Dağ bisikletinden yol bisikletine yeni geçenin kendini garip hissetmesi normal mi?

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Fren konusunda haklısınız. MTB bisikletinizin yere basan lastik yüzeyine, ardından da yol bisikletinizinkine bakın. Lastik alanı ne kadar az olur ise yol tutuşu o kadar azalır. Bu da fren performansını etkiler. Ben aradaki farkı 38C lastikten 23C lastiğe geçince bile anladım, size böyle gelmesi çok normal. Ek olarak amortisör frenlerken gücün bir kısmını emerek mesafeyi kısaltıyor. Yol bisikletinde bu da yok.

Ağrı yapması da çok normal. Dik pozisyondan çok daha yatay bir pozisyona geçiyorsunuz. Alışana kadar bir süre ağrı olması normal. Fakat bu süre öncesinde bisikletinizin bütün geometrik ayarları doğru ve size göre olmalı. Eğer sele borusu biraz yüksek, gidon biraz ilerde olursa hem çok rahatsız hem de performanssız bir pozisyonda bisikleti kullanıyor olursunuz. Ayar için, internette 100lerce video bulabilirsiniz. Bunlardan birini bir arkadaşınızla beraber izleyip daha sonra yine beraber bir şekilde ölçümlere uygun olarak bisikletinizi ayarlayınız. Bayan yol bisikletleri ve erkek yol bisikletleri arasındaki farkı tam olarak bilmediğim için "erkek yol bisikleti" kullanmanızın sizin için ne gibi bir dezavantajı olur bilmiyorum. Bunu da bir araştırın. (bilgi vermediğiniz için erkek yol bisikleti aldınız diye varsayımda bulundum. En azından seleniz erkek anatomisine uygun olduğun için rahatsız edecektir. Bunu değiştirmeniz gerekebilir)

Vites geçişleri ile ilgili olarak, bundaki en büyük etken vites sisteminizin doğru ayarlanmış olması ve kaliteli olması.
Eğer kablolarda, yaylarda vs. herhangi bir sorun yoksa yavaşlık vites sisteminizin kalitesinden kaynaklıdır. Aktarıcılardan başlayarak sistemi yenileyebilirsiniz böyle bir durumda.


Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım, biraz uzun olmasının dışında hatalar da yapmışımdır. Yazıyı okuyan arkadaşlardan özür diler, herhangi bir hatam olması durumunda uyarmalarını rica ederim :)
 
Scudo

hanifisari

Aktif Üye
Kayıt
30 Temmuz 2010
Mesaj
186
Tepki
86
Şehir
adana
derşan bey tavsiyelerinize uyup profosyenel bir bisikletciye gittim ( adana dedeoglu )
usta boyumu bile ölçtu
bisiklete bi ayar çekti
bugun 74 km yol yapmışım
hemen hemen çok rahattım
saulun
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
Hanii önemli değil kardeşim.Yanlız bisikletine işaret koy sele borusuna falan ki arada bakımlar yapılıcak bisikletine ayarların kaçabilir sende böylece kolaylıkla eski ayarlarına geri dönersin.Ve unutma lak diyede 74 km yol yapma :) yeni bisiklet demek,ismi üstünde yeni demek kaslarının uyum sağlaması lazım.Biraz daha az km ile başla hernekadar profosyonel bile olunsa az başlamak lazım.
 

Tui Lui

Daimi Üye
Kayıt
2 Haziran 2010
Mesaj
318
Tepki
487
Şehir
Ankara
İsim
Tuğba
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yardımlarınız için saolun arkadaşlar, yarın bisikleti Delta'ya götürüp bakacağım çaresine,kayda değer bir bilgi edinirsem burada sizlerlede paylaşırım.
 

Kerim KOÇAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Eylül 2010
Mesaj
557
Tepki
493
Şehir
Kocaeli
İsim
Kerim
Bisiklet
Bianchi
@Tuğba Anbanazli

Bisikletinizin marka ve modelini yazarmısınız? Merak ettim bende mtb kullanıcısıyım şu anda (yakında yola geçicem) yol bisikletini denedim bi kaç kere vitesler gayet hızlıydı birde bu yokuş çıkma olayını anlamış değilim yol bisikletiyle yokuş çıkmak diye konu bile açmışlar bilgim yok ama mantıken? 14 kg lık bir mtb ile çıkılabilen yokuşlar 8-9 kg lık yol bisikletiyle daha kolay çıkılmazmı?
 

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
Sayın Koçak Yazdı ki:
14 kg lık bir mtb ile çıkılabilen yokuşlar 8-9 kg lık yol bisikletiyle daha kolay çıkılmazmı?

Dişlilerin boyutu nedeni ile sorun olabiliyor...

Sayın Toros Yazdı ki:

Bayan yol bisikletleri ve erkek yol bisikletleri arasındaki farkı tam olarak bilmediğim için "erkek yol bisikleti" kullanmanızın sizin için ne gibi bir dezavantajı olur bilmiyorum. Bunu da bir araştırın

Bayan bisikletleri, galiba bayanlar daha minyon olduğu için biraz daha ufak oluyorlar... Ayrıca, 3'lü ayna kola sahip oluyorlar... Bunun dışında bir fark var mı bilmiyorum...

Yani: Öyle sanıyorum ki, Sayın Abanazlı'nın bisikleti bir bayan'a uygun bir bisiklet...
 

