dış lastikte kalınlık

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Mustafa_Temizel tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkadaşlar bisikletimize dış lastik alırken lastik üzerindeki diş kalınlığı önemlimidir.arazide ve şehirde kullanım için.
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.884
    Mustafa merhaba
    Diş kalınlığı tabi ki önemlidir. Konuyu biraz daha açacak olursak;
    Dişleri nispeten seyrek ancak daha uzun olan ve ebadı da 1,95'e kadar olan lastikler kışın çamurlu arazide, dişleri daha sık, ancak daha kısa ve lastik ebadı 2,00'ın üzerinde olan lastikler de yazın kuru toprakta daha iyi performans sergilerler genel olarak.
    Dişsiz ve 1,75'in altındaki lastikler asfalt için idealtir. Asfaltta ıslak zemin söz konusu ise yanal su kanalları olan modelleri seçmekte fayda var.
    Bunlar sadece bir kaç örnek, eğer üreticilerin web sayfalarını gezersen, ürünlerin kategorize edildiğini görebilirsin ;).
     
    Onur Kula, d.berkay, hdeveci ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  3. #3
    Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    peki acaba kaliteli bir lastikte kullanılan malzeme ne olmalıdır.ve lastikte ortalama ağırlık nedir.
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.884
    Açıkçası malzemesinin teknik detayını bilemem. Sonuçta hepsi farklı formüller ile üretiliyor (dedem eski bir lastik fabrikası çalışanı olduğundan onlarca formül olduğunu anlatıyor sürekli :)).
    Ancak yapısında kevlar liflerden örgüler bulunan lastiklerin patlamaya daha dirençli olduğu söyleniyor. Tabi ki hiç patlamayacak anlamına da gelmez. Yine et kalınlığı fazla olan lastikler de patlamaya karşı daha dirençliler. Buna bağlı olarak da biraz daha ağırlar tabi ki.
    1,95 ölçüde bir lastik 550 gr veya daha altında ise hafif - orta arası denebilir sanıyorum. Hatta hafife biraz daha yakın.
    Örneğin benim kullandığım IRC Mibro'lar 2,10 ebadında 580 gr teki, Schwalbe Racing Ralph'lerim ise 2,25 ölçülerine rağmen 510 gr geliyorlar. Ama çok patlayan bir lastik olduğu da su götürmez bir gerçek.
    Çok uç bir örnek, Kenda Klimaxlite (modelini yanlış yazmış olabilirim) 390 gr'ın altında bir ağırlığa sahip. "extralght" bir lastik. Hiç kullanmadım o yüzden dayanıklılığı hakkında bir fikrim yok.
    Hafifliğe önem veriyosanız alacağınız lastik 500-550 gr arasında olmalı diyorum.
    Tabi ki bu rakamlar Tubeless lastikler için geçerli değil. Onlar min. 150-200 gr kadar daha ağır olurlar.
     
    d.berkay, hdeveci, MersiLee ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  5. #5
    Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.aklımdaki sorularım yanıtlarını buldum sağolun.
     

İlginizi Çekebilir

upload_2017-2-1_9-6-43.png
Şöyle bir hizmet olsa, iyi olmaz mıydı? - Katılacağımız yarış parkurunun tüm detaylarını biliyoruz. Diyelim ki, organizasyon bu parkuru internet sitesinden paylaştı veya geçen yıl bu parkurda...
tatuirovki-samie-samie-37.jpg
Güzel öneriler veren bir tırmanış makalesini paylaşıyorum :) Linkin orjinali: Cycling Tips: How To Climb Faster And Easier [ATTACH] Zirveye hızlı ve kolay ulaşmanın ağrısız yolları Her...
Fabian-Cancellara-aero-position.jpg
1988 İtalya turunda Andy Hampsten’in Passo di Gavia tırmanışı efsanedir. Hampsten, o tırmanışta pembe mayoyu ele geçirmişti, ancak, turun bitmesine hala 8 gün vardı ve Gavia etabını kazanan Erik...