Scudo Sports

Denizli bisiklet kazam 17.10.2016

Santibag

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2013
Mesaj
328
Tepki
127
Yaş
28
Şehir
İzmir
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba.
Bugün Denizli'de okuldan (PAÜ) eve dönerken Antalya'ya giden çevreyolundan Denizli merkez yönünde İstiklal Caddesi kavşağında 15.30 civarı kaza geçirdim.

Euro Truck 2'den elde ettiğim tecrübeyle sola dönüş için her zaman yaptığım gibi sol şeritte ışıkta, araçların arkasında durdum. Sonra yeşil yandı ve ben de geçmeye başladım. Göbek kavşağın dönüş kısmına geldim. Dönüşü yaparken sağımdan bir adam daldı ve ben de normalde yapacağımdan daha sert bir dönüş yapmak için gidonu biraz daha kırdım. Neticede low end'de asfaltla bütünleşmeler, arkadaşlıklar, dostluklar mevzusu vuku buldu.

Zincir sarsıntıdan biraz attı, gidonun yönü kaydı, dizlerimde çok ufak yaralar oluştu. Sol dizimdeki daha çok kızarıklık ama sağ dizim dişli yüzeyi olan pedala çarpmış olacak ki biraz şekil olarak tek diş izine benziyor. Ellerimde eldiven yere sürttü. Yol tozdan kaygan olduğu için eldivenlerde ufak bir aşınma var. Geleneği bozmayıp ikinci kısa parmaklı eldiven çiftimi de bir ay geçmeden zeminle tanıştırdım. Onun dışında bir sorun yok. Allah'a şükür arabanın altına girmedim.

Benim hatam muhtemelen biraz hızlı girmekti viraja. Her ne kadar millete çeşitli konularda kızsam da sanırım yeşil ışık değişeceğim manasında yanıp sönmeye başladığında biraz daha hızlanmış olabilirim(ben de pek hatırlamıyorum o sahneyi. Belki yapmamışımdır). Çok tehlikeli görünmeyen bu durumun ne kadar tehlikeli olduğunu da böylece öğrenmiş oldum.

Sağımdan dalan şoföre girmeden önce belediye gibi kavşak ve benzeri yapıları(infrastructure) yapan kişilerin bu kavşağı nasıl yaptıklarından bahsetmek istiyorum.

Bu kavşak transit trafiğin alt geçitten geçtiği, düz gidiş ve sola dönüş içeren bir göbek kavşaktır. Yolu ve dönüşleri ikişer şerittir ancak Türkiye'deki çoğu kavşakta olduğu gibi dönüş yapan araçlara kaçış, genişten alma gibi imkanlar vermemektedir. Son anda hatırladığım kadarıyla benim dönüş yaptığım yerin dönüşü zorlaştıracak bir eğime sahip olması olası. Unutmazsam yarın belki bir daha bakarım oraya.

Ben sola dönerken, sağdan gelip soldaki trafikle kesişmemek için sağ değil sol şeritteydim.

Şerit arası daha kötü oluyor. Sola dönsem sol trafikle, düz devam etsem sağdan sola dönenlerle kesişiyorum.

Sağımdan dalan araç da ben "virajı" dönerken belki de sağında yeterli alan olmadığı için bana biraz yaklaştı.

Benim şahsi görüşüm suçun büyüğünün kavşağı yapanlarda olduğu. Tamam, trafik rahatlasın diye kavşağı iki şerit olarak yapmışlardır. Ancak özellikle otobüs gibi araçların daha rahat ve güvenli dönebilmesi için bence daha geniş bir dönüş alanı verilmeliydi. Yolların kireç taşından yapılması nedeniyle sanıyorum zamanla yağmurla gelen tozlarla birlikte yol tutuşu düşüyor. Eğer yukarıda belirttiğim eğim mevzusu da doğruysa ...

Ben de eğer viraja hızlı girdiysem suçlu olabilirim. Daha fazla yorum yapamıyorum.

