İnceleme En Dayanıklı Zırhlı Lastik Hangisi

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Başlık
15
Mesaj
3.023
Tepki
16.928
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Bisiklet
Scott
Nisan - Mayıs ayları, gevşer gönül yayları. Tur planlarının zirve yaptığı bir mevsimdeyiz.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
sitesinin zırhlı tur lastikleri için yaptığı laboratuvar sonuçlarını elimden geldiğince çevirip siz forumdaşlara sunayım dedim. 17 Farklı lastik teste sokulmuş.

zirhli_tur_lastigi_testi.jpg
Test için 1mm kalınlığında bir iğne lastiğin ön ve yan yüzeylerine ayrı ayrı 5'er kez batırılmış.

Zırhların aldığı puanlar şöyle (Yüksek puan daha iyi)
  • Vittoria Randonneur – 21
  • Continental Top Contact Winter II – 17
  • Continental Top Contact II – 16
  • Schwalbe Marathon Racer – 16
  • Continental E.Contact – 16
  • Schwalbe Marathon Supreme – 15
  • Schwalbe Marathon – 14
  • Schwalbe Energizer Plus – 14
  • Schwalbe Marathon Mondial – 14
  • Schwalbe Marathon Almotion – 13
  • Continental Sport Contact II – 13
  • Continental City Ride II – 13
  • Schwalbe Marathon Plus – 13
  • Vredestein Perfect-E – 13
  • Vittoria Voyager Hyper – 12
  • Continental Contact II – 11
  • CST E-Series Reach – 10
Lastik yan duvarları için aynı işlem tekrarlandığında ise sonuçlar şu şekilde;

  • Continental E.Contact – 8
  • Continental Contact II – 7
  • Vittoria Voyager Hyper – 6
  • CST E-Series Reach – 6
  • Continental Top Contact II – 6
  • Continental City Ride II – 6
  • Schwalbe Marathon Mondial – 6
  • Schwalbe Marathon Almotion – 5
  • Continental Sport Contact II – 5
  • Schwalbe Marathon – 5
  • Schwalbe Marathon Plus – 5
  • Continental Top Contact Winter II – 5
  • Schwalbe Marathon Supreme – 4
  • Schwalbe Energizer Plus – 4
  • Schwalbe Marathon Racer – 4
  • Vredestein Perfect-E – 4
  • Vittoria Randonneur – 4
Tabi patlak önleme bir sıralama için yeterli değil. Bu nedenle yuvarlanma dirençleri de karşılaştırılmış.
Patlak önleme ve yuvarlanma dirençleri bir arada puanlama yapılarak en başarılı zırhlı tur lastiklerinin bir listesine ulaşılmış;

yuvarlanma_direnci_testi.jpg

Bazı lastikler farklı özelliklerine göre karşılaştırılınca aynı sıralamayı paylaşıyorlar. Aynı sıradaki lastiklerde daha hafif olan daha üstte gösterilmiş.

1 Schwalbe Marathon – 4. Patlak Koruma / 5. Yuvarlanma Direnci
Schwalbe Marathon Almotion – 8. Patlak Koruma / 1. Yuvarlanma Direnci
2 Schwalbe Energizer Plus – 6. Patlak Koruma / 6. Yuvarlanma Direnci
Schwalbe Marathon Supreme – 9. Patlak Koruma / 3. Yuvarlanma Direnci
3 Vittoria Voyager Hyper – 12. Patlak Koruma / 2. Yuvarlanma Direnci
4 Schwalbe Marathon Plus – 3. Patlak Koruma / 12. Yuvarlanma Direnci
Continental Sport Contact II – 11. Patlak Koruma / 4. Yuvarlanma Direnci
5 Continental Top Contact II – 8. Patlak Koruma / 8. Yuvarlanma Direnci
6 Continental E.Contact – 1. Patlak Koruma / 17. Yuvarlanma Direnci
Vittoria Randonneur – 2. Patlak Koruma / 16. Yuvarlanma Direnci
Continental City Ride II – 7. Patlak Koruma / 11. Yuvarlanma Direnci
CST E-Series Reach – 11. Patlak Koruma / 7. Yuvarlanma Direnci
7 Schwalbe Marathon Mondial – 6. Patlak Koruma / 13. Yuvarlanma Direnci
Schwalbe Marathon Racer – 9. Patlak Koruma / 10. Yuvarlanma Direnci
8 Continental Top Contact Winter II – 5. Patlak Koruma / 15. Yuvarlanma Direnci
Continental Contact II – 11. Patlak Koruma / 9. Yuvarlanma Direnci
9 Vredestein Perfect-E – 10. Patlak Koruma / 14. Yuvarlanma Direnci

Yuvarlanma direnci ve patlak koruma seviyeleri göz önüne alındığında Schwalbe Marathon açık ara önde görünüyor. Patlaksız (Nasıl olacaksa o :)) keyifli turlar dilerim.
 

