Scudo Sports

Denizli

@Ali Menemen

Bir MTB de en düşük standart donanım deore olmalıdır. Deore nin altındaki seriler arazi için yetersizdir. Bunu ben değil SHIMANO söylüyor. Ben yıllarca tourney akta aktarıcılı bisiklet ile dağ taş gezdim şimdi tourney in kaşı gözü ayrı oynuyor...:D
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
Scudo
@Kerem Gürgüt

bu konu kısmen doğrudur ama şöylede denile bilir hayatında İLK DEFA ileri düzey vites sistemi diyebiiirim sanırım kullananlar için çünki ben daha önceleri uzun yollara bisan bisiklet ile çıkıyordum ve ozamanlar shımano c205 olması gerekli idi doğru hatırlıyor isem onunla çıkmaya başlamıştım ve inanın bana shımano sıs vites sisteminden c205 çıkmak hacı murattan ferrariye binmek gibi geldi düşünün c205 altus un da altında bir sistem bence ilk başlayan için deore çok yüksek çünki biskletin ne oldugunu tam olarak bilmeyen bir kişiye deore kompenantlı bir bisiklet vermek yazık olur ..
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
@umittosun

Yeni başlayanlar için deore komponent fazla olabilir. Ama ben ilk defa bu işe başlayacak olup almışken iyisini alayım deyip XT li, XTR lı bisiklet alanlar gördüm. Açıkçası biraz da para durumuna bakıyor bu işler. İlk kez başlayan birine çok aşırı yüksek donanımlı bisiklet vermek doğru olmaz belki ama deore donanımlı bir bisiklet verilebilir bence. Arazide illaki deoreden aşağı kullanılamaz diye de bir şey yok. Benim yukarıda söylediklerim shimano dan standart donanım hakkında alıntıdır. Aynı yazılar trek, scott, cannondale gibi ünlü firmaların katologlarında da mevcut. Fakat bu markalar MTB adı altında deore den daha düşük donanımlı bisikletlerde satıyorlar. Ne iki yüzlülük dimi ama. :D Ben 3 sene boyunca tourney kullandım. Dağ taş demeden heryere gittim. Şu anda biraz dengesiz ama iyi kötü gene iş görüyor. Acera, alivio gibi markalarda güzel performans verebilir ki çevremde acera kullananlar çok ve memnunlar.
 
Günaydın Kerem Bey Kardeşim Peki Bu Deore component olarak düşünürsek vites kolu ile frenler tümleşik sanırım.
2 adet Deore vites kolu ile beraber fren kolu Ne kadara mal olur?
Ayrıca Ön aktarıcı ile arka aktarıcı ne tutar?
Ön ayna kol ile arka dişliyi de deore mi yapmak lazım uyum olması için?
Son sorum deoreninde kendi içinde seviye olarak modelleri de var dimi?
Deore Lx gibi vb..
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
@murat çağlayan

Merhabalar.
-Deorenin hem fren vites kolu tümleşik olanı var hemde ayrı olanı var. Benim kişisel görüşüm fren, vites ayrı ayrı olanından almak. Çünkü tümleşik olanından aldığınızda fren yada vites kolunda bir arıza geldiğinde tümleşik olduğu için ikisi bir iptal oluyor. Bu kollarda hep set olarak satılıyor yani sağ sol olarak ayrı alamıyorsunuz ve tümleşik olan ayrık olana göre daha pahalı. Bu arada sadece vites kolu olarak aldığınızda istediğiniz marka fren kolunu da kullanabiliyorsunuz.

-Fiyata gelincede 2010 model alırsanız aynakol,ön ve arka aktarıcılar,ruble, vites kolu,zincir 400 TL yi geçer. Bu fiyatlar ürünü satan firmalara göre değişiklik gösterebiliyor.

-Deore 9 lu sistemde çalışır. Geçişleri daha ince ve hassastır. Bu yüzden diğer sistemlerde sağlıklı çalışmaz. 9 lu rublelerin dişlilerinin arası daha dardır ve super Hg olarak tabir edilen ince zincir kullanılır. Diğer 8,7 ve 6 lı rublelerde dişliler arası mesafe daha geniştir ve zincirleri de Hg dir. aynakola gelince super hg zincir uyumlu aynakol kullanmanız gerekir. Aynakolda ise deoreden daha düşük super Hg zincir uyumlu aynakolarda vardır.Yani illaki aynakol deore olucak diye bir kaide yok super hg zincir uyumlu olması yeterli. Mesela ben şu anda deore sistemde FC-M443 aynakol kullanıyorum.

