Decathlon'dan bisiklet siparişi

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Merhabalar arkadaşlar.Başlıkta da belirttiğim gibi bu firmanın internet sitesinden yaptığım alışveriş hakkında kendi tecrübemi yazacağım buradan bisiklet almak isteyenlere bir fikir olur hem.Yanlız tecrübem kötü yönde şöyleki siparişini verdiğim 'rockrider 8.1' iki günde elime ulaştı fakat içine koydukları kutu üsten patlamış kargoda bantlanmış,hiçbir şok emici köpük kullanılmamış kutu resmen bisikletin şeklini alıp çoğu yerinden yırtılıp delinmiş halde ve üzerinde kırmızı fonda 'dikkat kırılabilir eşya' ibaresi olmasına rağmen.Tabi durum böyle olunca iade almadan geri gönderdim.İlk önce başka bir kargo firmasıyla gönderilmesini düşünmüştüm fakat sonradan firmanında lakayıt olduğu kanısı oluşunca iade kararı verdim.Baya kurulmuş bir şekilde para iademi bekliyorum şu anda.

(link)

Video 'da gözüktüğü gibi kutu bisikletten kısa olduğu için gidon dışarı çıkmış ve kapanmıyor.Çok acemice bisiklet paketlemeleri.Hani sporcu bim i diyorlarya bu firmaya gerçekten öyle zihniyetleri.
 
Scudo

Baki S.

Üye
Kayıt
4 Mart 2014
Mesaj
28
Tepki
5
Şehir
Isparta
Bisiklet
Sedona
Benim yaptığım alışverişlerde paketlemesi gayet iyi idi. Dış kutunun içindeki gözlük pompa gibi ekipmanlar ayrı ayrı kabarcıklı poşet ile tekrardan sarılmıştı. Diğer sitelere göre daha özenli gelmişti bana. Tabi bisikletteki durumu bilemem. Bim zihniyeti ise fiyat performans oranı diyebilirim. Firmanın bendeki izlenimiyle yorum yapacak olursam paranızı iade ederler diye düşünüyorum. Bu veya başka yerden içinize sinen şekilde bisikletinize kavuşursunuz inşallah.
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Teşekkürler.Benimde bahsettiğim tam olarak bu, bim zihniyeti diye, bisiklet yan ürünlerine gösterdikleri önem sizin tecrübenize göre tatminkar fakat bisiklet almaya kalktığınızda dımdızlak bisikletin tam olarak sığmadığı karton kutu içine sokuşturmaktan ibaret paketleme.Yani bim den yumurta,makarna herkez sorunsuz alır fakat playstation 4 alırmısın
derseniz insanlara herhangi bir teknoloji marketten almak daha mantıklı gelir.Bu tip bir paketlemenin güvenli olduğuna kanaat eden bir firma yetkilisi var heralde ve tüm dünyadaki mağazalarında video dan anlaşıldığı üzere bu yöntemle gönderim ve depolama yapıyorlar.Ha avrupada vs.. bir sorun olmuyor olabilir (ki sanmıyorum) ama tr de gayet sorunlu bir bisiklet paketlemesi olduğu aşikar.Nihayetinde benim önümde şahit olduğum obje tamamen kapalı dikdörtgen formunda değil cevizli sucuk formunda üstü açık delik deşik bir kutuydu.Şu anda iadem teslim alınamadı diye gözüküyor
iş yerinin kapalı olmasından dolayı Ekol Lojistik Sakura Tesisi diye bir yer.
 

Turan Babacan

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Aralık 2013
Mesaj
1.331
Tepki
1.341
Yaş
44
Şehir
İzmir
Bisiklet
Bisan
Sanırım ilginç bir şeyler olacak gibi.
Decathlon o paketi öle gönderdi ise paketleyen ayvayı yedi. Hepsinin zaten özel kutusu var. Tutupta başka bir kutuya koyması bir de öyle paketlemesi muhtemelen işinden edecektir.
Yok paket kargo sırasında bir sorun oldu ve orada tekrar paketlendiyse bak sen o zaman curcunaya :D
 
  • Beğen
Tepkiler: enes savaş

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
İşte neresinden tutarsak hem firma hem kargo açısından tamamen sallapati durumlar.Ürünün özel kutusu dediğiniz şey ise (link) bu videonun 00:18. saniyesinde gözüktüğü gibi kapanmıyor ve 00:34. saniyede gözüktüğü gibi ne köpük nede hiçbir yeri kabarcıklı poşet vs.. gibi bir şey ile sarılmış halde bisiklet.
 

