Dünyanın en hızlı bisikleti serisi devam ediyor: 2019 Cervelo S5

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Konular
270
Mesajlar
6.177
Beğeniler
32.283
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Cervelo'nun böyle bir iddiası yok ama kadrodaki ince detaylar ibret verici o_O Birbirine aşırı benzeyen Cannondale ve BMC kadrolarından sonra bu kadro, "Adamlar gerçekten yeni bir şeyler yapmaya çalışmış ve yapmış!" dedirtiyor insana.

cervelo_002-1537888980661-1ui1ojetv9ojn-630-354.jpg

Cervelo'nun meşhur S5 kadrosu 2012 yılından 2017 yılına kadar (Yeni nesil Venge, yeni nesil Madone çıkana kadar) rüzgar tüneli testlerinde tartışmasız liderdi :eek: Bu yüzden olacak ki, kadronun kendine has çizgisinden pek de uzaklaşmadan, kadroyu 7 farklı bölüme ayırarak her bölümü kendi içerisinde yeniden elden geçirmişler ve ortaya yenilenmiş S5 çıkmış.

CerveloS5_1 (1).jpg

Daha alçaltılmış ve tamamen yenilenmiş alın borusu, yenilenmiş arka çatal ve ufak değişiklikler yapılmış orta göbek bölgesi. Buna bir de kadroyu oluşturan tüm boruların tekrardan dizayn edildiğini ekleyin. Son olarak "V" şeklinde beyin yakan tasarıma sahip gidon boğazını ekleyin :eek: İşte yeni S5 :cool:

CerveloS5_2.jpg

Bisiklette gerçekten çok fazla noktaya dokunulmuş ve pek çok kazanım hedeflenmiş. Bunlardan en çok dikkat çekeni şüphesiz tamamen yenilenmiş gidon boğazı :ssrtcbya: Cervelo'ya göre bu yeni "V" tasarımının iki önemli artısı bulunuyor.
1- Fren ve vites kablolarının kırılmadan ve katlanmadan, daha düz geçmesini sağlıyor. (Kablolar tamamen kadronun içinden geçiyor tabiiki)

CerveloS5_25.jpg

2- Gidon boğazının arkasında oluşan mini-türbülans ortadan kalkıyor. Cervelo'nun binici ile birlikte yaptığı aero teslerde, eski S5 ile yeni S5'in gidon boğazları arasında 42 gram sürtünme farkı olduğu belirtilmiş o_O

Gidonun, spacer yardımıyla 3 cm'e kadar yukarı alınabildiğini de ekleyelim.

Hem gidonda, hem de alın borusunda yapılan önemli güncellemeleri göz önüne aldığımızda, Cervelo'nun bu kadronun ön kısmını hava direncini en aza indirecek şekilde tekrar dizayn ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz, çünkü alın borusu ciddi şekilde inceltilmiş. Hem de "Dünya'nın en hızlı bisikletleri" serisindeki bisikletlerin tam tersine, çünkü onlar kalın alın boruları tercih edip havanın daha büyük bir kısmını alın borularıyla karşılamayı tercih etmişlerdi!

CerveloS5_32.jpg

Cervelo ise neredeyse 2 parmak kalınlığındaki yeni alın borusu ile "hızlıyım" diyor :cool:

CerveloS5_16.jpg

Alın borusu ve maşa bağlantısı yeni nesil zamana karşı bisikletlerdeki tasarımları andırıyor. Ve bu ince tasarım, maşada da devam ediyor.

CerveloS5_14.jpg

Fakat disk frenli maşaların normale göre daha geniş oldukları göz önüne alındığında, maşada yapılan bu inceltme hamlesinin maşanın esnemezliğine negatif etkisi olup olmadığı merak konum, nitekim maşanın esnemezliğinden hiçbir şekilde bahsedilmemiş :bsmagryr:

Esnemezlik konusundaki benzer sorgulamayı süper-ince alın borusu için de yapmaya çalışalım tabi.
Çünkü bildiğiniz gibi kalın bir alın borusu daha az esner yapıdadır ve özellikle sprint performansı için kalın alın borusu tasarladıklarını açıklayan çok sayıda üretici biliyoruz o_O

Fakat sanılanın aksine Cervelo, yeni S5 kadrosunun eski S5'e göre %13 daha esnemez (stiff) alın borusuyla geldiğini belirtiyor. Peki bu nasıl mümkün olabildi? o_O

