Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.999
- Tepki
- 25.895
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Cervelo'nun böyle bir iddiası yok ama kadrodaki ince detaylar ibret verici Birbirine aşırı benzeyen Cannondale ve BMC kadrolarından sonra bu kadro, "Adamlar gerçekten yeni bir şeyler yapmaya çalışmış ve yapmış!" dedirtiyor insana.
Cervelo'nun meşhur S5 kadrosu 2012 yılından 2017 yılına kadar (Yeni nesil Venge, yeni nesil Madone çıkana kadar) rüzgar tüneli testlerinde tartışmasız liderdi Bu yüzden olacak ki, kadronun kendine has çizgisinden pek de uzaklaşmadan, kadroyu 7 farklı bölüme ayırarak her bölümü kendi içerisinde yeniden elden geçirmişler ve ortaya yenilenmiş S5 çıkmış.
Daha alçaltılmış ve tamamen yenilenmiş alın borusu, yenilenmiş arka çatal ve ufak değişiklikler yapılmış orta göbek bölgesi. Buna bir de kadroyu oluşturan tüm boruların tekrardan dizayn edildiğini ekleyin. Son olarak "V" şeklinde beyin yakan tasarıma sahip gidon boğazını ekleyin İşte yeni S5
Bisiklette gerçekten çok fazla noktaya dokunulmuş ve pek çok kazanım hedeflenmiş. Bunlardan en çok dikkat çekeni şüphesiz tamamen yenilenmiş gidon boğazı Cervelo'ya göre bu yeni "V" tasarımının iki önemli artısı bulunuyor.
1- Fren ve vites kablolarının kırılmadan ve katlanmadan, daha düz geçmesini sağlıyor. (Kablolar tamamen kadronun içinden geçiyor tabiiki)
2- Gidon boğazının arkasında oluşan mini-türbülans ortadan kalkıyor. Cervelo'nun binici ile birlikte yaptığı aero teslerde, eski S5 ile yeni S5'in gidon boğazları arasında 42 gram sürtünme farkı olduğu belirtilmiş
Gidonun, spacer yardımıyla 3 cm'e kadar yukarı alınabildiğini de ekleyelim.
Hem gidonda, hem de alın borusunda yapılan önemli güncellemeleri göz önüne aldığımızda, Cervelo'nun bu kadronun ön kısmını hava direncini en aza indirecek şekilde tekrar dizayn ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz, çünkü alın borusu ciddi şekilde inceltilmiş. Hem de "Dünya'nın en hızlı bisikletleri" serisindeki bisikletlerin tam tersine, çünkü onlar kalın alın boruları tercih edip havanın daha büyük bir kısmını alın borularıyla karşılamayı tercih etmişlerdi!
Cervelo ise neredeyse 2 parmak kalınlığındaki yeni alın borusu ile "hızlıyım" diyor
Alın borusu ve maşa bağlantısı yeni nesil zamana karşı bisikletlerdeki tasarımları andırıyor. Ve bu ince tasarım, maşada da devam ediyor.
Fakat disk frenli maşaların normale göre daha geniş oldukları göz önüne alındığında, maşada yapılan bu inceltme hamlesinin maşanın esnemezliğine negatif etkisi olup olmadığı merak konum, nitekim maşanın esnemezliğinden hiçbir şekilde bahsedilmemiş
Esnemezlik konusundaki benzer sorgulamayı süper-ince alın borusu için de yapmaya çalışalım tabi.
Çünkü bildiğiniz gibi kalın bir alın borusu daha az esner yapıdadır ve özellikle sprint performansı için kalın alın borusu tasarladıklarını açıklayan çok sayıda üretici biliyoruz
Fakat sanılanın aksine Cervelo, yeni S5 kadrosunun eski S5'e göre %13 daha esnemez (stiff) alın borusuyla geldiğini belirtiyor. Peki bu nasıl mümkün olabildi?