Osman D.

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2012
Mesaj
724
Tepki
261
Yaş
33
Şehir
Antalya\Kepez
Bisiklet
Cube
Bu durumu Decathlon'a detaylı bir şekilde iletirseniz çözüm üretilebilir :)
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Ben zaten kendilerine kargo geldiğinde telefon da çağrı merkezindeki kişiye ilettim durumu bana prosedür dahilinde geri göndermem yada kontrol edip bir sorun olduğunu düşünmüyorsam alabileceğim söylendi.Kendilerine peki gönderdiğimde tekrar gönderdikleri bisikletinde aynı akıbete uğrayıp uğramayacağını sorduğumda bir cevap alamadım bunun üzerine başka kargo firması ile gönderim aklıma geldi fakat telefonu kapattığımda bu fikrinde saçma olduğu iade etmem gerektiğine kanaat ettim ve iade formu doldurdum sitelerinde.Yani telefondaki kişi ne ben sizi daha yetkili bir kişiye bağlayayım dedi nede prosedürü uygulamak dışında çözüm üretme iradesi gösterdi,ki bu kadar baz olan paketleme de uygulanması gerekenleri bile ben onlara öğreteceksem vay halimize o firmada kim ise nakliye operasyon sorumlusu bıraksın o işi ben kendilerine sevabına yol gösteririm.Gerçek müşteri memnuniyeti çağrı merkezin de hanım arkadaşları çalıştırmakla alırsan ekime almazsan ... tavırlarıyla olmuyor malesef.Forumda ''şikayetim var''
kısmında okuduğum ''Aslı bisiklet ve yaşadığım talihsiz olay'' yazısında bu tavrın sözlü olarakta iletildiğini gördüm ve çözüm üretmek yerine satıcıların bu yolu tercih ettiklerini anladım ve böyle şahıslara ''satarsan ekime satmazsan ... kadar'' tavrından başka bir ilginin fazla olduğunu düşünüyorum ha olurda bundan vazgeçerler benimle irtibata geçip
çözüm arama yoluna giderler bende onlara detaylı bir şekilde iletirim durumu sizinde dediğiniz gibi.
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Evet arkadaşlar kargom şu anda decathlon firması tarafından kargo hasarı dolayısıyla teslim alınamadı şeklinde yani ben onlara o sebeple iade ediyorum onlar aynı sebeple iade almıyor.Telefonla ulaştım internet mağazasındaki kişi 'hafta sonu'olduğu için ulaşmamış olabilir dedi 'yanlız bugün pazartesi ' deyince ve size ulaşmış olduğunu bunu kabul etmemiş olduğunuzu kargo firmasının takip sitesinden gördüğümü söyleyince depodaki arkadaşlarla bir görüşüp size geri dönüş
yaparım dedi tabi o geri dönüş olmayacak gibi duruyor ve benim sinir katsayım dahada artacak gibi.Firmada hertürlü takla mevcut mubarek.
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Çağrı merkezinde çalışmış biri olarak kişiye, kendisi için şikayet formu açtırabilirsiniz.Baktınız anlamıyor aç kendine bir şikayet formu sen benim istediklerimi anlamıyorsun yada bilerek böyle davranıyorsun bundan dolayı senden de şikayetçiyim diyebilirsiniz.Formu açıp açmadığından emin olmak için açılan formun takip numarasını isteyebilirsiniz.Böyle talihsiz bir olay yaşamanız üzücü olmuş,ama gelen bisiklet te hasar varmıydı görebildiğiniz kadarıyla.Yani sıkıntı yoksa kabul etseydiniz diyecektim.
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Çağrı merkezini aradım tekrar depoya mail attığını ve çağrı merkezindeki diğer arkadaşlarına da mail atıp bilgilendirildiğini yarın bana dönüş yapılacağını söyledi.Depo dediği taşeron olarak nakliye işlerini yaptırdığı 'ekol lojistik' yani şeyini şeyettiğimin şeyi mevzuğu.Bisiklette hasar olup olmadığı konusa gelirsem yaklaşık 9 senedir internet ortamından yine bu boyutlarda dolaptan ofis eşyalarına kadar bir çok şey sipariş ettim ama böyle bir kutu görmedim bunda aras kargoyu kullanmamam da etkili olabilir.Aklımda geldiğinde kontrol etmek vardı yani düzgün bir paketleme içinde olacağına sanarak ama gördükten sonra direk göndermek geldi aklıma.Kutunun üstünden bisiklet gözüküyordu ön lastik sola doğru dönmüştü 90 derece olmasa da, kutunun köşeleri patlamış yırtılmıştı kutuya arka vites aktarıcının şekli çıkmış ve teli kutuyu yırtıp dışarı çıkmıştı.Zaten bu durumda bir sorun olduğunu benim anlamam için yarım saat falan gerekirdi hemde sürmem gerekirdi diye düşündüm.Yani kırmızı fonda kırılacak eşya ibaresine rağmen üzerine ağır bir eşyanın konulduğuna eminim.Ha bide ayrıntılı ifade edememiş olabilirim kutu decathlon tarafından ya bantlanmamış yada aras kargoda tekrar bantlanmış çünkü sadece aras kargonun koli bantları vardı.Bugün bana gönderdikleri kargoyu kendilerinin de teslim almadığını görünce tümden bisiklette bir sorun olabileceği ağır basıyor doğrusu.
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Kargoyu ben teslim ettikten 4 gün sonra kabul ettiler Balıkesir'deki kargo şubesinde durmuş, 2 gündür de İstanbul'da orhanlıdan şekerpınara gitmek için bekletiyorlar orhanlı-şekerpınar arası 10 Km bu arada.Yarın teslim edilir diye tahmin ediyorum çirkefliklerini daha da uzatmazlar ise.Teslim aldıktan sonrada para iade sürecini uzatmaya kalkarlar ise hukuki olarak gerekeni yapmayı düşünüyorum.
 

