iogee
Daimi Üye
- Kayıt
- 28 Şubat 2013
- Mesaj
- 296
- Tepki
- 410
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- iogee
- Bisiklet
- Focus
DAHON Vitesse D8
Katlanır bisikletin tarihi 30 yıldan fazlaya dayanır. Temel amaçları üreten arkadaşların az yer kaplayan, metropol hayatı ile entegre olan, otobüse metroya girebilen ve en önemlisi sizi petrole muhtaç etmeden kısa rotalarda en kolay şekilde çözüm sunan bisiklet türünü ortaya çıkarmak olmuş.
Almak isteyenler aşağıda ki bilgileri bilmesi ihtiyacı için gereklidir.
Avantajları
· Azalan m2 li evlerde bisiklete yer olmaması
· Ulaşım amaçlı kullanıldığında metro vapur gibi sistemlere entegre, her saatte giriş yapabilmesi
· Cafe , ofis gibi alanlara katlanarak gözünüzün önünde durabilmesi
· Dik gidon yapısı ve küçük tekerlek çapı sayesinde kaldırımda kalabalık alanlarda çok kıvrak olması
· Teker çapının küçük olması ile yaya ile aynı hızda hareket edebilmesi
· Dik sürüş pozisyonu ile konforlu kullanıma izin vermesi
· Arabanın bagajında devamlı taşınabilmesi
· Kadro boyu sorunun olmaması her boya göre ayarlanabilen yapısı ile tek bisikleti tüm aile bireylerinin ortak kullanabilmesi
Dezavantajları
· Küçük teker çapından dolayı küçük çukurlardan etkilenebilmesi
· Katlanabilen parçaların kalitesiz olması durumunda çabuk arızalanabilmesi
· Belli bir kilonun üstündeki kullanıcılara hitap etmemesi (105-115 kilo en fazla)
Benim Hikayem ise
2013 yılında aynı amaçlarla kendime TERN LINK C7 aldım. İşim gereği arabamla şehir dışında işlerim olduğundan Opel Corsa arabamın bagajında taşıdığım, otele yerleştikten sonra gittiğim şehirleri keşif yaptığım 1 sene kullandıktan sonra tur bisikleti almak için üzülerek sattığım bisikletim ile katlanır bisikletinin tadını almıştım. Sattığımda ise 2. Bisiklet için ilerde tekrardan alacağımı kendi kendime söylemiştim.
Aynı düşüncelerle katlanır bisiklet bakmaya başladım. Tecrübemden dolayı aklımda yine DAHON – TERN markaları vardı. 1 yıl kullandıktan sonra farkını anladığım için. Tern ile Dahon arasında çok tartışma olsa da araların da çok ufak farklar olduğu için karar mekanizması bilmeyenler için uzar gider. Dahon alıp kullandıktan sonra farkların çok olmadığını daha da anladım. Kendi adıma birkaç örnek vermek gerekirse
DAHON
· Katlanır bisikletin Mercedes’i
· Klasik çizgilere sahip
· Birkaç modeli haricinde köşeli tasarımlara sahip
· Marka bilinirliği
TERN
· Katlanır bisiklerin BMW si :asik:
· Yuvarlak hatlara sahip
· Ar-Ge çalışmaları fazla, yeni patentleri olması
· Tasarım olarak çok farklı renkler kullanabilmesi
Neden Dahon Vitesse D8 ?
Tern Link C7 den sonra şunu daha net anladım. 28 ruble ile 32 rublenin farkı katlanırda belirgin olduğundan kesinlikle 8 vitesli bisikletlere yöneldim. Aklımda Tern Link D8 siyah-kırmızı vardı. Bisikletin daha farklı ve hızlı katlanabilmesi, vitesi sisteminin SRAM- NEOS olması ve kadro tasarımı hoşuma gidiyordu. Ha bide açılabilir teker mandalı var.
Dahon Vitesse D8 ise yeni marka deneme isteği, piyasada en fazla satılan modeli , entegre pompa sisteminin olması ve en önemlisi MANGO renkli kadrosunu gördüğümde aklıma girmesi oldu.
Sonunda entegre pompalı olması böylelikle yanında pompa taşımayacak olmak (harici fiyatı 140 tl gibi) veMango renkli kadroyu zor bulunduğu için bitmeden almak istedim.
Nihayet incelemeye gelirsek
Bisikletimiz 2 renk seçeneği ile mevcut piyasa da (Siyah – Mango)
Mango rengini tercih ettim
Vites sistemi Shimano ALTUS kullanılmış 11-32 ruble ve 52 aynakol ile normal şartlarda size yetebilecek aralıkta dişli oranları sunmaktadır. Ayrıca Neos arka arttırıcı her katlanabilen bisiklete takılamıyor ama vitesse d8 modeli desteklemektedir.Aşağıda ki aktarıcının sağ tarafında ki delik bunun için
Lastikler Schwalbe Road Cruser 20x1.75 lastikler kullanılmış. Tutuşu konforu ve dayanıklılığı tatmin edici.
