Resmini bulamadım, bulsaydım koyacaktım. Ancak şöyle bir durum var.
Örneğin yol bisikletlerinde esnemezlik son derece önemli çünkü pedal gücünden taviz vermek gibi bir lüksleri yok.
Ancak bir çoğunun arka çatalına bakarsanız (Özellikle Trek'lerde çok belirgin sanıyorum) çatal esnesin diye gergin bir kasnak gibi bir tasarıma sahiptir. Bu alttan gelen darbeyi emmesi için tasarlanmış bir yapıdır. Diğer yandan malzemenin ve diğer bölgelerdeki tasarımın amacı da esnemeyi yok etmektir.
Karbonda da bu şekilde. Kadro bir yandan pedal gücünü çeki boruları ile tekerleğe neredeyse kayıpsız aktarırken, diğer yandan da örgü yapısı sayesinde alttan gelen darbeleri emebiliyor.
Ama bana sorarsanız, özellikle konu dağ bisikleti olduğunda darbeyi emecek karbon kadroya gelene kadar 2,00 kalınlığında lastiklerimiz var
.