Onur K.

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
460
Tepki
379
Şehir
Istanbul
Gökhan bey,
Öncelikle geçmiş olsun. Umarım daha fazla sorun yaşamadan ve çektiğiniz streslerin üzerine yeni stresler eklemeden para iadenizi alırsınız.
Decathlon'dan toplamda 6 adet siparişim oldu. Bunların 3 tanesi biisklet ile alakalı, diğer 3 ü ise deniz ekipmanları idi. Hiç bir siparişimde, 2 tanesinin geç gelmesi haricinde başkaca bir sıkıntı yaşamadım. Hatta bir siparişimde ertesi gün bende olması lazım çok acil dedim. Stok hazır ise, olur dediler, kontrol edip geri döndüler, stok hazır hemen gönderebilirz dediler ve ertesi gün teslim edildi.
Ama hiç bir siparişim bisiklet gibi özel ilgi gösterilerek paketlenmesi gereken hasssas ürünler değillerdi.
Yurtdışından bisiklet almış ve bu bisikleti komple monte edilmiş (sadece gidon yan çevrilmiş) bir halde koli içinde uçak ile getiren bir kişi olarak şunu söyleyebilirim ki; bu paketin bu hale gelmesinde bence en büyük sorumuluk kargo firmasında gibi gözüküyor.
Decathlon'un hatasının olduğunu düşündüğüm kısım ise, bisiklet siparişlerinin teslimi ve sorunsuz bir şekilde tamamlanması ise kargo firmaları ile özel antlaşmalar yapmamalarıdır. İngiltere'den bir örnek vermek gerekir ise, bisiklet siparişleri özel olarak kargo firmalarına teslim ediliyor ve bu şekilde sahiplerine ulaştırılıyor.
Malesef dünyanın bir çok ülkesinde kargo firması çalışanları çok özensiz, koliler paketler vs. zerre umurlarında değil. Atıyorlar, eziyorlar, istiflerken ayağını kullanan bile gördüm, malesef..

