Dış lastik, silikon veya mastik

Salih AK

Üye
Kayıt
21 Ağustos 2009
Mesaj
47
Tepki
31
Şehir
izmir
Yarım santim uzunluğundaki bir dikenin dış lastiği delip patlaklara yol açması oldukça can sıkıcı bir durum. Çeşitli konuları okuduktan sonra Maraton Plus serisindeki lastiklerin araya mavi bir katman eklenmesiyle bu sorunu "ağır" da olsa "etkili" bir biçimde hallettiğini gördüm.
burada sorunun "lastiğin kalınlığından uzun cam/diken"
çözmün de "batan camdan/dikenden daha kalın lastik" olduğunu farkettim. Diken yine batmasına batıyor, onu engellemiyor fakat bir tampon bölgeye sahip.

Biz lastiğimizin içine (iç lastik kullanlar için, yanlış anlaşılmasın, "dış lastiğimizin içine") silikon veya mastik sürsek. mesela 1cm kalınlığında...
Nasıl olur. Hiç deneyen var mı? evde eski lastiklerim var.
Bir tanesine mastik sürdüm yalnız pek pürüzsüz ve homojen olmadı :D sürerken aklıma geldi ki aslında önce istediğim kalınlıkta bir şerit oluşturup sonra yapıştırmak da varmış.
Markette alırken dikkatimi çekti silikon mastikten daha hafif. Mastik is daha ucuz. Şimdi denemek için bir kaç tüp aldım. eğer verim alırsam silikon da denemeyi düşünüyorum. Bu arada lastik ağırlaştı :D
Zaten maraton marka lastik de diğerlerine göre daha ağırmış.
Endişelerim:
-tutmaz da kayarsa, toplanırsa
-sarsıntı yaparsa
-başınç altında sıkışıp da çok incelirse (uygulamanın bir anlamı kalmaz)
bekliyorum bakalım sonuçlar nasıl olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
Scudo

Salih AK

Üye
Kayıt
21 Ağustos 2009
Mesaj
47
Tepki
31
Şehir
izmir
Sizi dediğinizi anladım. Benim amacım da zaten "patlak önleyici şeritlerdeki gibi elastikiyet sağlayarak patlakları önlemek" değil aşağıdaki resimdeki gibi dolgu oluşturarak "en azından" belli bir uzunluğun altındaki cam veya dikenlerin içeriye ulaşmasını önlemek. Belki tüpsüz lastiklerde işe yaramaz ama benim gibi iç lastik kullananlar için yarım santimlik dikenlerin iç lastiğe erişip patlatmasını engeller. Az elastik olması belki daha iyi bile olur, gelen dikeni kırar,ezer ama silikon veya mastikten onu beklemiyorum zaten.
http://www.wiggle.co.uk/images/schwalbe%20marathon%20plus.jpg
 

Salih AK

Üye
Kayıt
21 Ağustos 2009
Mesaj
47
Tepki
31
Şehir
izmir
http://i29.tinypic.com/wjvps9.png

Anladım. Ben de şerit alsam mı diyordum. Şikayetçi olanlar varmış. O yüzden uğraşmaya karar verdim. Zamanım var, çok masraf açmadı :D uğraşmayı severim. Eğer olursa güzel bir "kalın" lastiğim olur...
Zaten lastiğin "dişlerine" saplanan dikenlerden henüz bir şikayetim olmadı. Ne zaman patlasa hep o dişsiz olan ince kısmındaki bir dikenin eseri oluyor. Dikenleri sökmeden lastiği evde çıkartıyorum. Genelde iç taraftan ucu göründüğü için "Tamam" diyorum "Bu yapmış." Lastikleri biraz daha kalın yapsalar pek sorun olmayacak gibi. (Ağırlık önemsiz.)
 

Hacı Murat ŞAHİN

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2009
Mesaj
636
Tepki
777
Şehir
Ankara/Keçiören
İlginç bir çalışma olacak. Dengeli dağıtabilirsen ağırlık dışında problem olmaz gibi. Ayrıca mesajı daha önce görseydim mastikle boşuna uğraşma derdim. Sen de deneyerek öğrenmişsin. Silikonlu uygulamanı bekliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih AK

Alp Kuterdem

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Mayıs 2009
Mesaj
493
Tepki
84
Şehir
İdealtepe, İstanbul
güzel çalışma ancak silikonun uzun süreli lastik ve iç lastiğe teması nedeniyle hasar verme durumu olabilir.Özellikle sökerken iç lastik dış lastiğe yapışabilir :) Ya da iç lastik eriyebilir:) Silikonun uzun süre elle temasının oldukça acı verici olduğunu bilenler bilir.Kaldıkı incecik iç lastiğe neler yapar :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih AK