Artan alın borusu esnemezliğinde üst boru ve alt borunun doğrudan etkisi olduğunu, aynı zamanda yeni maşa tasarımının da bunda etkili olduğunu düşünüyorum. Özellikle eski seriye nazaran daha yuvarlanmış alt boru, ve daha köşeli bir yapıya sahip üst boru söz konusu çünkü. Cervelo artık en üst seviye aero kadrolarında bile eskiden kullandığı su damlası "()" tasarımını çok ciddi kullanmıyor artık Bunu alt borunun yakın çekim fotoğraflarında görebiliyoruz:
Artık yeni trend köşeli aero borular çünkü En azından alt boruda (down tube) çünkü sprint esnasında bu bölgeye ciddi bir yük bindiği artık daha iyi biliniyor ve orta göbek esnemezliğinin de bu tip "köşeli" alt borularla desteklenir hale gelmesi artık her firmanın kullandığı bir hamle oldu.
Alt boru demişken, Cipollini kadrolarındaki gibi kavisli bir yapı kullanılmış ve ön lastik artık kadroya daha yakın:
Alt borunun daha aşağıdan geldiği hissine kapılıyor insan bu fotoğrafı görünce Evet, haklıyız çünkü Cervelo yeni S5 kadrosunun aynakolunun yere daha yakın olduğunu ve binici ağırlık merkezini daha aşağı çektiklerini belirtmiş.
Yeni S5'de daha alçak orta göbek, daha yüksek trail mesafesi ile "stabilitenin" artırılması hedeflenmiş. Yani bisikletin yüksek hızlarda, daha düz bir çizgide ilerlemesi hedeflenmiş. Bu hamlenin, bisikletin çevikliğini azalttığını da biliyoruz
Aynı zamanda "Front Centre" ölçüsü de artırılmış, yani orta göbek ile ön jant göbeği arası mesafe. Chainstay ise sabit kalmış, yani orta göbek ile arka jant göbeği arasındaki mesafe. Bu durumda bisikletin uzunluğunun arttığını söyleyebiliriz. Yani bu da bir "stabilite" hamlesi. Fakat çevikliği düşüren bir hamle. Tabiki çok ufak değerler, 2 milimetrelik bir değerden bahsediyoruz.
Arka çatal ve sele borusunda da tamamen yeni bir tasarım var, pek bahsedilmemiş olsa da ben özellikle arka çataldaki bu hamlenin bir konfor hamlesi olduğunu düşünüyorum Tam bağlantı noktasına ciddi bir kavis verilmiş.
Yeni S5 kadrosunda belki de değişmeyen tek yer chainstay. Bu boruya dair hiçbir farklılık göremedim.
Fakat Hem arka çatal, hem sele borusu arasında bir denge sağlanmış Çünkü eski seri S5'de sele borusu daha kalın, arka çatal daha inceydi. Şimdi ise ikisinin kalınlıkları birbirine yaklaşmış. Arka çatalın kalınlaştırılmasının ve kadro bağlantı noktasında daha "sağlamcı" bir kaynak noktası yapılmasının ana sebebinin inceltilmiş sele borusu (seat tube) olduğunu düşünüyorum.
Yan profilden bakıldığında arka çatal, sele borusu yani seat tubeden (matara kafesinin takılı olduğu boru) daha kalın! Görünüşe göre Cervelo, sele borusunu inceltmeyi, belki de bir aero kazanımı veya arka tekerlekle birlikte daha aero bir tasarım hedefledi ve esnemezliği azaltan bir hamle olduğu için arka çatalı daha da güçlendirdi
Arka çatal artık daha slim, ama daha daha etli
Orta göbeğin (Bottom Bracket) eski S5'e göre %25 daha esnemez olduğu söylenmiş. Bunu nasıl yaptıkları konusunda ise herhangi bir detay verilmemiş
Günümüz trendine uyum sağlanmış, kadro sadece disk fren ile kullanılabiliyor Firmalar şimdilik sadece en üst seri bisikletini sadece disk fren ile üretiyor, yakında alt seviye bisikletler de sadece disk fren ile üretilmeye başlanacak ve eninde sonunda herkes disk frene geçmeye zorlanacak Şu an piyasadaki en üst seviye bisikletlerden birini almaya kalksanız, disk frenli bir bisiklet almak durumundasınız çünkü hepsi disk frenle geliyor neredeyse.
