Scudo Sports

Daha dün lastiğim patlamıştı.Yama yapıldı.Kaldırımdan çıkarken yine aynı durum...

Lütfü Ekşioğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2011
Mesaj
667
Tepki
284
Şehir
İstanbul/Yenibosna
Bisiklet
Salcano
Dün patlamıştı lastiğim.Yamasını yaptık.Oldu bitti.Bu gün yaklaşık olarak 3-4 cm lik bir yere çıkarken bi anda patladı... Jant kesiği mi ne deniliyordu buna.Gidicem yeni iç lastik alıcam.Eskisini atacağım.Bakırköye araba ile götürüp bisikleti aldığım Metin Bisiklete yaptıracağım...Jant kesiği lastiğin içinde normalden az hava olmasından olabilirmi?
 
Scudo
dağ lastiğinin 3-4 cm yerde patlaması pek normal bi durum değil gibi..
lastik havası cidden çok az olabilir
 
böyle yerlerden geçerken seleden hafifçe yükselip; ağırlığını öne-arkaya kaydırarak yüksek yerden geçen tekerleğin üzerinde mümkün olduğunca az ağırlık olmasını sağlamalısın. hatta ön tekerlek tam oraya gelecekken gidonu kendine çekip ön tekerleği zıplatırsan, çok daha etkili bir şekilde korursun lastiklerini.

ayrıca lastiklere, dayanabilecekleri maksimum basınca yakın hava basarsan patlamaları çok daha zorlaşır ;)
 
Dış lastiği de kontrol etmekte fayda var...

Ben işimi sağlama almak için iç lastiği fazla kaydırmadan karşılığındaki dış lastik deliğini buluyor ve orayı da yamıyorum! Sonuçta bir sürü dandik yama var, n'olcak...:)

Asıl amaç o delikte kalmış olan kesici parçayı çıkarmak. Ama bazen öyle bir yerde oluyorlar ki desenin verdiği destekle aralara kaçabilecek herhangi bir şey lastik patlağının tekrar etmesini sağlıyor. Maşallah bizim İstanbul'da her yol potansiyel patlak yeri...
 
patlar abi patlar lastik değil mi..!
2-3 sene patlaksız binersin,gün olur iki defa birden patlar.
O patlak önleyici sıvılardan uzak durun, çünkü tutmadığı gibi tamiri de imkansız kılıyor.
 
Ben kaldırımlara çıkarken ufacı bir ön kaldırma il ön lastiği kurtarıyorum.Sonra arka lastiği çıkartıyorum.Daha önce belkide 100 defa çıktım aynı yerden aynı şekilde hatta daha hızlı birşey olmadı.Bencede dün yama yaptıktan sonra az hava basılmış olabilir.Neyse olan oldu.Artık vericez yeni bir iç lasitğe para :)
 
3 taneye kadar yama yapabilirsin bir iç lastiğe, ama dördüncü defa patladı mı değiştirme zamanı gelmiştir artık :)
 
@Lütfü Ekşioğlu

kısa bir kesikse olur, ama daha büyük kesiklerin üzerini yama kapatsa bile yırtık yamanın altından ilerleyip yine hava sızdırmaya başlar. iç lastiği değiştirmek en temizi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lütfü Ekşioğlu
Jant çemberindeki iç lastik koruyucu şerit köşeye kaymış olabilir dikkat et, hatta patlak dış lastik tarafında değilse durum kesin bundan kaynaklanıyor. Eğer koruyucu kaymışsa açılan kısma elektrik bantı vs. çekerek bundan kurtulabilirsin. Aynısı benimde başıma geldi. Kaldırıma çıkarken bir anda lastiğim indi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lütfü Ekşioğlu
Geri