Sizin vesileniz ile, tüm forum kullanıcılarına şunu söylemek isterim ki; eğer tarafınıza gelen kolide herhangi bir yırtık, ezik vs.. var ise kesinlikle teslim almamalısınız. Aksi halde, sorumluluğu kabul etmiş olmanız demek oluyor.
Kabul etmezseniz, tüm sorumluluk kargo firmasında kalacak ve satıcı ile kendileri çözecekler. Siz ise, yeni ürününüzün teslimi için bir az daha beklemek haricinde başka bir sıkıntı yaşamamış olacaksınız.
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Ben böyle serseri firma görmedim firma ile aramdaki yazışmaları aynen kopyalıyorum.

20/06/2014 Tarihin de iade ettiğim 11778 iade numaralı ürünün bedelinin sözleşmede belirtilen 7 günlük süre dolumunu takiben 3 günlük süre içerisinde geri ödenmemesi halinde hukuki işlem başlatacağımı bildiririm.

Cevap:Sayın Gökhan Kaçar,

Ücretiniz, iadeleriniz tarafımıza ulaştıktan sonra 7 iş günü içerisinde ödenmektedir. İadeniz henüz elimize ulaşmamıştır. Lütfen iadenizin kargo takip numarasını tarafımıza gönderiniz.

İyi günler dileriz.

Tekrar okuma ve okuduğunu anlama özürlü firmaya verilen cevabım:
Taşıma İrsaliye No : CI 047304
Gönderi No : 0031101047304175413
Sevk İrsaliye No : 200003524
Kargo bilgileri yukarıdaki gibidir.Satış sözleşmesini düzgün bir biçimde okursanız 7 günlük süre size ulaşması ile değil benim iptal ve gönderimim ile başlar.Benim 20/06/2014 iade ettiğim ürünü sizin 4 gün sonra kabul etmeniz sizin, şu anda İstanbul Orhanlı da olan kargonun 2 gündür bekletilmesi de kargo firmasıyla ilgili olan sorumluluktur.İadenin size ulaşıp ulaşmadığı benim sizinle yaptığım sözleşme gereği değil sizin kargo firmasıyla yaptığınız sözleşme gereğidir.
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Son olarak yaptığım görüşmeşler.

Firma:
Ürünler elimize ulaşmadan iade işlemi yapılamamaktadır. Tarafımıza ulaştığı takdirde en kısa zamanda iadeniz gerçekleştirilecektir. Aksaklık için özür dileriz.

İyi günler dileriz.

Cevap:
Bu durumun sözlük,forum,şikayetforum vb.. ortamlar da ifşasında bulanacağımı ve bundan sonraki süreçte tüketici mahkemesine itiraz da bulunacağınızı bildiririm.

Firma:
Siparişiniz kargo şirketi tarafından bize ulaştığında sorumluluğu üzerimize geçmektedir ve elimize ulaştıktan sonra iade işlemleri başlatılmaktadır. Ürünleriniz bize ulaşmadan ne yazık ki ücret iadesi yapılamamaktadır.

İyi günler dileriz.

Cevap:
Bahsettiğiniz ticari ilişki sizinle kargo şirketi arasındaki ilişkidir ücret iadesi ise sizin sorumluluğunuzdadır.Sözleşme hakkında yetkili değilseniz firmanız daki yetkili kişi ile irtibat kurunuz ve yazışmalarınızı satış sözleşmesinin kapsamı dahilinde yapınız.
Sözleşmenin Genel Hükümleri:
6.8. ... ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’ nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’ nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 7 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir.
8. CAYMA HAKKI
8.2.4. SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’ yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.

