Selam herkese..
Arkadaşlar V frenlerdeki ötmenin çok değişik nedenleri olabilir. Bazı frenler bazı jantlarda ötebilir ya da ötmeyebilir. Eski XT/ XTR v frenler mesela Mavic jantta (217 idi sanırım)feci ötüyordu. Bunun nedeni paralel itme sistemine sahip frendeki pivotların boşluğu idi. Shimano da bunu kabul etti o zaman. "Bu frenler bazen öter, yapacak bir şey yok" demişlerdi. Sonra bu pivotlar için incecik pullar çıkardılar.. Daha sonra da tasarım değişti zaten.
Diğer faktörden bazıları da jant yüzeyi, pabuç yüzeyi, havadaki nem oranı vs. vs.. Normalde V-frenlere toe-in (açı) verilmesi gerekmiyor. Ama bazen açı verilmesinde (sesi kesmek için) sakınca yok..
Ama pabuca saplanan minik sert cisimlerin "ötme" şeklinde ses yapması mümkün değil.. Yapsa yapsa "kıhhhh" diye ses çıkar.(Bu da jantı oyma sesidir aslında)
Disk fren rotorları bazen düzeltilebilir. Hatta bu iş için aletler var. (Park Tool) Rotor düzgünlük test aleti bile var.
Rotorların bazen düzeldiği doğru. Isınınca düzeliyor. Balataların yüzeylerine değmeyecek kadar yamukluk varsa dert etmeye gerek yok..
Bu arada hidrolik disk fren sistemlerindeki sıvıyı (yağı) değiştirirken dikkat edin.. "Meşhur "bisiklet ustalarından biri DOT yerine mineral yağ koymuş Avid Juicy 7 içine. Fren kolundaki hazne contasının halini görecektiniz; normalin 2 katı kadar şişmişti. 400 küsur EU'luk freni kurtarmak için Amerika'lardan conta seti vs geldi de fren kurtuldu. Tabi nerdeyse 1 güne ve 3-5 kutu yağ temizleyiciye mal oldu..
Selamlar, bol pedallı serin günler..