Evet. Ama bir anda hiç tutmuyormuş gibi olmuyor, kademe kademe azalıyor. Buna rağmen frenlemeye devam ederseniz "gıııııırç" diye bir ses geliyor. Yani benim organik balatalı hidrolik diskim böyle.
Doğru kullanırsanız en uzun frenleriniz aşırı ısıtmazsınız. Ön ve arka fren sırayla kullanılmalı. Bir de uzun yokuşlardan sonra disklere dokunmayın, elini yakanlar olmuş.
Bende ısınınca çıkarıyor sadece, fren "beni çok zorlama" diyor. Balatanın fazla ısınıp yapısının değişmesinden kaynaklanıyor.
Sizin fren normal kullanımda da gıcırdıyorsa balataya yağ gelmiş olabilir. Organik balatanız varsa geçmiş olsun.
Disk ısınınca tutuş tabiki azılır.Aşırı ısındıgında balatalarda camlaşma oluyor ve değişmesi gerekiyor.Uzun inişlerde sürekli frene basarak inmek yanlışdır.Frene basıp basıp bırakın sürtmesin yani sürekli.
uzun ve dik bir iniş gerçekleştireceksiniz önce kendinize sonrada frenlerinize güvenmelisiniz ömrünü yitirmek üzere olan balatalara sahipseniz kesme fren olarak tabir edilen doldur boşalt tekniğini kullanmanızı öneririm bitmiş bir balata önce rotora ardından da doğal olarak kaliperlere zarar verecektir sağlıklı sürüşler
Özellikle sıcak hava ve dik arazi inişlerinde benim fren tutuşu azalıyor.Şöyleki, normalde frene bastığımda hemen kavrayan fren kolunu nerdeyse sonuna kadar çekdiğimde anca kavrıyor ama nedenini bilmiyorum.Normal havada canavar gibi
arkadaşlar arabalarda olan abs de olduğu gibi sizde sürekli basılı şekilde yokuş inmektense bas bırak yaparak hem ısınmayı önlemiş olur hemde tutuş performansını artırmış olursunuz
Bas-Çek tekniğinden ziyade Önce Ön frene,ardından ön freni bırakmadan arka frene basıldığında ön fren bırakılmalı.Bu sayede fren devamlılığı sağlanacak,frenler ısınmayacak,bisikletin hızlanması için gerekli zamanı bisiklete vermeyeceksiniz.
25 km iniş için sıkıntı çıkartamıştı. 1000m den fazla yükseklikten deniz seviyesine 22-23km lik bi yoldan indim tutmama gibi bişey olmadı. ama ankara trt yokuşu inerken sıkıntı çıkartıyor.
ısınan malzemelerde sürtünmede azalma olur. arabalarda baskı balatalarda ısınınca kavramamaya başlar.
160 mm ön ve arka fren disklerini, soğutma kanatları olanlarla değiştirmek istiyorum.
Sadece düzde gitmek ya da yokuş çıkmak değil zaman zaman yokuştan inmek, özellikle de virajlı inişlerde mekanik disk frenlerin disk ve balatalarına binen yükü azaltmak adına pozitif etkisi olacağını düşünüyorum.. Hatta yeni sistemlerde, fren mekanizmasının pasif sabitleri dahi soğutma kanalları ve metalleriyle yapılmaya başlanmış.
Merhaba aranıza yeni katıldım ancak bu konuda bir bilgi paylaşmak istiyorum.
Genel itibariyle frenleme dediğimiz şey hareket enerjisinin ısı enerjisine çevirilerek değiştirilmesi prensibini kullanır. Isınan malzeme ise bazı değişikliklere uğrar.
mesela hidrolik fren icin kullanılan yağın icinde nem bulunuyorsa ki bir süre sonra otomatikman nemlenecektir yağ, fren ile ısınan yağ içindeki nem hava kabarcıkları oluşturarak frenlemeyi olumsuz etkiler.
mekanik sistemlerde ise parçaların genleşmesi fren telinin de genleşmesi gibi sebeplere ek olarak balata yüzeyindeki kimyasal değişimler de surtunme katsayısını düşürerek fren performansını etkileyecektir.
v frenlerde ise ısınma daha az gerçekleşebilir zira disk yüzeyi teker çevresine neredeyse eşittir ve bu soğuma konusunda katkı sağlar ancak fren pabuçları her halükarda ısınarak kimyasal bozulmaya uğrar.
arabalardaki fren sistemleri uzun süreli kullanım altında yüzlerce derece ısıya ulaşabiliyor. Bunun icin doğru Balata tipi ve disk tipi kullanılıyor. Özellikle yarış arabalarında bu önemli bir güvenlik sorunu.