Dinamo ile telefon şarz edebilir miyim?

Thorn

Üye
Kayıt
20 Ekim 2014
Başlık
8
Mesaj
59
Tepki
114
Şehir
çanakkale
İsim
Deniz Kaynakçı
Bisiklet
Diğer
Arkadaşlar bu kanuda çok düşündüm dinamo ile aydınlatma dışında telefon,mp3,fotoğraf makinası vs. şarz etmem mümkün mü hangi parça ile başara bilirim maliyeti ne kadar olur yardımcı olurmusunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: katran

YüzSürKoş

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Mayıs 2014
Başlık
22
Mesaj
2.265
Tepki
2.899
Bu yazıyı olumakta fayda var.Dınamonun pek te artı yanı yok gıbı .Lastığınızın omrunu azaltyor ve yagıslı havalarda da calısmıyormus.En ıyısı gobekten dınomu alıp kullanmak :)

Karanlıkta bisiklet sürmek istemeyiz. Özellikle bilmediğimiz rotalarda. Bisiklet yolu olmayan yerlerde, araçlarla beraber yolu kullandığımızda, ışığın mecburi olduğu ülkeler var. Olmasa bile güvenliğimiz için kullanmayalız.

Eski karanlık günler sona erdi, yetersiz aydınlatma sistemlerinin yerini çok daha güçlü ve verimli sistemler aldı.

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd1.jpg

En çok bilinen eski yan dinamosu, lastiğe değerek çalıştığından hem çok direnç yapıyordu, hem de lastiğinizin ömrünü kısaltıyordu. Yağışlı havalarda ise kaydığından çalışmıyordu.

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd2.jpg

Aydınlatma sisteminize iki şekilde enerji sağlayabilirsiniz: Pil ya da dinamo. Yedek pilleri her zaman yanınızda taşımalısınız ve bittiği anda bazı yerlerde (Toros Dağları, Laos Dağları, Fas çölleri…) pil bulmak sıkıntılı olabiliyor. Pilin gücü azaldıkça da aydınlatma gücü azalıyor ve çok gerekli anlarda sizi yolda bırakabiliyor. Bu gibi durumlardan kurtulmak, pillerle uğraşmak istemezseniz, aynı zamanda çevreyi de korumak isterseniz, göbek dinamosu ile çalışan LEDli bir ön ve arka far kullanabilirsiniz. Modern göbek dinamoları, hava koşullarından etkilenmeden siz bisikleti sürdüğünüz sürece sürekli enerji üretir. 6V – 3W gücü ön ve arka farınızı çalıştırmak için fazlasıyla yeterlidir. Geleneksel lastik dinamolarından çok az daha direniş gösterir ve hava koşullarından hiç etkilenmez. Elektrik sisteminizi kullanmadığınız zaman (farları kapalı tuttuğunuzda) direniş neredeyse normal bir ön göbeğe eşittir.

Dinamonuz varsa, gün boyunca dinamoya bağlanan şarj aletleri (link verilecek) ile telefon, GPS, tablet mp3 çalar ve diğer elektronik cihazlarınızı şarj edebilirsiniz.

Bisikletin her parçasında olduğu gibi, dinamolarda da farklı seviyeler vardır. Bir dinamonun kalitesi arttıkça hafifler, daha az direnç yapar, rulmanları daha uzun ömürlüdür, su ve pisliğe karşı koruması daha iyidir.

Shimano’nun en basit DH-3N20 şehir ve kısa tur bisikletlerinde kullanılır.

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd3.jpg

LX serisi uzun asfalt turlarında kullanılabilecek çok iyi bir dinamodur.


http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd4.jpg

Shimano’nun en üst kaliteli dinamosu, XT serisinden DH-T785 modelidir. Zor şartlara uzun süre dayanabilen, hafif ve iyi korumalı bir göbek dinamosudur.

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd5.jpg

Dinamoların daha iyisi (şimdilik en iyisi) SON markasından SON 28 dinamosu: en iyi Shimano dinamosuna göre endüstriyel rulmanlarla daha dayanıklı ve daha rahat dönüyor, tasarımıyla daha verimli, çok kaliteli contalarıyla daha korumalı ve daha uzun ömürlü. İçindeki basınç eşitleme sistemi su bile girmesi durumunda, suyu dışarıya atarak korozyonu önlüyor.