-Deore ismi kendi içinde deore, deore xt ve deore lx diye 3 seridir.

Deore, arazi şartları için üretilmiş en düşük komponenttir. Fakat diğer üst modelleri kadar sağlamdırlar. Başta söylediğim en düşük lafı sizi yanıltmasın. Yukarı çıkıldıkça sağlamlıktan ziyade ağırlık ön plana çıkar.

Deore Xt, Xtr'ın bir alt seviyesidir. Yarış ve hafiflik amacıyla arazi şartları için üretilmiştir.

Deore Lx ise bisikleti sert olmayan şartlarda kullananlar içindir. Şehir ve tur bisikletlerinde kullanılır çoğunlukla. Ama mtb de kullananlarda yok değil hani :) Düz yollar için ideal olduğunu biliyorum. Çoğu kişinin deore lx jant göbeklerinin akıcılığından hayranlıkla bahsettiğini okumuştum.
 
Selamlar..
Anladığım kadarı ile arka 8 li dişli olursa Deore kullanamayacağız anlamına geliyor nitekim..
Peki 8 li donanımlı bir mtb de arkayı 9 lu yapmamız durumunda bisiklette bir uyumsuzluk sorunu yaratmaz dimi teknik açıdan ve sürüş rahatlığı bakımından..
Mesela senin aynakol SHIMANO FC-M443 SPLINED CRANK SET galiba Deore Doğru mudur?
Senin bike amoeba hussar mı?
Amoeba da taiwan yapımı Sedona nın kardeşi mi diyelim artık?
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
@murat çağlayan


Arka rubleyi 9 lu yaparsanız,arka aktarıcı, zincir, ve aynakolda değişecektir. Arka göbek büyük ihtimalle 8 liye uyduğu için 9 luya uyacaktır. Yani göbek açısından bir problem yaratmaz.

Aynakollum FC-M443 yalnız deore değil, seri dışı bir model. Benim bisiklet amoeba scud. Sedona da, amoeba da taiwan da üretiliyor yalnız aynı firma tarafından üretilip üretilmediği hakkında bir bilgim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
Merhaba abiler size birşey soracağım.. bisikletimi bu gün kömürlükten çıkardım simsiyahtı ve uzaktan yıkadım.Bisikletin yanına gittiğimde çoğu kısmı pas içindeydi. Şimdi ben bu bisikleti pas sökücüyle temizleyip birdaha paslanmaması için boyatsam ne kadar tutar?

Birde denizlide 2.el Bisiklet satın alan Bisikletci varmı? Benimkini ve abimin kini satıp yeni bitane (max.200-250 tl) bisiklet almayı planlıyorumda.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
@Ali Menemen

Valla standart donanım dedin bende gereğini söyledim.:D 3 sene boyunca tourney kullandım taş gibiydi...işte şu sıralar aktarıcının bacağı yamulup duruyor..Başkada bir sorun yok :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
@Alper Üste

Pas sökücüyle temizleyip boyatmak sana pahalıya patlar. Eğer illaki boyayacağım diyorsan 2.5 Tl ye sprey boyalar satılıyor onlardan alır kendin boyarsın ama ben hiç uğraşma derim.

2. el bisiklet alan biryer için tam olarak birşey diyemem. Elden satabilirsen daha iyi bir fiyata satabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
Bİlmiyorum daha bisikletin pas işi hallolacak sonra KOMPLE bi bakımdan geçecek. Yarın bir yere uğrayacam onlar alırsa veririm almazlarsa bakarız.

Birde Yaşam Bisiklet(Hüseyin abi) bu pas işini halleder mi? Dİrek ona götürebilirim hallede bilecekse.Olmazsa ve maddi durum el verirse ondan sıfır bir bisiklet alırım.Gezilere akarım :) :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
@Alper Üste
Eğer pas çok ilerlemişse mümkünatı yok çıkmaz. Tecrübelerime göre eski bisikletlerimin paslandığı yerleri çıkmazdı. Bu yüzden paslanmaması için bisiklet arada bir su ile yıkayıp iyice kurulamak lazım. Hüseyin abini alt katında kompresörlü yıkayıcı var gazyağı ile yıkıyor fakat pas sökermi bilmem
 
  • Beğen
Tepkiler: ali karagönlü
Geri