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
Salih arkadaş.. Çalışmalarında başarılar dilerim.. Ama önce şu fotolarınızı daha küçük boyutta yollamayı deneseniz iyi olacak.. Herkes böyle foto yollasa forum çöker valla..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih AK

ZekiAlper

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
2.887
Tepki
1.515
Şehir
Antalya
İsim
Antalya Downhill Özel Antrenör
Bisiklet
Specialized
Valla güzel bir uğraş içindesiniz tebrik ederim. Ben de bu patlaklardan dolayı bazen bisikletten soğuyorum.. Bence mastik uygulamasından sonra silikon katmanının üzerine bir şerit çekseniz belkide o kadar dağılmaz yani yara bandı gibi eczanelerde onun büyüğünü oldugunu düşünün (sargı bezi gibi olanlardan) onu alıp bu katmanın üzerine sarıp lastiği daha kullanışlı kılabilirsiniz bendeki sadece bir öneri denemesi bedava :eek:

Bu arada patlak önleyici şerit nerden bulabiliriz. Antalya daki bayilerde hiç yok. Sanırım "ev yapımı şerit" konusunu açmak da bana nasip olucak:)
Kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih AK

Salih AK

Üye
Kayıt
21 Ağustos 2009
Mesaj
47
Tepki
31
Şehir
izmir
Bir kaç gündür araya babaannemin ev tadilatı badanası vs işler girdiği için henüz silikonu deneyemedim.
"mesajı daha önce görseydim mastikle boşuna uğraşma derdim. Sen de deneyerek öğrenmişsin."
evet öyle oldu :D ama sorun değil geri kalan mastiği evin orasını burasını doldurmak için kullandım. Zarar olmadı. Silikon yaptığım
fotoğrafları ekleyeceğim. Daha önce denemek isteyen olursa burada paylaşabilir. Şimdilik ötölye olarak kullandığım yer depo haline geldi boşalmasını bekliyorum.

"silikonun uzun süreli lastik ve iç lastiğe teması nedeniyle hasar verme durumu olabilir.Özellikle sökerken iç lastik dış lastiğe yapışabilir Ya da iç lastik eriyebilir Silikonun uzun süre elle temasının oldukça acı verici olduğunu bilenler bilir.Kaldıkı incecik iç lastiğe neler yapar"
bir kere elime silikon eldiven yapmak için tamamen sürmüştüm. kuruyana kadar çok yakıcı oluyor. kuruduktan sonra sürtünmeden başka zararı olmaz sanıyorum ama uzun süreli temastan dolayı başınç altında iç lastiğe yapışma ihtimali aklıma gelmişti ve
"silikon katmanının üzerine bir şerit çekseniz belkide o kadar dağılmaz yani yara bandı gibi eczanelerde onun büyüğünü oldugunu düşünün (sargı bezi gibi olanlardan) onu alıp bu katmanın üzerine sarıp lastiği daha kullanışlı kılabilirsiniz" gibi bir şey düşündüm. Plasterın(veya başka bir tür kumaşın) yapısı (örgülü olmasından dolayı) bunun için çok uygun olabilir, yüzey kurumadan yapıştırabilirim belki.

"Dengeli dağıtabilirsen" bu belki de zor kısmı. uygulamadan önce lastik çevresi uzunluğunda düz bir yerde kalıp halinde döksem sonra bu donan silikonu yini ince bir katman silikonla yapıştırsam olur mu diye düşünüyordum. ilikon silikonu tutar mı? Bunu bilmiyorum.
"Çalışmalarında başarılar dilerim.. Ama önce şu fotolarınızı daha küçük boyutta yollamayı deneseniz iyi olacak.." Teşekkür ederim. Fotoğrafları 6680le çektim, zaten yeterince kötü ir kalitesi olduğunu düşünüyorum. Yüklerken en boy oranını ayarlayabileceğim bir yer bulamamıştım. Ben sayfaları opera'da varsayılan olarak "genişliğe uydur" şeklinde açtığım için farketmedim (o kendisi ufaltıyor sağdan soldan taşmıyor) galiba sizde ekranın sağına doğru genişlemiş :D
"Herkes böyle foto yollasa forum çöker valla.." aslında çökmez, dosyanın saklandığı sunucu bir "image hosting" sitesi, forum sadece bağlantıyı sağlıyor, içerik doğrudan o sunucudan istendiği için aslında forumun bantgenişlğini yemesi gibi bir durum söz konusu değil. Tabi görüntü çirkin olmuş o ayrı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MertSayın

