Dünyanın en hızlı bisikleti serisi devam ediyor: 2019 Cervelo S5

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.895
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Cervelo'nun böyle bir iddiası yok ama kadrodaki ince detaylar ibret verici o_O Birbirine aşırı benzeyen Cannondale ve BMC kadrolarından sonra bu kadro, "Adamlar gerçekten yeni bir şeyler yapmaya çalışmış ve yapmış!" dedirtiyor insana.

cervelo_002-1537888980661-1ui1ojetv9ojn-630-354.jpg

Cervelo'nun meşhur S5 kadrosu 2012 yılından 2017 yılına kadar (Yeni nesil Venge, yeni nesil Madone çıkana kadar) rüzgar tüneli testlerinde tartışmasız liderdi :eek: Bu yüzden olacak ki, kadronun kendine has çizgisinden pek de uzaklaşmadan, kadroyu 7 farklı bölüme ayırarak her bölümü kendi içerisinde yeniden elden geçirmişler ve ortaya yenilenmiş S5 çıkmış.

CerveloS5_1 (1).jpg

Daha alçaltılmış ve tamamen yenilenmiş alın borusu, yenilenmiş arka çatal ve ufak değişiklikler yapılmış orta göbek bölgesi. Buna bir de kadroyu oluşturan tüm boruların tekrardan dizayn edildiğini ekleyin. Son olarak "V" şeklinde beyin yakan tasarıma sahip gidon boğazını ekleyin :eek: İşte yeni S5 :cool:

CerveloS5_2.jpg

Bisiklette gerçekten çok fazla noktaya dokunulmuş ve pek çok kazanım hedeflenmiş. Bunlardan en çok dikkat çekeni şüphesiz tamamen yenilenmiş gidon boğazı :ssrtcbya: Cervelo'ya göre bu yeni "V" tasarımının iki önemli artısı bulunuyor.
1- Fren ve vites kablolarının kırılmadan ve katlanmadan, daha düz geçmesini sağlıyor. (Kablolar tamamen kadronun içinden geçiyor tabiiki)

CerveloS5_25.jpg

2- Gidon boğazının arkasında oluşan mini-türbülans ortadan kalkıyor. Cervelo'nun binici ile birlikte yaptığı aero teslerde, eski S5 ile yeni S5'in gidon boğazları arasında 42 gram sürtünme farkı olduğu belirtilmiş o_O

Gidonun, spacer yardımıyla 3 cm'e kadar yukarı alınabildiğini de ekleyelim.

Hem gidonda, hem de alın borusunda yapılan önemli güncellemeleri göz önüne aldığımızda, Cervelo'nun bu kadronun ön kısmını hava direncini en aza indirecek şekilde tekrar dizayn ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz, çünkü alın borusu ciddi şekilde inceltilmiş. Hem de "Dünya'nın en hızlı bisikletleri" serisindeki bisikletlerin tam tersine, çünkü onlar kalın alın boruları tercih edip havanın daha büyük bir kısmını alın borularıyla karşılamayı tercih etmişlerdi!

CerveloS5_32.jpg

Cervelo ise neredeyse 2 parmak kalınlığındaki yeni alın borusu ile "hızlıyım" diyor :cool:

CerveloS5_16.jpg

Alın borusu ve maşa bağlantısı yeni nesil zamana karşı bisikletlerdeki tasarımları andırıyor. Ve bu ince tasarım, maşada da devam ediyor.

