Dünyanın en hızlı bisikleti serisi No:4 Specialized Shiv Disc

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.153
Tepki
28.005
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Yine bir "hızlı bisiklet" dosyası ile karşınızdayız :cool:

Specialized-Shiv-Disc-aero-TT-Tri-Triathlon-bike-2019-Kona-Ironman-3-1068x601.jpg

"Arkadaki o şey de ne?" dediğinizi duyar gibiyim; Depolama ünitesi arkadaşlar :agla: Specialized firması kafayı su depolaması ile zaten çok öncesinden, bir önceki Shiv modeli ile bozmuştu. (Alt borusunun içine su torbası gizleyen model) Fakat bu model UCI yarışlarında yasak olması sebebiyle kullanılamamıştı :kötü:

Specialized-Shiv-Disc-aero-TT-Tri-Triathlon-bike-2019-Kona-Ironman-2.jpg

Ironman yarışlarının 40. yılı sebebiyle triatletler için tüm ihtiyaçları karşılayabilen bir "zaman makinası" üretebilmek için yola çıkan Specialized, bu tasarımıyla bunu başardığını düşünüyor o_O


Yeni Shiv, 2 farklı depolama ünitesi ile birlikte geliyor. İlki, yukarıda gördüğünüz 1.5 litrelik sıvı depolama ünitesi (Kola Turka doldursak olur mu acaba diye sormayın, olmuyor, sadece su :snzdglsn:) ve bu ünitede depolanan su, hortum yardımıyla ön kısma ulaştırılıyor. (Aman dikkat edin, başı hortuma gelecek :eek:)


İkinci depolama ünitesi ise nispeten daha ufak, alt borunun içine gizleniyor ve paketli ürünler için düşünülmüş. Bu üniteye 4-5 bar veya 10-12 adet jel sığabildiği belirtiliyor.

Specialized-Shiv-Disc-aero-TT-Tri-Triathlon-bike-2019-Kona-Ironman-9.jpg

Specialized firması, çok hızlı bisikletlerin üretildiğini fakat İronman yarışları esnasında kadronun sağına-soluna tıkıştırılan malzemelerin aerodinamiyi olumsuz etkilediğini ve özellikle İronman sporcularının böyle bir çözüme ihtiyacı olduğunu belirtiyor... Yani niyetleri sadece hızlı olmak değil, aynı zamanda sporcunun tüm depolama ihtiyacını karşılayabilmek o_O
Geçen yılki İronman Kona parkuruna göre 1 dakika (180 kilometerede! :acpsnr:) daha hızlıymış yeni Shiv , eski Shiv'e kıyasla. Üstelik işin içine depolama birimleri ve eski Shiv'in yetersiz depolama alanı sebebiyle kullanılan mataralar vs. girince bu fark birkaç dakikaya çıkıyormuş o_O

Specialized-Shiv-Disc-aero-TT-Tri-Triathlon-bike-2019-Kona-Ironman-6.jpg

Üçüncü önemli fark ise bisikletin kokpit ve maşa bölgesinde. Tüm kokpit yeniden tasarlanmış ve farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek konuma getirilmiş.

a.jpg b.jpg

Özellikle Kona yarışındaki rüzgarlı parkuru hatırlatan Specialized firması, direk olarak gidona bağlanan ilginç bir maşa geliştirmiş :naslyany: Yenilenen kokpit ise 3 farklı pozisyonda ayarlanabiliyormuş. Daha da önemlisi taşıma sırasında oluşabilecek hasarları en aza indirgemek için katlanabilen ve maşa ile tamamen paralel konuma gelebilen bir kokpit tasarlanmış.