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd6.jpg

Üstelik artık Rohloff göbekten vitesler ile uyumlu renklerde! : )

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd7.jpg

Bir dinamoda üretilen enerji, ön ve arka farınızı yakar. Yanan, patlayan ampül günleri artık sona erdi.

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd8.jpg

Bunlar yerine çok verimli ve daha uzun ömürlü (binlerce saat) LEDler kullanılıyor. Bir farda aranılan yolu ne kadar iyi aydınlattığı, karşıdan gelen aracın sürücüsünü rahatsız etmeden sizi fark edebilmesi, uzun ömrü ve bakım gerektirmemesi. Sadece lux (parlaklık) değeri değil, aynı zamanda düşen ışığın dağılımı da önemlidir. Bu şartları sağlayan ve bu nedenle tavsiye ettiğimiz iki far modeli vardır. B&M Lumotec IQ Cyo N Plus (70 lux) ve SON edelux (85 lux). Her iki model de ışığı çok iyi bir şekilde yola verir ve etrafı da aydınlatır.

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd9.jpg

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd10.jpg

Arka farda ise önemli olan, tek bir nokta gibi görünmemesi (böylece arkadan gelen araç mesafesi daha iyi tahmin edebilir) ve sadece arkadan değil, yan taraflardan da görünebilmesidir. Bu şartları sağladığından tavsiye ettiğimiz iki model var. B&M Toplight Line Plus ve Toplight Flat S

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd11.jpg

http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd12.jpg


Kaynak:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy

muratcolakoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2012
Başlık
35
Mesaj
3.091
Tepki
683
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
Gerekli adaptörleri tedarik edersen tabiki şarj edersin.
 

T. Yıldırım

Aktif Üye
Kayıt
7 Ekim 2014
Başlık
13
Mesaj
170
Tepki
72
Şehir
Bursa
Bisiklet
Cervélo
Bildiğim kadarıyla bunu yapman mümkün ancak önce dinamoyla bir bataryayı şarj etmen sonra batarya ile telefonu şarj etmen gerekiyor. Aksi halde dalgalanma olucağından iyi sonuç alınmayabilir. Ama bu kadar mevzuyla uğraşmak yerine powerbank alsan daha ucuza gelebilir. Yada Li-PO denilen pillerden kullanıcaksın 3.7V olduğundan direk bataryaya bağladığında çeviriciye ihtiyaç duymadan şarj edebilirsin. Ama bisiklet üzerinde o kadar kablo hoş bir görüntü oluşturmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş

Yigit Kabadayi

Daimi Üye
Kayıt
7 Ekim 2014
Başlık
23
Mesaj
219
Tepki
91
Şehir
antalya/manavgat
Bu yazıda bisiklet dinamosundan şarj nasıl yapılır, neler gerekli onları anlatacağım. Bende bisiklet turculuğu başlayınca turda gerekli olan alet, kamp malzemeleri ne varsa temin etmeye başladım. Tura çıkmadan önce cep telefonumu akşamdan şarja bağlayıp sabah şarjdan çıkarıyordum. Kısa turlarda, günübirlik turlarda telefonumun şarjı yetiyordu ama daha uzun turlarda ne yapacaktım her yerde priz bulamazsın gibi düşünceler kafamı kurcalıyordu. Atölyemde eski tip bisiklet dinamosu vardı fakat dinamoyu bisiklete takacak yer olmadığından ilk aklıma gelen ön fren bağlantısına adapte etmem gerekiyordu, o da biraz zor görünüyordu. Zaten dinamonun yeterli güç üreteceğini zannetmiyordum. Ayrıca dinamo dış lastikten dönmesini sağladığından hem ses yapıyor hem de bisikleti yavaşlatıyordu. Bu fikir bana cazip gelmemişti doğrusu. Yakın yer olsa neyse uzun turlarda çekilmezdi.

