Dh bisiklet toplama

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Arkadaşlar bende DH bisikleti arzusu var, altın rengi maşalar falan çok hoşuma gidiyor.
İstiyorum ki : Hem bir miktar atlayış yapabileyim sert zemine hem de dağlık yollarda dilediğimce ilerleyebileyim.

Şuana kadar arka göbek, ruble, zincir, arka aktarıcı, aynakol ve vites kollarını değiştirebildim.
3x9 sistem dizdim.

  • Arka göbek : SRAM X9 Rulmanlı
  • Ruble : SRAM PG990
  • Zincir : SRAM PC991
  • Aktarıcı : SRAM XO Carbon 3x9
  • Aynakol : SHİMANO SLX M660
  • Vites Kolları : SRAM XO 3X9 Carbon

Frenler ve kadro, maşa, gidon, sele, orta aktarıcı ve jant seti parçalarım kaldı.

  1. 3x9 vites yapısı DH bisiklet için uygun mudur?
  2. Yukarıda yazdığım parçaları değiştirmem gerekir mi? Kollara falan çok para harcadım, kıydım paraya
  3. Sizce HD fren olarak SLX yeterli olur mu? XO kolların yanına daha üst seviye bir fren seti mi yakışır?
  4. DH kadro ve maşası için ikinci el olarak kaç TL para ayırmam gerekir? Yalnızca görüntü güzel olsun ve beni yarı yolda bırakmasın istiyorum. 1 metrelik duvardan belirli bir ivme ile atladığımda yere çok fazla salsılmadan inmek istiyorum.
  5. Ve en önemlisi de DH bisikleti ile trafikte çok çok sıkıntı yaşar mıyım? Süspansiyon ayarlamaları işime yaramaz mı?
20150411_130450.jpg

2.jpg 4.jpg 5.jpg

20150322_131225.jpg 20150411_120601_HDR.jpg
 
Scudo

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
bildiğim kadarı ile dh bisikletler 3x9 vs değil de genelde 1x10 falan oluyor yada 2x10
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
10'lu sistemin en üst seviye parçaları pahalı oluyordu 9'luya göre :) Aynakolu ileride değiştirdiğimi farz edelim.
2x9 ile de sorunsuz bu işi yapabilirim diye düşünüyorum düz mantık ile.

Bunun dışındaki sorulara ne dersiniz? İlk frenlerden mi başlasam? DH için 180mm veya 200mm diskler istiyorum tabi bunun için maşanın da desteklemesi falan gerekiyor.

Kısacası ayrıntısına kadar öneri istiyorum sizden. Bana bir yol gösterin arkadaşlar.
 

Güncemden

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2010
Mesaj
527
Tepki
447
Şehir
İzmir
Bisiklet
Giant
@Gökhan Akkaya emin ol slx gerçekten işini görür özelliklede önde 203 arkada 180 lik rotor kullanır isen ve metal balata kullanırsan jagwire mesela, hiç korkma dokunduğunda çakılı kalırsın hangi eğimde olursan ol ama öncelikle kontrol etmen gerekir maşan buna izin veriyormu, yoksa slx centerlock diskler 20$ adaptörde 15-20 tl disk büyütmesi falan kolay yeterki önce fren takımını hallet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Ya peki kadroya kaç TL ayırmam gerekecek ikinci el pazarı için? Frenleri 400 liraya üst seviye rotorlar da dahil olmak üzere SLX tamamlayabilirim galiba.

Hani bazı arkadaşları görüyorum, kadroları ikiye bölünüyor falan. Ben o kadar parayı kadrom ikiye ayrılsın diye veremem. Tamam üst seviye takılıyorum ancak canım çıkıyor o parayı toplayana kadar.
Aynı şekilde maşa için kaç TL ayırmam gerekir, öyle DH maşalarına zaten gücüm yetmez. İyi bir MTB maşası iş görür diye düşünüyorum ne dersiniz?

Bu arada şuan kullandığım MD frenlerim rezalet, dünkü bakımdan sonra köpüklü su ile temas ettiği için neredeyse tutmuyor frenler. Bıktım artık, gına geldi şu MD'lerden.
 

Güncemden

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2010
Mesaj
527
Tepki
447
Şehir
İzmir
Bisiklet
Giant
@Gökhan Akkaya köpüklü su birşey yapmaz, ben bisikleti her gün köpüklü sularla yıkıyorum, bence ona yağ damlamıştır balataları değiştir direkt hallolur tecrübe ile sabit forumda çokça konusu var zaten.
maşa bence fox tan şaşma derim ama olay bütçe tabi sr suntour axon rlc bir araştır istersen.
bu arada dh kadrosu olarak pek bilgili değilim ama nasıl bir kadro istiyorsun hardtail mi fully frame mi?