BF Okuru

Daimi Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
227
Tepki
35
@BerkEvren Çok güzel paylaşım teşekkürler :harika:

En iyi ve doğru lastiği almanın bisiklet ne olursa olsun en iyi yatırım ve yükseltme olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Thranduil

Daimi Üye
Kayıt
14 Temmuz 2016
Başlık
6
Mesaj
396
Tepki
750
Şehir
Kocaeli
İsim
Sadık
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Marathon ile Marathon Plus sonuçları enteresan. Plus'ın zırhı daha kalın oysa.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Başlık
15
Mesaj
3.023
Tepki
16.928
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Bisiklet
Scott
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
@Cem cm
Kesinlikle katılıyorum. Sadece doğru lastik havası bile bisiklet sürüşünü / alınan keyfi etkiliyor. Yolla temas eden yeri (Lastik), sonra da bizle temas eden yerleri (sele ve elcik) boş geçmemek lazım :)

@Thranduil
Yan yanaklarda teste ve puanlamaya dahiller
 

Birhan K.

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Nisan 2014
Başlık
42
Mesaj
1.181
Tepki
2.090
Valla ben puan falan bilmem, kendi cozumumu yazayim...

Michelin Protek zirhli ic lastik + Schwalbe Marathon Plus zirhli dis lastik

Bu ikiliyi kullaniyorum. Evet biraz agir oldu, dogrusu eski hafif lastiklerimi ozluyorum. Fakat kafam o kadar rahatladi ki anlatamam. Buyuk konusmayayim ama lastiklerim asla patlamiyor.

Bu haliyle yaklasik 2500-3000 km surdum sanirim - ki bunun yaklasik 1800 km'si bagajli uzun turdu. Sonuc: Sifir patlak.

Iste o lastikler:

1)
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


2)
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

Thranduil

Daimi Üye
Kayıt
14 Temmuz 2016
Başlık
6
Mesaj
396
Tepki
750
Şehir
Kocaeli
İsim
Sadık
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Birhan K. Bahsettiğiniz iç lastikler sanırım TR piyasasında yok araştırdığım kadarıyla. Bu arada maşallah üzerinden geçtiği camı tuzla buz eder o ikili. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.

Birhan K.

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Nisan 2014
Başlık
42
Mesaj
1.181
Tepki
2.090
@Thranduil TR'de var mi bilmiyorum, ben bike-components.de'den almistim. Gercekten de dediginiz kadar var. Ola ki bir cisim dis lastigi delip iceri sizsa bile, once ic lastigin duvarina takilacak. Onu da asti diyelim, bu kez lastigin icindeki patlak onarici sivi devreye girip deligi kapatacak.

Simdi cikip denilebilir ki kardesim sen manyak misin neden bu kadar abarttin.. valla sevgili dostlar bu mevzu (lastik patlamasi) bende bi fobi halini almisti. Olur olmadik yerlerde her sey harika giderken cat diye patlayabiliyordu. Patlamasa bile kafamda hep ya patlarsa diye korku olusmaya baslamisti. Simdi aklima bile gelmiyor.
 

hayatçokgarip

Daimi Üye
Kayıt
24 Ocak 2017
Başlık
9
Mesaj
218
Tepki
384
Şehir
ev
İsim
Deniz
Bisiklet
b'Twin
@Birhan K.
zırhlı iç lastik kendinden sıvılı mı yoksa siz ayrıca sıvı da mı sıktınız içine?
 
Kayıt
24 Nisan 2017
Başlık
0
Mesaj
46
Tepki
42
Bisiklet
Atala
Benim kendimce çözümüm şöyle dış lastik eskiyince (genelde dişsiz lastikler tercihim) yeni lastiğin içine güçlü bir yapıştırıcı ile yapıştırıyor ve kurumaya bırakıyorum extra'dan koruma kalkanı oluyor(normal bir zırhlı lastik zaten ağır oluyor) hani 2 'lastik iç içe ağır derseniz benim yöntem 200-300 gram daha az;birde iç lastikler sıvılı oluyor yaklaşık bu halde hafif ve orta arazide dahil 6000 km dedir tık yok.
 

ekren gökhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Aralık 2012
Başlık
18
Mesaj
1.643
Tepki
10.711
Yaş
36
Şehir
Antalya
Bisiklet
Fuji
Maxxis Overdrive da yok listede ...:) Güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler..
 