Yarın dediğim gibi orayı biraz inceleyip biraz fotoğraf da çekebilirim.
Siz de isterseniz fikirlerinizi yazın.
Konum:
(link)
 
Scudo
Geçmiş olsun . Konyada da kavşaklar çok büyük ( taş olan yerler) Bende bir gün dusecegim ama ne zaman :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
Hocam geçmiş olsun. Denizli şehir trafiği, bisikletliler için gerçekten çok dikkat edilmesi gereken bir ortam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
yaw öyle şey mi olur apaçık yerde seni görmüyorlar olay bu kadar basit suç sende değil kendini hiç suçlamana gerek yok sonuna kadar tepkini gösterebilirsin
 
Son dakika eklemesi: @JusTiMe Hocam bence fotoğraflara bakıp ondan sonra bir daha düşünün. Belki hata bende olmasa bile belediyede olabilir.
Çünkü gördüğüm kadarıyla yanıma gelen arabada da pek hata görünmüyor.

int main( :p ){Merhaba.
Bugün dediğim gibi oradan geçerken durup biraz fotoğraf çekip inceleme yaptım. Sonuçlar şöyle:
*Yolun genişliği aslında o kadar da kötü değil. Aşağıdaki fotoğraflarda daha iyi anlaşılıyor.
*Eğimle ilgili bir sorun yok. Eğim gayet kabul edilebilir.
+Asfaltın yapısında kullanılan taşlar zamanla iyice cilalı gibi olmuş, parlamaya müsait, mermere benzeyen taşlar.
Bu taşlar yapı olarak Türkiye ortalamasının üzerinde bir dayanıklılık sağlamasına rağmen yolu daha kaygan hale getiriyor.

Sonuçta muhtemelen kaygan taşların üstünde limiti düşen lastik anlık bir müdahaleyi kaldıramayıp kayma oluşturdu.
Belki bu kadar kaygan olduğunu tahmin edebilseydim, daha doğrusu böyle bir asfaltla karşılaşabileceğim gibi gitseydim
daha kontrollü bir durum olabilirdi. Belki hızı, belki bisiklet üstündeki duruşumu ona göre ayarlayabilirdim. Çünkü offroad
dönüş prosedürü bu tip durumlarda kayma olsa bile ağırlık lastiklerin üstüne daha yakın olduğu için devrilmeyi (low end'de)
bir miktar engelliyor. Eksik olarak (belki) o prosedürdeki ayağı yere koyma kısmını uygulamayabilirdim.

Şimdi sizleri fotolarla başbaşa bırakıyorum. Offroad dönüş prosedürü için Altın Elbiseli Adam'ın videosu
(bisiklet için de duruş ve ayak durumları neredeyse aynıdır. sitede illaki anlatılmıştır. isteyen onlara da bakabilir):
https://i.hizliresim.com/A3d8Ev.jpg

https://i.hizliresim.com/0yoW8Z.jpg

https://i.hizliresim.com/40vWDA.jpg

https://i.hizliresim.com/J3y8XJ.jpg

https://i.hizliresim.com/OEp8k4.jpg

https://i.hizliresim.com/zn7Og7.jpg

https://i.hizliresim.com/G3OWEr.jpg

https://i.hizliresim.com/yVrJmk.jpg
}merak etmeyin fonksiyonu kapattım :D Biraz kafayı programlamayla bozdum da...
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetberk
Geçmiş olsun hocam dikkatli olmak ta fayda var;)
Sonuçta bisiklet önemsenmeyen bir araçtır:(
Allah muhafaza
 
@yunustrl arkadaşın dediği gibi önemsenmiyor nedeni çok sessiz insanlar etrafına dikkat etmezler her yerde aynı bu sonuçta denizli olsun kilis olsun isterse daha küçük ilçe olsun dikkat yok bisiklete karşı
 
  • Beğen
Tepkiler: yunustrl
Geri