(link)
(link)

Bu arada rock shox ta olabilir tabi ama olursa ust modellleri iyi olur ama foxta hertürlü gider

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Fully frame kadro istiyorum çünkü görüntü itibari ile çok hoşlar. Frenler konusunda da emin olun en ufak yabancı maddeden bile etkileniyorlar :) Yağmur yağsa bile çok belirgin performans düşüşü oluyor.
 

Güncemden

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2010
Mesaj
527
Tepki
447
Şehir
İzmir
Bisiklet
Giant
@Gökhan Akkaya Eğer organik balata kullanıyor isen ve dandikse balataların olabilir ama disk frenler ister mekanik ister hidrolik amaç her koşulda performanstır bir ayar bozukluğu falan olmasın ?

peki bütçende fully frame kadro için orta amortisörede yer ayırdın mı sonuçta oda çok önemli bir konu
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Full Frame kadro alınca orta amortisörü zaten kendiliğinden gelmiyor mu?
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
@Yiğit Kirazpınar Geçen bisikletin bakımını yaptım, sıvı teması yüzünden mekanikler yine başımı ağrıttı.
Söylediğin gibi ilk olarak frenlere el atacağım, zaten öyle yapmayı planlıyordum.

Yeni bir konuda SHİMANO - AVID arasında bir seçim yapacağım.
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
@Gökhan Akkaya

full frame kadrolarda orta amartisörsüz ve amartisörlü olarak ta satılıyor.
amartisörlü olanlar baya pahalı. yani kendiliğinden gelmiyor ikili olarak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
@chnkrmz
Zaten bütçe yüzünden ikinci el almak zorunda kalacağım :) Tahminen ikisini bir arada almış olurum bu şekilde.
 

Güncemden

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2010
Mesaj
527
Tepki
447
Şehir
İzmir
Bisiklet
Giant
@Gökhan Akkaya vallahi sağlam ve ömürlük olsun istiyorsan shimano dan şaşma bence, ben slx ten önce avid juicy kullanıyordum ama aradaki performans farkı anlatılmaz yaşanır.
 

Bicyle

Aktif Üye
Kayıt
18 Ekim 2014
Mesaj
173
Tepki
35
Şehir
ordu
Bisiklet
Salcano
Kadro degisecek heralde ileride bu parcalar bu kadroya cok ama bos ver bu hali bile super istersen bi masa ve hidrolik atinmi tadindan yenmez :koptum::D
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.034
Tepki
7.307
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
DH bisiklet için edinmeniz gereken en önemli iki parça kadro ve maşadır.

Giriş seviyesi bir DH kadro işimi görür diyorsanız, Türkiye'de satılan benim bildiğim Rockrider'ın yaylı amortisörlü kadroları var, böyle bir çözüme bakabilirsiniz. Daha ileri seviye kadrolardaki amortisörler havalı ve tam kilitleme ve sertlik ayarı gibi özelliklere sahiptirler. Bu tip amortisörleri kilitleyerek, bisikleti bir hardtail bisiklet gibi kullanabilirsiniz.

(Ufak bir düzeltme: "Full Frame Kardo" diye bir bisiklet terimi yok :) Full Frame, sayısal fotoğrafçılıkta kullanılan bir terim ve "tam kare - 35 mm. ebatında" algılayıcı kullanan fotograf makinelerini belirtmek için kullanılır. DH bisikletlere kısaca "Fully" denir, hem kadroda hem de maşada amortisör bulunduğunu belirtmek için.)

DH için kullanacağınız maşanın yaylanma mesafesi (travel) önemli. DH bisikletlerde genelde 120-140 mm yaylanma mesafesine sahip maşalar kullanılıyor, böylece daha yüksek şokları absorbe edebiliyor bu maşalar.

Maşanızı gidonunuza bağlayan gidon boğazının da DH bisikletler için özel üretilmiş, kısa bir boğaz olması iyi olur. MTB'lerde genellikle 90-120 mm uzunluğunda gidon boğazları kullanılıyor. DH tipinde bir gidon boğazı 40-50 mm. gibi bir uzunluğa sahiptir; kısa olması sebebiyle ön maşanın aldığı ani ve şiddetli darbelere karşı dayanımı daha fazladır ve inişlerde gidonun manevra kabiliyetine olumlu etkisi vardır.

Çekiş sisteminde, basitlik ve zincir atmasının önüne geçebilmek adına tek yapraklı aynakol ve bir chainguide (zincir kılavuzu) kullanmanız isabetli olur. Elinizdeki aynakolun modeline göre üretilmiş tek yapraklı aynakol dişlilerini yurtdışı sitelerden temin edebilirsiniz sanıyorum. Arka aktarıcınızın, zincir salınımını asgariye indirmek açısından kısa bacaklı olması daha iyi olurdu; sizdeki aktarıcı gördüğüm kadarıyla uzun bacaklı. DH'de bu pek tercih edilebilir bir şey değil.

Şu videoda, Shimano Deore XT model bir aynakolu nasıl tek yapraklı hale getirebileceğiniz anlatılmış mesela:


Frenler konusunda çok fazla şey söyleyemeyeceğim. Ama bizim MTB'lerimizde kullandığımız frenler genellikle tek pistonlu oluyor. DH bisiklerlerde ise daha fazla frenleme gücü için çift veya dört pistonlu frenler tercih ediliyor. AVID'in X0 Trail model frenleri bildiğim kadarıyla 4 pistonlu ve epey övülen bir fren seti. Shimano tarafında ise DH için özel üretilmiş Saint serisi bulunuyor. Bu ikisinden birini, bütçenize göre tercih edebilirsiniz.
 

berhandh

Üye
Kayıt
7 Şubat 2015
Mesaj
76
Tepki
121
Yaş
28
Şehir
ANKARA
İsim
Berhan
Bisiklet
Giant
@Mehmet Altuğ
120-140 çalışan bi maşa ile dh yapılamaz anında alırsın eline
180-200 olucak o yanlışını düzelteyim yanlış büyümesin

konu sahibine gelince dostum x0 dh için olan kısa bacak vardı sen neden uzun bacaklısını aldın?
satabiliyorsan sat kısa bacak tercih et bi ton taşlara vurucan edicen yazık değilmi dağılır gider aman aman..
kadro için 3-4 bin koy bi kenara ki saglam bi kadro alabilesin
istedigin altın renkli maşada fox 40 kashima oluyor onunda sıfır fiyatı 6-7 bin civarında..
yapman gereken 3-4 bine bi kadro almak ve altın sevdasından vazgecip rockshox boxxer rc ye yönelmek onunda fiyatı 2 bin lira falan
frenleride avid code r kullanıyorum 203 mm rotorlu bunuda alabilirsin yada saint alabilirsin hemen hemen aynı paraya denk gelirler
ben avidden memnunum tercih sana kalmış
orta aktarıcı olmaz dh lerde tek vites kullancan
sele ve sele borusunu race face yada chromag tercih et daha hafif daha saglam olurlar
gidonda answer gidon öneririm

kadro veya ön amortisör için paranı toparladıgında yaz bana yardımcı olayım türkiyede bulman zor getirtririm sana güzel makineler
sormak istediklerini özelden de sorabilirsin yardımcı olurum
kolay gelsin^^
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Çok teşekkürler, şuan elimdeki bütçeyi hep vites-çekiş-fren sistemine harcıyorum. Geriye yalnızca iskelet yani en paahalı parçalar kalacak.
Eğer DH iskeletinin ağır maliyetinin altından kalkamayacak olursam HT bir kadro ve 100mm altın sarısı bir ikinci el FOX maşa düşünebilirim.
Çünkü kadro için 4 bin lira beni gerçekten aşar.

Şuan SLX fren veya biraz zorlayıp XT alma niyetindeyim. Amatör düzeyde Downhill için yeterli olur mu? Sizin kadar profesyonel yapmayacağım zaten bu işi, ki çevrede buna uygun alan da yok :)

Ucuz yollu bir DH kadrosu bulunamaz mı? Ben çok ağır koşullarda zaten kullanamayacağım bu kadroyu. DH toplasam da %80 asfaltta kullanacağım.
Hani ben istiyorum ki ayda 2-3 kez arabanın üzerine atıp piknik niyetine dağlık taşlık bir araziye gideyim, beni üzmesin istiyorum.
Asfalta çıktığımda da maşayı kitleyeyim, kadroyu sertleştireyim, asfalt üzerinde de üzmesin beni istiyorum.
 

TayyipKARALİ

Daimi Üye
Kayıt
8 Eylül 2011
Mesaj
203
Tepki
70
Şehir
İSTANBUL/KARABÜK
Bisiklet
Cannondale
yavaş yavaş acele etmeden kafandaki bisikleti topla ;)
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
SLX frenler ile başladım, ay sonu siparişi veriyorum :)