CerveloS5_14.jpg

Fakat disk frenli maşaların normale göre daha geniş oldukları göz önüne alındığında, maşada yapılan bu inceltme hamlesinin maşanın esnemezliğine negatif etkisi olup olmadığı merak konum, nitekim maşanın esnemezliğinden hiçbir şekilde bahsedilmemiş :bsmagryr:

Esnemezlik konusundaki benzer sorgulamayı süper-ince alın borusu için de yapmaya çalışalım tabi.
Çünkü bildiğiniz gibi kalın bir alın borusu daha az esner yapıdadır ve özellikle sprint performansı için kalın alın borusu tasarladıklarını açıklayan çok sayıda üretici biliyoruz o_O

Fakat sanılanın aksine Cervelo, yeni S5 kadrosunun eski S5'e göre %13 daha esnemez (stiff) alın borusuyla geldiğini belirtiyor. Peki bu nasıl mümkün olabildi? o_O

CerveloS5_23.jpg

Artan alın borusu esnemezliğinde üst boru ve alt borunun doğrudan etkisi olduğunu, aynı zamanda yeni maşa tasarımının da bunda etkili olduğunu düşünüyorum. Özellikle eski seriye nazaran daha yuvarlanmış alt boru, ve daha köşeli bir yapıya sahip üst boru söz konusu çünkü. Cervelo artık en üst seviye aero kadrolarında bile eskiden kullandığı su damlası "()" tasarımını çok ciddi kullanmıyor artık :) Bunu alt borunun yakın çekim fotoğraflarında görebiliyoruz:

CerveloS5_29.jpg

CerveloS5_20.jpg

Artık yeni trend köşeli aero borular çünkü :cool: En azından alt boruda (down tube) çünkü sprint esnasında bu bölgeye ciddi bir yük bindiği artık daha iyi biliniyor ve orta göbek esnemezliğinin de bu tip "köşeli" alt borularla desteklenir hale gelmesi artık her firmanın kullandığı bir hamle oldu.

Alt boru demişken, Cipollini kadrolarındaki gibi kavisli bir yapı kullanılmış ve ön lastik artık kadroya daha yakın:

P1160055.jpg

Alt borunun daha aşağıdan geldiği hissine kapılıyor insan bu fotoğrafı görünce o_O Evet, haklıyız çünkü Cervelo yeni S5 kadrosunun aynakolunun yere daha yakın olduğunu ve binici ağırlık merkezini daha aşağı çektiklerini belirtmiş.

Yeni S5'de daha alçak orta göbek, daha yüksek trail mesafesi ile "stabilitenin" artırılması hedeflenmiş. Yani bisikletin yüksek hızlarda, daha düz bir çizgide ilerlemesi hedeflenmiş. Bu hamlenin, bisikletin çevikliğini azalttığını da biliyoruz o_O

Aynı zamanda "Front Centre" ölçüsü de artırılmış, yani orta göbek ile ön jant göbeği arası mesafe. Chainstay ise sabit kalmış, yani orta göbek ile arka jant göbeği arasındaki mesafe. Bu durumda bisikletin uzunluğunun arttığını söyleyebiliriz. Yani bu da bir "stabilite" hamlesi. Fakat çevikliği düşüren bir hamle. Tabiki çok ufak değerler, 2 milimetrelik bir değerden bahsediyoruz.

CerveloS5_22.jpg

Arka çatal ve sele borusunda da tamamen yeni bir tasarım var, pek bahsedilmemiş olsa da ben özellikle arka çataldaki bu hamlenin bir konfor hamlesi olduğunu düşünüyorum o_O Tam bağlantı noktasına ciddi bir kavis verilmiş.

P1160042.jpg

Yeni S5 kadrosunda belki de değişmeyen tek yer chainstay. Bu boruya dair hiçbir farklılık göremedim.

CerveloS5_17.jpg

Fakat Hem arka çatal, hem sele borusu arasında bir denge sağlanmış o_O Çünkü eski seri S5'de sele borusu daha kalın, arka çatal daha inceydi. Şimdi ise ikisinin kalınlıkları birbirine yaklaşmış. Arka çatalın kalınlaştırılmasının ve kadro bağlantı noktasında daha "sağlamcı" bir kaynak noktası yapılmasının ana sebebinin inceltilmiş sele borusu (seat tube) olduğunu düşünüyorum.

