Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Disk Frenleri Bilenler Bir El Atsın

mtbcandir

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2009
Mesaj
660
Tepki
719
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Arkadaşlar bende avid elixir carbon frenler var... Ön 185 mm avid rotoru arkada da alligator kırmızı bir rotor var.... Ve ben artık bu rotorların yoldaki sesinden sürtmesinden inanın çok yoruldummmmmmm....

Yamulmayan orta derece pahalı bir öneriniz var mı ? Ya da bu frenleri daha nasıl verimli kullanıcam artık valla bıktımm bu disk frenden yawww... 6 vidalı rotor var... Niye yamulur nasıl önlem alırız bir yardım edin lütfen
 
Scudo
maguranın rotorarı oldukça sağlam rotorlardır, ayrıca xt rotorların 6 vidalı versiyonlar mevcut ancak bulunabilirliği ne seviyede bilmiyorum rotor kodu sm-rt 76
 
  • Beğen
Tepkiler: mtbcandir
@Genar Batur

Oldukça mantıklı bir önderi bu.
Bir de ikinci el uygun bulunabilirse XTR rotorları önerebilirim. Ben öyle aldım. Sanırım en sağlamı onlar olmalı, yapıları itibariyle çok zor yamuluyorlar. Hiç disk ayarı yapmama gerek kalmıyor, ip gibi düzgünler. Söktüğümde tekrar takacağım zaman, direkt tekerleri takıp bırakıyorum. Sıfır sürtme. ;)
 
evet xtr rotorlarda oldukça sağlamlar ancak arkadas 6 vidalı rotor kullanıyor. zaten center lock istese xtrlar son nokta dediğin gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mtbcandir
XTR'ların son modelleri 6 vidalı olarak da kullanılabiliyor diye biliyorum. :)
Olmasa da adaptörlerle kullanılabilir.
 
evet, xtr rotorlara cok saglam demek yanlis olmaz. xtr rotorları elle yamultamaz kırılacak hissi yaşarken, elixir cr'nin rotorları elle dahi düzeltilebiliyor.. düsüncem, ince birkac ayardan, yani biraz tecrübe edindikten sonra sürtmeyi engelleyebilirsiniz.

rotorları değiştirme fikrinden önce, balataların rotoru tam olarak ortadan kavramasına gayret edin. balatanızı bitik olarak kullanmaya ya da bir bisikletten diğerine taşıdığınızda (mesela ikinci el satın aldıysanız )pozisyon değişikliğinden dolayı oluşacak dengesizliğin olmamasına dikkat edin.. ya da bir balata diğerinden daha fazla aşınmış ise her iki pedi de değişmenizi öneririm.

son olarak sistem de hava varsa balataların çalışmasını olumsuz etkileyebilir. yani bir piston calisir diğeri calismaz, az calisir, dengesizdir vs.

kronik oluşabilecek sorunları paylaştım. en kısa sürede sorununuzun kolay yoldan çözülmesini diliyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: mtbcandir
@Emre Nan

Aynı şeyleri bende yaşadım orijinal avid rotor a geçtim şimdi daha iyi yada xt kullan shimano rotorlar herzaman iyidir
 
hazır bu kadar deneyimli arkadaş buradayken bende bir rotor sürtme sorunumu iletsem.

Kalorifer yanına birakılan bir disk fren sistemindeki yağ genleşir ve hazneden sızar mı? bende de avid juicy 5 var. arka fren durduk yere sertleşti. fren kolunda boşluk yok ve haznede bulunan bir noktadan çok az yağ kaçırmış. açık balkona çıkardım soguktan düzelir mi diye ama düzelmedi. bisikletçiye gitmemi bekliyor.

aklıma sadece kalorifer yanında ısınma geldi. böyle bir ihtimal var mı?
 
Hidrolik frenlerde kullanılan yağlar yüksek sıcaklıklarda genleşmemesi icin geliştiriliyor. kaloriferden bu denli etkileneceğini düsünmüyorum.

Frende sertleşmenin en önemli nedenlerinden biri sistemin icine hava girmiş olması. bu durumda frene uyguladığınız güc, hava hacminin basınc altında cok degiskenliği nedeni ile kayba ugruyor. ve içerideki hava sisteme ekstra sıvı konmuşcasına sertliğe neden oluyor.