Salih AK

Üye
Kayıt
21 Ağustos 2009
Mesaj
47
Tepki
31
Şehir
izmir
"Bu arada patlak önleyici şerit nerden bulabiliriz. Antalya daki bayilerde hiç yok. Sanırım "ev yapımı şerit" konusunu açmak da bana nasip olucak"
İzmirde bisikletçilerde, motorcularda, praktiker, carrefour, koçtaş vs yerlerde yoksa bulabilir miyim ben de bilmiyorum. Bu tip yerlerde yoksa internetten şipariş verebilirsiniz. yalnız lastiğinizin enine göre bir şerit şeçmeniz gerektiğini biliyorum. Aslında öyle bir konu açarsanız çok güzel olur :D Sonuçta burası "atölye" :)
 

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.421
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
mastik asla onermem genlesmeye , gerilmeye magruz kaldıgında kopar ama sılıkon mastıge gore daha fazla dayanıklılık ve esneme gösterir özellıkle dıs cephecılerın kullandıgı gri ve siyah silikonlardan onerırım cunkı onlar daha dayanıklı ve saglam.

benımde bır onerım var aslında dıs ve ıc lastık arasına hafıf geniş 1 metal cember yerlestırmek ve o metal cembere ılerı gerı oynucak cıste hareket eden bı sıstem dusunuyorum cunkı hava durdugumuzda hareket etmesı lazım aslında bole bı proje var aklımda ama ıste :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih AK

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
Arkadaşlar icat çabalarınızı destekliyorum ama adamlar yapmış bunu. Çifti 30 TLye sattığımız Zéfal marka şeritler var. Yıllar önce başka (Çok hafif) bir şerit denedi Amerikalı ileri zekalı ''mucitler'', daha 2. sürüşte lastik içinde paramparparça olmuşlardı. Üstelik fiyatı da 40 dolar falandı.. (SpinSkins marka)
Ayrıca Slime ve benzeri ürünler var.Bunlar da işe yarıyor. yıllardır kullanıyorum. (Gerçi şu ara piyasada kalmadı ama içinde sıvı içeren iç lastikler var)Bazıları kullanım püf noktalarını bilmediği için işe yaramıyor diye kestirip atıyorlar. Biz bunları satarken 10 dakika eğitim veriyoruz müşterilere..Hem şerit hem sıvılı iç lastik kullanırsanız herhalde lastik patlak riski % 1-2 lere düşer..Ben kendi bisikletimde en az bir 3-4 yıl sadece 2-3 patlak olayıyla karşılaştım bunları kullanırken..Plastik koruma şeridi kullanırken lastiğin içini iyice pudralayın. farkı göreceksiniz.. Lastik daha akıcı olur. Şerit lastiğe yapışmaz ve daha iyi korur..Aslında şerit olsun olmasın lastikleri pudralamak lazım. Bazı iyi markaların iç lastikleri kendinden pudralıdır zaten..

Silikondu metal şeritti bunlarla vaktiniz bolsa uğraşın.. Hele metal şerit olayına hiç girmeyin. Değil metal ,yalnış plastik maddesi bile iç lastiği kesiyor... Metal anında keser herhalde..Ayrıca latiğin yerde esnemesi gerektiğini unutmayın. Esnemez ise lastik olmaz zaten.. Bir ara da yine ileri zekalılar içi dolu lastik denedi. Sonuç: yine fiyasko.. Bisikletler top gibi zıplıyordu arazide:)Şu anda kullandığımız sistemden daha iyisi yok.. İç lastikli veya iç lastiksiz (yani tubeless-lütfen dublex değil)
 

Salih AK

Üye
Kayıt
21 Ağustos 2009
Mesaj
47
Tepki
31
Şehir
izmir
Ben de metal keser diye korkuyorum :D kenarlarını kar küreği gibi yapamayız zaten, veya o kalınlıkta esnemez. Mazemenin en az lastik kadar esnek olması gerekiyor. Hem metaller deforme olunca eski hallerine gelmeleri başka bir sorun olur.

Gürsel bey anladım peki o şeritlerin dayanıklılıkları nedir? Ne geçirir nereye kadar direnir? kalınlığı nedir? Yani engelleyemeyeceği kadar sert bir şeyle karşılaşınca oluşturduğu tampon bölge ne kadardır?

