doğruluk payı varmı ?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Emre Ede tarafından paylaşıldı.

  1. Emre Ede

    Emre Ede Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    572
    Beğeniler:
    227
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    arkadaşlar scud carbon gidon ' Scud HB-M110 ' 115 gr ağırlığında, almaya karar verdim ama arkadaşlarımdan bir iki tanesi kışın -0 ın altında kullanıldığında kırıldığını söylüyo doğruluk payı varmı ? varsa ne yapmamı önerirsiniz ? şimdiden herkese teşekkür ederim iyi forumlar
     
    Özgür! bunu beğendi.
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.883
    Enteresan bir iddia olmuş.
    Karbon gidonlar, örülmüş karbon lifleri ve bu liflerin üzerini kaplayan epoksi denen bir kimyasalla üretilir. Bazılarında da uç noktalarda ve boğazın baskı yaptığı, yük binen noktalarda metal destekler bulunur.
    Bu iddia edilen kırılma, olsa olsa epoksinin dayanacağı sıcaklık aralığının dışına çıkılırsa (belki) mümkün olur. Ancak eminim ki o kadar düşük sıcaklıkta bizim de yaşamamız zor...
    O nedenle için rahat olsun.
     
  3. M3rt

    M3rt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    slm Emre aynı gidonu bende sipariş verdim yarın gelio :D bence 0 derecenin altında kırılma gibi bi büyük sorunu olduğunu sanmam heralde ona göre yapmışlardır gidonu. Ama bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa bende merak ediorum....
     
  4. #4
    Emre Ede

    Emre Ede Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    572
    Beğeniler:
    227
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    yaa mert Murat abide satıyo nie başka yerden sipariş veriosunki ? :D neyse hava atma, sen kullan kışda geldi, kırılırsa ben almıcam, murat abideki titanıum gidonu alıcam :D

    Halil abi verdiğin bigiler için saol, bana söylenenler kışın -5 / -10 arasında kullanıldığında carbonun donup kırıldığı :S ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum, başından böyle bi olay geçen varsa paylaşmasını bekliyorum :)
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.883
    Eğer o söyledikleri gerçek olsaydı, hiç kimse karbon parça kullanmazdı. Bütün kış yarış yaptık, karların içinde yuvarlandık. Ben ortalıkta hiç parçalanmış karbon malzeme görmedim :)
     
  6. M3rt

    M3rt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    biliorum Emre Murat abide var hatta tarttık falan ağırlığı ne kadar gelio diye. tabi ki Murat abiden alırdım ama daha önce XTR vites kollarıyla beraber XTR ön vites sipariş etmiştim:D ön vitesten vazgeçince aynı yerden o parçaları aldım yarın bişey olmassa geliolar :D Halil abi bilgiler için saol bencede onun dediği gibi soğukta carbonda bi sorun olsa kimse almazdı carbon gidon v.b
     
  7. renaissance

    renaissance Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2007
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Artık karbon uçak yüzeylerinde de kullanıldığından (ve uçak yüzeylerinin ne kadar soğuk olacağını siz tahmin edin) bu bilginin doğruluk payı yoktur.
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.883
    Uçak yüzeylerinde kullanılıyor mu bilmiyorum. Ancak 8000 metrede uçarken, yaz aylarında dışarıdaki sıcaklık -55 ile -60 derece arasında değişiyor. Ona göre hesaplanabilir.
    Bir de her karbon malzeme aynı olmayabilir arkadaşlar buna da dikkat etmek gerekir. Kullanılan liflerin niteliği ve kalitesi farklı olacağı gibi, kullanılan epoksinin de niteliğinde değişiklikler olabilir.
    Bu nedenle bir F1 aracının karoseri ile bir MTB'nin kadrosundaki karbonu karşılaştırmak çok doğru olmayabilir.
     
  9. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.871
    Beğeniler:
    2.916
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Sayenizde çok güzel bilgiler öğreniyoruz. bu başlığı açana ve cevaplayanlara teşekkürler.
     
  10. #10
    Emre Ede

    Emre Ede Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    572
    Beğeniler:
    227
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    bizim burda bahsettiğimiz 60ytl değerinde 115gr ağırlığında carbon gidon, sen ucaktaki carbondan bahsediosun :D uçaklarda kaliteninde kalitelisi carbonlar kullanılıyo, 60ytlilik gidondaki carbonla aynı olmasını beklemiosun dimi ?
    sadece bu gidonlar soğukta kırılıyomu bunu merak ediodum, halil abi kırılmıycağını söylüyo, bakalım alıp deniycem kırılırsa zaten paylaşırım

    ayrıca yardım herkese teşekkürler :)
     
    soneryen bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

bicycling-team-2-600x4501.jpg
1-Vücudunuzdaki büyük kas gruplarını çalıştırır. [ATTACH] Vücudunuzdaki en büyük kas grupları bacak bölgesinde bulunur. Böylece bacak kaslarının çalışması ve güçlenmesi yağ yakım hızınızı...
upload_2016-11-16_14-15-13.png
Bu sabah @emrah9700, kullanmaya başladığı güç ölçerle ilgili bir iki soru iletmişti whatsapp'tan. Astigmat başlangıcı nedeniyle telefondan okuyup yanıt yazmam zor. Sorularını buradan yanıtlamaya...
upload_2016-6-14_16-59-6.png
Soru böyle: "yokuşta daha iyi çıkmak için tek çözüm yokuş antrenmanı mı?" ve benim yaşayarak öğrendiğim bir cevabı var. Yıllardır beni tanıyanlar bilirler "yokuş özürlü" birisiyim. Bunda nispeten...