Emirgan Bisiklet yolu "kanal d haber"

Scudo

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.277
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@zekizeki
Hep sikayet degil. Biz bup ile bisiklet yollari konusunda cok eylemler duzenledik ama sesimizi duyuramadik. Zaten bup eylemleri de bir sure sonra bitti.
Klavye basinda degiliz yani. Bugun toplanin critical mass tarzi agressif bir eylem yapalim desem pesimden kimse gelmez.
 

HikmetYılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
632
Tepki
877
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
O yol bisiklet yolu değil ki, mavi boyalı kaldırım/otopark.
Bisiklet yolu bir yerden bir yere gider, bunlar kaldırımın 700 metresini maviye boyayınca bisiklet yolu oldu sanıyorlar.
Ben sürekli o güzergahtan geçiyorum işe gidip gelirken, girmeye tenezzül bile etmiyorum o yola. Değmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege ve Berke

Burak Kuruoğlu

Daimi Üye
Kayıt
12 Ağustos 2014
Mesaj
226
Tepki
180
Yaş
27
Şehir
Beylikdüzü, İstanbul
Bisiklet
b'Twin
@trainspotting35 burası sanırım beylikdüzü sahili biliyorum bu yolu ve yazın ayrı bi çilesi vardır, mangal yapanlar sürekli bisiklet yolunu kapatır falan hep çile hep keder...
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35

İbrahim A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Haziran 2014
Mesaj
796
Tepki
1.011
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
@chnkrmz

kamera nereye, neyle bağlı?
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Şehir içi yollarda bisikletin daha fazla kullanılmasını sağlanması amacıyla hazırlanan yönetmelik yürürlüğe girdi.



Çevre ve Şehircilik Bakanlığının, Şehir İçi Yollarda Bisiklet Yolları, Bisiklet İstasyonları ve Bisiklet Park Yerleri Tasarımına ve Yapımına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Yönetmelik, şehir içi yollarda bisikletlerin ulaşım amacıyla kullanılmasını sağlamayı, bisiklet yolları, bisiklet istasyonları ve bisiklet park yerlerinin planlanması, tasarlanması, yapılması ve işletilmesine ilişkin usul ve esasları düzenliyor.

Yönetmeliğe göre, bisiklet yolları, kullanıcılarının ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak ve trafik akış sistemi içerisinde kavşak ve yol ayrımlarındaki geçişlerini güvenli bir şekilde sağlamak amacıyla öncelikle topoğrafyanın müsait olduğu yerlerde yapılacak, ulaşım noktalarını ve yerleşim yerlerinin merkezi bölgelerini birbiriyle irtibatlandıracak bir ağ oluşturacak şekilde tasarlanacak.

Bisiklet yolu ve ağları tasarlanırken, bisiklet sürüşüne en uygun güzergah tercih edilecek. Bisiklet yolu ağı, kavşaklar ile kent mobilyaları, peyzaj ögeleri ve yapı parselleri tarafından en az sayıda bölünüp yolun devamlılığı esas alınarak, bisikletlinin bir başlangıç noktasından varış noktasına kesintiye uğramadan gidebilmesini sağlayacak şekilde yapılacak.

Bisiklet yolu ağı, trafik hiyerarşisi göz önünde bulundurularak motorlu araç yollarından, bisiklet sürücülerinin yol geçişlerinde diğer araçlar tarafından net bir şekilde görünmelerini sağlayacak biçimde tasarlanacak. Bisiklet yolları, bisikletlilere beklenmedik durumlarla karşılaştıklarında durmak için gerekli reaksiyon ve frenleme mesafesini sağlayacak duruş görüş mesafesine göre ayarlanacak.

Bisiklet yollarının tasarımında öncelikli olarak trafik akışı ile aynı ve tek yön tercih edilecek ancak yeterli genişlik ve sinyalizasyon sisteminin sağlandığı durumlarda çift yönlü şeritler de oluşturulabilecek.

TOPLU ULAŞIMDA KULLANIMI

Bisiklet kullanımının ulaşım amaçlı hale getirilebilmesi amacıyla yetkili kurumlarca planlı bisiklet yollarının metro, tren, otobüs, vapur ve benzeri toplu taşıma ağlarına bağlanacak şekilde bütünleşmesi sağlanacak.

Toplu taşımada ilgili idarelerin belirleyeceği güzergahlarda ve sayılarda bisiklet taşıma aparatlarına sahip otobüsler kullanılacak, otobüs sürücülerine gerekli eğitim verilecek ve bilgilendirme yapılacak.