Sele borusunun sele bağlantı noktasının tasarımı da yenilenmiş.
Bisiklet, 52/36 aynakol ve 11/30 ruble ile satışa çıkıyor
Kadroyu test edenler özellikle 35 km/h üzerindeki hızlardaki stabilitesini, ve bozuk yollardaki şaşırtıcı konforunu övmüşler. Görünüşe göre arka çataldaki ufak hamle fazlasıyla fark yaratmış :islik:
Cervelo, yeni S5 kadrosunun 975 gram olduğunu açıklamış (maşa dahil değil)
Fiyatlar aşağıdaki gibi:
Shimano Dura-Ace Di2: US$11,500 / AU$14,500 / €10,999 / £9,699
SRAM RED eTAP: US$11,500 / AU$14,000 / €10,499/ £9,299
Shimano Ultegra Di2: US$8,500 /AU$10,500 / €7,999 / £6,999
Shimano Ultegra mechanical: US$6,000 / AU$8,000 / €5,499 / £4,899
Frameset: $5,200 / AU$6,500 / €4,699 / £4,299
İnceleme videosu da yayınlanmış:
Yeni S5 kadrosunun alın borusunun eski nesil S5'inkine göre daha aşağıda olduğunu da belirtelim. Yani kadro daha agresifleştirilmiş.
Faydalanılan link:
(link)
2019 S5 ile birlikte 2019 S3 kadrosunun da duyurulduğunu hatırlatalım:
S3 kadro ağırlığı ise 1100 gram olarak açıklanmış.
S3 fiyatları:
Shimano Ultegra Di2 disc: US$6,500 / AU$8,500 / €6,399/ £5,459
Shimano Ultegra mechanical disc: US$5,000 / AU$6,300 / €4,499 / £4,159
Shimano Ultegra Di2 rim: US$5,999 / AU$6,000 / £4,999
Shimano Ultegra mechanical rim: US$4,000 / €3,999 / £3,699
Frameset (rim or disc): US$4,000 / AU$3,500 / £2,999
Cervelo'nun meşhur S5 kadrosu 2012 yılından 2017 yılına kadar (Yeni nesil Venge, yeni nesil Madone çıkana kadar) rüzgar tüneli testlerinde tartışmasız liderdi Bu yüzden olacak ki, kadronun kendine has çizgisinden pek de uzaklaşmadan, kadroyu 7 farklı bölüme ayırarak her bölümü kendi içerisinde yeniden elden geçirmişler ve ortaya yenilenmiş S5 çıkmış.
Daha alçaltılmış ve tamamen yenilenmiş alın borusu, yenilenmiş arka çatal ve ufak değişiklikler yapılmış orta göbek bölgesi. Buna bir de kadroyu oluşturan tüm boruların tekrardan dizayn edildiğini ekleyin. Son olarak "V" şeklinde beyin yakan tasarıma sahip gidon boğazını ekleyin İşte yeni S5
Bisiklette gerçekten çok fazla noktaya dokunulmuş ve pek çok kazanım hedeflenmiş. Bunlardan en çok dikkat çekeni şüphesiz tamamen yenilenmiş gidon boğazı Cervelo'ya göre bu yeni "V" tasarımının iki önemli artısı bulunuyor.
1- Fren ve vites kablolarının kırılmadan ve katlanmadan, daha düz geçmesini sağlıyor. (Kablolar tamamen kadronun içinden geçiyor tabiiki)
2- Gidon boğazının arkasında oluşan mini-türbülans ortadan kalkıyor. Cervelo'nun binici ile birlikte yaptığı aero teslerde, eski S5 ile yeni S5'in gidon boğazları arasında 42 gram sürtünme farkı olduğu belirtilmiş
Gidonun, spacer yardımıyla 3 cm'e kadar yukarı alınabildiğini de ekleyelim.