CerveloS5_21.jpg

Yan profilden bakıldığında arka çatal, sele borusu yani seat tubeden (matara kafesinin takılı olduğu boru) daha kalın! Görünüşe göre Cervelo, sele borusunu inceltmeyi, belki de bir aero kazanımı veya arka tekerlekle birlikte daha aero bir tasarım hedefledi ve esnemezliği azaltan bir hamle olduğu için arka çatalı daha da güçlendirdi o_O

CerveloS5_3.jpg

Arka çatal artık daha slim, ama daha daha etli o_O

CerveloS5_11.jpg

Orta göbeğin (Bottom Bracket) eski S5'e göre %25 daha esnemez olduğu söylenmiş. Bunu nasıl yaptıkları konusunda ise herhangi bir detay verilmemiş :kötü:

CerveloS5_15.jpg

Günümüz trendine uyum sağlanmış, kadro sadece disk fren ile kullanılabiliyor :snzdglsn: Firmalar şimdilik sadece en üst seri bisikletini sadece disk fren ile üretiyor, yakında alt seviye bisikletler de sadece disk fren ile üretilmeye başlanacak ve eninde sonunda herkes disk frene geçmeye zorlanacak :snzdglsn: Şu an piyasadaki en üst seviye bisikletlerden birini almaya kalksanız, disk frenli bir bisiklet almak durumundasınız çünkü hepsi disk frenle geliyor neredeyse.

CerveloS5_26.jpg

Sele borusunun sele bağlantı noktasının tasarımı da yenilenmiş.

P1160162.jpg

Bisiklet, 52/36 aynakol ve 11/30 ruble ile satışa çıkıyor o_O

Kadroyu test edenler özellikle 35 km/h üzerindeki hızlardaki stabilitesini, ve bozuk yollardaki şaşırtıcı konforunu övmüşler. Görünüşe göre arka çataldaki ufak hamle fazlasıyla fark yaratmış :islik:

Cervelo, yeni S5 kadrosunun 975 gram olduğunu açıklamış (maşa dahil değil)

Fiyatlar aşağıdaki gibi:
Shimano Dura-Ace Di2: US$11,500 / AU$14,500 / €10,999 / £9,699
SRAM RED eTAP: US$11,500 / AU$14,000 / €10,499/ £9,299
Shimano Ultegra Di2: US$8,500 /AU$10,500 / €7,999 / £6,999
Shimano Ultegra mechanical: US$6,000 / AU$8,000 / €5,499 / £4,899
Frameset: $5,200 / AU$6,500 / €4,699 / £4,299

İnceleme videosu da yayınlanmış:



Yeni S5 kadrosunun alın borusunun eski nesil S5'inkine göre daha aşağıda olduğunu da belirtelim. Yani kadro daha agresifleştirilmiş.

Faydalanılan link:
(link)

2019 S5 ile birlikte 2019 S3 kadrosunun da duyurulduğunu hatırlatalım:

CerveloS3_1 (1).jpg

S3 kadro ağırlığı ise 1100 gram olarak açıklanmış.

S3 fiyatları:
Shimano Ultegra Di2 disc: US$6,500 / AU$8,500 / €6,399/ £5,459
Shimano Ultegra mechanical disc: US$5,000 / AU$6,300 / €4,499 / £4,159
Shimano Ultegra Di2 rim: US$5,999 / AU$6,000 / £4,999
Shimano Ultegra mechanical rim: US$4,000 / €3,999 / £3,699
Frameset (rim or disc): US$4,000 / AU$3,500 / £2,999
 
Scudo

MamiForum

Üye
Kayıt
13 Haziran 2018
Mesaj
15
Tepki
12
Yaş
28
Şehir
İstanbul
İsim
Muhammet
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam inceleme için teşekkür ederim.
Bu arada 2019 S3 görsel olarak muazzam duruyor.:krktm:
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Disk fren her geçen gün popüleritesini arttırıyor. Gelecekte V frenin durumu ne olacak bakalım. Bir de aynakol çok hoşuma gitti.
 