CerveloS5_23.jpg

Artan alın borusu esnemezliğinde üst boru ve alt borunun doğrudan etkisi olduğunu, aynı zamanda yeni maşa tasarımının da bunda etkili olduğunu düşünüyorum. Özellikle eski seriye nazaran daha yuvarlanmış alt boru, ve daha köşeli bir yapıya sahip üst boru söz konusu çünkü. Cervelo artık en üst seviye aero kadrolarında bile eskiden kullandığı su damlası "()" tasarımını çok ciddi kullanmıyor artık :) Bunu alt borunun yakın çekim fotoğraflarında görebiliyoruz:

CerveloS5_29.jpg

CerveloS5_20.jpg

Artık yeni trend köşeli aero borular çünkü :cool: En azından alt boruda (down tube) çünkü sprint esnasında bu bölgeye ciddi bir yük bindiği artık daha iyi biliniyor ve orta göbek esnemezliğinin de bu tip "köşeli" alt borularla desteklenir hale gelmesi artık her firmanın kullandığı bir hamle oldu.

Alt boru demişken, Cipollini kadrolarındaki gibi kavisli bir yapı kullanılmış ve ön lastik artık kadroya daha yakın:

P1160055.jpg

Alt borunun daha aşağıdan geldiği hissine kapılıyor insan bu fotoğrafı görünce o_O Evet, haklıyız çünkü Cervelo yeni S5 kadrosunun aynakolunun yere daha yakın olduğunu ve binici ağırlık merkezini daha aşağı çektiklerini belirtmiş.

Yeni S5'de daha alçak orta göbek, daha yüksek trail mesafesi ile "stabilitenin" artırılması hedeflenmiş. Yani bisikletin yüksek hızlarda, daha düz bir çizgide ilerlemesi hedeflenmiş. Bu hamlenin, bisikletin çevikliğini azalttığını da biliyoruz o_O

Aynı zamanda "Front Centre" ölçüsü de artırılmış, yani orta göbek ile ön jant göbeği arası mesafe. Chainstay ise sabit kalmış, yani orta göbek ile arka jant göbeği arasındaki mesafe. Bu durumda bisikletin uzunluğunun arttığını söyleyebiliriz. Yani bu da bir "stabilite" hamlesi. Fakat çevikliği düşüren bir hamle. Tabiki çok ufak değerler, 2 milimetrelik bir değerden bahsediyoruz.

CerveloS5_22.jpg

Arka çatal ve sele borusunda da tamamen yeni bir tasarım var, pek bahsedilmemiş olsa da ben özellikle arka çataldaki bu hamlenin bir konfor hamlesi olduğunu düşünüyorum o_O Tam bağlantı noktasına ciddi bir kavis verilmiş.

P1160042.jpg

Yeni S5 kadrosunda belki de değişmeyen tek yer chainstay. Bu boruya dair hiçbir farklılık göremedim.

CerveloS5_17.jpg

Fakat Hem arka çatal, hem sele borusu arasında bir denge sağlanmış o_O Çünkü eski seri S5'de sele borusu daha kalın, arka çatal daha inceydi. Şimdi ise ikisinin kalınlıkları birbirine yaklaşmış. Arka çatalın kalınlaştırılmasının ve kadro bağlantı noktasında daha "sağlamcı" bir kaynak noktası yapılmasının ana sebebinin inceltilmiş sele borusu (seat tube) olduğunu düşünüyorum.

CerveloS5_21.jpg

Yan profilden bakıldığında arka çatal, sele borusu yani seat tubeden (matara kafesinin takılı olduğu boru) daha kalın! Görünüşe göre Cervelo, sele borusunu inceltmeyi, belki de bir aero kazanımı veya arka tekerlekle birlikte daha aero bir tasarım hedefledi ve esnemezliği azaltan bir hamle olduğu için arka çatalı daha da güçlendirdi o_O

CerveloS5_3.jpg

Arka çatal artık daha slim, ama daha daha etli o_O

CerveloS5_11.jpg

Orta göbeğin (Bottom Bracket) eski S5'e göre %25 daha esnemez olduğu söylenmiş. Bunu nasıl yaptıkları konusunda ise herhangi bir detay verilmemiş :kötü:

CerveloS5_15.jpg

Günümüz trendine uyum sağlanmış, kadro sadece disk fren ile kullanılabiliyor :snzdglsn: Firmalar şimdilik sadece en üst seri bisikletini sadece disk fren ile üretiyor, yakında alt seviye bisikletler de sadece disk fren ile üretilmeye başlanacak ve eninde sonunda herkes disk frene geçmeye zorlanacak :snzdglsn: Şu an piyasadaki en üst seviye bisikletlerden birini almaya kalksanız, disk frenli bir bisiklet almak durumundasınız çünkü hepsi disk frenle geliyor neredeyse.

