Scudo Sports

Disk fren illa ki sürter! (mi?)

ben bisikleti ormanda dağda yani arazide uzun yolda bazende şehir içinde kullanıcam çamur yada suya girmem çok özenerek kullanıcam bisikletimi o yüzden ben hep v fren kullandım ama şimdi disk alayım dedim daha takmadım ama memnun kalırsam ne mutlu bana kalmazsam çaresine bakıcaz artık
 
Scudo
Diskten memnun kalırsın ;) (Bariz bir sorunu olmadığı müddetçe) Bizim burada anlatmaya çalıştığımız v fren bir çok koşulda yeterli frenleme gücünü bize sağlıyor, disk fren daha fazlasını sağlayarak sürüş konforunu arttırıyor fakat dezavantajlarını gözardı edip sonradan kafanızın karışmaması için uyarıyoruz ;)
 
fren ayarını yaptıktan sonra vidaları iyi sıkmak gerekiyor çünkü uyguladığımız baskı bi süre sonra kaliperin yerinin yine kaymasına nedne oluyor ama ozamanda iş işten geçmiş oluyor. nedenide rotor artık eğilmiş oluyor siz sonradan nekadar düzeltsenizde, her düzeltmede yine bozulmaya başlıyor gibi bi durum var aslnda :) o yüzden sürtsün sürttüğü kadar elbet susar bi ara düzeltmeye gerek yok.

ilk baştan çok iyi bilen birisinin ayarlaması lazım. şu aralar rahatım tadını çıkartmaya çalışıyorum :)
 
halil abinin dediği gibi xtr rotorlarda böle bir sorun çıkmıyor ortası sert alimünyummuş heralde
 
bugüne kadar kaç tane disc fren bisiklete bindimse hepsinin sürtüyordu o inanılmaz rahatsız edio bi zaman sonra bisikletçileri gezmeme rağmen bi çare yok diolar :S
 
Daha önceki bisikletlerimde kullandığım v-break frenlerin gereksiz ve istek dışı sürtünmelerinden hep nefret ettim. Gittim en alasından hidrolik disk fren seti aldım. Sürtünmeden gene kurtulamadım, gene kurtulamadım.
Dünya aya gidiyor, marsa iniyor, güneş sisteminin dışına taşmaya çalışıyor, lakin şu frenlerdeki sürtünmelere bir çözüm bulunamıyor. Olacak iş değil ya!!! Kendimi bildim bileli bu sürtünme problemini aralıklarla, son zamanda da sürekli yaşıyorum. Bu problemi halledecek bilim adamını e-maillerimle tebrik yağmuruna tutacağım. Bunun bir çözümü yok mu yahu? Bazen; fren setini psikopatça kırıp-atıp, sürtün ülen hadi gene sürtünsene demek geliyor içimden! Anlayacağınız psikopatçasına bıktım bu problemden!
 
Arkadaşlar bende de oluyor sürtme iniyorum bisikletten açıyorum ön mandalı bidaha sıkıyorum o hafta kafamı bi daha agrıtmıyor? Arada cing die bir sürtüyor oda ayağa kalkıp sağa sola çok sallarsam oluyor onun dışında da bişeyduymuyorum... Avid marka bi hidrolik takım ama ayrıntısına bakmadım corratech S 0.2 üzerinde takılı..
 
aklıma bir zihni sinir procesi geldi, pad ile rotor arasına aynı kalınlıkta mesela plastik dosya kapağı koysak iki taraflı, vidaları da sonra sıksak, rotoru daha güzel hizalayamaz mıyız. Ben dün gece juicy 5 taktım, sürtme sorunu yok ama arka freni sıkınca sanki rotora yük biniyor gibi, yani tam olarak ortalayamamışım. Bir işi mükemmel yapmazsam sinirim bozuluyor. Dün gece 2 ye kadar uğraştım. Bugün de araştırma yapıyorum, akşama uykusuz bir gece daha beni bekliyor, rodaja çıkmadan bu işi çözmem şart. Dediğiniz gibi avidin freni sık sonra kaliper vidalarını sık tekniği sadece kabaca ayarlamaya yetiyor, çünkü freni sıktığımızda 2 pistonun birden karşılıklı aynı güçte sıkıp sıkmadığını bilemiyoruz. En güzeli bence de freni sıkmadan pad aralıklarını eşitleyerek yapılacak ayar. Ama diskin ve padin aşınmamış, sistemin yeni kurulmuş ve padlerin de alışmamış yeni padler olduğunu varsayıyorum. Ayrıca V fren pivotlarını bir türlü sökemedim, yerine kaynamış gibiler sökmek için ne önerirsiniz. Zaten diske geçme nedenim sert kullanmam nedeniyle v fren pabucu dayandıramamam ve jant çemberimin çok zorlanması çizilmesi. Acaba bu sert frenlemelerde v fren pivotlarını da yerinden oynamayacak şekilde yerine mi kaynattım hayvani gücümle :) zaten rotorun bir vidasını sıkarken de avidin orjinal torx alyanı elimde kaldı :D ayımıyım neyim hahaha
 
