dt swiss 240s acil yardim!

Konu, 'Tekerlekler' kısmında hknbykl tarafından paylaşıldı.

  1. hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Bugun dt 240s arka gobekli bisikletimi surerken surekli bir ince gicirti sesi duydum, eve gelip bisikleti iyice yikayip arka tekeri de bosta elimde dondurunce sesin arka gobekten geldigini anladim. Rulmanlari yagi bitmis (varsa tabi) sanki sert bir yere surtuyormus gibi ses cikariyor, gobek eskisi gibi yag gibi kaymiyordu. Bu durumda bu gobeklerin bakiminin nasil yapildigi ve rulmanlarin yaglanip yaglanmadigi ya da bozulup bozulmadigi hakkinda hicbir bilgim yok. Bu konuda bana yardimci olabilecek, bu gobeklerin daha once bakimini yapmis tecrubeli ya da bu konuda tam bilgisi olan arkadas varsa ve yardimci olursa cok memnun olurum.
     
  2. #2
    hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Bugün deenna nicknameli arkadas sağolsun ondaki setten göbeğin nasıl açılacağını gösterdi; rulmanın yanında bodynın içine de toz kaçmış olabilir gibi görünüyor; bütün bunları temizlemek oldukça zahmetli gibi görünüyor.Bunun yanında gerekirse rulmanların nasıl çıkacağı konusunda bir bilgimiz de yok açıkcası.
     
  3. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.552
    Beğeniler:
    1.520
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    240s'in içindeki rulman ve yerleştiği yataklar çok hassas olabilir aman dikkat.

    Bu derece yağsız kalması için aklıma gelen sebepler; yüksek basınçla yıkama ve karda binmek olabilir. Derin su geçişleri de aynı etkiyi yapabilir. Müracaat; aldığınız bisikletçi ya da DT Türkiye Dist. ;)
     
    hknbykl bunu beğendi.
  4. #4
    hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Tesekkurler;
    Bu soylediklerinizden ikisini de yaptim (kar ve derin su ve camur); biraz once doruk'taki(eskiden) Selim usta ile gobeklerin kapaklarini acip gobegin icini temizleyip rulmanlarin uzerine gress surup gobegi kapattik; gecen gunku ses kalmadi ama elle dondurunce yag gibi kaymiyor cok hafif bir cizirti elle hissediliyor, tahminen rulmanlarin arasinda toz var ya da tam yag girmemis; neyse bu rulmanlari acmaya yarayan disasembly kit varmis ama amerika fiyati 200 dolar civari, bir de dt nin sitesinde toll free yaziyordu; rulmanlari sokmek icin 200 dolarlik kit gerekiyor; bisikletci olsak alinir belki ama ben tek basima kendime almam bu seti.Ayrica asli bisiklette bu isin servisi de yok mus; turkiyede hic dt swiss 240 rulman soken degistiren yok mu acaba?
     
  5. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.552
    Beğeniler:
    1.520
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    Ben İzmir'den ayrılalı bayağı birşey değişmiş; Selim Abi nereye gitti?

    Daha önce hiç çevremdeki yarışan arkadaşlardan böyle bir sorun duymadım; maalesef siz rulmanlar bitene kadar beklemişsiniz. Kar-Derin Su-Çamurlu bekleme gibi durumlara hiç bir malzeme dayanmaz. Büyük ihtimalle rulmanlarda korozyon oluştu ve akıcılığından uzak.

    DT'nin tool free-anahtar değmeden tabiri sadece servis için geçerli; yani bu hale gelmeden belirli aralıklarla göbeklerinizi yağlamanız/yağlatmanız gerekliydi. Rulman değişimi servisten sayılmıyor.

    Bu durumda dış kaynaklardan rulmanların pratik bir yolla çıkıp çıkmayacağını öğrenmeniz lazım. Bunu öğrendikten sonra da yerine seramik rulmanlar takmanızı tavsiye ederim.
     
    hknbykl bunu beğendi.
  6. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    [hknbykl;792720]Bugun dt 240s arka gobekli bisikletimi surerken
    Aslında çok kolay abi çünkü içindeki bütün birleştirici parcalar çakarak geçiyor benimde basıma geldi göbegin sürekli sesi değisiyodu sürtermiş gibi ses cıkarıyordu jantta boşluk vardı rulmanı değiştirince sorun çözüldü rulmanların degişme zamanı gelmiş demekki msn var bende daha detaylı konuşabiliriz abi
     
    hknbykl bunu beğendi.
  7. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    Burada ise iç yapısı var

    [​IMG]
     
    Engin ve hknbykl bunu beğendi.
  8. #8
    hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:

    İlgin için teşekkürler;
    rulmanların üstünde racket sistemin geçtiği içe doğru dişliler var ve bunları sökmeden rulmanlara ulaşamıyoruz.Bu dişlileri sokmek için de buna uygun ters dişli, mengeneye tutturacak bir parça lazım. Bunun komple seti yurtdışında var ama 200 dolar. Bu işi türkiyede yapan yok sanırım, dolayısıyla bu rulmanları değiştirmek benim için şu an için zor;sen nasıl çakarak çıkardın merak ettim Emin:) Gerçi bisiklete binerken birşey hissetmiyorum ama elde döndürünce çok hafif bir sürtünme hissediliyor.Daha sonra iyice kötüleşirse uğraşırım belki:)
     