Bisiklet taşıma aparatına sahip otobüsler öncelikle yokuşun fazla, trafiğin yoğun olduğu yollarda kullanılacak.

Şehir içi raylı ulaşım sistemlerinin bisiklet kullanımı ile uyumu, ilgili idarenin uygun görüşü çerçevesinde, yolcu yoğunluğunun fazla olduğu saatlerde günlük sayı sınırlaması dahilinde, diğer saatlerde ise herhangi bir sayı sınırlamasına tabi olmadan uygulanacak.

Şehir içi deniz yolu taşımacılığının bisiklet kullanımı ile uyumu, ilgili idarenin uygun görüşü çerçevesinde, yolcu yoğunluğunun fazla olduğu saatlerde günlük sayı sınırlaması dahilinde, diğer saatlerde ise herhangi bir sayı sınırlamasına tabi olmadan uygulanacak.

Bisiklet sayısı ve ağırlığı dikkate alınarak ulusal veya uluslararası sertifikaya sahip bisiklet taşıma aparatları toplu taşıma araçlarında ilgili idarenin sorumluluğunda kullanılacak.

YOLLAR MAVİ OLACAK

Bisiklet yolları uzun ömürlü mavi renkli boya ile boyanacak. Bisiklet yolu ağları üzerinde kent bütünündeki ulaşım sistemleri ile uyumlu, güvenliği sağlayacak trafik işaret ve işaretlemeleri ile sinyalizasyon sistemleri oluşturulacak.

Bisiklet yolu ağları üzerinde bisiklet kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılayacak sayıda yeterli park istasyonları ve park yerleri yapılacak.

Üniversite kampüslerinde bisiklet yolu yapılması halinde yurt ve eğitim binaları birbirine bağlanacak şekilde tasarlanacak ve ihtiyacı karşılayacak yeterlikte yurt ve eğitim binalarına bisiklet parkları oluşturulacak.

Yeni yerleşim yerlerinin planlanmasında, arazinin mülkiyet dokusu ve coğrafi özellikleri dikkate alındığında bisiklet yolu yapılması uygun görülen şehir içi yollarda yol genişlikleri "TS 9826" standardında belirtilen minimum bisiklet yolu genişlikleri eklenerek planlanacak.

Bisiklet yolu ve bisiklet yolunun güzergahındaki karayolları ile kesişim noktasında, en az 1/500 ölçekli yol projesi yapılıp büyükşehir belediyelerinde UKOME kurul kararı, diğer belediyelerde ise il/ilçe trafik komisyonu kararına istinaden belediye meclisi kararı ile uygulanacak.

HER YOL İÇİN İSİM

Her bisiklet yolunun güzergahına bir ad veya kod verilecek. Genel olarak bisiklet yolları, gidiş yönünde yolun sağ tarafında yol platformu ile yaya kaldırımı arasında planlanacak.

TEK YÖNLÜ YOLLARDA SAĞDA OLACAK

Bisiklet yolları, tek yönlü yollarda motorlu taşıt trafiği ile aynı yönde yolun sağında ve tek yönlü veya yolun sağında iki yönlü, iki yönlü yollarda yolun her iki tarafında, motorlu taşıt trafiği ile aynı yönde tek yönlü, bunun gerçekleştirilemediği kısımlarda ise yolun bir tarafında çift yönlü olarak gerekli ölçülere uygun şekilde tasarlanacak.
Bisiklet yolları engelliler tarafından kullanılan ve hız sınırı dahilinde olan araçlar tarafından da kullanılacak.

Sit alanlarında ve korunan alanlarda Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu uyarınca planlama ve uygulama yapılacak. Koruma amaçlı imar planlarında aksine hüküm bulunmuyorsa, bu Yönetmelik hükümleri uygulanacak.

Kaldırım üzerinde bisiklet yolu teşekkül ettirilmesi halinde, kaldırım üzerinde bisiklet yolu haricinde kalan kaldırım genişliği "TS 12576"daki asgari koşullar sağlanacak.

HIRSIZLIĞA KARŞI ÖNLEM

Bisiklet sürücülerinin, bisikletlerini güvenli bırakabilecekleri, aydınlatması olan, hava koşullarına dayanıklı, motorlu taşıt trafiğinden arındırılmış ve bisikletlerin toplu olarak park edilebileceği istasyonlar ile bisiklet park yerleri ihtiyacı karşılayacak oranda yapılacak ve yapılan bisiklet park yerlerinde "TS 11782" standartları aranacak.

