Disk ısınınca fren tutuşu azalıyor mu?

Kayıt
6 Eylül 2011
Mesaj
56
Tepki
9
Şehir
Eskişehir
arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu dik ve uzun inişlerde disk ısınınca tutuş azalıyor mu
 
Scudo

efeballi

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2012
Mesaj
202
Tepki
176
Şehir
Pendik, İstanbul
Bisiklet
Scott
Evet. Ama bir anda hiç tutmuyormuş gibi olmuyor, kademe kademe azalıyor. Buna rağmen frenlemeye devam ederseniz "gıııııırç" diye bir ses geliyor. Yani benim organik balatalı hidrolik diskim böyle.
Doğru kullanırsanız en uzun frenleriniz aşırı ısıtmazsınız. Ön ve arka fren sırayla kullanılmalı. Bir de uzun yokuşlardan sonra disklere dokunmayın, elini yakanlar olmuş.
 

Nail Acun

Forum Demirbaşı
Kayıt
1 Haziran 2012
Mesaj
569
Tepki
900
Şehir
Denizli
Bisiklet
Merida
Bu gıııııırç sesi bende de oluyor bazen,normal midir bu sesin çıkması ?
 

efeballi

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2012
Mesaj
202
Tepki
176
Şehir
Pendik, İstanbul
Bisiklet
Scott
Bende ısınınca çıkarıyor sadece, fren "beni çok zorlama" diyor. Balatanın fazla ısınıp yapısının değişmesinden kaynaklanıyor.
Sizin fren normal kullanımda da gıcırdıyorsa balataya yağ gelmiş olabilir. Organik balatanız varsa geçmiş olsun.
 

Samet06

Üye
Kayıt
10 Haziran 2012
Mesaj
52
Tepki
8
Şehir
Ankara
Disk ısınınca tutuş tabiki azılır.Aşırı ısındıgında balatalarda camlaşma oluyor ve değişmesi gerekiyor.Uzun inişlerde sürekli frene basarak inmek yanlışdır.Frene basıp basıp bırakın sürtmesin yani sürekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkcan çağdaş
Kayıt
19 Mart 2011
Mesaj
23
Tepki
5
Şehir
samsun
evet arkadaşlar disk ısınınca frenin tutma gücü azalır o sesde ısındığı için geliyor zaten :) çok dert edilecek bir şey değil yani
 

Cüneyt Y.

Daimi Üye
Kayıt
22 Ekim 2011
Mesaj
301
Tepki
56
Şehir
istanbul/ataşehir
@sefa.bayrak aynı şey arabalardada geçerli hatta günümüz teknolojisi ile yok edilmek üzere :) soğutmalı disk fren :)
 

Artık Yok

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.301
Tepki
1.463
Şehir
Türkiye
uzun ve dik bir iniş gerçekleştireceksiniz önce kendinize sonrada frenlerinize güvenmelisiniz ömrünü yitirmek üzere olan balatalara sahipseniz kesme fren olarak tabir edilen doldur boşalt tekniğini kullanmanızı öneririm bitmiş bir balata önce rotora ardından da doğal olarak kaliperlere zarar verecektir sağlıklı sürüşler
 

Ferhat Öz

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2010
Mesaj
395
Tepki
211
Şehir
Ankara-Seydişehir
Bisiklet
Salcano
Özellikle sıcak hava ve dik arazi inişlerinde benim fren tutuşu azalıyor.Şöyleki, normalde frene bastığımda hemen kavrayan fren kolunu nerdeyse sonuna kadar çekdiğimde anca kavrıyor ama nedenini bilmiyorum.Normal havada canavar gibi :)
 
Kayıt
11 Haziran 2010
Mesaj
90
Tepki
23
Şehir
BURSA
Bas-Çek tekniğinden ziyade Önce Ön frene,ardından ön freni bırakmadan arka frene basıldığında ön fren bırakılmalı.Bu sayede fren devamlılığı sağlanacak,frenler ısınmayacak,bisikletin hızlanması için gerekli zamanı bisiklete vermeyeceksiniz.
 

aykutseker

Üye
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
51
Tepki
2
Şehir
Bursa
H.Diskler böle 25 km gibi inişlerde güvenlimidir sürekli iniş ısı nedeniyle tutuş azalırmı
 

ramazanedis

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2012
Mesaj
303
Tepki
56
Şehir
istanbul-(sultanbeyli)
Bisiklet
Salcano
Disk ısınca genleşiyor ve sertleşiyor papuçun sıkıştırma katsayısı buna bağlı olarak azalıyor ponpalayarak inersen fren daha iyiyi tutar
 
Kayıt
15 Ekim 2012
Mesaj
12
Tepki
5
Şehir
İstanbul
@Aykut Şeker

25 km iniş için sıkıntı çıkartamıştı. 1000m den fazla yükseklikten deniz seviyesine 22-23km lik bi yoldan indim tutmama gibi bişey olmadı. ama ankara trt yokuşu inerken sıkıntı çıkartıyor.
ısınan malzemelerde sürtünmede azalma olur. arabalarda baskı balatalarda ısınınca kavramamaya başlar.
 

aykutseker

Üye
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
51
Tepki
2
Şehir
Bursa
peki bu ısıyı çözmek için xtr balata veya xt ice teknolojili rotorlar almak sorunu çözermi
 

ramazanedis

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2012
Mesaj
303
Tepki
56
Şehir
istanbul-(sultanbeyli)
Bisiklet
Salcano
Bence sorunu tamamen çözmez ama çok büyük faydası olur
 

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.224
Tepki
3.232
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti
160 mm ön ve arka fren disklerini, soğutma kanatları olanlarla değiştirmek istiyorum.

images.jpeg

Sadece düzde gitmek ya da yokuş çıkmak değil zaman zaman yokuştan inmek, özellikle de virajlı inişlerde mekanik disk frenlerin disk ve balatalarına binen yükü azaltmak adına pozitif etkisi olacağını düşünüyorum.. Hatta yeni sistemlerde, fren mekanizmasının pasif sabitleri dahi soğutma kanalları ve metalleriyle yapılmaya başlanmış.

shimano-dura-ace-r9200-pinarello-dogma-f-detail-credit-rmo-keizerandreas-dobslaf-01.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman

Khany

Üye
Kayıt
19 Haziran 2022
Mesaj
1
Tepki
1
Yaş
41
Şehir
İzmir
İsim
Hakan yiğit
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba aranıza yeni katıldım ancak bu konuda bir bilgi paylaşmak istiyorum.
Genel itibariyle frenleme dediğimiz şey hareket enerjisinin ısı enerjisine çevirilerek değiştirilmesi prensibini kullanır. Isınan malzeme ise bazı değişikliklere uğrar.

mesela hidrolik fren icin kullanılan yağın icinde nem bulunuyorsa ki bir süre sonra otomatikman nemlenecektir yağ, fren ile ısınan yağ içindeki nem hava kabarcıkları oluşturarak frenlemeyi olumsuz etkiler.

mekanik sistemlerde ise parçaların genleşmesi fren telinin de genleşmesi gibi sebeplere ek olarak balata yüzeyindeki kimyasal değişimler de surtunme katsayısını düşürerek fren performansını etkileyecektir.

v frenlerde ise ısınma daha az gerçekleşebilir zira disk yüzeyi teker çevresine neredeyse eşittir ve bu soğuma konusunda katkı sağlar ancak fren pabuçları her halükarda ısınarak kimyasal bozulmaya uğrar.

arabalardaki fren sistemleri uzun süreli kullanım altında yüzlerce derece ısıya ulaşabiliyor. Bunun icin doğru Balata tipi ve disk tipi kullanılıyor. Özellikle yarış arabalarında bu önemli bir güvenlik sorunu.
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru