562
Yaş
37
Şehir
Zeytinburnu
Merida ride kullandim gecen sene uzunca bir sure. Simdi safkan yol tarzi sedona 621 var. Aradaki farki soyle acikliyim size. Merida kullanirken gercekten cok cok daha rahat ettim. Hem bozuk yolda titresim sonumlemesi hem oturma acisi o kadar rahatti ki. Simdi kullndigim sedona ise daha agresif. Surus pozisyonu cok rahatsiz degil ama cokta konforlu degil. Surekli tetiktesiniz. Yoldaki titresimleri daha cok hissediyorum. Bence gorunusu de o kadar kotu degil seat stayi biraz asagida olan kadrolarin. Aero kadrolarda seat stayin asagidan baglanmasinin sebebi ise bence wheelbase mesafesini kisaltip daha sprinter bir bisiklet ortaya cikarmak. Zaten aero tasarimlarda arka jant biraz seattube'un icine giriyor genelde. Ornegin venge :)
 

V.K.

Daimi Üye
Kayıt
12 Temmuz 2014
Mesaj
280
Tepki
246
Şehir
İstanbul - Anadolu
Bisiklet
Diğer
Bu konudaki değişik örneklerden biri olduğunu düşündüğüm Specialized Diverge hakkında ne düşünüyorsunuz?

Specialized-Diverge-Comp-Carbon-2015.jpg
Çok değişik bir bisiklet. Seat stay ve üst boru, sele borusununun olduğu kısmı geçtikten sonra birleşiyor. Aero gibi arka lastik kadroya biraz girinti yapmış, endurance açıları, 35c'ye kadar kullanma imkanı. Tam ortaya karışık :) Roubaix'den daha çok ilgimi çektiği doğrudur :) GT Grade'e kullanım tarzı olarak benziyor gibi, safkan yol değil, gravel bike dediklerinden.

Hatta yeri gelmişken onu da sorsam :) Bu arkadaşı nasıl yorumlamak gerek?
2015-GT-Grade-carbon-gravel-road-bike01.jpg
 

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.366
Tepki
2.562
Yaş
37
Şehir
Zeytinburnu
@VeyselKobal


hepsi aynı mekanik mantığı içeriyor bence, yorum ve dizayn farklılıklarıyla bütün markalar kendi kadrolarına uygulamışlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: V.K.

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
@VeyselKobal

Yukarıda ilk mesajımda bahsettiğim nedenle tasarım bu şekilde. Temel amaç aynı, sele borusunu mümkün olduğu kadar uzun tutmak ve sele borusunda esnekliği arttırmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: V.K.

ahmtayd

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Mart 2015
Mesaj
521
Tepki
389
Şehir
Istanbul
İsim
Ahmet
Bisiklet
Carraro
Bu konuda beni bilgilendirebilir misiniz ? Endurance ne oluyor acaba ? Ne gibi farklar olur. Kadro açıları agresif gibi deyimler okuyorum bu ne demektir etkisi nedir acaba ?
Teşekkürler
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
@ahmtayd
Dayanıklılık demek. Bildiğimiz yol bisikletinin daha rahat geometrilisi oluyor. Bazılarının kadrolarında titreşim emicilik için ek özellikler yapılıyor. Uzun yol, Gran fondo sürüşleri ve bozuk yollu yarışlarda bu tarz bisikletleri görebilirsiniz.
Linki takip edin
(link)