Tui Lui

Daimi Üye
Kayıt
2 Haziran 2010
Mesaj
318
Tepki
487
Şehir
Ankara
İsim
Tuğba
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Kerim KOÇAK

Bisikletim Geoteck bulls, kendi sınıfında en ekonomik olanı, haliyle çok fazla beklentim yok... Cannondale,Specialized yada Pinarello gibi markaların kalitesi ile kıyaslanamaz fakat yol bisikletine yeni başladığım için bu bisikleti almayı tercih ettim, kısa bir süre bunu kullanmayı düşünüyorum. Düşünce ,çizince çok üzülmem en azından.Ağırlığıda 9.5 kilo. Bu sebepten dolayı komponentlerini daha üst seviyede olanlarıyla değiştirmeyi düşünmüyorum. Öğrencelik bisiklet diyelim...
Kadro boyuna gelince, S kadro sanırım 48'e takabül ediyor, benim için uygun. yaşadığım problemin bu yüzden olduğunu sanmıyorum. Ayrıca bugün bisikleti bakıma götürdüm, vites ayarları bozulmuşi meğer:) bu bana rahat bir nefes aldırdı tabi, sonrasında kısa bir mesafede olsa binince farkı hissettim.Sanırım kısa sürede alışacağım 'yol'cu olmaya...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerim KOÇAK

observer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
1.663
Tepki
581
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
galiba 16 vites 28 jant bence uçulur bunla biraz dişlilier artırılabilir belki.ama şu scott plaasma süper :D
 

çağrı kolçak

Daimi Üye
Kayıt
9 Haziran 2009
Mesaj
251
Tepki
135
Şehir
istanbul-tuzla
@emircan Başbuğ06

ağırlık bi avantaj evet ama dişli oranları var. 53-39 aynakol çeviren adama gerçekten zor gelebilir yokuşlar. yalnız artık 50-34 ler yaygınlaşmaya başladı daha günlük kullanıma odaklı. ikisini de kullandım. 39 dan 34 e düşmek çok çok farkettirdi yokuş performansımı. yani eğer yarışlara falan katılmıycaksanız 50-34 ler daha uygun gibi. tabi abilerin yorumunu da duymak isterim bu konuda
 

Kerim KOÇAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Eylül 2010
Mesaj
557
Tepki
493
Şehir
Kocaeli
İsim
Kerim
Bisiklet
Bianchi
@Tuğba Anbanazli

Mantıklı bi seçim aslında başlangıç için en üst seviye pahalı bi bisiklet sizi üzebilir bende ilk başta giriş seviyesi bi yol bisikleti almayı düşünüyodum fakat bazı arkadaşların alabileceğinin en iyisini al zaten 2.eli pek para etmiyo tekrar satıp daha üst modele geçmek için uğraşma demesi üzerine vazgeçmiştim bu konuda düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim arkadaşlar?
 

ayhan b

Aktif Üye
Kayıt
27 Ağustos 2010
Mesaj
121
Tepki
61
Şehir
istanbul-küçükyalı
merhaba tuba hanım,öncelikle selamlar,murat abiyede selamlar,keske bisikletle ilgili sıkıntılarınızı bana söleseymişsiniz ben size ayrıntılı ve detaylı açıklamalarda bulunurdum,öncelikle yol bisikletlerinde önde iki dişli bulunur mtblerde 3,buda mtblere oranla viteslerin biraz daha kemikli gecmesine neden olur dolayısıyla ama bu aşırır derecede ise ayarlarda bi problemn olmus olurdu,öte yandan yokuşta vites değişimi ile ilgi problem hakkında ise ayna kola tam güçle özellikle yokusta vitesin dahada kemikli olmasına neden olur en ust seviyede de yasaya bilceniz bi problem bu konu ile ilgi eger zamanınız olursa doğru vites kullanınımı ile ilgili yazılara bi okuyun yine siz,vites değişiminde temel mantık zincirin kadroya göre pararlelliğini mumkun oldugunca az olacak sekilde bozulmamasıdır yanı ön dişlide zincir en sağda iken arka dişlide en soldan iki yada üç düşlü arasıonda ,arka sağdakilere göre nisbeten kemili geçiş ola bilir yanı zincirin kadroya göre nisbeten paralelliği bozulmustur bunu en gellemek için arka dişlide orta grupda iken ön üst dişliye zinciri geçirip daha sonra arka dişlinin en sağ tarafına zinciri geçirmek gerekir ,hem böylece zincirin mukavemetide arttırılmış olur,bu konuyu nette görsel olarak ögrene bilirsiniz,onun dışında öne eğilim yol bisikletlerinde temel sart buna zamanla mutlaka alısacaksınmız, ama yinde bu sizi asırı dercede rahatsız ederse gidon boynunu 5 mm likle değiştirin,sizdeki suan 10 mm lik olması gerekir bnu değişmi 10-20 ytl ye yapa bilirsiniz eger özellikle karbon bogaz istemiosanız,onun dısında frenleme konusunda tabıkı mtb deki gibi bi performans beklenez cunu 1 bisiklet hafif,2 lastıklerın yere basan yuzu az dolayısıyla surtunme az 3 hafiflik amacıyla özellikle disk fren yerine v brake kullanılmıs, ama bullsun v brakeleri ve pabuçları tetro marka yanı kalıte konusunda herhangi bi problem yok,dedim gibi vites değimişinde önce ayarlara bi baktırın sonra doğru vites kullanımını görsel arastırın,baska bi problem yasarsanız mutlaka sorun lütfen, ho da triatlon takımında idim,umarım yardımcı olmusumdur,kendınıze iyi bakın