Hem gidonda, hem de alın borusunda yapılan önemli güncellemeleri göz önüne aldığımızda, Cervelo'nun bu kadronun ön kısmını hava direncini en aza indirecek şekilde tekrar dizayn ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz, çünkü alın borusu ciddi şekilde inceltilmiş. Hem de "Dünya'nın en hızlı bisikletleri" serisindeki bisikletlerin tam tersine, çünkü onlar kalın alın boruları tercih edip havanın daha büyük bir kısmını alın borularıyla karşılamayı tercih etmişlerdi!
Cervelo ise neredeyse 2 parmak kalınlığındaki yeni alın borusu ile "hızlıyım" diyor
Alın borusu ve maşa bağlantısı yeni nesil zamana karşı bisikletlerdeki tasarımları andırıyor. Ve bu ince tasarım, maşada da devam ediyor.
Fakat disk frenli maşaların normale göre daha geniş oldukları göz önüne alındığında, maşada yapılan bu inceltme hamlesinin maşanın esnemezliğine negatif etkisi olup olmadığı merak konum, nitekim maşanın esnemezliğinden hiçbir şekilde bahsedilmemiş
Esnemezlik konusundaki benzer sorgulamayı süper-ince alın borusu için de yapmaya çalışalım tabi.
Çünkü bildiğiniz gibi kalın bir alın borusu daha az esner yapıdadır ve özellikle sprint performansı için kalın alın borusu tasarladıklarını açıklayan çok sayıda üretici biliyoruz
Fakat sanılanın aksine Cervelo, yeni S5 kadrosunun eski S5'e göre %13 daha esnemez (stiff) alın borusuyla geldiğini belirtiyor. Peki bu nasıl mümkün olabildi?
Artan alın borusu esnemezliğinde üst boru ve alt borunun doğrudan etkisi olduğunu, aynı zamanda yeni maşa tasarımının da bunda etkili olduğunu düşünüyorum. Özellikle eski seriye nazaran daha yuvarlanmış alt boru, ve daha köşeli bir yapıya sahip üst boru söz konusu çünkü. Cervelo artık en üst seviye aero kadrolarında bile eskiden kullandığı su damlası "()" tasarımını çok ciddi kullanmıyor artık Bunu alt borunun yakın çekim fotoğraflarında görebiliyoruz:
Artık yeni trend köşeli aero borular çünkü En azından alt boruda (down tube) çünkü sprint esnasında bu bölgeye ciddi bir yük bindiği artık daha iyi biliniyor ve orta göbek esnemezliğinin de bu tip "köşeli" alt borularla desteklenir hale gelmesi artık her firmanın kullandığı bir hamle oldu.
Alt boru demişken, Cipollini kadrolarındaki gibi kavisli bir yapı kullanılmış ve ön lastik artık kadroya daha yakın:
Alt borunun daha aşağıdan geldiği hissine kapılıyor insan bu fotoğrafı görünce Evet, haklıyız çünkü Cervelo yeni S5 kadrosunun aynakolunun yere daha yakın olduğunu ve binici ağırlık merkezini daha aşağı çektiklerini belirtmiş.
Yeni S5'de daha alçak orta göbek, daha yüksek trail mesafesi ile "stabilitenin" artırılması hedeflenmiş. Yani bisikletin yüksek hızlarda, daha düz bir çizgide ilerlemesi hedeflenmiş. Bu hamlenin, bisikletin çevikliğini azalttığını da biliyoruz
Aynı zamanda "Front Centre" ölçüsü de artırılmış, yani orta göbek ile ön jant göbeği arası mesafe. Chainstay ise sabit kalmış, yani orta göbek ile arka jant göbeği arasındaki mesafe. Bu durumda bisikletin uzunluğunun arttığını söyleyebiliriz. Yani bu da bir "stabilite" hamlesi. Fakat çevikliği düşüren bir hamle. Tabiki çok ufak değerler, 2 milimetrelik bir değerden bahsediyoruz.