CerveloS5_26.jpg

Sele borusunun sele bağlantı noktasının tasarımı da yenilenmiş.

P1160162.jpg

Bisiklet, 52/36 aynakol ve 11/30 ruble ile satışa çıkıyor o_O

Kadroyu test edenler özellikle 35 km/h üzerindeki hızlardaki stabilitesini, ve bozuk yollardaki şaşırtıcı konforunu övmüşler. Görünüşe göre arka çataldaki ufak hamle fazlasıyla fark yaratmış :islik:

Cervelo, yeni S5 kadrosunun 975 gram olduğunu açıklamış (maşa dahil değil)

Fiyatlar aşağıdaki gibi:
Shimano Dura-Ace Di2: US$11,500 / AU$14,500 / €10,999 / £9,699
SRAM RED eTAP: US$11,500 / AU$14,000 / €10,499/ £9,299
Shimano Ultegra Di2: US$8,500 /AU$10,500 / €7,999 / £6,999
Shimano Ultegra mechanical: US$6,000 / AU$8,000 / €5,499 / £4,899
Frameset: $5,200 / AU$6,500 / €4,699 / £4,299

İnceleme videosu da yayınlanmış:



Yeni S5 kadrosunun alın borusunun eski nesil S5'inkine göre daha aşağıda olduğunu da belirtelim. Yani kadro daha agresifleştirilmiş.

Faydalanılan link:
Bağlantıyı görebilmek için, Şimdi giriş yap veya üye ol.


2019 S5 ile birlikte 2019 S3 kadrosunun da duyurulduğunu hatırlatalım:

CerveloS3_1 (1).jpg

S3 kadro ağırlığı ise 1100 gram olarak açıklanmış.

S3 fiyatları:
Shimano Ultegra Di2 disc: US$6,500 / AU$8,500 / €6,399/ £5,459
Shimano Ultegra mechanical disc: US$5,000 / AU$6,300 / €4,499 / £4,159
Shimano Ultegra Di2 rim: US$5,999 / AU$6,000 / £4,999
Shimano Ultegra mechanical rim: US$4,000 / €3,999 / £3,699
Frameset (rim or disc): US$4,000 / AU$3,500 / £2,999
 

MamiForum

Üye
Kayıt
13 Haziran 2018
Konular
0
Mesajlar
10
Beğeniler
26
Yaş
23
Şehir
İstanbul
Adı
Muhammet
Bisiklet
Sedona
Hocam inceleme için teşekkür ederim.
Bu arada 2019 S3 görsel olarak muazzam duruyor.:krktm:
 

Dystopia

hiç
Kayıt
28 Aralık 2011
Konular
46
Mesajlar
2.232
Beğeniler
5.278
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Disk fren her geçen gün popüleritesini arttırıyor. Gelecekte V frenin durumu ne olacak bakalım. Bir de aynakol çok hoşuma gitti.
 

Vedat_Çakar

Aktif Üye
Kayıt
29 Ekim 2016
Konular
3
Mesajlar
156
Beğeniler
266
Yaş
36
Şehir
Bursa
Adı
Vedat Çakar
Bisiklet
KTM
"Bisiklettir nihayetinde daha ne olabilir ki" diyen adamın gözleri kanar bu bu bisikleti ve üzerinde olan çalışmayı işçiliği görünce.
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Konular
205
Mesajlar
1.725
Beğeniler
877
Yaş
24
Şehir
Wonderland
Bisiklet
Salcano
O nasıl gidon boğazı hocam. Full arge. :)
 

isosel

Belki bir gün Dogma
Kayıt
11 Temmuz 2017
Konular
9
Mesajlar
828
Beğeniler
2.810
Şehir
KONYA
Adı
İsmail SELÇUK
Bisiklet
Kron
teşekkürler sayın mıstınoğlu :harika: Merak ettiğim konu v gidonun yük aktarımını nasıl yaptığı hiç esnemiyor mu bağlantıları nasıl yapılmış çok merak ettim doğrusu. Birde konsantrem bozulur boşluktan aşağı bakarken :)

s5-1.JPG
s5.JPG
 
Tepkiler: trainspotting35

Tuars07

Forum alüminyumbaşı
Kayıt
10 Mart 2017
Konular
5
Mesajlar
340
Beğeniler
822
Yaş
28
Şehir
Antalya
Adı
Tunahan Arslan
Bisiklet
Mosso
@Serkan Mıstınoğlu inceleme çok güzel olmuş:) fiyatlar hariç geri kalan herşey muazzam:mad: oda bizim fakirlerimizden ama neyse:acpsnr: Cervelo kendi youtube kanalında bisikleti geliştiren mühendislerle tanıtım yapmışlar dört video yayınlamışlar meraklısına ben birini paylaştım;)
 

muhiddin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2014
Konular
82
Mesajlar
1.466
Beğeniler
1.708
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
parası olan arkadaşlarımıza şimdiden hayırlı olsun:)
 
