Dtswiss Revo mu Champion mu ?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında eYa tarafından paylaşıldı.

  1. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    865
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Arka jantımı Dtswiss'in Revo 2mm ya da champion 2mm jant telleri ile yeniden ördürmeyi düşünüyorum. Revo'nun hafifliği dışında bir avantajı var mı ? Hangisi daha dayanıklı ? Genellikle şehiriçi ve şehirlerarası asfalt yolda kullanıyorum. Nadir de olsa araziye de çıkıyorum. Eskişehir'de yaptırıp Didim'e döndüğümde 1 sene sorun yaşamak istemiyorum. Çünkü akorttan bile bihaber bisikletçilere bisiklete el sürdürmek istemiyorum.

    Tellerin 2mm kalınlık 64 adetinin 264mm uzunluklu ağırlıkları: Revo 261g, Champion 359g. (http://www.dtswiss.com/getdoc/ff6613d6-9461-4be1-9753-ad950ee5a5bf/TechnicalDrawing.aspx)

    Sadece arkaya öreceğim için 100gr fark da çok önemli değil. Fiyat farkı da 15ytl civarı. Bu fark da çok önemli değil ama gereksizse neden vereyim. Revo hafif olmasının yanında championdan daha dayanıklı mıdır ? Yoksa Revo hafif, dayanıklıkları aynı; ya da Revo hafif ama daha dayanıksız, Champion daha dayanıklı mıdır ?

    Bilgisi olup cevap yazacaklara şimdiden teşekkürler
     
    ZekiAlper bunu beğendi.
  2. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.046
    Beğeniler:
    5.754
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Revonun biraz hafif olması dışında bir avantajı yok, tabii sağlamlık olarak dezavantajlı normal tellere göre, Champion veya comp. çok daha sağlam, tel başlarını mutlaka alu yapın opsiyonel olarak alarak böylece ağırlık farkı da çok fazla olmaz...
     
    eYa bunu beğendi.
  3. #3
    eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    865
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Hakan abi cevabın için teşekkürler. Champion dayanıklılık ve fiyat avantajı ile kazanmış oldu.

    Tel başları konusunda Dtswiss'in kendi tel başlarından almayı düşünüyorum. Sanırım onlar pirinç. Alümisyumdan kastın nedir peki ? Jant seti trek 6500'ün jant seti Bontrager camino. Kendi tel başları nedir bilmiyorum.

    Benim için her parçanın 50-100gr civarı ağırlık farkı çok da önemli değil. Didim'de şehir içinde bile arızalanan bisikleti yaptıramamak gibi götü birşey yok. Bir akordun hakkında iki bisikletçi gelemedi. Hatta beni ekstra basrafa soktular. Ya Didim'den 50-100 km uzakta yolda başıma gelmiş olsaydı tel sorunu... Bunun için ağırlık arka planda kalmak zorunda.
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.281
    Beğeniler:
    9.881
    Seviye:
    Efrahim selam,

    Sana tavsiyem ne Champion, ne de Revolation.

    Benim tavsiyem ikisinin arasi. Competition 2,0-1,8-2,0 hem ikisinin arasinda bir agirliga sahip, hem de dayaniklilik olarak (bence) her ikisinden de ustun. Gerci Revo tellere dayaniksiz denmesini hic anlamli bulmuyorum, cok kopmus Champion gordum ama kopmus Revo ve Competition'a ucuk kazalar disinde hic rastlamadim.

    Alu tel basi konusunda, eger agirligi dert etmiyorsan o kadar para verme derim. Neredeyse telin kendisi kadar pahalilar.

    Son olarak, orduriyim 1 sene basim agrimasin diyorsun ama, ne olursa olsun kisa bir sure sonra tellerin yerine oturmasindan kaynaklanan bir akord ihtiyaci olacaktir...
     
    Levent Temiz ve eYa bunu beğendi.
  5. #5
    eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    865
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Competition'ı da ilk etapta 3. seçenek olarak değerlendirmiştim ama championla fiyat aynı olunca listeden çıkardım fark yok diye. 311g. 40gr fark var. Hangisi dayanıklı konusu var bir de. Kafam hala karışık biraz.