Pedalların markaları belli değil ama katlanabildikleri için çok kullanışlı
Ön ve Arkada yer alan mıknatıslı tutucuları sayesinde kenetlenmiş halde güvenli şekilde durabilmektedir. Mıknatıslar gerçekten kuvvetli açmak bazen zorluyor ,taşınırken açılması imkansız gibi.
Gidon borusu telekopik özellikli değil boyu kısa olanlara avantaj hem her seferinde ayarlama derdi yok hemde tek yapıdan dolayı ağırlık olarak daha hafif. Tern de kullanım tecrübeme göre konuşuyorum. Fakat gidon eklemi hepsi gibi ayarlanabiliyor. Zaten bu ayar olmasa katlanma mekanizması tam oturmuyor. Katlamadan önce yukarıya döndürmeniz gerekli.
Gelelim benim için en önemli avantajlarından birine entegre pompalı sele borusu. Bu bisikletle şehir içi kullanımda pratik olması açısından hızlı evden çıkma konusunda tek tek pompa gibi ekipmanları taşımaya çalışmak dezavantaj. Bu sele borusu ile DAHON bu soruna çözüm sunmuş. Lastikler için Max 65 psi gerekli bu pompa 80psi destekliyor. İlk kullanımda borunun içinde dönmesinden dolayı şişirme sırasında hava kaçırabilir. Hava hortumunu sıkma yönünde çevirin ve şişirin işte bu kadar basit
Gelelim genel katlanmış fotoğraflarına
Arabamın bagajında geziyor iş amaçlı Şile – Boğaz hattında gezebiliyorum. İşim bittiği zaman sahilde dolaşmak çok keyifli. (Arabam Clio HB)
Bisikletler çizildiği zaman en iyi çözüm oje dir. Fakat bu renk özel bir renk olduğundan DAHON düşünmüş olacak ki kutusundan bu renk için oje şeklinde metalik boya koymayı unutmamışlar. Bunu ancak kurumsal firmalar düşünür zaten eyvallah DAHON gözümsüm.
Evde FOCUS bisikletimle yanyana :islik:
Gelelim dış ortam çekimlerimize
Maltepe sahil parkı
Kınalı Ada ya karşı gün batımı
Kalamış
Kalbim seninle :asik::asik::asik:
Almak isteyen arkadaşlara faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Kusurumuz varsa affola efemdim.
Bol pedallı günler…
Katlanır bisikletin tarihi 30 yıldan fazlaya dayanır. Temel amaçları üreten arkadaşların az yer kaplayan, metropol hayatı ile entegre olan, otobüse metroya girebilen ve en önemlisi sizi petrole muhtaç etmeden kısa rotalarda en kolay şekilde çözüm sunan bisiklet türünü ortaya çıkarmak olmuş.
Almak isteyenler aşağıda ki bilgileri bilmesi ihtiyacı için gereklidir.
Avantajları
· Azalan m2 li evlerde bisiklete yer olmaması
· Ulaşım amaçlı kullanıldığında metro vapur gibi sistemlere entegre, her saatte giriş yapabilmesi
· Cafe , ofis gibi alanlara katlanarak gözünüzün önünde durabilmesi
· Dik gidon yapısı ve küçük tekerlek çapı sayesinde kaldırımda kalabalık alanlarda çok kıvrak olması
· Teker çapının küçük olması ile yaya ile aynı hızda hareket edebilmesi
· Dik sürüş pozisyonu ile konforlu kullanıma izin vermesi
· Arabanın bagajında devamlı taşınabilmesi
· Kadro boyu sorunun olmaması her boya göre ayarlanabilen yapısı ile tek bisikleti tüm aile bireylerinin ortak kullanabilmesi
Dezavantajları
· Küçük teker çapından dolayı küçük çukurlardan etkilenebilmesi
· Katlanabilen parçaların kalitesiz olması durumunda çabuk arızalanabilmesi
· Belli bir kilonun üstündeki kullanıcılara hitap etmemesi (105-115 kilo en fazla)
Benim Hikayem ise
2013 yılında aynı amaçlarla kendime TERN LINK C7 aldım. İşim gereği arabamla şehir dışında işlerim olduğundan Opel Corsa arabamın bagajında taşıdığım, otele yerleştikten sonra gittiğim şehirleri keşif yaptığım 1 sene kullandıktan sonra tur bisikleti almak için üzülerek sattığım bisikletim ile katlanır bisikletinin tadını almıştım. Sattığımda ise 2. Bisiklet için ilerde tekrardan alacağımı kendi kendime söylemiştim.