Arka çatal ve sele borusunda da tamamen yeni bir tasarım var, pek bahsedilmemiş olsa da ben özellikle arka çataldaki bu hamlenin bir konfor hamlesi olduğunu düşünüyorum Tam bağlantı noktasına ciddi bir kavis verilmiş.
Yeni S5 kadrosunda belki de değişmeyen tek yer chainstay. Bu boruya dair hiçbir farklılık göremedim.
Fakat Hem arka çatal, hem sele borusu arasında bir denge sağlanmış Çünkü eski seri S5'de sele borusu daha kalın, arka çatal daha inceydi. Şimdi ise ikisinin kalınlıkları birbirine yaklaşmış. Arka çatalın kalınlaştırılmasının ve kadro bağlantı noktasında daha "sağlamcı" bir kaynak noktası yapılmasının ana sebebinin inceltilmiş sele borusu (seat tube) olduğunu düşünüyorum.
Yan profilden bakıldığında arka çatal, sele borusu yani seat tubeden (matara kafesinin takılı olduğu boru) daha kalın! Görünüşe göre Cervelo, sele borusunu inceltmeyi, belki de bir aero kazanımı veya arka tekerlekle birlikte daha aero bir tasarım hedefledi ve esnemezliği azaltan bir hamle olduğu için arka çatalı daha da güçlendirdi
Arka çatal artık daha slim, ama daha daha etli
Orta göbeğin (Bottom Bracket) eski S5'e göre %25 daha esnemez olduğu söylenmiş. Bunu nasıl yaptıkları konusunda ise herhangi bir detay verilmemiş
Günümüz trendine uyum sağlanmış, kadro sadece disk fren ile kullanılabiliyor Firmalar şimdilik sadece en üst seri bisikletini sadece disk fren ile üretiyor, yakında alt seviye bisikletler de sadece disk fren ile üretilmeye başlanacak ve eninde sonunda herkes disk frene geçmeye zorlanacak Şu an piyasadaki en üst seviye bisikletlerden birini almaya kalksanız, disk frenli bir bisiklet almak durumundasınız çünkü hepsi disk frenle geliyor neredeyse.
Sele borusunun sele bağlantı noktasının tasarımı da yenilenmiş.
Bisiklet, 52/36 aynakol ve 11/30 ruble ile satışa çıkıyor
Kadroyu test edenler özellikle 35 km/h üzerindeki hızlardaki stabilitesini, ve bozuk yollardaki şaşırtıcı konforunu övmüşler. Görünüşe göre arka çataldaki ufak hamle fazlasıyla fark yaratmış :islik:
Cervelo, yeni S5 kadrosunun 975 gram olduğunu açıklamış (maşa dahil değil)
Fiyatlar aşağıdaki gibi:
Shimano Dura-Ace Di2: US$11,500 / AU$14,500 / €10,999 / £9,699
SRAM RED eTAP: US$11,500 / AU$14,000 / €10,499/ £9,299
Shimano Ultegra Di2: US$8,500 /AU$10,500 / €7,999 / £6,999
Shimano Ultegra mechanical: US$6,000 / AU$8,000 / €5,499 / £4,899
Frameset: $5,200 / AU$6,500 / €4,699 / £4,299
İnceleme videosu da yayınlanmış:
Yeni S5 kadrosunun alın borusunun eski nesil S5'inkine göre daha aşağıda olduğunu da belirtelim. Yani kadro daha agresifleştirilmiş.
Faydalanılan link:
(link)
2019 S5 ile birlikte 2019 S3 kadrosunun da duyurulduğunu hatırlatalım:
S3 kadro ağırlığı ise 1100 gram olarak açıklanmış.
S3 fiyatları:
Shimano Ultegra Di2 disc: US$6,500 / AU$8,500 / €6,399/ £5,459
Shimano Ultegra mechanical disc: US$5,000 / AU$6,300 / €4,499 / £4,159
Shimano Ultegra Di2 rim: US$5,999 / AU$6,000 / £4,999
Shimano Ultegra mechanical rim: US$4,000 / €3,999 / £3,699
Frameset (rim or disc): US$4,000 / AU$3,500 / £2,999