  9. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.046
    Beğeniler:
    5.764
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Eğer sizin yapma imkanınız yoksa, Kaçkar veya Yeşile gönderirseniz bence hallederler, ama telefon edin tabi önceden
     
    sadana, kron_xc4000 esk ve hknbykl bunu beğendi.
  10. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:

    İçini açıpta riske girme abi hakan abinin dedigi yere gönder
     
    hknbykl bunu beğendi.
  11. Engin

    Engin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Aralık 2008
    Mesajlar:
    357
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    selam Hakan hocam. temizlik yaptıktan sonra akıcılık normale dönmüş olması lazım. fakat akıcılıktaki kıyası ön tekerle yapmak pek doğru olmaz. sen gittikten sonra bende göbeklerin durumuna baktım. yukarda da bahsettiğim gibi öne kıyasla arkası akıcılıkta biraz daha yavaş kalıyor. ayrıca çok azda olsa ufak bir sürtünme titreşimi hissediliyor. bence bu durum çok normal sebebi arkanın 4 rulmanlı olması. ayrıca kaseti söküp diğer rulmanlarıda temizlemeni tavsiye ederim. bakarsın düzelir.
     
    hknbykl ve İbrahim sarı bunu beğendi.
  12. #12
    hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Merhaba;
    Selim usta Bornova'da kendisi bir bisikletçi dükkanı açtı, ağırlıklı olarak servis hizmeti veriyor.
    Rulmanları yağlama kousuna gelince de disasembling tool kit olmadan (manualine de baktım) rulmanların üstündeki parçalar çıkmıyor ve rulmanların kapakları da açılamıyor, bu yüzden rulmanlar sağlıklı yağlanamıyor.Biz de ulaşabildiğimiz yerleri temizledik ve yağladık, Engin'(deenna) in de dediği gibi çok ince bir sürtünme elle hissediliyor ama akıcılığı fena değil şu anda ayrıca ses te kesildi:)Bu bisiklet benim tur bisikletim olduğu için seramik rulmanlar pek uygun olmayabilir, yalnız dt nin kendi rulmanlarının akıcılığı da çok iyi diye düşünüyorum tek sorunu tanesinin 10 euro olması:)
    İlginiz için tekrar teşekkürler!
     
  13. #13
    hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Ben de öyle düşünüyorum;
    rulmanları değiştirecek olursam kaçkar bisiklete göndereceğim;ayrıca nedense Türkiye'de üst model teker setlerinde sorunları biz yaşıyoruz: eski mavic slr setimde body'nın içindeki conta özelliğini yitirdiği için titrşimli inişlerde carrr diye ses geliyordu; araştırmalarım sonucu bunun bodyden kaynaklandığını öğrendim ve body'yi değiştirince ses kesildi, ayrıca bu sette telin çembere giren kısmını kırdık teli çıkarmaya çalışırken tel kafası çemberde kaldı ve biz crosmax st ye geçiş ya da iniş:) yaptık; eğer 240 da da sorun devam etseydi 340 a geçiş(ya da iniş) yapacaktım ama 340 bile xtr dan pahalı:)
     
  14. #14
    hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Sağol Engin Hocam; sen olmasan bu göbekleri İzmirde açamazdım galiba... Yardımın için teşekkürler; şuan göbeği temizledik; iki rulmanı yagladık diğer ikisinin üstüne de sıvı gres döktük ve normal gres sürdük, bunların sonunda göbek çok iyi duruma yaklaştı çok şükür:)
     
    Engin bunu beğendi.
  15. #15
    hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Tesekkurler ilginiz icin;
    Gobegin icinde iki tane rulman var ama iki tane de kasetin yani rublenin oturdugu body'nin icinde rulman var; akicicilik gobek acik ce sadece iki rulman varken de sifir puruzsuz degil ama su an yuzde 99' a yakin puruzsuz sayilir digeri icinse bir 60-70 milyonu gozden cikarmak gerekiyor ki simdilik buna gerek yok diye dusunuyorum.
     
    Engin bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

PicsArt_09-19-07.51.55.jpg
[ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] Merhabalar herkeze Bu gün size bu işlerde acemi olan birisi olarak kendi kafama göre yapmış oldugum tarifi anlatmaya çalışıcam ilk defa...
upload_2016-1-7_22-26-54.png
Dört yıl önce kalp ameliyatı olduğumda, hem ameliyat öncesinde hem de ameliyattan sonraki günlerde hemşirelerin düzenli olarak bende EKG ölçümleri yaptıklarını hatırlıyorum. Hastanede yattığım...
upload_2016-10-18_9-53-55.png
Soru basit aslında: Arkadaşlarınızla yaptığınız bir performans turunda veya bir yol yarışında kaç kez rekabete girdiniz ve bu rekabetin sizi ne kadar yorduğunu görme şansınız var mı? Not: Bu...