Ve tabiki disk frenli :cool: Bisikletten sadece 500 adet üretileceği, siparişlerin bu ay sonuna kadar verilebileceği ve ilk 6 adet bisikletin kendi sponsoru oldukları sporculara verileceği bilgisi de paylaşılmış. Sevkiyat ise 5 ay sonra, Specialized yetkili satıcısından teslim alınacakmış (Belki almak isteyen olur :eek:)

https://bikerumor.com/2018/10/08/specialized-s-works-shiv-disc-arrives-in-kona-w-faster-design-massive-storage/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Haber çok yeni, karşılaştığım ilk kaynaktan paylaştım ve bu kaynakta 2 adet depolama birimi ve garip gidon-maşa ikilisi dışında hiçbir şeyden bahsedilmemiş. Dolayısıyla ben de bahsedemiyorum :( Fakat göze çarpan detayların, diğer triathlon bisikletlerine kıyasla aşırı inceltilmiş sele borusu, önden bakıldığında kamyon gibi duran ve rüzgara meydan okuyan yeni maşa tasarımı :acpsnr:, arkaya su tankı koyabilmek adına aşağı alınmış arka çatal bağlantı noktası ve 10 cm kalınlığında maşa profili :acpsnr: olduğunu söyleyebiliriz. Specialized firmasının bir şey denediği kesin :D Acaba olumlu sonuç alabilecekler mi merak konum. Bisikleti satın alacak 500 talihli kişi de gönüllü kobaylar olacaklar bir nevi bence :krktm:


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İlk ekleme:
BikeRadar, bu kadroya da UCI yarışlarında izin verilmeyeceğini yazmış :D
Fiyatı da 14.000 $ olarak açıklanmış
The new Specialized S-Works Shiv is... wow
 
Scudo

Bisiklet sever 93

Pejocu genç :-)
Kayıt
28 Temmuz 2017
Mesaj
701
Tepki
524
Şehir
Antalya
İsim
Mert
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ben bisikleti görünüş olarak sevmedim özelliklede ön maşasını sanki orda tahta kalas varmış gibi duruyor tabi aero olarak çok büyük bir etkisi olabilir ama pek hoş durmuyor
 

gezgin gezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2018
Mesaj
840
Tepki
1.483
Yaş
40
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Çok çirkin! Hiç mi güzel görünen bir TT bisiklet yapamazlar be.
 

Işıklar Gazisi

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Şubat 2017
Mesaj
403
Tepki
698
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Bisikletin maşasını resmen helikopter rotorundan esinlenerek yapmışlar. Ancak maşanın bacakları arasındaki mesafe neden bu kadar fazla emin değilim. Sanırım yeni bir tür akışkan dinamiği dizaynı deniyorlar bisikletler için .
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.782
Tepki
935
Yaş
27
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
925
Tepki
4.266
Yaş
35
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bir tek gidonu beğenebildim.
 

Özhan Akgöğ

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
549
Tepki
972
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Tasarım olarak acayip olmamış bir bisiklet :/ Arkadaki su tankının çirkinliği bi yana, kadronun içine koyulan saklama kabı, ön maşanın kabalığı tasarım faciası gibi. Arka çatalı bu kadar basık yapmaları adeta market bisikleti izlenimi vermiş. Performansı tartışılır. Ama estetik açıdan baya kötü.

Bu ara kokpit kısmında sürekli bir çiftleme hevesi var. Önce Canyon'un garip ikili gidonu, sonra Cervelon'un ikili gidon boğazı şimdi de tamamen ikiye bölünmüş maşa.

Aerodinamik açıdan nasıl bir avantajı olabilir diye düşünmeden edemiyorum. Yani TT bisiklette tasarımlarında gördüğümüz ön profilden olabildiğince ince görünümden eser yok. Burundan gelen rüzgara karşı direnç için 3 katı kadar büyüyen ön profil hacmi nasıl bir avantaja dönüşebilir?

Arka kısımdaki su haznesi oldukça çirkin dönüp dönüp bakıyorum yani bisikletin hatlarıyla alakası yok. Dönüp dönüp ona takılıyorum :D Çıkma parça takmışlar gibi.

Bir de bu kadro içine gizlenen saklama kabı görünümlü şey ne kadar pratik olacak tartışılır. Kadronun o bölgesinde cep gibi bir bölmeden bar çıkarmaya çalışmak falan baya zaman kaybı ve denge kaybettirecek gibi duruyor. O kısımdan pedal kesmeden matara almak bile zorken saklama kabından jel çıkarmak!...

Bilemedim Tam Specialized bu sene tasarımlarını düzeltti güzel bisikletler yapıyor dedim ama bu baya göz kanatıyor.
 
Yukarı Alt