Kayıt
10 Temmuz 2016
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
4
Yaş
28
Şehir
İstanbul
İsim
Metin Dizdar
Bisiklet
Carraro
Bisikleti aldığımda üzerinde Michelin Dynamic Sport vardı. Şehir içi kullanımda 800 km 10 kere falan patladı heralde. Daha sonra Schwalbe Marathon Plus'a geçtim, 2500 km oldu henüz patlak yok. Biraz ağır olduğu için performansı düşürüyor diye düşünülüyor ama patlak, yama ile uğraşacağınız süreyi de bisiklet üzerinde geçirdiğinizi düşünürseniz karlı çıkarsınız bence :)
 

brky1905

Cycle to stay alive !
Kayıt
5 Mart 2016
Başlık
6
Mesaj
511
Tepki
527
Yaş
26
Şehir
Konya
İsim
Berkay A
Bisiklet
Sedona
güzel bilgi
 

Veysel A.

Tam yol tornistan...
Kayıt
1 Ağustos 2014
Başlık
28
Mesaj
283
Tepki
64
Yaş
36
Şehir
Bursa
İsim
Veysel AMCALAR
İşte bana böyle testlerle gelin!

Teşekkürler paylaşım için...
 

montrama

Çükübik
Kayıt
1 Nisan 2017
Başlık
0
Mesaj
21
Tepki
59
Yaş
28
Şehir
Aydın
İsim
Sercan AZARKAN
Bisiklet
Merida
Marathon almayı planlıyordum o yüzden çok faydalı oldu benim için. Teşekkür ederim.
 

kuşlar gibi özgür

Bisiklet tutkunu ^^
Kayıt
27 Ocak 2016
Başlık
3
Mesaj
488
Tepki
418
Yaş
21
Şehir
Ankara
İsim
Barış
Bisiklet
Sedona
Marathon Plus kullanıyorum. Temmuz ayından beri 1500+ km oldu, bir defa olsun patlamadı. Ama tek sıkıntısı sürtünme direnci yüksek ve kütlece ağır bir lastik olması
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdal Apardım

ghate

Üye
Kayıt
22 Nisan 2017
Başlık
2
Mesaj
43
Tepki
56
Yaş
33
Şehir
..
Bisiklet
b'Twin
Durano plus almayı düşüyorum bende. Marathon plus ile aynı koruma var ama durano race kategorisi içinde. Dayanıklılık olarak çok fark eder mi?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kayıt
24 Mart 2017
Başlık
0
Mesaj
29
Tepki
101
Yaş
30
Şehir
antalya
İsim
emrah girgin
Bisiklet
Specialized
bende durano plus kulanıyorum kesinlikle kaya gibi lastik hiç bir şeyden etilenmiyor okadar bozuk yola girdim lastikte cizik dahi oluşmadı yuvarlama direnci de gayet başarılı tek eksisi biraz ağır bir lastik hafifliğe önem vermeyenler içlastik değiştirmekten sıkılanlar için ilac gibi lastik
 
  • Beğen
Tepkiler: ghate

ghate

Üye
Kayıt
22 Nisan 2017
Başlık
2
Mesaj
43
Tepki
56
Yaş
33
Şehir
..
Bisiklet
b'Twin
@hızlı pisikletçi

Hocam şuan bisikletin üzerindeki lastik Hutchinson Equinox 2 ve kendi sitesinde ağırlığını 300 gr yazmış. Durano nun sitesinde baktığımda da onun ağırlığı 380 gr yazıyor.

Uzun zamandır bisiklet kullanmıyordum ve yol bisikletine de yeni geçtim. Kullanmaya başlayalı henüz 80 km oldu. Bu yüzden ağırlık yönünden aslında benim için çok bir şey fark etmese gerek diye düşünüyorum.

Lastikler şuan gözüme çok ince geldiği için sanki birden patlayıp beni düşürecekmiş gibi geliyor. Bu yüzden önceliğim dayanıklılık ve patlamaya karşı koruma. Önce Marathon Plus düşünmüştüm ama sanırım Durano Plus daha uygun olacak gibi.

Uzun oldu biraz :) Cevap için teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Yukarı Alt