@NightHawk
Zihni sinir olarak kabul ettiğiniz yöntem zaten uygulanıyor ben genelde kartvizit ya da plastik kartları kullanıyorum :) Ayarı yapmadan önce qr mandalların iyi sıkmak ayar sonrası ise kaliper vidalarını iyi bir şekilde sıkmak gerekiyor yoksa ani frenlemelerde mm lik kaymalar yapıyor ki bu sürtmesi için yeterli zaten.
 
Bugün deneme sürüşümü yaptım, gayet güzel sürtme yok. Plastik karttan kasıt kredi kartı ise araya sığacağını sanmıyorum ama kartvizit araya girer diye düşünüyorum.
 
Telefon kartları.

Kredi kartları kalın gelecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: NightHawk
Benim bisikletimde disk frenli aynı sürtme problemini yaşıyorum ,bir türlü ayar tutturamadım ama birde dediğiniz kart yöntemini deneyeyim belki düzelir :)
 
Disk fren sürtme sorununu ince ayarlar yaparak büyük uğraşılar sonucu şimdilik çözmüş durumdayım ,inşallah yeniden sürtmeye başlamaz
 
Disk Freni, v Frene değişmem...Evet ne yazık ki ne kadar ince ayar yaparsan yap diskler bir süre boyunca değiyor...Ta ki biraz zaman geçtikten sonra değmeyi kesiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: aslan deniz
gülü seven misali ben asla diski pabuca değişmem(= benim ne ön ne arka disk sürtmüyo ancak her sürüşümden sonra bisiklete yüzeysel bi bakım yapıyorum.vitesi boşa aldımmı(= yağ gibi kayıp gidiyo bisiklet..
 
arakadaşlar başıma gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum...disk frenli bir meridam var...hiç kullanılmamasına rağmen disk frenleri sürtüyordu..bende bisikleti geri götürdüm ve bakılmasını istedim..daha sonrada anlaşıldı ki maşada disk frenlerin takıldığı yerdeki kaynak milimetrik olarak yanlış yapılmış...şimdi maşayı değiştirdiler ve sorunum ortadan kalktı....sizlerle paylaşmak istedim..belki farketmeden siz de aynı durumu yaşıyor olabilirsiniz...
 
Ben bu sorunlardan kurtulmanın bir çok yolunu buldum ama benim uygulaya bileceğim yöntemler kıstlı.
1. yöntem anahtarcıların kullandığı elektirikli zımpara ile düşük devirde fren palatalarını zımparalıyorum fren palatalarını biraz eritmek sürtmeye karşı kesin çözüm ömrü biraz kısalıyor yapacak bir şey yok. Elde zımparalamıyorum çünkü zaten küçük şeyler bide elde zımparalayınca yüzeyin düzlüğünü boza biliriz buda başka sorunlara yol açabilir.
2. yöntem bisiklete binmeden önce bir bez parçasına az bir fren balata temizleyici sıkıp disiki temizlemek sürtsede sesi bir nebze azaltıyor.
3.Yöntem onu denemedim 2.Dünya savaşında fren palata temizleyici yok savaş esnasında ikmal yapıyorsun düşman 100 metre öteden fren sesini duyup top yağmuruna başlıyormuş Almanların aklına balatalara bal mumu sürmek gelmiş kampanada işe yaramış sesi kesmiş ama diskde işe yararmı onu bilmiyorum.
Japonların aklına nasıl gelmemiş arabalarda kullanılan kapalı 2.nesil disk frenlerin sistemini getirmek alkıllarına nasıl gelmemiş hayret ediyorum anlamış değilim aslında japonlar için kolay bir şeydir o sistemi bisklete uygulamak ellerinde müthiş bir bilgi birikimi ve sanayi gücü var.
 
Valla ön diskim hafif sürtüyordu..Göbek kelepçesini biraz daha sıktım şimdi canavar gibi çeviriyorum hiç ses yok..
 
Geri