Bir gün fuarda bir bisiklet gördüm, bisikletin ön göbeğinde göbek dinamosu vardı. Ön ve arka aydınlatmalarına gerekli enerjiyi sağlıyordu. Yakından inceledim ve deneme sürüşü yaptım fuarın içinde şöyle bir kaç tur atım. Kalkarken , sürüş esnasında herhangi bir zorluk hissettirmiyor, ayrıca herhangi bir ses duyulmuyordu. Bu hoşuma gitmişti, bir kaç tur attıktan sonra kafamda yeni fikirler oluşmaya başladı. İnternetten araştırmalar yaparak ön göbek dinamosu hakkında gerekli bilgileri edinerek projemi oluşturdum. Araştırmalarımda Onur Erden’in bisikletustunde adlı bloğunda dinamo ile telefon şarjı anlatmış.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Yukarıdaki linkten bakabilirsiniz. Kış aylarında çadır konaklamalı uzun turlar yapmıyorum çünkü kış şartlarına uygun yeterli donanıma sahip değilim. Ama kış aylarında yeterli bir donanıma sahip bir arkadaşım var, Gürkan Genç kış aylarında Bulgaristan dan Romanya Moldova Ukranya Rusya baltık ülkelerini karda kışta bisikletiyle dolaştı. Geçen yıl dünya turuna başlarken İzmir den Foça ardından Yunt dağı Köseler köyün de Aigai antik kentine karar beraber pedallarken Kendisinin de Almanya da bisikletine ön göbek dinamosu taktıracağını söylemişti. Gürkan Genç şu anda Fransa da pedal çeviriyor ve Almanya da bulunduğunda ön göbek dinamosu taktırarak yolculuğuna devam ediyor. Dinamodan gayet memnun. Kendisini Japonya ya yaptığı 11 aylık 12000 km bisiklet turunu blogspot sitesinden takip etmiştim, şimdi web sitesinden 7 yıl 115.000 km bisikletle dünya turunu takip ediyorum.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Bahar aylarında bisiklet festivalleri başlıyor, ben de bu festivallere bisikletimle pedallamayı planlıyordum. İlk festival Çanakkale Şehitlere Saygı bisiklet festivali vardı. Perşembe Akşamı Bisikletçileri kurucusu Muhlis Dilmaç Dinamo ve jatntı fabrikada ördürüp bana temin etti. Teşekkürler Muhlis abi. Ardından yeni iç dış lastik alıp tekerleğe taktım.

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/2702201323881.jpg

Dinamonun gücü 6 Volt 3 Watt

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/2702201323891.jpg

Sıra geldi elektronik malzemelerini temin etmeye. İzmir Çankaya da elektronikçiler çarşısına giderek gerekli olan parçaları aldım.

Dinamo şarj devresi için gerekli olan elektronik parçalar listesi

1- Delikli bakır plaka 1 adet

2- 16 V 1000 mikrofarad kondansatör 1 adet

3- Köprü diod 1 amperlik 1 adet

4- LM 317 entegre 7805 5 volt çıkışlı 1 adet

5- Entegre için soğutucu blog 1 adet

6- USB dişi 1 adet

7- Plastik kutu 1 adet ( elektronik kart için )

8- Kalın uçlu jak erkek 1 adet

9- Kalın uçlu jak dişi 1 adet

10- Cam sigorta yuvası 2 adet

11- Cam sigorta 2 amper 2 adet

12- 16 V 330 mikro farad kondansatör 1 adet

13- 0.50 mm yassı kablo 1.5 metre

Eğer elektronikten anlamıyorsanız devreyi tv tamircisinde yaptırabilirsiniz.

Elektronik şema

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/Ads%C4%B1z.jpg
Malzemeleri aldıktan sonra atölyemde elektronik şarj devresini hazırlamaya başlıyorum. Delikli kartın üzerine elektronik parçaları yerleştirip en küçük boyutta delikli kartı kesiyorum.

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/2702201323902.jpg

Daha sonra parçaları lehimleyip kartı hazır hale getiriyorum. Bu şarj devresini her türlü akılsız telefonları da şarj edebiliyor. Plastik kutuda jak ve USB için delikleri açıp kutuyu da hazırlıyorum. Ardından kartı yerleştirip vida ile kutuya sabitliyorum.

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/101220148511.jpg

Her şey hazır olduktan sonra testlere başlıyorum.

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/2702201323922.jpg

İlk önce tekerleği elle çevirip USB den çıkış voltajını ölçüyorum, sabit olarak 5 volt çıkış olduğunu gördükten sonra cep telefonumu takıp şarj yapıyor mu diye test ediyorum. 5 km hızdan sonra 5 volt çıkış başlıyor, km hız arttıkça şarj akımı yükseliyor.

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/2702201323941.jpg



Testler bittikten sonra bisikletin gidonuna ampermetre ve telefon için sehpa hazırlayıp İnciraltı kent ormanında trafiğin olmadığı düz asfalt bir yere gidip telefonu takıp test sürüşü yapmaya başlıyorum. Voltaj zaten sabit 5 volt ampermetre de ölçümlerim 20 km/hız da 430 mili amper, sabit hızda gidersen amper sabit oluyor. Hız arttıkça amper de yükseliyor. Test gayet iyi sonuç verdi. 10 tur attıktan sonra testi bitirip eve dönüyorum.

4000 mili amperlik bir USB şarj bataryası aldım telefonu şarj etmek için. 2 Kez telefonumu şarj edebiliyor.

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/101220148514.jpg

Daha önce kuru tip 6 volt 4.5 amper saatlik akü vardı artık ona gerek kalmadığı için devresinde değişikler yaptım. Artık yolda giderken bütün gün USB bataryayı şarj edebilirim. Akşamda bataryadan telefonumu şarj etme olanağım oldu. İsterseniz bataryanın daha büyük amper saatlik olanları da var. Bu bütçenize kalmış bir şey Amper saat büyüdükçe ederi de o kadar artıyor. Bana şimdilik bu yeter.

http://www.urimbaba.net/wp-content/uploads/2013/08/101220148515.jpg

Artık Çanakkale ye gidebilirim.



Çanakkale ye giderken Ayvalık tan Edremit e kadar 51 kilometrelik yolda hiç durmadan 3 saatte Nokia e 5 cep telefonumu şarj ettim, tamamen dolmuştu.

Akü ile Gökova Bisiklet Turunda deneme şansım oldu. Gündüz giderken bataryayı şarja bağlıyorum, akşam da çadırda yatarken bataryadan cep telefonunu şarja takıyorum, sabaha kadar doluyor. .

Böylece bisiklet turlarında kendi imkanlarımla ve kendi gücümle Dinamodan şarj olayını çözmüş oluyorum.

Dinamodan direk cep telefonunu şarj

Dinamodan direk bataryayı şarj

Bataryadan direk cep telefonunu şarj

Şarj yaparken sadece birini şarja bağlıyorum, voltaj çakışması olmasın diye ve aynı anda hem telefon hem de bataryayı şarj etmeye dinamonun gücü yetmez.

Hazır olarak kutusu ile birlikte isteyen 30 TL ve kargo ücreti hariç sipariş verebilirsiniz.

Facebook’tan özel mesaj atabilirsiniz. İzmir de oturanlara elden teslim ederim.

İleride daha değişik şarj etme projelerine başlayıp sizlerle paylaşacağım.

Paylaşmak güzeldir.

Kaynak:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
bu sayfanin yardimci olacagini dusunuyorum
 

Rafet Ç.

Üye
Kayıt
20 Ekim 2014
Başlık
9
Mesaj
59
Tepki
157
Şehir
gelibolu
http://shop.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/08/the_plug_black.jpg
http://shop.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/08/the_plug_front.jpg
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMkqHJqwq299OkJhQWFxeceda2aP2IBqpyjj5xAxL1IFBwb8PnjQ
http://www.idworx-bikes.de/images/parts/big/theplug.jpg

şuna bir bakarsanız..

Furş takımına kapak olarak monte edilir. Bütün akıllı telefonlarla uyumlu çalışır. 5V / 500 mA enerjiyi,ortalama 11 km/h (7 mph) hızla giden bir bisikletin dinamosundan usb çıkışı aracılığı ile elektronik cihazınıza aktarır.

Ağırlık:46gr
 
  • Beğen
Tepkiler: Infinity dragon
Kayıt
19 Ekim 2014
Başlık
7
Mesaj
21
Tepki
1
Şehir
Balıkesir
Bisiklet
Sedona
Benimde merak ettigim konuyu aydinlatmada lutfen yardimlarinizi esirgemeyin.
 

Nomad

Daimi Üye
Kayıt
20 Temmuz 2009
Başlık
47
Mesaj
374
Tepki
309
Şehir
Kuzey Ege
Bisiklet
Trek
Onur ERDEN bloğunda detaylı bilgi veriyor bu konuyla ilgili ve ara ara güncelleniyor blog, takip edin;

Bisiklet Dinamosundan USB Şarj Devresi

En son yazımda sizlere ilginç bir projemden söz etmiştim. İşte o projenin detaylarını anlatmaya geldi sıra.

Bildiğiniz üzere yolda cep telefonlarımızı hem iletişim için, hem görsel kayıt için, hem de navigasyon / GPS takip için kullanmaktayım. Eh, cep telefonlarının (özellikle iPhone'un) bu fonksiyonları çalıştırması, pilini su gibi tüketmenize ve dolayısıyla şarj unsurunun önemli bir hale gelmesine sebep oluyor. Her an telefonumuzu şarj edecek bir priz bulamayacağımızı düşündüğümüzde halihazırda bisikletimizde bulunan dinamo ile telefonlarımızı dolu tutmanın güzel bir fikir olabildiğini görüyoruz.

Öncelikle neye ihtiyacımız var, onu belirleyelim. Bildiğiniz üzere, USB spesifikasyonlarına göre, bir USB portu 5 V (+/-0,25) gerilimi 500 mA akım ile sağlamak durumunda. Baktığımızda Shimano'nun göbek dinamolarının 6V gerilimi 2,4 ya da 3 W ile besleyebildiğini görüyoruz. Tabi buradaki voltaj alternatif akım olduğu için hesaplar birazcık karışacak. Ancak ilk etapta baktığımda, yavaş da olsa telefonumuzu şarj edebilecek akımı elde edebilecekmişiz gibi görünüyor. Detayları aşağıda vereceğim.

http://3.bp.blogspot.com/-dl5d_se0z00/UDck3CKmqJI/AAAAAAAAAFM/rdbMNrQcBrI/s320/huh12.jpg

Resim 1: Shimano Ön Teker Göbek Dinamosu

Dinamodan aldığımız enerji ile telefonumuzu şarj edebilmemiz için öncelikle alternatif akım (AC) olarak elde ettiğimiz gerilimi düz akıma (DC) çevirmeli, ardından hızlanma ve yavaşlamalarda gerilimin aşırı oynamasını engellemek için geçici olarak depolamalı ve son olarak da gerilimi telefonumuzun talep ettiği seviye olan 5V mertebesine indirmeliyiz.

Neyse ki bahsi geçen işler çok az elektronik bilgisi olan arkadaşların bile yapabileceği kadar kolay, bir o kadar da ucuz. Yalnızca birazcık el becerisi gerekiyor. Dilerseniz herhangi bir elektrikçiye dahi yaptırabilirsiniz.

Yukarıda bahsettiğim işleri hangi devre elemanları gerçekleştirecek, ona bakalım. Alternatif akımı düz akıma çevirmek için bir adet köprü diyot kullanıldı. Kullanılan bu diyot sayesinde 6 V'luk AC gerilimimiz yaklaşık 8,4V'luk bir DC gerilime dönüşecektir. Bu dönüşümün nedeni ve teorisi ile ilgili detaylara girmeyeceğim, zira internet üzerinde onlarca kaynak bulabilirsiniz (bkz: full wave rectifier circuits).

5V çıkış voltajının alternatif akımın değişiminden ve dinamonun hızlanıp yavaşlamasından çok fazla etkilenmemesi açısından büyük sayılabilecek bir kondansatörü de devreye ekledik. Ben burada 1000 µF'lık bir kapasitör kullandım. Dilerseniz daha büyük bir kapasitör de kullanılabilir.

Son olarak da telefonumuzun kabul edeceği voltajdan yüksek bir voltaj elde ettiğimiz için bunu 5V ile sınırlandıran bir devre elemanı kullanmak gerekecek. Burada LM317 gibi bir entegre de kullanılabilir, lakin halihazırda 5V çıkış veren 7805 entegreleri bu iş için daha doğru olacaktır. Üzerine bir de soğutucu blok takıldıktan sonra bu ekipman son derece işlevsel çalışacaktır.

http://4.bp.blogspot.com/-LRQLUqNyVMo/UDdASS9HH3I/AAAAAAAAAFc/ajAx8aTR25M/s640/devre.jpg

Resim 2: Devrenin şematik görünümü

Gördüğünüz üzere gayet basit bir devre oldu. Sağ tarafta görmüş olduğunuz dirençlere normalde gerek yoktu, ancak iPhone'un şarj kabul etmesi için pin 2 ve pin 3 girişlerine 2.0 ve 2.7 volt değerlerinin verilmesi gerekmekte. Lakin bu sınırlama yalnızca Apple ile ilgili bir sınırlama olup, USB'den şarj özelliğine sahip herhangi bir Samsung'u ya da Nokia'yı şarj edebiliyor olmanız gerekir.

http://1.bp.blogspot.com/-TbqngBwQX7I/UDdDS1yIARI/AAAAAAAAAFs/bzLVGNu5NEE/s320/IMG_0185.JPG

Resim 3: Tamamlanmış Şarj Devresi

Üstteki resimde devrenin bitmiş halini görebilirsiniz. Görünen beyaz kablolar dinamodan gelen alternatif akımı taşımaktadır. Klemensli yaptığım için buraya istediğim tarzda bir kablo yerleştirebilirim. Tabi gerçek şu ki, beslemeniz yeterli değilse bu tarz bir devre ile olağanüstü bir şarj işlemi gerçekleştiremezsiniz. Buna karşın, bataryanın bitmemesini sağlamak da yeterlidir diye düşünmekteyim. Devreyi kullandıkça verimi ile ilgili birkaç yorum daha yapacağım.