Bisiklet istasyonları ve bisiklet park yerleri araç ve yaya trafiğine engel olmayacak şekilde, bisiklet yollarına yakın, göz önünde ve hırsızlığa karşı emniyetli olacak şekilde tasarlanacak.

Ayrıca, şehrin cazibe merkezlerinde ortaya çıkabilecek talep yoğunluğunun karşılanabileceği sayıda bisiklet istasyonları ve bisiklet park yerleri oluşturulacak.

İŞARET VE LEVHALAR

Bisiklet istasyonları ve bisiklet park yerleri uzaktan görünebilir şekilde yapılacak ve bu alanlar bilgilendirici işaret ve levhalarla tanımlanacak. Ayrıca istasyonlar ve park yerlerine ulaşım dik rampalar ve merdivenler olmayacak şekilde tasarlanacak.

Bisiklet istasyonları ve bisiklet park yerleri, toplu taşıma araçları, raylı sistem, deniz taşımacılığı ve şehirlerarası taşımacılık terminalleri ile kolayca bütünlüğün sağlanabilmesi için söz konusu toplu taşıma ağlarına en kolay erişilebilecek noktalarda inşa edilecek.

Bisiklet istasyonları ve bisiklet park yerlerinin uzun süreli kullanımı durumunda ilgili idarenin isteği doğrultusunda bisiklet park yeri, üstü kapalı olarak düzenlenecek.

Bisiklet istasyonları ve bisiklet park yerleri, bisikletlerin belirli bir düzende, güvenli bir şekilde kilitlenip sabitleştirilmesini sağlayıcı bisiklet kilit mekanizmasını içerir ve bisikletlerin park yerlerine kolayca yerleştirilebilecek ve çıkarılabilecekleri şekilde tasarlanacak.

Bisiklet park ekipmanları darbelere ve hava koşullarına dayanıklı özellikte olacak. Bisiklet istasyonları ve park yerleri, yer durumuna göre gösterilen şekilde yola dik veya açılı, tek sıra, iki sıra, dairesel veya yarım daire biçiminde tasarlanacak.

PARK YERLERİ

Tek sıra halinde yola açılı olarak oluşturulan bisiklet park yerinde, bisikletler yola 45 derece açılı yerleştirilecek, park bandı genişliği 1,35 metre ve iki bisiklet arası yatayda 0,85 metre olarak tasarlanacak.

Tam veya yarım dairesel oluşturulan bisiklet park yerinde, bisikletler bir ağaç veya direk etrafında dizilecek. Askılı olarak oluşturulan bisiklet park yerinde, bisikletler duvara yarı dik şekilde dayalı olarak park edecek.

İlgili belediye tarafından uygun görülen ulusal veya uluslararası standartlara uygun veya sertifikaya sahip bisiklet park yerleri de tasarlanabilecek.

BİSİKLETLİNİN YÜZÜNE IŞIK GELMEYECEK

Bisiklet yolları gece güvenliği ve sürüş konforu için en az yönetmelikteki değerlere uygun olarak ve bisikletlinin yüzüne ışık yansımayacak şekilde projelendirilerek aydınlatılacak.

Bisiklet yollarının yapım sürecinde uygulanacak kamulaştırma işlemleri Kamulaştırma Kanunu hükümlerine göre yapılacak.

Bisiklet yolları, bisiklet işletme ve park istasyonlarının bakım, onarım, denetim ve güvenlik işleri, Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve Belediye Kanunu hükümleri saklı kalmak kaydıyla ilgili belediyeye ait olup, istasyonların işletilmesi ilgili belediyece yapılacak veya yaptırılacak.

Yürürlük tarihinden itibaren mevcut bisiklet yolları 5 yıl içerisinde bu yönetmelik hükümlerine uygun hale getirilecek.

Kaldırımlarda artık göstermelik bisiklet yolları olmayacak.
Trafikte ters akan bisiklet yolu olmayacak.
Bu kararlar uygulamaya girmiştir.Bundan da ciddi olarak ilgileniyorlar.
 

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.719
Tepki
3.300
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Alibeyköy'de bisiklet yolunda sürekli bir eds aracı var. Bisiklet yoluna girenleri direk yakalıyor. Mobilize oldukları için rahat ediyorlar. Hep kötü taraflarını konuşuyoruz bu işlerin ancak benim gördüğüm kadarıyla Alibeyköy'de göz açtırmıyorlar. Bir veya iki kere mobil eds aracına denk gelsem anlarım, ancak sürekli yer değiştirip duruyorlar o bölgede. Küçükköy istikametinde bisiklet yoluna herkes arabasını park ediyordu ilk zaman, şimdi bir Allah'ın kulu park edemiyor. Sıkıyorsa etsin.

