Scudo Sports

Dağ bisikletine şehir veya yol aynakolu takılabilir mi?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
301
arkadaşlar sedona 729umu sattım ve üstüne biraz daha ekleyip 1500 2000 arasında bir mtb almayı düşünüyorum.daha doğrusu ne yapmam gerektiği konusunda baya kararsızım.araziyle pek işim yok bisikleti şehir içi ulaşımda ve arkadaşlarla hafif turlarda kullanıyorum günübirlik.içimde bir yol bisikleti alma isteği yatıyordu ama gerek oturuş pozisyonu gerek drop bar ince teker v fren vs. şehir içi trafikte beni rahat ettirir mi emin olamadım.bundan dolayı aklıma bir dağ bisikleti alıp dişli sayısı daha büyük bir aynakol alıp takmak geldi fakat teoride güzel geliyor yapmaya kalkınca nasıl olur bilemiyorum.dağ bisikletine 48li bir aynakol takılıp yol bisikleti kadar olmasada yol bisikletine yakın performans elde edilebilir mi ? yorucu olması pek sorun olmaz kendimi zorlamayı seviyorum sadece bisikletin buna izin verip vermeyeceği ve yol bisikletine yakın bir performans elde edip edemeyeceğimi merak ediyorum. ayrıca yol bisikleti 2 çukurda hafif hoplamada zıplamada sorun çıkarmaz drop barda alışınca rahat olur diyorsanız onuda düşünebilirim.ha bu arada hibritlerede baktım fakat estetik açıdan hoşuma gitmiyor hiçbiri.böyle bir çıkmazdayım arkadaşlar sizin fikirleriniz nelerdir yazı biraz uzun oldu ama sonuçta forum burası :D
 
Scudo
Yol bisikleti bakabilirsiniz atlama zıplamada hiçbir şey olmaz dropbar gidona da 1 hafta içinde alışırsınız.
 
Takılabilir belli bir performansda yakalayabilirsin fakat dizin pert olur. Doğru ve sağlıklı hamle yapmanız için Fitness bisikletleri araştırın istediğiniz tarzda bisikletleri içeriyor.
 
@Berke K. merhaba berke forumu uzun zamandır takip ediyorum ve yazılarına birçok kez denk geldim.tavsiyelerinde biraz fanboyluk seziyorum :) lütfen beni yanlış anlama içimden geleni yazıyorum.konuya dönecek olursak yol bisikleti konusunda senin gibi tecrübeli birinin tavsiyelerine kulak vermek isterim.yol bisikletinin gerçekten bana göre olduğunu düşünüyor musun ? 3-4 bazen 5 saatlik kullanımlarda rahat edebilir miyim ? oturuş pozisyonundan ve geometrisinden dolayı benim kafamda a noktasından b noktasına rahatlık ve konfor düşünülmeden en hızlı götürecek bisiklet türü olarak geçmiş nedense.ayrıca şehir içi trafiktede her gün kullanıyorum.dur kalklar aniden dönen arabalar vs yol bisikletiyle bu tür durumlarda güvenli bir frenleme veya manevra yapılabilir mi ? ve son olarak çukurlar kasisler pek takmam hızımı kesmeden girerim yada bunny hop yaparım bu kullanış tarzım sürekli jant akordu yaptırmamı gerektirir mi ? sorularım saçma gelebilir fakat hiç yol bisikleti tecrübem yok ve tecrübe etme imkanımda yok maalesef.
 
şehir içinde dur kalk dönen arabalar falan kendi kanaatim dropbar daha kullanışlı. özellikle trafikte araçlar arasından geçerken -shifting diyorlar sanırım buna- kesinlikle dropbar. Omuz genişliğinin sığdığı her boşluk senin için yol oluyor. 5-6 saat kullanımına gelicek olursak ben kendi yol bisikletimle 4.30 saat max non-stop kullanmışlığım var ve şehir bisikletime oranla daha az yorulmuş ve kasılmıştım. Şehir bisikletini şehirde commuting yapıcaz diye almıştık ama yoldan sonra yatıyor evde kendisi uzun süredir. Hava çok kötü olmadığı takdir de günlük ulaşımı bisiklet ile karşılayan biri olarak yazıyorum bunu fanboy olarak değil :harika:
 
Simdi aynakol degistiriceksin daha sonra lastikleri nasil inceltirim diye dusuneceksin. 3 yildir ankara trafiginde yagmur kar demeden hemen hemen her gun ise yol bisikletimle gidip geliyorum ne cukur ne trafik ne de frenleme mesafesi hic bir sorun yasamadim simdiye kadar. Ayrica yol bisikletinden alacagin keyifi baska hic bir tur vermiyor. Bisiklete alismak ise max 1 haftani alir ama verecegi keyif yillar surer.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fevzi Orak
Bacaklarınız ve ciğerleriniz yeterince güçlü ise 42 aynakol ve 12 dişlisi olan bir ruble ile de saatte 40 kilometrenin üzerinde hızlara ulaşabilirsiniz. Bunu yapamadığınız halde vites oranlarını büyütmek sadece dizlerinize daha fazla yük bindirip sakatlığa yol açmaya yarar.

Tandem veya recumbent gibi istisnai türleri saymazsanız, şehir içinde kullanım için en sıkıntılı bisiklet türü MTB aslında. Gidon geniş olduğu için doğal olmayan bir tutuş şekli var, sürüş pozisyonu rahatlıkta tur bisikletinin yanına yaklaşamıyor, hızı korumak için çok enerji harcamak gerekiyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
@ifeelgooddd
Forumda 4-5 saat hatta daha fazla +150 km yol yapan @Ali Demir var ondan daha ayrıntılı bilgi alabilirsiniz ben sorun yaşadığını görmedim. Onun dışında ben de İstanbul trafiğinde kullanıyorum yol bisikletinde manevra kabiliyeti bana göre dağ bisikletinden daha kolay ve gidon dağ bisikletine göre daha kısa olduğundan sıkışık trafikte daha pratik frenlemesi de ideal. Gördüğüm her çukurda bunny hop ile geçiyorum ben kesinlikle hız kesmem bisikleti alalı 1 yıl olacak 2 kere de düştüm henüz hiç akort gerekmedi.
 
@Berke K. peki carrarodan memnun musun berke ? her ne kadar yol bisikletine ikna olmuş olsamda denemeden almak istemiyorum.burada da kurcalayarak alabileceğim tek bisiklet carraro.cannondale modelleride var fakat bütçemi aşıyorlar fp açısından da uygun değiller zaten.race 052 modelini düşünüyorum seninkinin güncel hali yani.
 
@ifeelgooddd

Memnunum sıkıntı yok.
 
mtb ile daha hızlı gitmek için yapıyorsan yokuşlarda işine yarar sadece bence.
düz yolda daha fazla zorlanırsın gibi
 
mtb hız bisikleti değilki neden mtb alıp onu yol bisikletine çevirmeye çalışıyorsunuz onu anlamadım hala. yol bisikleti alın keyfini sürün herşey o bisiklette çünkü.
mtb dağların kralıdır asfaltın değil
 
Merhaba arkadaşlar, konuyla belki alakasız olacak ama benimde bir sorum olacak.
Carraro sportive 227 şehir bisikleti kullanıyorum. Yokuşlarda akışını biraz daha iyileştirmek istiyorum. Kondisyon, kilo, ağırlık dışında teknik olarak Aynakol, ruble seçimi vs. ne yapmamı önerirsiniz?
 
Geri