Santibag
Daimi Üye
- Kayıt
- 3 Mayıs 2013
- Mesaj
- 328
- Tepki
- 127
- Yaş
- 28
- Şehir
- İzmir
- Başlangıç
- 1998—99
- Bisiklet
- Salcano
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Merhaba.
Bugün Denizli'de okuldan (PAÜ) eve dönerken Antalya'ya giden çevreyolundan Denizli merkez yönünde İstiklal Caddesi kavşağında 15.30 civarı kaza geçirdim.
Euro Truck 2'den elde ettiğim tecrübeyle sola dönüş için her zaman yaptığım gibi sol şeritte ışıkta, araçların arkasında durdum. Sonra yeşil yandı ve ben de geçmeye başladım. Göbek kavşağın dönüş kısmına geldim. Dönüşü yaparken sağımdan bir adam daldı ve ben de normalde yapacağımdan daha sert bir dönüş yapmak için gidonu biraz daha kırdım. Neticede low end'de asfaltla bütünleşmeler, arkadaşlıklar, dostluklar mevzusu vuku buldu.
Zincir sarsıntıdan biraz attı, gidonun yönü kaydı, dizlerimde çok ufak yaralar oluştu. Sol dizimdeki daha çok kızarıklık ama sağ dizim dişli yüzeyi olan pedala çarpmış olacak ki biraz şekil olarak tek diş izine benziyor. Ellerimde eldiven yere sürttü. Yol tozdan kaygan olduğu için eldivenlerde ufak bir aşınma var. Geleneği bozmayıp ikinci kısa parmaklı eldiven çiftimi de bir ay geçmeden zeminle tanıştırdım. Onun dışında bir sorun yok. Allah'a şükür arabanın altına girmedim.
Benim hatam muhtemelen biraz hızlı girmekti viraja. Her ne kadar millete çeşitli konularda kızsam da sanırım yeşil ışık değişeceğim manasında yanıp sönmeye başladığında biraz daha hızlanmış olabilirim(ben de pek hatırlamıyorum o sahneyi. Belki yapmamışımdır). Çok tehlikeli görünmeyen bu durumun ne kadar tehlikeli olduğunu da böylece öğrenmiş oldum.
Sağımdan dalan şoföre girmeden önce belediye gibi kavşak ve benzeri yapıları(infrastructure) yapan kişilerin bu kavşağı nasıl yaptıklarından bahsetmek istiyorum.
Bu kavşak transit trafiğin alt geçitten geçtiği, düz gidiş ve sola dönüş içeren bir göbek kavşaktır. Yolu ve dönüşleri ikişer şerittir ancak Türkiye'deki çoğu kavşakta olduğu gibi dönüş yapan araçlara kaçış, genişten alma gibi imkanlar vermemektedir. Son anda hatırladığım kadarıyla benim dönüş yaptığım yerin dönüşü zorlaştıracak bir eğime sahip olması olası. Unutmazsam yarın belki bir daha bakarım oraya.
Ben sola dönerken, sağdan gelip soldaki trafikle kesişmemek için sağ değil sol şeritteydim.
Şerit arası daha kötü oluyor. Sola dönsem sol trafikle, düz devam etsem sağdan sola dönenlerle kesişiyorum.
Sağımdan dalan araç da ben "virajı" dönerken belki de sağında yeterli alan olmadığı için bana biraz yaklaştı.
Benim şahsi görüşüm suçun büyüğünün kavşağı yapanlarda olduğu. Tamam, trafik rahatlasın diye kavşağı iki şerit olarak yapmışlardır. Ancak özellikle otobüs gibi araçların daha rahat ve güvenli dönebilmesi için bence daha geniş bir dönüş alanı verilmeliydi. Yolların kireç taşından yapılması nedeniyle sanıyorum zamanla yağmurla gelen tozlarla birlikte yol tutuşu düşüyor. Eğer yukarıda belirttiğim eğim mevzusu da doğruysa ...
Ben de eğer viraja hızlı girdiysem suçlu olabilirim. Daha fazla yorum yapamıyorum.
Yarın dediğim gibi orayı biraz inceleyip biraz fotoğraf da çekebilirim.
Siz de isterseniz fikirlerinizi yazın.
Konum:
(link)
Bugün Denizli'de okuldan (PAÜ) eve dönerken Antalya'ya giden çevreyolundan Denizli merkez yönünde İstiklal Caddesi kavşağında 15.30 civarı kaza geçirdim.
Euro Truck 2'den elde ettiğim tecrübeyle sola dönüş için her zaman yaptığım gibi sol şeritte ışıkta, araçların arkasında durdum. Sonra yeşil yandı ve ben de geçmeye başladım. Göbek kavşağın dönüş kısmına geldim. Dönüşü yaparken sağımdan bir adam daldı ve ben de normalde yapacağımdan daha sert bir dönüş yapmak için gidonu biraz daha kırdım. Neticede low end'de asfaltla bütünleşmeler, arkadaşlıklar, dostluklar mevzusu vuku buldu.
Zincir sarsıntıdan biraz attı, gidonun yönü kaydı, dizlerimde çok ufak yaralar oluştu. Sol dizimdeki daha çok kızarıklık ama sağ dizim dişli yüzeyi olan pedala çarpmış olacak ki biraz şekil olarak tek diş izine benziyor. Ellerimde eldiven yere sürttü. Yol tozdan kaygan olduğu için eldivenlerde ufak bir aşınma var. Geleneği bozmayıp ikinci kısa parmaklı eldiven çiftimi de bir ay geçmeden zeminle tanıştırdım. Onun dışında bir sorun yok. Allah'a şükür arabanın altına girmedim.
Benim hatam muhtemelen biraz hızlı girmekti viraja. Her ne kadar millete çeşitli konularda kızsam da sanırım yeşil ışık değişeceğim manasında yanıp sönmeye başladığında biraz daha hızlanmış olabilirim(ben de pek hatırlamıyorum o sahneyi. Belki yapmamışımdır). Çok tehlikeli görünmeyen bu durumun ne kadar tehlikeli olduğunu da böylece öğrenmiş oldum.
Sağımdan dalan şoföre girmeden önce belediye gibi kavşak ve benzeri yapıları(infrastructure) yapan kişilerin bu kavşağı nasıl yaptıklarından bahsetmek istiyorum.
Bu kavşak transit trafiğin alt geçitten geçtiği, düz gidiş ve sola dönüş içeren bir göbek kavşaktır. Yolu ve dönüşleri ikişer şerittir ancak Türkiye'deki çoğu kavşakta olduğu gibi dönüş yapan araçlara kaçış, genişten alma gibi imkanlar vermemektedir. Son anda hatırladığım kadarıyla benim dönüş yaptığım yerin dönüşü zorlaştıracak bir eğime sahip olması olası. Unutmazsam yarın belki bir daha bakarım oraya.
Ben sola dönerken, sağdan gelip soldaki trafikle kesişmemek için sağ değil sol şeritteydim.
Şerit arası daha kötü oluyor. Sola dönsem sol trafikle, düz devam etsem sağdan sola dönenlerle kesişiyorum.
Sağımdan dalan araç da ben "virajı" dönerken belki de sağında yeterli alan olmadığı için bana biraz yaklaştı.
Benim şahsi görüşüm suçun büyüğünün kavşağı yapanlarda olduğu. Tamam, trafik rahatlasın diye kavşağı iki şerit olarak yapmışlardır. Ancak özellikle otobüs gibi araçların daha rahat ve güvenli dönebilmesi için bence daha geniş bir dönüş alanı verilmeliydi. Yolların kireç taşından yapılması nedeniyle sanıyorum zamanla yağmurla gelen tozlarla birlikte yol tutuşu düşüyor. Eğer yukarıda belirttiğim eğim mevzusu da doğruysa ...
Ben de eğer viraja hızlı girdiysem suçlu olabilirim. Daha fazla yorum yapamıyorum.
Yarın dediğim gibi orayı biraz inceleyip biraz fotoğraf da çekebilirim.
Siz de isterseniz fikirlerinizi yazın.
Konum:
(link)


