dh frenler daha iyi tutuyo niye yarışta xc kullanılıo?

Konu, 'Frenler' kısmında Experiment 67 tarafından paylaşıldı.

  1. Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    selam
    ben hayes stroker trail kullanıyorum
    [​IMG]
    [​IMG]
    frenlerim bunlar ama ben xc yapıyorum frenlerim ise dh diye geçyo

    dh frenlerin ne farkı var
    dh frenler xc lerden daha iyi tutmuyor mu?
    niye xc kullanıcısı dh fren kullanmıyor
    benim tahminim hafiflik
    yarışta dh frenler daha performaslı olmaz mı daha iyi tutuyo
    ben max performans bişey istiyorum ama tarzım xc sizce dh freni mi almalıyım
     
  2. qwer95

    qwer95 Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    72
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İnegöl
    Seviye:
    Bunların Ağırlıklarına bakmak lazım aslında yarış derken çünkü akla hız gelir hızyapmak içinde ağırlığın fazla olmaması gelir belki bundan dolayı olabilir
     
  3. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Yani cross country binen adama dh freni kadar sert birşey bence gerek yok bu sefer de güç fazla gelebiliyor.Cross country denilen sürüş disiplini aşırı hızlı gidilen yada downhill sürüş deki gibi hızlı keskin dönüşler yapılan bir tür değil.Fren daha teknik ve kontrollü inişlerde kullanılıyor.Bu nedenle hafifi ve ufak piston çaplı normal modeller yetiyor çoğu parkurda bir cross countryciye...
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.590
    Beğeniler:
    5.098
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    XC de fren inişlerdeki kontrol hali dışında çok kullanılmaz yani dh taki gibi 60 la gidip 10 la viraja girdiğiniz yerler çok azdır bu sebeple çok kuvvetli frenlere ihtiyaç duyulmaz...

    Dh frenlerdeki büyük pistonlar, daha yüksek basınca dayanıklı hortumlar vs bu sebeple gerekli değildir ve fazla ağırlıktır taşımaya gerek yoktur...
     
    Experiment 67 ve ZekiAlper bunu beğendi.
  5. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Yani sürüş tarzı ve stili ile alakalı.Şahsi tercih ama xc için dh fren kullanılmaz diye birşey de yok
     
  6. #6
    Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    bilgi için teşekürler
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.882
    Aslinda var, cunku DH frenlerinin bir ozelligi de genis rotor caplari. XC'de kullanilan bazi amortisorler ve kadrolar bu buyuklukteki rotorlarin onlara aktardigi gucu tasiyabilecek kapasitede olamayabilirler.
     

İlginizi Çekebilir

diz-1.jpg
Merhabalar, üç haftadır taze bir bisiklet sürücüsüyüm. Yaşım 37, boyum 180 cm kilom ise 81 kg. Bisiklete binmeye başlamadan önceki iki hafta her gün 4-5 km yürüyüş hafif tempo yürüyüş yaptım....
upload_2016-8-5_14-30-10.png
Tahmin ediyorum bisiklet süren birçok kişinin aklına bu soru gelmiştir. Bacaklarımdaki kuvvetin bisiklette güç üretmeye katkısı (kısaca hız yapmaya) ne kadardır? Bisikletimizde bir power metre...
upload_2017-2-6_15-28-11.png
Bugüne kadar üzerinde hiç durmadığım bir konudan bahsedeceğim: Antrenman yoğunluğu dağılım modelleri (ingilizce kısaltması TID, yani Training Intensity Distribution). TID nedir, ne işe yarar...