Dropbarda Frenleme Sıkıntısı

turcudede

Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
79
Tepki
104
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba, geçen ay Triban alarak yol bisikleti kullanmaya başladım.

Droplarda iken frenlemede sıkıntı yok fakat üst kollarda (hood) iken frene tam güç uygulayamıyorum. Bu da frenleme kabiliyetini epey düşürüyor, özellikle yüksek hızda ve hafif inişlerde neredeyse etkisiz.

Bunu iyileştirmek için gidonu yukarı çevirerek hood erişimini arttırdım fakat bu seferde hem droplarda rahat edemiyorum, hem de üst kolda yine çokta iyi frenleme yapamıyorum.

Fren pabuçlarını değiştirdim, fakat yine sert olduğu için tutuş çok iyi değil. Kollarda giderken faydasını göremiyorum.

Sizler bu sorunla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız nasıl çözdünüz?
 

CmlCLK

Tanrı Türk'ü Korusun
Kayıt
28 Nisan 2016
Başlık
4
Mesaj
1.525
Tepki
4.314
Yaş
33
Şehir
France/Caudry Afyonkarahisar/Dinar İzmir
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bende aynı sorunu yaşıyorum. Yani frenleme hissi zayıf dağ bisikletine göre. Ben bu sorunu daha uzun frenleme mesafesiyle çözdüm! Yani çözmeye çalışıyorum. Ani duruşlar yapmamaya çalışıyorum. Ölmediğim sürece sorun yok 😋.
 

specific

Daimi Üye
Kayıt
7 Nisan 2009
Başlık
2
Mesaj
358
Tepki
588
Şehir
İzmir
İsim
Harun
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ben de açıkçası dik rampa inişinde sorun yaşadığımı görüyorum. Üstten sıkınca yeterli basınç oluşmuyor, alttan tutunca frenleme yaparken bilekler zorlanıyor. Var mıdır önerebileceğiniz bir yöntem?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

cember3454

Veba
Kayıt
3 Ocak 2018
Başlık
1
Mesaj
147
Tepki
327
Şehir
Ankara
İsim
Berke Usta
Yol bisikletini yeni yeni kullanırken bende çok düşünmüştüm bu durumu. Özellikle yokuş aşağı giderken yeterli basınç sağlanamıyor frenlerde. Artık yokuş aşağı giderken droplardan tutunuyorum. Bu sayede işaret parmağımla bile çok daha iyi basınç elde edebiliyorum. Geri kalan düz yollarda zaten normal bir tutuş zaten her türlü yeterli oluyor.
Önemli olan nokta droplardan tutmaya alışmak. Bence yokuş aşağı daha temkinli git, zamanla alışırsın. Devamında zaten bisiklet vücudunun bir parçası haline geliyor. Nerede, ne yapabileceğini az çok kestiriyorsun. Ona göre de fren kullanımın otomatikleşiyor.
- otomatik olarak birleştirildi

Ben de açıkçası dik rampa inişinde sorun yaşadığımı görüyorum. Üstten sıkınca yeterli basınç oluşmuyor, alttan tutunca frenleme yaparken bilekler zorlanıyor. Var mıdır önerebileceğiniz bir yöntem?
Sanırım çok geriden tutuyorsunuz dropları. Diğer türlü bileklerinizin zorlanması pek olası gelmedi bana. Veya kendinizi sıkıyor olabilirsiniz istemsiz bir şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve specific

Çağdaş78

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Nisan 2016
Başlık
4
Mesaj
1.471
Tepki
2.615
Yaş
41
Şehir
İZMİR
İsim
Çağdaş
Ikili fren kolları hala var mi?
- otomatik olarak birleştirildi

Vintage dual brake diye geçiyor.

double.jpg

Bir de Parktool da inline brake diye geçen var ama bu her sti ye uymaz sanırım.
double 2.jpg
 

fahrettin akansu

Aktif Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Başlık
2
Mesaj
187
Tepki
378
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
Fren kollarını sıkarken ezme hissi olacak şekilde pay bırakarak ayarlamalısınız,

Eski ayarınızda drop seviyesinde daha kolay fren yapmanızın sebebi temel kaldıraç kanunu,

merkeze ne kadar uzaktan güç uygularsanız verim o kadar yüksek olur, kolların uçları da bu kurala uyuyor.

Öncelik freninizi doğru ayarlanması tellerin sorunsuz jant yüzeyinde balata kalıntısı olmamalı.
Bisiklet eldeyken tutması gerçekte verimli olacağı anlamına gelmez, bu sebeple fren bacaklarını doğru merkezlediğinizden emin olup devamında fren telini 1’er mm gevşeterek deneyin.