Aynı düşüncelerle katlanır bisiklet bakmaya başladım. Tecrübemden dolayı aklımda yine DAHON – TERN markaları vardı. 1 yıl kullandıktan sonra farkını anladığım için. Tern ile Dahon arasında çok tartışma olsa da araların da çok ufak farklar olduğu için karar mekanizması bilmeyenler için uzar gider. Dahon alıp kullandıktan sonra farkların çok olmadığını daha da anladım. Kendi adıma birkaç örnek vermek gerekirse
DAHON
· Katlanır bisikletin Mercedes’i
· Klasik çizgilere sahip
· Birkaç modeli haricinde köşeli tasarımlara sahip
· Marka bilinirliği
TERN
· Katlanır bisiklerin BMW si :asik:
· Yuvarlak hatlara sahip
· Ar-Ge çalışmaları fazla, yeni patentleri olması
· Tasarım olarak çok farklı renkler kullanabilmesi
Neden Dahon Vitesse D8 ?
Tern Link C7 den sonra şunu daha net anladım. 28 ruble ile 32 rublenin farkı katlanırda belirgin olduğundan kesinlikle 8 vitesli bisikletlere yöneldim. Aklımda Tern Link D8 siyah-kırmızı vardı. Bisikletin daha farklı ve hızlı katlanabilmesi, vitesi sisteminin SRAM- NEOS olması ve kadro tasarımı hoşuma gidiyordu. Ha bide açılabilir teker mandalı var.
Dahon Vitesse D8 ise yeni marka deneme isteği, piyasada en fazla satılan modeli , entegre pompa sisteminin olması ve en önemlisi MANGO renkli kadrosunu gördüğümde aklıma girmesi oldu.
Sonunda entegre pompalı olması böylelikle yanında pompa taşımayacak olmak (harici fiyatı 140 tl gibi) veMango renkli kadroyu zor bulunduğu için bitmeden almak istedim.
Nihayet incelemeye gelirsek
Bisikletimiz 2 renk seçeneği ile mevcut piyasa da (Siyah – Mango)
Mango rengini tercih ettim
Vites sistemi Shimano ALTUS kullanılmış 11-32 ruble ve 52 aynakol ile normal şartlarda size yetebilecek aralıkta dişli oranları sunmaktadır. Ayrıca Neos arka arttırıcı her katlanabilen bisiklete takılamıyor ama vitesse d8 modeli desteklemektedir.Aşağıda ki aktarıcının sağ tarafında ki delik bunun için
Lastikler Schwalbe Road Cruser 20x1.75 lastikler kullanılmış. Tutuşu konforu ve dayanıklılığı tatmin edici.
Pedalların markaları belli değil ama katlanabildikleri için çok kullanışlı
Ön ve Arkada yer alan mıknatıslı tutucuları sayesinde kenetlenmiş halde güvenli şekilde durabilmektedir. Mıknatıslar gerçekten kuvvetli açmak bazen zorluyor ,taşınırken açılması imkansız gibi.
Gidon borusu telekopik özellikli değil boyu kısa olanlara avantaj hem her seferinde ayarlama derdi yok hemde tek yapıdan dolayı ağırlık olarak daha hafif. Tern de kullanım tecrübeme göre konuşuyorum. Fakat gidon eklemi hepsi gibi ayarlanabiliyor. Zaten bu ayar olmasa katlanma mekanizması tam oturmuyor. Katlamadan önce yukarıya döndürmeniz gerekli.
Gelelim benim için en önemli avantajlarından birine entegre pompalı sele borusu. Bu bisikletle şehir içi kullanımda pratik olması açısından hızlı evden çıkma konusunda tek tek pompa gibi ekipmanları taşımaya çalışmak dezavantaj. Bu sele borusu ile DAHON bu soruna çözüm sunmuş. Lastikler için Max 65 psi gerekli bu pompa 80psi destekliyor. İlk kullanımda borunun içinde dönmesinden dolayı şişirme sırasında hava kaçırabilir. Hava hortumunu sıkma yönünde çevirin ve şişirin işte bu kadar basit
Gelelim genel katlanmış fotoğraflarına
Arabamın bagajında geziyor iş amaçlı Şile – Boğaz hattında gezebiliyorum. İşim bittiği zaman sahilde dolaşmak çok keyifli. (Arabam Clio HB)
Bisikletler çizildiği zaman en iyi çözüm oje dir. Fakat bu renk özel bir renk olduğundan DAHON düşünmüş olacak ki kutusundan bu renk için oje şeklinde metalik boya koymayı unutmamışlar. Bunu ancak kurumsal firmalar düşünür zaten eyvallah DAHON gözümsüm.
Evde FOCUS bisikletimle yanyana :islik:
Gelelim dış ortam çekimlerimize
Maltepe sahil parkı
Kınalı Ada ya karşı gün batımı
Kalamış
Kalbim seninle :asik::asik::asik:
Almak isteyen arkadaşlara faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Kusurumuz varsa affola efemdim.
Bol pedallı günler…