Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

disk frenmi yoksa klasik v frenmi?

Murat PEKER

Daimi Üye
Kayıt
24 Ağustos 2006
Mesaj
335
Tepki
125
Şehir
istanbul
merhaba dostlar

sağlam bir duruş ve iyi bir yol tutuşu için hangisini önerirsiniz..mekanik disk frenimi yoksa yadigar v frenmi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Taşdemir
Scudo
Sıradan bir mekanik disk fren yerine aynı fiyata çok daha hafif V fren tabi ki. Nedeni forumun farklı yerlerinde bu konuyu çok tartıştık. Cevabını arama yaptırarak bulabilirsin ;)
 
Ayrıca Sağlam bir duruş için mekanik fren de yetmez hidrolik daha doğru olacaktir... Bu konuda Halil'in dedigi gibi forumda bayagi bir yazi var. Arama kısmından bulabilirsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
@cyclist_43

Türkiye'nin her yerinde binlerce farklı koşul söz konusu olabilir :). Bunu ülke genellemesi yapmak yerine "arazi binişi" "tur binişi" "serbest sürüş" gibi koşullara göre ayırmak daha anlamlı olur bence...
 
halil sana bu konuda katılıyom... birde eger v fren lerın ayarı ii yapılmıs ise, mekanikten daha ii tutar die dusunuyom! saygılarımla...
 
@HaliliOzturk

sanırım Türkiye şartları derken ekonomik şartlar gözönüne alınmış
 
bu konuda bende cok araştırmalar yaptım.ve v-frene karar kıldım .ne amaçla kullanacağın önemli tabi ki.gerçi bildiğim kadarıyla çoğu prof. yarışçı ağırlık açısından v-fren kullanıyo.
bu konuda ve herkonuda olduğu gibi herşeyin kalitelisi iyidir ;sonuç olarak.tabi ki ;bu da para demek.;)
v-frene gelince;
öncelikle jant setinde cok önemli .istersen en iyi v-freni al,jantların iyi değilse iyi sonuç alamayabilirsin.yani alt yapısıda cok önemli.
ben disk fren düşünmediğim için crossmax xl jant seti ve shimano xtr v-fren bacakları aldım.baredine padleri kullanıyorum .
bunları secmemin nedenine gelince;
jant setlerimin fren yüzeyleri seramik yağışlı havalarda frenlemeyi düşürmüyo performans kaybı yok yani.buna çamurlu sularda dahil.bizzat denedim:)
xtr da da paralel baskı var ve aynı anda jant yüzeyine tutunma sağlıyo baredine pad lerde yine yağışlı havalarda tutunma gücünü koruyo. sonuç olarak frenlemeyle bağlantılı bütün parçalar her hava şartında ekstra performans veriyo.
yani ayrntılı düşündüğün zaman en iyisini yapmak istediğin zaman biraz pahalı oluyo.ama kesinlikle değiyo bu işi seviyosan.
 
Benim tercihimde V-Frenden yana oldu. Mekanik Disc Frene göre daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Ama Hidrolik Disc Freni tavsiye ederim. Biraz pahalı bir seçim olur.

Sevgiler...
 
gectigimiz hafta 12 saat yarisim vardi.12 saat boyunca arazidesin ve inisler cikislar derken bi yerden sonra benim bisiklet ufak bi ariza yapti. bende gruptran baska bi arkadasin yedek bisikletini aldim. odunc aldigim bisiklet xtr v frenliydi. 2 turdan sonra avuc iclerim o kadar agrimaya basladiki fren sikmaktan (downhill yapanlar bilir bu agriyi)bi yerden sonra kramplar girmeye basladi. ellerim alismis hidrolik frenin dokunmatik durdurmasina. iste o an anladim hidrolik disk frenin ne buyuk bi nimet oldugunu. kesinlikle her sart icin hidrolik fren diyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Taşdemir
@yetkin

Türkiye'de bir elin parmakları kadar "profesyonel MTB'ci" yoktur. Yani yarışanlar MTB yarışlarından kazandığıyla hayatını sürdürmüyor.(profluk ne ise, herkes bir prof almış gidiyor... :rolleyes: )
Avrupalı profesyoneller ve bizim profesyonelleri yarışlardan takip ettiğim kadarıyla; %90'ı hidrolik fren kullanıyor. Yüksek kaliteli XC tipi hidrolik frenler(örn: Hope Mono-Mini,Magura Marta Sl, Shimano Xtr...) v-frenlerle hemen hemen aynı ağırlıktadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfur
Şu anda üretilen hidrolik disklerin üst modellerinde hem çok hem de çok kuvvetli olanları var mesela hope mono mini denen canavar gerçekten hafif ve süper kuvvetli. birkaç sene sonra v-fren diye birşey pek kalmayacağını düşünüyorum ben.
 
Arkadaşlar, hidrolik diskin gerçekten daha profesyonelce bir donanım olduğunu kabul ediyorum. Ancak, bir hidrolik disk kullanıcısı olarak ben hidrolik disk mühendisliğinin otomobillerdeki kadar henüz tam olgunlaşmadığını düşünüyorum. zira , neredeyse her teker söküp taktıktan sonra balataların ayarlarını tekrar elden geçirmek gerekiyor. Yani sistemin hiç toleransı yok gibi.. Milimetrik ayarlarla çalışıyor. Dikkat etmezseniz çaktırmadan sürtmeler oluyor.
Kullandığım model LX.
Belki xtr lerde böyle durumlar olmuyordur. Ancak herkese xtr kullanamayabilir.

Sonuç olarak, hidrolik disk kullanmayın demiyorum ancak ya daha iyi modeller seçilmeli ya da bu teknolojinin biraz daha kendini geliştirmesi beklenmeli diyorum.

Selamlar.
 
Ben XTR kullanıcısıyım, hafif sürtmeler bende de oldu fakat xtr de pul ayarı var. Tutturulduğunda verim alınıyor. Avid Juicy7 serisinde koldan ayar var, daha pratik. İkisi de üst seviye hidrolik sistemler. Yaygınlaştıkça daha çok kullanıcıya hitap eden fiyatlara satılacağını düşünüyorum.

http://www.thebikinghub.com/mtb/uploads/avidjuicy701.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: L.Yağiz
@Mesut Girgiç

Bu minik sürtme sorununu Shimano Servis toplantısında konu etmiştim.. Olay tırtıklı mil vidalarının aluminyum kadro mil yuvası veya ön çatal yuvasında yaptığı mikrometrik çukurlar yüzünden oluyor. Hatta bunu önleyen özel QR milleri bile yapmıştı bir firma. Yani teker sökülüp tekrar takıldığında çok az farklı konumlarda oturuyor. Bu da sürtmelere yol açabiliyor. Bir kaç deneme sonunda doğru (sürtmeyen) konunu bulabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfur
Arkadaşlar

V fren ve Disk fren arasındaki temel fark şu. V fren kuru havalarada veya çok zor olmayan arazi koşulları için ideal. Örnek olarak yarışta paralel baskılı LX gayet güzeldi. Hiç bir problem yaşamadım.

Diskler ise zor arazi koşulları , ıslak yada yağmurlu havalar için en iyi çözüm. Geçen sene Kartepe'de arazi sürüşünde lastiğin yarsına kadar gelen sulardan geçmemiz gerekti. Böle bi durumda jant ıslanıp frenler tutmamaya başlıyor. Arayada çamur birikinitleri girdiği zaman jant mahvoluyor. İşte bu durumlar için disk fren gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
benım gıbı para konusunda sıkıntılı ısenız bence v brek daha ıyı gıbı gelıyor
 
Beverly peki hidrolikler en az kac derece sicaklikta calisabiliyor? Donma da oluyor cok dusuk sicakliklarda bildigim kadariyla...
Ayni zamanda kaliteli ve hassas ayarlanmis bir V-Fren ve akord ayarlari iyi ve kaliteli bir jant ikilisinde de oldukça performanslı ve "dokunmatik" frenleme yapilabilir.
Bendeki ornek : Jant Mavic F519 (uretimden, yanaklari frenleme yuzeyini arttirmasi icin CNC milli), frenler Deore LX (paralel baskı)

Bu arada bir not: Paralel baski sistemli V-Frenler, diger V-fren modellerinden daha fazla basinc uygular.
 
Neden Vfren?
-Ucuz
-Hafif
-Ayarı kolay
-Sorunu çok daha az (diske göre)
-Parçası ucuz
-Bakımı Montajı ucuz
-Güvenilir
-Uzun ömürlü
-Dış darbelere karşı daha güvenli
-bozulabilir parçası az

Arkadaşlar kaliteli bir çift vfrenle, iyi bir ayarla ve iyi döşenmiş bir kablo sistemiyle %90 kişilerin disk frene ihtiyacı olacağını (keyfi nedenler dışında ve ağır kış çamur vs durumları dışında) düşünmüyorum kendi görüşüme göre. Tabii hidrolikten v-frene geçişte ellerimiz yorulur, uzun biniş ve yarışlarda ama bu her zorlukta olduğu gibi ellerimiz kuvvetlendiğinde bu sorun olmaktan çıkacaktır. Ben de ilk 1500 metre irtifa kaybedilen bir dağ inişinde vfrenleri sıkmaktan parmaklarıma kramplar girmişti ancak bunu yeteri kadar tekrarladıktan sonra parmaklarım kuvvetlendi ve böyle bir sorun yaşamadım. Nasıl ilk zorlu yokuşu tırmanmamız çok zorsa ve vfrende uzun kullanımda alışma sorunu da böyle bir şey bence...
 
Geri