Tepkiler: Emir haberal

Ozan Duran

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Eylül 2012
Konular
34
Mesajlar
685
Beğeniler
781
Şehir
Burhaniye-Balıkesir
Bisiklet
Cannondale
Cervelo gerçekten diğerlerinden ayrılan bir tasarım yapmış.
Bu arada yeni bisikleti artık Sunweb takımında göreceğiz.
Sunweb takımı 2019'dan itibaren Cervelo bisikletlerle yarışacak.

 

vetohan

Daimi Üye
Kayıt
21 Mayıs 2018
Konular
0
Mesajlar
331
Beğeniler
532
Şehir
Muğla
S3’de sadece kadro ve ultegra mekanik bisiklet fiyatlari ayni. Benzer sekilde S5 kadro fiyati ve ultegra donanimli olaninin da fiyatlari yakin. Bu durumda ultegrali bisikletlerde daha dusuk seviye bir kadro mu veriyorlar nasil oluyor bu acaba?
 

Ziya On Road

Hem Yolcu Hem Turcu
Kayıt
20 Şubat 2017
Konular
9
Mesajlar
514
Beğeniler
2.213
Yaş
32
Şehir
Eskişehir
Adı
Ziya Bilgitoğlu
Bisiklet
Diğer
Gidon, alın borusu, ve Cipollini aşkından gelen ön tekerin alt boruya yaklaşmasını beğendim. Cervelo'yi marka olarak çok beğensem de arka kısımlarını bi beğenemedim. Sanırım bunda en büyük etken sele borusunun açısı. Aero kadrolardaki bir birine çok yakın değerleri kullanıp fark edemeyecek seviye olduğumdan ben tasarım olarak bakıyorum bu işe. E o zaman renkler ve zevkler tartışılmaz.
 

Süper Dede

Forum Demirbaşı
Kayıt
1 Ekim 2018
Konular
2
Mesajlar
471
Beğeniler
2.378
Şehir
istanbul
Adı
mümtaz öztürk
Bisiklet
Colnago
Kendi adıma, buna binmeyi hayal etmek bile terbiyesizlik olur her halde...:D:D:D
 
Tepkiler: furkanbr

OnurÖzdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ekim 2015
Konular
13
Mesajlar
643
Beğeniler
668
O değil de S5 Ultegra Mekanik'te mat siyah olmaması üzdü. :(
 
Başlığı açan
Başlığı açan
Serkan Mıstınoğlu

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Konular
270
Mesajlar
6.177
Beğeniler
32.283
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Screen-Shot-2018-09-22-at-4.39.12-PM-e1537648899137-1120x523.png

Rüzgar tüneli testine göre yeni tasarım gidon boğazının yarattığı fark o_O Eski S5'e göre 40 km/h hızda 5.5 watt kazanım yazılmış.
Bağlantıyı görebilmek için, Şimdi giriş yap veya üye ol.


Ve kabloların geçişi;

S5-Cable-routing-478x478.png

------------------------------------------------------------------------------------------------

C2.jpg

Rüzgarın olmadığı, yani 0 derece ve çok hafif soldan rüzgarın olduğu -5 derece dışında yeni S5 tasarımı daha "aero"ymuş o_O
Bağlantıyı görebilmek için, Şimdi giriş yap veya üye ol.


asdd.png

C3.jpg

Rüzgar tüneli testlerini aerobar duruşu ile yapmaları ilginçmiş :naslyany:

Çok güzel bir döküman buldum, meraklısı için burada dursun :harika:
Bağlantıyı görebilmek için, Şimdi giriş yap veya üye ol.
 
Son düzenleme:

Doğanay07

Aktif Üye
Kayıt
4 Şubat 2016
Konular
0
Mesajlar
127
Beğeniler
146
Yaş
20
Şehir
Antalya
Adı
Doğanay Ç.
Bisiklet
Mosso
Ben esas yeni canyon aeroad nasıl olacak onu merak ediyorum son gülen iyi güler olacak gibi. Galiba yeni modeli çıkartacaklar.
 
Tepkiler: OnurÖzdağ
Yukarı Alt