öncelikli önerim, bu durumun oluşmaması adına olacak; bisikletinizi koyduğunuz pozisyona dikkat edin. bisiklet dik durumda olsun. bisikletinizi yan cevirip uzun süre muhafaza etmeyin. lastik dahi degisirken bisikletinizi ters cevirmemeye gayret edin.

sorunun cözümü icin ise; havanın sistemden cikarilması gerekiyor. yağ haznesini acıp, kolu pompalayarak havanın cıkmasını deneyebilirsiniz. ancak cok iç kısımlara kactı ise, o zaman is biraz zorlasıyor. yağı komple boşaltıp tekrar doldurma yoluna gidebilirsiniz. yalnız bu iş biraz tecrübe ister. birkac deneme yanılma ( fazladan yağ harcayarak :) ) ile yapabilirsiniz. yapamaz ya da kendinize bu konuda güvenemezseniz güvendiğiniz bir servise başvurabilirsiniz. :)
 
Avid'in Clean Sweep 3 XX rotorları XTR lar gibi iki parçalı olup ortası esnemeyi azaltmak, hafifliği düşürmek ve ısı yayılımını kolaylaştırmak için aluminyumdan imal edilmiştir.

6 vidalı sistem için onları tercih edersen sorunun kalmaz.

Ayrıca magura rotorları diğer rotorlardan daha kalın olduğu için Avid ile zamanla hissizlik etkisi yapacaktır.

Ayrıca adındaki xx den korkmayın alligator rotorlar civarında fiyatları rotorların...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
Rotorların yamulması kullanımdan da kaynaklanabilir. Düşme esnasında darbe almış olabilir. Belki gözle zor görünür ancak dokunduğunuzda yamukluğu farkedersiniz. O ufacık yamulma tahammül edilmesi zor sese neden olabilir. İkincisi; bisikleti rotorlar kaldırım tarafına gelecek şekilde kaldırıma yasladığınızda eğer bisiklet kaldırıma sıfır duruyorsa kaldırım taşı da rotorları yamultur. O yüzden bisikleti eğer kaldırıma yaslayacaksanız sıfır yaslamayın. Ya lastikten ya da pedalın dış kısmından yaslayın. Umarım sorunu en kısa zamanda giderebilirsiniz.
 
Centrelock olsa XTRdan şaşma derdim fotoraflardan pek anlaşılmıyor ama eline aldığın zaman XTRın sağlamlığını anlıyorsun , bu kadar sağlam olmasının sebebide 6 bacak olayı , fotolarda ince gibi duruyor ama enine ciddi bir boyutu var . Ben XTR rotor kullanıyorum rotorun sorun çıkarabilecek tek bir noktası var oda pimleri , benimkinin bir pimi gevşek olsa bile ip gibi bir balansı var ve pimde hiçbir sorun teşkil etmiyor zaten bu sorunda 1000 de 1 çıkar :)
 
XTR değilde XT nin 5 bacaklı rotorunu tavsiye edermisiniz.
Mesela şu adresteki rotor xtr kadar eğilmezlik sağlayabilir mi?
(link)
(link)
 
rotoru yamulan arkadaşa ben de xt slx veya xtr rotor tavsiye ediyorum ama rotorları değiştirsen bile frenlerden tam verim almak için çok hassas ayar yapmak gerekir. önce eğer hava varsa al sonra hazne açıkken pistonları dengele sonra hazneyi tamamen yağ ile doldur ve kapat ama kapatırken dikkat et mutlaka yağ damlayacaktır. maşaya kadroya veya vites kollarına gelmesin. fren kolunu hemen sil bişi olmaz. sonra balataları tak tekerleği yerleştirdikten sonra çok ince ayarlarla balataları diskten eşit uzaklıkta olacak şekilde konumla ve sık böylece max. performans alırsın ve rotoruna bi şey olmaz. ama bu ayarları sık sık kontrol et kaçarsa düzelt yoksa yine aynı şeyler olabilir. yağ damlatan arkadaş ise castrol ün motorsiklet diski temizlemek için spreyi var ondan al muazzam temizliyo. diski bu şekilde kurtarabilirsin ama balatalrı at. aylardır yağ damlamış balatayı düzeltmeye çalışıyorum ama eski hale gelmiyo. en iyi sonuç veren ise balatayı prilli suda kaynatmak ve daha sonra ovalayarak temizlemek. eskisi gibi olmuyo ama idare eder.
 
Geri