    Tel başları $0,5 dolar. 32 tane olsa 19,2 ytl. Hadi 4 de yedek 21,6 ytl yapar. Epey ediyor. Alu daha mı sağlamdır peki ? Sanırım bisikletçinin takacağı da standart olan tel başı aludur ?

    Didim'e dönüşüm 1 Eylül. O zamana kadar oturttururum ben onları inşallah :D Bu ve diğer bilgilerin için tekrar teşekkürler ;)
     
  6. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    halil haklı teller genelde %99 oranda kafa yada diş bitiminden kopar dt bunu bildiği için revo ların bu kısımları kalın diğer yerleri incedir bu nedenlede sağlamlık konusunda endişen olmasın.ama yinede yabancı sitelerde ve teker ören büyük satış sitelerinde ön tamamen revo olup arkada ruble tarafı comp dış taraf revo yapılıyor ki benim teker setimde aynı şekilde.böylece ne sağlamlıktan nede ağırlıktan ödün veriliyor.
     
    eYa bunu beğendi.
  7. #7
    eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    865
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    O zaman sağlamlıkta Comp üçünü de geçiyor bilgilere göre. Herkesin comp hakkında söylediği olumsuz birşey de yok. Comp fikri ağır basmaya başladı.

    Ruble tarafından 6 tel kırıldı son 1 ayda, düz asfalt yolda 20-25 ile giderken. Tek olumsuz koşul 35-41 derece hava sıcaklığı idi. Teller değil tüm bisiklet esnemeye başlıyor o sıcakta. Bir keresinde 3 tel birden kırıldı. İlk defa başıma geldi. Bir daha gelsin istemiyorum.
     
  8. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.192
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Benim de önerim competition neden derseniz; optimum! tabi kiloya kullanıma görede değişebilir.
     
    eYa ve Levent Temiz bunu beğendi.
  9. #9
    eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    865
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Öneriniz için teşekkürler. Kilo 7 senedir 63. (Boy 185). 7000km bontragerin telleri dayandıktan sonra (uludağ zirvesi dahil epey çetin arazi ve kayalık da gördü) competition daha çok dayanır diye düşünüyorum.
     
  10. ugurcani

    ugurcani Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    277
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    biskiye
    Seviye:
    akort ayaranı yapan bisikletçi zor buunur :) aslında bisikletlerinde tamir makinası olacaktı :)
     
  11. #11
    eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    865
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Competition kararı almak üzereyim. Başka yorumu, önerisi olan varsa buyursun :)
     
  12. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.192
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Hafiflik istiyorsan revo almandada sakınca yok çünkü kilon müsait. 100gramın hesabını yapmıyorsan competition al daha sağlam. sadece arka olduğu için 100dende az farkeder heralde comp al .
     
    eYa bunu beğendi.
  13. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.046
    Beğeniler:
    5.754
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    İyi seçim Efrahim ;)
     
    eYa bunu beğendi.
  14. #14
    eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    865
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Competition tellerime nihayet kavuştum. Yeşilbisiklet Gürsel abime ve Akın Bisiklete teşekkürler Gayet güzel oldu. Umarım bir daha tel kırmam.

    Artık antrenman ve gezilere başlama vakti :)
     
    d.berkay, HaliliOzturk ve Emir Yüksel bunu beğendi.
  15. Emir Yüksel

    Emir Yüksel Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    153
    Şehir:
    tekerimin döndüğü heryer- kayseri-
    Seviye:
    hayırlı olsun, iyi sürüşler..
    fiyat nedir peki?
     
  16. #16
    eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    865
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Fiyatı söylesem de işinize yaramayacak. Çünkü İthalatçı Aslı bisiklette bile competition kalmamış. Yeşilbisiklette de tam ihtiyacım kadar kalmıştı. 32 adedini 40 ytlye aldım.

    +8 ytl kargo parası biraz canımı sıksa da yapacak bir şey yok :(
     
  17. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    360
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    slm boyum 180cm kilom ise 93 ben dt_swiss 4.2d ve deore lx 585 göbeklerde örülü full dt revolation kullanıyorum yaklaşık 6 ay oldu bomba gibi sağlamlar :in: her hafta 100km yol yapıyorum hiç bir problem yaşamadım saygılar
     
    eYa bunu beğendi.