Ayrıca youtube üzerinden kolların ayarlanmasına bakabilirsiniz, fite göre farketse de yeni başlangıçta standart ayarlar verimli olacaktır.

Bu arada bisikletin kadrosu/boğazı büyükse ve öne gereksiz uzanıyorsanız da hood tutuşunda güç kaybedersiniz.
 

emir yakup bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2011
Başlık
44
Mesaj
660
Tepki
779
Şehir
samsun
Bisiklet
Ghost
bayramın 2.günü Kocadağ'a 2017 model mikroşiftli triban 500 ile tırmandım, rakım 1350. onuncu km'den sonra bisikletten inmek zorunda kaldım zira nabzım çok yükseldi, kalbim sanki vücudumun dışında atıyordu, zaten o dik yokuşlarda hız 7-8 km'ye kadar düşüyor, fazla zorlamanın alemi yok. Gelelim konu başlığıyla ilgili noktaya: İniş de başka bir sorun...Dik eğimlerde drop bar frenlere asılmaktan ellerime ağrılar girdi, e zaten yol da bozuk olunca, frenler bisikleti yeterince yavaşlatamıyor, zaman zaman bisikletten inip yürümek zorunda kaldım, aslında bu sözünü ettiğim güzergah tam mtb parkuru, hidrolik disk fren, düz gidonun sunduğu hakimiyet, küçük aynakol ve ruble, bu şartlar ile sağlıklı bir tırmanış ve iniş gerçekleştirilebilirdi.
 

turcudede

Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
79
Tepki
104
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
Fren kollarını sıkarken ezme hissi olacak şekilde pay bırakarak ayarlamalısınız,

Eski ayarınızda drop seviyesinde daha kolay fren yapmanızın sebebi temel kaldıraç kanunu,

merkeze ne kadar uzaktan güç uygularsanız verim o kadar yüksek olur, kolların uçları da bu kurala uyuyor.

Öncelik freninizi doğru ayarlanması tellerin sorunsuz jant yüzeyinde balata kalıntısı olmamalı.
Bisiklet eldeyken tutması gerçekte verimli olacağı anlamına gelmez, bu sebeple fren bacaklarını doğru merkezlediğinizden emin olup devamında fren telini 1’er mm gevşeterek deneyin.

Ayrıca youtube üzerinden kolların ayarlanmasına bakabilirsiniz, fite göre farketse de yeni başlangıçta standart ayarlar verimli olacaktır.

Bu arada bisikletin kadrosu/boğazı büyükse ve öne gereksiz uzanıyorsanız da hood tutuşunda güç kaybedersiniz.
Bahsettiğiniz gibi frenleri gevşek yaptım zaten daha önce okuduğum bir kaynaktaki bilgiye göre. Yani fren kolu gidona yaklaşana kadar basabiliyorum kaldıraçtan faydalanmak için. Droplarda bu sorun olmuyor ama üst kollarda iken tam güç uygulayamıyorum yine.

Fren teli gidon bandının altından gidiyor, sanki tel içeride rahat hareket edemiyor gibi? Zincir yağı damlatsam faydası olur mu bilmiyorum, şimdi olsa bile ilerde toz birikince tıkanacağı kesin. Bileklerim de ağrıyor frenler yüzünden, alışır mıyım bilmiyorum. Alışamazsam düz gidona geçmek zorunda kalacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

frknltngl

Üye
Kayıt
1 Kasım 2018
Başlık
1
Mesaj
66
Tepki
193
Şehir
İZMİR
İsim
FURKAN ALTINGÜL
Bisiklet
b'Twin
hood larda baş parmak, serçe ve yüzük parmağı ile tutuş yapıyor, işaret ve orta parmak ile frenlemeyi parmaklarımı mümkün olduğunca fren kolunun aşağısına konumlandırarak fren yapıyorum. vites değişimleri için yüzük parmağımı kullanıyorum. bu şekilde en etkili frenleme performansına ulaştım. bu bile normal v fren ve disk frenin çok gerisinde fakat gayet yeterli :harika:
 

fahrettin akansu

Aktif Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Başlık
2
Mesaj
187
Tepki
378
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
Ne kadar ve hangi şartlarda kullandığınızı bilemiyorum ama genelde pek toz birikmez kapalı kablolu sistemlerde,
özellikle vitesler için kadronun altındaki BB boşluğundaki tellere ıslak ortam zincir yağı damlatılarak gün kurtarılabilir bazen.

kullandığınız grupseti bilemiyorum ama fren ekipmanında model yenilemek yerine;
klasik sistemlerde güzel bir temizlik ve iyi bir kablo seti doğru kurulduğunda verimli olacaktır.

kablolasın ne çok kısa ne de çok uzun olması gerekiyor kurulurken,
özellikle kötü zeminlerde gidon daha fazla sıkacağınız için bu şekilde bileklerinize fazla yüklenirsiniz.

yol bisikleti tarzında düz gidon bileklere daha fazla yük bindirmektedir bu arada,
ideali doğru pozisyon ile düzgün kurulmuş bir sistemdir flatbar önermem şimdiden.