Vedat_Çakar

Daimi Üye
Kayıt
29 Ekim 2016
Mesaj
207
Tepki
446
Yaş
41
Şehir
Bursa
İsim
Vedat Çakar
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
"Bisiklettir nihayetinde daha ne olabilir ki" diyen adamın gözleri kanar bu bu bisikleti ve üzerinde olan çalışmayı işçiliği görünce.
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
908
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
O nasıl gidon boğazı hocam. Full arge. :)
 

İsmail Selçuk

Founder Pelokon Cycling Team on Strava
Kayıt
11 Temmuz 2017
Mesaj
1.141
Tepki
2.527
Şehir
KONYA
İsim
İsmail SELÇUK
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
teşekkürler sayın mıstınoğlu :harika: Merak ettiğim konu v gidonun yük aktarımını nasıl yaptığı hiç esnemiyor mu bağlantıları nasıl yapılmış çok merak ettim doğrusu. Birde konsantrem bozulur boşluktan aşağı bakarken :)

s5-1.JPG
s5.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35

Tuars07

Forum alüminyumbaşı
Kayıt
10 Mart 2017
Mesaj
366
Tepki
573
Yaş
34
Şehir
Antalya
İsim
Tunahan Arslan
Bisiklet
Mosso
@Serkan Mıstınoğlu inceleme çok güzel olmuş:) fiyatlar hariç geri kalan herşey muazzam:mad: oda bizim fakirlerimizden ama neyse:acpsnr: Cervelo kendi youtube kanalında bisikleti geliştiren mühendislerle tanıtım yapmışlar dört video yayınlamışlar meraklısına ben birini paylaştım;)
 

muhiddin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2014
Mesaj
1.314
Tepki
1.031
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
parası olan arkadaşlarımıza şimdiden hayırlı olsun:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir haberal

Veto8

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mayıs 2018
Mesaj
959
Tepki
1.818
Şehir
Muğla
S3’de sadece kadro ve ultegra mekanik bisiklet fiyatlari ayni. Benzer sekilde S5 kadro fiyati ve ultegra donanimli olaninin da fiyatlari yakin. Bu durumda ultegrali bisikletlerde daha dusuk seviye bir kadro mu veriyorlar nasil oluyor bu acaba?
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.173
Tepki
5.355
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Gidon, alın borusu, ve Cipollini aşkından gelen ön tekerin alt boruya yaklaşmasını beğendim. Cervelo'yi marka olarak çok beğensem de arka kısımlarını bi beğenemedim. Sanırım bunda en büyük etken sele borusunun açısı. Aero kadrolardaki bir birine çok yakın değerleri kullanıp fark edemeyecek seviye olduğumdan ben tasarım olarak bakıyorum bu işe. E o zaman renkler ve zevkler tartışılmaz.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.895
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Screen-Shot-2018-09-22-at-4.39.12-PM-e1537648899137-1120x523.png

Rüzgar tüneli testine göre yeni tasarım gidon boğazının yarattığı fark o_O Eski S5'e göre 40 km/h hızda 5.5 watt kazanım yazılmış.
(link)

Ve kabloların geçişi;

S5-Cable-routing-478x478.png

------------------------------------------------------------------------------------------------

C2.jpg

Rüzgarın olmadığı, yani 0 derece ve çok hafif soldan rüzgarın olduğu -5 derece dışında yeni S5 tasarımı daha "aero"ymuş o_O
(link)

asdd.png

C3.jpg

Rüzgar tüneli testlerini aerobar duruşu ile yapmaları ilginçmiş :naslyany:

Çok güzel bir döküman buldum, meraklısı için burada dursun :harika:
(link)
 

Doğanay07

Aktif Üye
Kayıt
4 Şubat 2016
Mesaj
125
Tepki
94
Yaş
25
Şehir
Antalya
İsim
Doğanay Ç.
Bisiklet
Mosso
Ben esas yeni canyon aeroad nasıl olacak onu merak ediyorum son gülen iyi güler olacak gibi. Galiba yeni modeli çıkartacaklar.
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurÖzdağ