Scudo Sports

Disk frenli hafif yol bisikleti

yaminkutlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Temmuz 2008
Mesaj
523
Tepki
732
Şehir
İzmir/Ankara
Fazla söylenecek birşey yok sanırım.
6800 gr disk frenli...
http://img502.imageshack.us/img502/5638/71ab1197965a26d2e4379f8.jpg
http://img808.imageshack.us/img808/3894/volagi6800gramos2010101.jpg
http://img816.imageshack.us/img816/3894/volagi6800gramos2010101.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/3894/volagi6800gramos2010101.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/3894/volagi6800gramos2010101.jpg
 
Scudo
Bisiklet kimin acaba?
 
Bu haberi bekliyordum. Bir yerden hafifleyip bir yerden almak gerekiyor. Çünkü ucinin belirlediği ağırlığın altına yarışlarda inilmiyor. bu yüzden sele altına vb. yerlere ağırlık konulduğunu biliyoruz. İlk dediğim de bu oluyor,bir yerden verirken bir yerdende almak
 
Bence kaba durmuş , yol bisikletinin zarifliğine aykırı , ileride küçültülürse belki o zaman daha iyi durabilir derim.

Birde frenleme olarak dısc daha sert cevap veriyor buda yüksek sürratlerde problem olabilir.:rolleyes:
 
Yarışlarda en alt sınır 6.3 kg. galiba, yarışlardan önce bisikletler tartılıyor eğer hafif gelirse kum konuyor.
 
bundan 1 yıl önce böyle birşey yapılabilinirmi diye topik açmıştım yapmışlar benden çaldılar bu fikri keşke patentini alsaydım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk ÇUBUKCU
@Mustafa Volkan Koca

zaten var forumda da olacaktı.
 
En son Le Tour De France'da, Andy ve Frank'ın beraber düştüğü etaptan sonra Lance twitter'ında zaten 6.8kg'mın altındayız. Neden disk frene geçmiyoruz gibi bişey söylemişti. Buyrun olmuş :D
 
  • Beğen
Tepkiler: İlyas ŞANLI
@M.Burak KARADAĞ


Fotograflar 2010 Interbike-Las Vegas fuarindan. Bu bisiklet oldukca konforlu, arkadan gelen soklari emmek icin 6mm oynama yapiyor kadro, Roubaix'de oldugu gibi.

 
  • Beğen
Tepkiler: Güney Tuncer
@temu90

en güzeli mekaniktir bakımı kolay tamiri kolay uzun süre arıza vermez acıkcacı bunlar yol bisikletlerine hiç yakışmamış...
 
@serkkan

mekanikten güzeli varmı küçültselerde fazladan çirkin görüntü bence...
 
öyle demeyin arkadaşlar.viraj girişinde son anda yapılan keskin firenler her virajda tur zamanına mili saniye faydası olur.benım beyenmedıgım mekanik kaliperleri bari hidrolik olsaydı ama kolları yok diye heralde.
-ve yenılıklere açık olalım rublelerde 11 li sistemi yadırgamıyorsak yol bisikletlerindede disk secenegınıde aramıza alalım.
 
Fantaziden başka bişey değil. Yol bisikletine disk fren olmaz, anlamsız ve tehlikeli. Örnekteki bisiklet tamamen hobiye ve "bakın disk frenli yol bisikleti yaptık" demek için hazırlanmış. Disk frenli bir yol bisikletini hiçbir takım yada pro sporcu kullanmaz.

1) Disk frenler 20 veya 23 mm lik incecik yarış lastikleri üzerinde kaliper frenlere göre çok daha kolay kitleme yapar, bu yol bisikletinde hayati tehlikelidir. Bazı durumlarda kaliper frenler bile gereğinden fazla güçlü gelip sıkıntı yaşatıyor.

2) Disk frenler ağırdır. Disk fren uygulaması için göbeklerin, tellerin ve jantların normal olanlara göre kuvvetlendirilmesi gerekir, buda ağırlık getirir. Bunun üstüne birde diskin ağırlığı var. Jantların ağırlığı özellikle tırmanma etaplarında sporcu için kritiktir. Kimse disk için bu fazlaca ağırlığı taşımaz. teker setinin ağır olmasındansa selemin altında kurşun safra taşımayı tercih ederim.
 
Aytaç'a katılmamak elde değil. Bu bisiklet yağmurlu yada su birikintilerinin fazlaca olduğu yollarda bir nebze işe yarayabilir, frenleme gücü klasik kaliper sistemine göre daha çok korunmuş olur. Ama kuru için hiç gerek yok. Ekstra ağırlık ve tehlike getiriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Geri