@Metehan D.
çıt çıt sesi yapan yeri tespit etsem hemen yağlayacağım ama
@muratcirit
Hocam ben alalı 15 gün oldu, geçen gün tartıldım 110 kiloyum. 15 günde verdiysem gerisini sen hesap et. Boy olarak da 1.92'yim. DAHON'un güvenlik sınırları 105'e 1.90. Senin ebatlar için herhangi bir sıkıntı yok, hiçbir katlanabilir için yok. Ben sağlamlığa önem vermek zorunda olduğum için DAHON aldım yoksa kullanılabilirlik açısından daha farklı bir marka alabilirdim. Aşağıya bak anlayacaksın ne demek istediğimi
Bisikletten beklentin nedir bir de nasıl kullacaksın, onları söyle ki yardımcı olmaya çalışalım.
@Faruk K.
Frenin sıkılı olduğu durumları 1-2 kere yaşadım, çözüp baştan toplayınca sorun çözüldü. Muhtemelen frenlerin kablolarındaki katlanma bollukları, katlanırken yanlış yere verilmiştir. Yani papuçların o tarafa doğru bollukların verilmesi gerekli sanırım, tekrar deneyin olmazsa başka bir çözüm bulmaya çalışalım. Bir de katlarken gidon boyunu indirmeyin o da o bolluktan yiyor.
Katlayıp yürütmek sanırım DAHON için pek mümkün değil. DAHON'un hedefi katlayıp taşımak üzerine kurulmuş. Zaten taşıma çantası da üretmelerinden bunu anlayabiliriz. Ayrıca taşırken de o sağlamlık hissediliyor.Tam katlama yapıldığında iki teker birbirine geçse dahi paralel olmuyor bu da sürmek için zorluk çıkarıyor. Yarım katlama (gidonu kırmadan sadece ortadan katlayıp 2 tekeri birleştirme) yapıldığında da bu sefer gidonun geçebileceği kapı aralıkları pek mümkün değil o da zorluk çıkarıyor.
Tam katlamada sürmek için sele borusunu uzun tutmak gerekli. Katlı sürerken, ön teker merkeze doğru 2-3 derece açılı olması ve selenin arka tekerle aynı doğrultuda olması bisikleti sağa doğru çekiyor. Ben tam katlamayı metro-otobus kullanırken yapıyorum. Otobüste taşımak sıkıntı değil ama metroda uzun koridorlar sıkıntı oluyor bir süre sonra. her ne kadar hafif de olsa 10 kilonun üzerinde olması sürmeyi kaçınılmaz kılıyor. İşte bu durumlarda, koridorun sonundaki yürüyen merdivenlerde bisikleti yere koymak için sele borusunu geri indirmek gerekli. Aksi halde, bisiklet, aynakolun üzerinde duruyor. Yani bisikletin dengede durması için yere temas eden 3 nokta ile bir düzlem oluşturması gerekli. Bunlar, tekerler birer nokta olunca 3. nokta sele borusu iken aynakol oluyor. Giant'ın espressway modelinde bu sorunu (videolardan gördüğüm kadarıyla) çözmüşler. Bence DAHON da bunun için bir çözüm üretmeli.
Bir de başka bir kusur, iki tekeri tutan geçmeli plastik, bisikleti açmaya çalışırken epey kuvvet istiyor. Onu da BTwin Tilt'in sele altı mandalı gibi bir mandalla çözmeleri gerekli. Bisikleti açarken dağılacak diye korkuyorum, o derece kuvvet istiyor