Bu arada bir haber; yol arkadaşım Necati'nin yol lastikleri gelmiş, bu akşam (24.08.2012) takıp deneyeceğiz hayırlısıyla. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...

Kaynak:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

OnurÖzdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ekim 2015
Başlık
13
Mesaj
667
Tepki
708
Göbek dinamosu olmadan, eski tip dinamo ile kullanılabilir mi bu devre? Projem için kullanacağım dezavantajları pek önemli değil.
 

The Best

Aktif Üye
Kayıt
30 Eylül 2017
Başlık
0
Mesaj
137
Tepki
48
Şehir
Hatay
İsim
Ali Girişken
Bisiklet
Bianchi
Eğer uğraşmak istiyorum diyorsan doğru yoldasın. Ya da Nokia'nın bisiklet dinamo şarj kiti var onu al. En iyisi de solar powerbanklar var 70-80 TL. Çantana as yol boyunca şarj olsun/etsin. Bundan iyisi Şam'da kayısı.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

Şerif Feridun

Daimi Üye
Kayıt
28 Mayıs 2017
Başlık
6
Mesaj
346
Tepki
493
Yaş
41
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
1n4148 kopru diyot üzerinde düşen gerilimi hesapladıniz mı? ? Boşta devre çıkışı 5 v verebilir ama yuk altında ölçüm yapıldığında 5v çıkış alabilecek misiniz??
 

Atasoy

Terörü ve destekcilerini Lanetliyorum
Kayıt
1 Mart 2016
Başlık
22
Mesaj
1.956
Tepki
14.708
Yaş
47
Şehir
antalya
İsim
ibrahim
Bisiklet
Corratec
@Nomad
Elektronik ten anlayan bir arkadaşa bunu aynısini yaptırdım ama malesef 30 dk sonra ısıninınca sarjı kesti. Acaba nerde hata yaptık.

@Yigit Kabadayi
 

Şerif Feridun

Daimi Üye
Kayıt
28 Mayıs 2017
Başlık
6
Mesaj
346
Tepki
493
Yaş
41
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
@atasoy
muhtemelen 7805 çekilen akımı karşılamadı. siz kaç amperlik bir yük bağladınız çıkışa??
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
0
Tepki
13
Arkadaşlar dinamodan akımı direk olarak usbye çeviren cihazlar var fakat nereden bakarsanız 200-250 TLden başlıyor.

Ayrıca dinamodan çıkan elektrik akımı zaten DC değilmi?
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Şerif Feridun

Daimi Üye
Kayıt
28 Mayıs 2017
Başlık
6
Mesaj
346
Tepki
493
Yaş
41
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
Elektrikte dc makinaların yapısı daha karmaşık ve bakımları daha fazladır fakat ac makinalar daha az parca ile imal edilir ve ac/dc çevrimi daha kolay yapılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan

Nomad

Daimi Üye
Kayıt
20 Temmuz 2009
Başlık
47
Mesaj
374
Tepki
309
Şehir
Kuzey Ege
Bisiklet
Trek
Urim BABACAN'ın bloğu ve parçanın tedariği konusunda yardımcı olur sanırım;
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

BookFox

Üye
Kayıt
19 Ekim 2017
Başlık
1
Mesaj
89
Tepki
84
Şehir
İstanbul
İsim
Numan
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Şerif Feridun Benim bildiğim ac akım dc ye göre daha kolay ve daha az kayıpla daha yüksek miktarları taşıyor,evlerde şebekeden elektrik ac verilir ve prizden dc ye dönüşürdü(ya da prize taktığınız fişten).AC'nin tercih nedeni akımın taşınırken oluşan dalgalanmalardı.Aklımda kalan bu kadar.
 

Şerif Feridun

Daimi Üye
Kayıt
28 Mayıs 2017
Başlık
6
Mesaj
346
Tepki
493
Yaş
41
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
@BookFox
Malesef bilgileriniz tamamen yanlış.
 
Yukarı Alt