Bahsettiğiniz gibi frenleri gevşek yaptım zaten daha önce okuduğum bir kaynaktaki bilgiye göre. Yani fren kolu gidona yaklaşana kadar basabiliyorum kaldıraçtan faydalanmak için. Droplarda bu sorun olmuyor ama üst kollarda iken tam güç uygulayamıyorum yine.

Fren teli gidon bandının altından gidiyor, sanki tel içeride rahat hareket edemiyor gibi? Zincir yağı damlatsam faydası olur mu bilmiyorum, şimdi olsa bile ilerde toz birikince tıkanacağı kesin. Bileklerim de ağrıyor frenler yüzünden, alışır mıyım bilmiyorum. Alışamazsam düz gidona geçmek zorunda kalacağım.
 

ndhakara

Aktif Üye
Kayıt
2 Haziran 2018
Başlık
2
Mesaj
189
Tepki
298
Yaş
35
Şehir
edirne
İsim
Cihat
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Elleriniz benimkiler gibi küçük ve kolları kavramakta zorluk yaşıyorsanız, hoodlarda fren kollarını gidona doğru yaklaştıracak vidalar var. Bu vidaları sıkarak ve tel gevşekliğini de bu yeni duruma göre ayarlayarak hoodtan daha rahat kavrayış ve frenleme mümkün.
 
  • Beğen
Tepkiler: estudiante

turcudede

Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
79
Tepki
104
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #12
Ne kadar ve hangi şartlarda kullandığınızı bilemiyorum ama genelde pek toz birikmez kapalı kablolu sistemlerde,
özellikle vitesler için kadronun altındaki BB boşluğundaki tellere ıslak ortam zincir yağı damlatılarak gün kurtarılabilir bazen.

kullandığınız grupseti bilemiyorum ama fren ekipmanında model yenilemek yerine;
klasik sistemlerde güzel bir temizlik ve iyi bir kablo seti doğru kurulduğunda verimli olacaktır.

kablolasın ne çok kısa ne de çok uzun olması gerekiyor kurulurken,
özellikle kötü zeminlerde gidon daha fazla sıkacağınız için bu şekilde bileklerinize fazla yüklenirsiniz.

yol bisikleti tarzında düz gidon bileklere daha fazla yük bindirmektedir bu arada,
ideali doğru pozisyon ile düzgün kurulmuş bir sistemdir flatbar önermem şimdiden.
Tektro fren kolu var, yol komponentlerine aşina değilim ama alt seviye olduğunu düşünüyorum. Ayar vidası vs. yok. Sti değil, sadece fren.

Şu an upgrade için param yok, ama olsa bile en fazla sora sete geçebilirim.

___

Ön fren için yağlamayı deneyeceğim, kablo büküm yerlerindeki sürtünmeyi azaltır belki.

Eski bisikletimde yağlamıştım fakat 2 aylık turun sonunda çıkardığım fren teli komple toz içindeydi, yağa yapışmış hep. Tel değiştirmek ya da temizlemek, fren kullanamamaktan iyidir sanırım.

Yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim.
 

ndhakara

Aktif Üye
Kayıt
2 Haziran 2018
Başlık
2
Mesaj
189
Tepki
298
Yaş
35
Şehir
edirne
İsim
Cihat
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Tektro fren kolu var, yol komponentlerine aşina değilim ama alt seviye olduğunu düşünüyorum. Ayar vidası vs. yok. Sti değil, sadece fren.

Şu an upgrade için param yok, ama olsa bile en fazla sora sete geçebilirim.

___

Ön fren için yağlamayı deneyeceğim, kablo büküm yerlerindeki sürtünmeyi azaltır belki.

Eski bisikletimde yağlamıştım fakat 2 aylık turun sonunda çıkardığım fren teli komple toz içindeydi, yağa yapışmış hep. Tel değiştirmek ya da temizlemek, fren kullanamamaktan iyidir sanırım.

Yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim.
Videoda 1:11'den itibaren izlersen plastik kaplamın altında bir vida var o vida ile fren kollarını gidona doğru yaklaştırabiliyorsun. Neredeyse her marka ve modelde olan bir ayar. Bir Plastik kaplama kalkıyorsa bir daha göz atın derim, belki gözden kaçmıştır.
 

turcudede

Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
79
Tepki
104
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #14
Videoda 1:11'den itibaren izlersen plastik kaplamın altında bir vida var o vida ile fren kollarını gidona doğru yaklaştırabiliyorsun. Neredeyse her marka ve modelde olan bir ayar. Bir Plastik kaplama kalkıyorsa bir daha göz atın derim, belki gözden kaçmıştır.
Bendeki epey alt seviye demek ki;
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


pdf dosyasına da baktım ayar vidası hakkında birşey yok. Lastik üstten çıkmıyor, alttan kaldırınca da gidona bağlantı yeri haricinde birşey yok.
Kolun yaklaşması problem değil gerçi, işaret parmağımla yaklaştırıp orta ve yüzük parmağımla sıkıyorum, ama çok dipten sıkmam gerektiği için kaldıraçtan faydalanamıyorum.

Bunun yüzünden zamanla bileğim güçlenebilir belki, o zaman daha iyi sıkabilirim diye düşünüyorum.

Düz gidonlu zamanlarımdaki gibi basit değilmiş bu, en ufak açı değişimi bütün sistemi etkiliyor.
 

Arkockutay

Üye
Kayıt
13 Kasım 2018
Başlık
0
Mesaj
33
Tepki
42
Yaş
19
Şehir
İzmir
İsim
Kutay
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Triban 100le 800 metrelik bir inişten sonra parmak uçlarımı hissetmedigimi hatirliyorum. Sorunlu bir bisiklet.
 

turcudede

Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
79
Tepki
104
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #16
Triban 100le 800 metrelik bir inişten sonra parmak uçlarımı hissetmedigimi hatirliyorum. Sorunlu bir bisiklet.
Problem bisiklette mi yoksa fren sisteminde mi? Geometri dik oturuş sağladığından droplarda rahat edemediğim kesin ama hoodda iken geometri ile alakası olduğunu sanmıyorum.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Başlık
59
Mesaj
6.013
Tepki
9.161
Yaş
21
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu sorunun tek cevabı alışkın olmamanız.
Gidon veya vites kollarının alçaklık yükseklik ayarı ile oynamayın, eliniz zamanla alışacak, alışana kadar da sert bir fren yapmanız gerektiğinde hemen gidonu alttan tutup ön freni kullanın. Yol bisikletine ilk başladığımda aynı sıkıntıyı ben de yaşamıştım, şuan yokuş aşağı 35-40 km hızla giderken bile üstten tutarken rahatlıkla durabiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: cember3454

Arkockutay

Üye
Kayıt
13 Kasım 2018
Başlık
0
Mesaj
33
Tepki
42
Yaş
19
Şehir
İzmir
İsim
Kutay
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Problem bisiklette mi yoksa fren sisteminde mi? Geometri dik oturuş sağladığından droplarda rahat edemediğim kesin ama hoodda iken geometri ile alakası olduğunu sanmıyorum.
Hocam fren sistemi çok kötü ama zaten dusununce iyi hatta idare eder bir sistemi bile yok bisikletin. Reach ayarı var ama sadece 2 kademe. Kısa ayarı bile benim elime buyuk geliyordu . En son zincir içe dogru atıp jantı parçalayınca bisikleti sattım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgozer

turcudede

Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
79
Tepki
104
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #19
Hocam fren sistemi çok kötü ama zaten dusununce iyi hatta idare eder bir sistemi bile yok bisikletin. Reach ayarı var ama sadece 2 kademe. Kısa ayarı bile benim elime buyuk geliyordu . En son zincir içe dogru atıp jantı parçalayınca bisikleti sattım.
Orası öyle, seneye güncellerim diye düşünüyorum o zamana kadar parçalanmazsa sıkıntı yok. Bu fren reach ayarı nerde acaba? Bendeki 2019 model acaba farklı mı frenler?
 

fahrettin akansu

Aktif Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Başlık
2
Mesaj
187
Tepki
378
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
Model Triban 100 ise üzerine çok yatırım yapmayıp elden çıkarabilirsiniz yenilemeden önce.

Yerinizde olsam ilerde durumlar uygun olursa Claris 2000 gibi giriş seviyesi ama kalitesi belli grupset ile yeni seri Aksium vb bir jant seti alıp 2.el bedenize uygun bir kadroya toplardım.

Uygun maliyete uzun süre kullanılır.
 
Yukarı Alt