Emirgan'daki durum için yetkilileri uyarmak lazım. Fakat genelleme yapmayı hiç sevmesem de bizim insanımızın saygısı pek yok. İnşallah edep sahibi oluruz cümleten.
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.277
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Atilla Gobel
Atilla hocam, maalesef bahsettiginiz bisiklet yolu cam kirigi icinde. Kullansak bi dert, kullanmasak ayri dert.
Biz bu insanlari nasil egitecegiz acaba? Bu insanlar neden yol kenarina sise atarlar, anlamak cok guc...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gjankrow

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.719
Tepki
3.300
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Kuzey Ege Yani haklısınız o konuda. Bir tarafı tutup kaldıralım diyoruz, öteki taraf çöküyor. O yolda ki cam kırıkları maalesef bahsettiğiniz gibi. Halbuki belediye araçları var yol kenarı temizleyen. Onlardan gönderseler sorun ortadan kalkacak. Tabi asıl sorunu ortadan kaldırmak için yolda cam kıran denyolara ahlak dersi vermek gerekli. Bakın eğitim demiyorum, ahlak vermek gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@zekizeki biz ne kadar harika bir ülkede yaşadığımızın farkında değiliz malesef.
yazıklar olsun bize
 

Kerem Özbayrak

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
1.245
Tepki
2.688
Yaş
45
Şehir
iSTANBUL
Bisiklet
Giant
Ne diyebilirim ki, insanı nefret eder hale getirdiler kendi halkından, yaşadığı yerden. Eğitimsiz, medeniyet düşmanı öküz dolu her yer. Bisikletle kafa dağıtıp, rahatlamak, gevşemek için çıkıyorum sinirler tepemde evime geri geliyorum. Yakında ağaçla, kuşla, bisikletimle kavga edecem. Zaten sinirden bisikletle konuşuyorum, gidişatım iyi değil. Son olarak ondan sonra vay efendim bu ne batı hayranlığı!!! Tabi ki hayran olacam ulan!
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.277
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Atilla Gobel
Abi basta ahlak olmak uzere empati, saygi, sosyal sorumluluk, cevre bilinci gibi unsurlara da ihtiyac var.
Valla ulkenin bu eksikliklerini gordukce daral geliyor, kalbim sıkışıyor.
 

ozgurgokalp

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
378
Tepki
663
Şehir
Fethiye/MUĞLA
Bisiklet
Cannondale
Bizdeki sorun kesinlikle insanlardan kaynaklanmıyor.

Şöyle anlatmaya çalışayım; gurbetçi vatandaşlarımızın hiç birini misal Almanya'da yere izmarit atarken, arabadan kül tablası silkelerken, yere tükürürken göremezsiniz. İmkansız. Hepsi Avrupa'lıdır. Fakat gel gelelim aynı araç içindeki insanlarımız İpsala sınır kapısını geçtikten 10 km. sonra Türkiye'de olduklarını idrak ediyorlar sanırım ve arabada yol boyunca biriktirdikleri dolu çöp poşetlerini arabanın camından fırlatıyorlar. Bizzat defalaca gördüm, Keşan'lıyım.

Şimdi aynı insan sınırın öbür tarafında nasıl oluyor da başka bir insan oluyor? Sebebi basit: orada denetim var. Orada kurallara uymazsan ceza yeme ihtimalin neredeyse 100%. Memur görmese vatandaş görüyor, şikayetinin peşine düşüyor, sana o cezayı yediriyor. İhbar yolları açık, devlet vatandaşı dinliyor ve gerekeni yapıyor. Yere tüküremezsiniz, anında en az 50 € cezayı yapıştırırlar. Yaya geçidinde yaya mı bekliyor? Durmadan geç te görelim. Ya da yaya olarak bisiklet yoluna mı girdin? Derhal çıkmazsan papazı bulursun.

Gelelim bize. Kural mı? Hepsi var. Peki uygulama? Sıkıyorsa uygula. Yiyorsa ihbar et. Siz hiç yaşadığınız yerde yaya geçidinde durmayan amcaya ceza kesildiğini duydunuz mu? Ya da bisiklet yolunda yürüyen yayaya diklenin bakalım ne oluyor.

Kısaca sorun tamamen yönetimsel. Ağır olacak ama bizim devletimiz tırt, tırt, tırt, tırt, tır..,tr,trı,tıttı,tıttırı,........