Ben bir şeyler "batsa" bile, kısa kalacaklarından bir tehdit oluşturmamaları için bu işe merak sardım. Lastikler 1.5cm kalınlığında olsa zaten uğraşmazdım. Maraton Plus serisi o açıdan hoşuma gitti ama pek arazi içinyapılmışa benzemiyor ve modeller sınırlı. Belki hoşumuza giden bir lastik olacak fakat ince olduğundan dağa taşa vurmaktan korktuğumuz için tadını pek çıkaramayacağız. Amacım sadece "istediğim her lastiği kalınlaştırabilmek". Ben sadece kalın olmasını istiyorum. Raptiyelerin delse bile boyunun yetişemeyeceği bir şey... Esnek olan her şeyin basınç altında delinme direnci bir yere kadardır. Esnemeyen şeyi de koyamayacağıma göre tampon bölge oluşturabilirim. Yani inşallah... :D
Zamanım var :) o sorun değil.
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
Zéfal şeritler (ve benzerleri) mesela 1-2 mm uzunluğunda diken, cam, midye kabuğu, metal tel tarzı cisimlerde çok işe yarıyor. Zaten %90 bunlar patlatıyor lastiği..Ama yerde dikine duran (mesela bir tahtaya saplanmış) uzunca (1-2 cm) bir çivi için yapacağı bir şey yok..Eğer bu durumda lastiğin içinde Slime benzeri sıvı varsa bu sefer yine hava kaçırmıyor. En iyi koruma şekli bu..(Hem içten hem dıştan koruma!!..Bu şeritlere deneme için iğne falan saplanabiliyor. Tabi pratikte bu iğne, çivi gibi cisimler yerde diklemesine durmuyor. Çoğunlukla yatay halde bulunuyorlar.

Sana bir fikir: madem lastiği kalınlaştırmak istiyorsun;(hafif olmaz söyleyeyim) eski ama dişsiz bir lastğin sırt kısmını(yere basan bölümünü) şerit halinde kes,kendi lastiğinin içine yerleştir. Al sana kalınlık!! Bisikletçilerde tonla çıkma lastik bulursun..Ya da bulamazsan ucuzundan , istediğin şeklinden satın al 2 tane.

Başka öneri: Yapı marketlerde tüp içinde sıvı lastik (liquid rubber)satılıyor. (Çok ucuz sayılmaz. )Bunu ayakkabı, yağmurluk vb gibi eşyaların tamirinde ,delik kapatmada kullanıyoruz. Şeffaf,UHU gibi bir şey . Donduğunda aynı lastik kıvamında sağlam bir yapı oluşturuyor.Ama bunu lastik içine aynı kalınlıkta nasıl uygularsın bilemem. Bölüm bölüm yaparsan olur herhalde. Zaten donması çok süre almıyor. Ama her iç lastiğe en az 10 tüp harcaman gerekebilir. O zaman o parayla da zaten Schwalbe ya da Hutchinson patlak önlemli lastik alırsın. Yok kendim yapacam diyorsan senin bileceğin iş..
Kolay gelsin..
@Salih AK
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçmakdereli

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
Gürsel (abi) yazmış yazılması gerekenleri. Ben de şunu ekleyeyim;

Neden korkuyoruz bu lastik patlamasından? Yarış içinde 40 saniyede değiştirenine şahil oldum ben (basınçlı tüp ile şişirdi). Ben hala iç lastikli kullanıyorum, uzun yola çıkışımda mutlaka yanıma bir iki iç lastik ve pompa da alırım. Koruyucu şerit ve (genellikle) sıvı da kullanmam.

Benim için keyiftir arazide oturup lastiği değiştirmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.421
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
aslında dogru metal egılıp , bukuldugunde eskı halını alması zor olur :( , en ıyısı saglam bı dıs lastık jantada eskı ıc lastıgı kesıp yerlestırmek.Yanımızda yedek lastık vs. tasımak
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Bir ara da yine ileri zekalılar içi dolu lastik denedi. Sonuç: yine fiyasko.. Bisikletler top gibi zıplıyordu arazide:)
Gürsel Bey böyle demiş ama... Böyle içi dolu lastik bulsam kullanacağım düzlük bisikletimde. Youtube'da birisi pros & cons videosu yapmış :

Negatif yanları olarak
- Yüksek yuvarlanma direnci
- Yoldaki her pürüzü sürücüye hissettirmesi
- Aşınma
- İç lastikli lastiğe göre pahalı olması.

demiş. Yuvarlanma direnci lastiğin yumuşaklığından kaynaklanıyor. Çünkü yumuşak olmasa, jant yanağını atlayacak kadar esneyemeyecek ve janta takılamayacak. Sanayi tipi tekerlerde 2 parçalı jant olur, o tip bir jant yapılsa bu lastikler için. O zaman jantın yanağı açılıp lastik sıkı sıkı girecek bir sertlikte yapılır. Sonra yanak monte edilir. Fikir olarak şunun gibi:
bilya-rulmanli-kaucuk-kaucuk-kapli-tekerlek-cap-250-sbr-250x50-rulmanli-sac-uzeri-kaucuk-kapli...jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan