Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

deore sistem üzerine teknik konular..

Lancer

Daimi Üye
Kayıt
27 Mart 2006
Mesaj
235
Tepki
77
Şehir
Izmir / Bornova - Sakarya
alivio->deore değişikliği maceramda edindiğim bazı tecrübeleri paylaşayım ve bikaç soru sorayım dedim;
öncelikle 2006 deore eski deore ile tam uyumlu değil. açıklamak gerekirse arka attırcının çalışma şekli tamamen ters. örneğin eski deore yerine 2006 olanı takarsanız büyük dişliye geçirmek için yaptığınız işlemin tersini yapmanız gerekiyor (eski kolları kullanırsanız).
soru; eski sistemde büyük dişliye atarken parmak gücümüzü (başka açıklama bulamadım) kullanıyorduk, yeni sistemde büyük dişliye atarken attırıcıdaki yay gücü kullanıyor. hangi yöntem daha iyidir?
2006 kollarda fren kolunu aşağı bastırınca büyük dişliyemi atıyor yoksa küçüğe mi?
deore rubleyi takarken son iki dişli (küçük olanlar) diğerlerinden ayrı. dikkat etmedim ama acaba bu dişlileri takarken bir kural varmı? yani yönü falan. yoksa zaten sadece tek bir şekilde mi takılıyor? yön derken ters-düz şeklinde değil tabiki.. (anlatamadım ama umarım anlamışsınızdır)

not: alivio'dan deore'a geçmek insanın ufkunu genişletmiyormuş :D
 
Scudo
merhaba,
ters yaylı sistem kullanmadım ama ingilizceniz varsa şu pdf dosyasında yazanların faydası olabilir..
(link)

bu dosyadan okuduğuma göre yeni tip (Low Normal return spring) arka vites değiştirici ile dual control kolları kullanırsanız aşağı bastırdığınızda zincir aşağı gider yazıyor..

bu pdf dosyasında dişliler hakkında yazdığına göre dişlilerde bir kanal daha geniş ona göre takıyorsunuz. dosyada ikisininde çizimi var..

sistemi kullanmadığım için etkinliği hakkında bir şey diyemeyeceğim. ama normal deore rapidfire kolların (Low Normal return spring) arka vites değiştirici ile ters çalışacağı kesin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Lancer
Alivio'dan Deore'ye geçiş mantıklı bir değişim değil bence. Tek farkları 8 ve 9 ki yarışmayacaksan(Deore ile yarış performansı zaten alamazsın) hiç mi hiç gerekli değil bu değişim. Çünkü; Alivio 8li sistemin en üst grubudur. Deore ise 9lu sistemin en alt grubudur ve performans olarak bence Alivio daha iyidir, çünkü bir çok parçada daha hafiftir.
Ters yay sistemini uzun zamandır kullanıyorum, rapidfire vites sistemine en çok uyan arka vites negatif(ters) olanıdır. STI sistemde zaten pozitif saçma olur. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Lancer
@Mantis
dostum bende bir alivio kullanıcısı olarak yazdıklarına % 100 katılıyorum
 
cevaplar için teşekkür ederim.. biraz daha araştırma yapmak gerekmiş demekki..
 
nası yani şimdi aklımı karıştırdınız? bende 2005 deore arka attırıcı var ve yakın zamanda deore 2006 vit-fren kolu almayı düşünüyorum.
Bi uyumsuzluk söz konusu olur mu?
 
ters çalışır.. ben yeni aldım 2005 kol, istersen satabilirim :)
güzel bir sistem istiyorsan bütün parçalar ya 2005 yada komple 2006 olsun..
 
şimdi şöyle bir durum var 2006 vites fren kolu olan dual sistem alırsanız eski deore arka aktarıcılarla kullandığınızda yeni aktarıcılara göre ters bir yöntemşle çalışacaktır...ayni komple 2006 sistem aldığınızda aşağı bastırdırdığınızda vites büyürken arka aktarıcıyı eski alırsanız aşağıya bastırdığınızda vites küçülecektir...Ama kesinlikle bir uyumsuzluk olamyacaktırki bu bastırna olayına kısa sürede alışırsınız zaten...

Rublelerde ise şöyle bir durum var onların yönü var ama göbek üstündeki dişler sayaesinde sorunsuz takabilirsiniz...o rublenin iki parça olması ise tamamen rigitliğini arttırmak ve farklı malzemelerin birleşimini kolaylaştırmak amaçlı bir işlem...

Son olaraksa zaten alivio kullanıcısı iseniz en az LX seviyesine terfi etmez iseniz bi fark hissetmeyeceğiniz kanısındayım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Lancer
@chaari
benim ruble montajı biraz aceleye geldi. takan bisikletci abim sanırım pek dikkat etmedi bu duruma. dişler olduğunu bende farkettim, şimdi sorum şu; acaba ruble yanlış takılmış olabilir mi? tekeri çıkarıp rubleye baktığımda en son küçük iki dişli (ayrı olanlar yani) hariç diğerlerin üzerinde numaralar (32T, 28T gibi) bir düzen içinde, her dişlide bir adım yana kayarak devam ediyor.. son iki dişlinin yazıları ise diğer dişlilerdeki düzene umuyor. bu da yanlış takıldığı fikrimi güçlendiriyor..
 
Lancer, göbeğin üzerindeki freewhell dediğimiz, arka dişlinin takıldığı yerdeki yuvaların şekli itibari ile arka dişli ancak ve ancak tek bir şekilde monte edilebilir. Yanlış yamuk vs takma şansın yok. :) İçin rahat olsun ;)
 
@HaliliOzturk
teşekkür ederim Halil, içimin daha da rahat etmesi için yarın bisikletçiye gidip sıfır bir rubleyi elime alıp incelemek istiyorum :D
 
@Lancer

Kaset dişlinin, "freewhell"e geçen kısmındaki tırnakları incele ;) bir tanesi daha ince ya da boşluklardan biri daha uzun :). Aynı şey :D
 
ya ben anlatırken eksik bilgi verdim herhalde.
Bende 2005 deore arka attırıcı var.
Yakın zamanda 2006 deore vit-fren alıcam.(Dual Control falan değil.)
Herhangi bi sorunla karşılaşırmıyım demek istiyorum.
 
2006 vites fren kolu yok deorenin ...'066 modelleri dual kontrol deorede...Eğer biri sana 2006 diye eski modeli satmak istiyosa o ayrı...
 
inceleme fırsatım oldu nihayet.. artık içim rahat, yardımcı olan herkese teşekkür ;)
 
Geri