x-rayted
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Eylül 2011
- Mesaj
- 1.241
- Tepki
- 1.102
- Şehir
- istanbul, Maltepe
- İsim
- Cenk K.
- Başlangıç
- 1972—73
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bu konu aklıma Merida bisiklet bakarken takıldı. Satıcı arka üçgende seat stay'in sele borusuna biraz aşağıdan bağlanması nedeniyle Meridanın endurance bisikleti Ride'ın hiç tutulmadığını ve büyük oranda gelmeyeceklerini söyledi...Ben de bir kaç modele baktım ama tasarımın neden öyle olduğunu anlamadım. seat stayi neden daha kısa yapıyorlar. Bu konfor mu sağlıyor ama gördüğüm kadarıyla tersi de var..
Şimdi Endurance bisikletlerinde üst boru biraz eğimli olduğu için arka uçları sele borusuna biraz daha aşağıdan bağlanıyor gibi. Seat stayi daha da aşağıdan bağlamanın mantığı sürücüyü daha da dik oturmaya mı zorluyorlar. Örnek olarak Merida Ride ve Orbea avant net bir şekilde seat stay aşağıdan bağlanıyor ve gerçekten biraz göz tırmalıyor.
Orbea
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/avant_zps1eefoxc7.jpg
Merida
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/ride_zpst66worio.jpg
Scott ise solace de buraya güzel bir tasarım oyunu yapmış. Tabii merida kadar aşağıdan bağlanmıyor ama seat stayi sele borusundan devam ettirip üst boruya bağlamış ve arabaların kelebek camı gibi güzel bir kapalı üçgen oluşturmuş.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/solace_zpsanvfmvol.jpg
Cannondale normalde aşağıdan birleşecek seat stayi hafifçe yukarı doğru kıvırarak üst boruya karşılık getirmiş.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/synapse_zpsnqbs09xt.jpg
Ancak en çok dikkatimi çeken ise Specialized oldu. Specialized da seat stay aslında üst boru birleşim yerinin daha üstüne doğru yöneliyor ancak bir S çizdirerek (zerts) üst boru birleşim yerine karşılık getiriyor.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/roubaix_zpsyil70r1f.jpg
Merida , scott ve specialized da seat stayler ayrıca ince ..Merida da hem tasarım çirkinliği hem ince seat stay gerçekten itici bir görüntü oluşturuyor.
Bu tasarım tercihlerinin yol tutuş ve konforda ne avantajı ve dezavantajı var. Değerlendirebilecek olan var mı ?
Şimdi Endurance bisikletlerinde üst boru biraz eğimli olduğu için arka uçları sele borusuna biraz daha aşağıdan bağlanıyor gibi. Seat stayi daha da aşağıdan bağlamanın mantığı sürücüyü daha da dik oturmaya mı zorluyorlar. Örnek olarak Merida Ride ve Orbea avant net bir şekilde seat stay aşağıdan bağlanıyor ve gerçekten biraz göz tırmalıyor.
Orbea
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/avant_zps1eefoxc7.jpg
Merida
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/ride_zpst66worio.jpg
Scott ise solace de buraya güzel bir tasarım oyunu yapmış. Tabii merida kadar aşağıdan bağlanmıyor ama seat stayi sele borusundan devam ettirip üst boruya bağlamış ve arabaların kelebek camı gibi güzel bir kapalı üçgen oluşturmuş.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/solace_zpsanvfmvol.jpg
Cannondale normalde aşağıdan birleşecek seat stayi hafifçe yukarı doğru kıvırarak üst boruya karşılık getirmiş.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/synapse_zpsnqbs09xt.jpg
Ancak en çok dikkatimi çeken ise Specialized oldu. Specialized da seat stay aslında üst boru birleşim yerinin daha üstüne doğru yöneliyor ancak bir S çizdirerek (zerts) üst boru birleşim yerine karşılık getiriyor.
http://img.photobucket.com/albums/v608/hckose/roubaix_zpsyil70r1f.jpg
Merida , scott ve specialized da seat stayler ayrıca ince ..Merida da hem tasarım çirkinliği hem ince seat stay gerçekten itici bir görüntü oluşturuyor.
Bu tasarım tercihlerinin yol tutuş ve konforda ne avantajı ve dezavantajı var. Değerlendirebilecek olan var mı ?