Ve ardından telefondan arandım, kendilerinin de mağdur olduğu ve kargo ulaşmadan para iadesi yapılamadığı gibi şeyleri tekrarladı telefondaki kişi, bende bunun beni ilgilendirmediğini kargo ile görüşmelerini söyledim sözleşme dahilinde kim yetkili ise onunla görüşmek istediğimi firma avukatına bağlamasını söyledim, isteğim kendisine komik mi geldi anlamadım bir tıs sesinden sonra alaycı bir ses tonuyla bunu yapamayacağını iletti.Son olarak kargo kendilerine ulaştığında en kısa süre içinde para iadesi yapılacağı klişe cümleyi kurdu bende tabi deyip kapattım.
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
sikayetvar.com da durumu yazarken benimle aynı sorunu yaşayan birininde şikayetini okudum (link)
Firma bildiğiniz dolandırıcı bir firma ve yetkilisinin olmadığı kesindir. Firma ile bağlantısı olup bu yazıya denk gelen olursa buradan söyleyeyim hem çağrı merkezin de konuştuğum arkadaşlara hemde firmaya genel olarak akla gelmeyecek şekilde saydırıyorum,tüketici hakem heyetine başvuracak olmam dışında.Bu sürecin sonunda olur da kendilerinin kişisel bilgilerine ulaşırsam(çünkü bana firmadan mail atanların isim ve soy isimleri yok)o zaman yüzlerine de büyük bir zevkle saydırıp daha fazlasını da yapmak istediğimi bilmelerini isterim.
 

Özgür R

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2014
Mesaj
999
Tepki
2.208
Şehir
Aydın
Umarım en kısa zamanda çözüme ulaşır ve mağduriyetinizi giderirler..Tatsız bir durum geçmiş olsun tekrar..
 

Milbert Hofen

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2013
Mesaj
847
Tepki
1.623
Şehir
Münih
Bisiklet
Canyon
Gökhan Bey geçmiş olsun.Kişilerin isimlerini tam yazmamaların sebebi, bahsettiğiniz diyalogların oluşmasını istememeleri olabilir. Firma bu konuda çalışanının mahrumiyetini korumak durumundadır. Tıpkı sizin soy isminizi yazmamanız gibi.
Bence haklıyken haksız duruma düşmeyin. Biraz daha sabırlı olun. Stress yapmanıza değmez. İadenizi alamazsanız ise her türlü desteğe hazırız ama forumdaki çoğu insanın( birisi de ben) iyi tecrübeler yaşadığı bir firma decathlon. Hatalarını telafi edeceklerdir diye umuyorum.
 

Gökhan K.

Üye
Kayıt
20 Haziran 2014
Mesaj
79
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Teşekkürler.Soy ismim üye adında pratik geldiği burasının resmi yazışmaların olmadığı bir forum olduğundan dolayı kısaltma durumundadır mesajlarım da dikkat ederseniz açık haldedir..... Cevap:Sayın Gökhan Kaçar,.... yoksa bu forumda ticari bir dolandırıcılığın parçası olmaktan korunmak(sizin değiminizle mahrumiyet)için kısaltma halinde değildir.Para iademi sözleşme koşullarına göre alamamış durumdayım ve 1 haftadır ürünü iade almamak için attığı takla kalmamıştır ''iyi tecrübelerin yaşandığı decathlon'' firmasının.İyi tecrübelerden kastınız oradan alınan ürünlerin kullanımıysa bu olması gerekendir ama iyi tecrübe dememiz için oradan alınan ürünün satış sonrasındaki işlemlerinde gösterdikleri ticari ahlaka bakmamız gerekir.Yani akşam fırından ekmek aldım yedim güzeldi,doydum bu olması gereken ama aldığım ekmeğin içinden fare çıktı mağdur oldum bu fırının sağlıksız koşullarda üretim yaptığı ve kapatılması gerektiğidir.Bende bu firmadan sözleşme dahilinde 1.760 tl lik ürün aldım hasarlı elime ulaştı iade ettim ve bu ücret iade edilmedi bu firmanın dolandırıcı olduğunun kanıtıdır.Bu dolandırıcılığın ara yüzü de çağrı merkezinde çalışan sözleşme dışı ifadelerle mailler atıp telefonda saçmalayan tiplerdir.Bu durumla uğraşmak zorunda olduğum için mesaimin yendiği bu yaz bisikletsiz olacağım düşününce bu şahıslara şevkle saydırıp daha da fazlasını hak ettiklerine vicdanen ikna olmamdan daha doğal bir durum yok.Umarım yanlış anlaşılmamışımdır ifadelerimden dolayı teşekkürler tekrardan ilginiz için.