Scudo Sports

Dağ bisikletinden yol bisikletine geçiş?

Aslında almış olduğunuz bisiklet kötü değil bence. içinizin rahatlaması için bizim size birşey söylememize ne gerek var. Bisiklet içinize sindiyse sevdiyseniz sürerken keyif alıyorsanız kafi...
 
Scudo
impetus'un Lastiklerini 1,90lık yapıp. Sele'yi Kaldırıp. Bir nebzede Olsa Yol Bisikleti Olarak Kullana Bilirsin.
Bisikletini Satmayı Düşünürsen , Bana Özel Mesj Atabilirsin.
Fiatta Anlaşabilirsek , Bisikleti Alabilirim.
 
@Emirhan Atasöz

bisikleti satmayı düşünmüyorum şu an için teşekkürler..
 
Merhabalar. Kuzenim ve arkadaşlarımızla arada bir mtb bisikletlerimizle kamplara gider dağ tepe çıkar gezeriz. Bu seferde uzun yol yapma planımız var ama ikimizde de mtb bisikleti var. Bende kron xc-250 var. Bisikletimi seviyorum, üzerinde modifiye yaparak orjinalinden daha iyi bir bisiklete çeviriyorum yavaş yavaş..
Döndüğümde eski haline çevirmek şartıyla, uzun yola çıkarken gidonu yol bisikletlerindeki gibi boynuzlu gidonlardan taktırıp, lastikleride ince, yol lastiklerinden taktırsam bir MTB bisikletinden ne kadar performans alırım merak ediyorum. Kadrosu çok ağır değil aslında sadece değer mi öğrenmek istiyorum, tatminkar bir performans alır mıyım ?
 
Lastikleri 1.50 veya 1.75'liklerle değiştirirsen hem uzun yolda hem de şehir içinde perfomansını artıracaktır.

Gidonu değiştirme işine girme bence :)
Onun yerine aerobar alıp takarsan veya aerobar tarzı bişeyler icat edersen senin işini fazlasıyla görür. :in:
http://www.profile-design.com/files/product-images/profile-design/aerobars/pd_aerobar_airstryke_reg_angle_1.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve tunckuyel
Merhaba

MTB' ler yapısı itibariyle yol bisikletlerine göre kadroları daha ağırdır. Amacı bozuk zeminlerde daha fazla sağlamlık gerektiği için çift katlı jant, kalın kadro yapısı ve donanım kullanılır. Dolayısı ile ince lastik takmak, gidonu profesyonel yol bisikletlerinde kullanılan modeller ile değiştirmeniz beklediğiniz performansı alacağınız anlamına gelmez.

Şahsen sizin gibi aynı düşüncelere sahiptim. Lastiklerimi 26x1.40 ebatına kadar incelttim, görünüm açısından gerçekten pek hoş durmadı ancak hız konusunda gözle görülür bir artış gözlemledim. Ben hatta olayı biraz daha abartarak aynakolu değiştirerek 4 diş daha büyüğünü aldım ve değiştirdim. Rahat 35-40 km hıza ulaşabiliyorum. Gidon konusunda değişiklik yapmadığım için bir fikir belirtemeyeceğim.

Fakat bisikletiniz MTB olduğu için kadrosu size her ne kadar ağır gelmese de bunu uzun yol yapmaya çalıştığınızda farkedeceksiniz. Ben 117 km' lik en uzun turumda bu farkı rahatlıkla hissettim. MTB ile uzun yol yapılmaz değil yapılır ancak kondüsyonunuz buna yeterli olmalı. Bir süre sonra mtb ile uzun yol yapmanın ne kadar zor olduğunu sizde anlayacaksınız :)

Hoşçakalın.
 
Valla bende aynı soru işaretiyle bisikletçiye gittim sedona 711v bisikletim vardı scott sportster 60 aldım çıktım. İyi bir uzmandan dinlediğinizde olmayacağını anlıyorsunuz. teker çapı kadro geometrisi vs. ayrıca astarı yüzünü geçiyor. Ve alacağınız malzemeler tur bitince kenarda duruyor. Kısa zaman alacak bir tursa kiralama yolunca falan gidebilirsiniz. Yada benim gibi komple sınıfı değiştirin derim elinizdeki mevcut bisikleti satıp zaten yapacağınız masrafıda eklediğinizde hibrit bisiklet almanız mümkün.
 
@Murat BAYRAKTAR

MTB den vazgeçemem çünkü arazide sürmek dümdüz asfaltta hızlı gitmekten daha zevkli geliyor. Asfaltında zevkli yönleri var tabi. Mesela virajlı yollarda sürmek çok keyifli oluyor. Dediğiniz mantıklı geldi, şu kısa zaman aralığında parça değişimiyle idare edilebilir ama uzun vadede illaki almak hoş olur zira eğer 2 çeşit bisikletim olsa hiç düşünmeden alıp bisikleti çıkarım uzun yola. İyi bir kadro alıp yavaş yavaş toplamaya başlarım bende. Zaten kadro alınca gerisi hemencecik geliyor 1 çift tekerlek, gidon, sele, zincir ve vites aldığında al sana bisiklet :D
 
yol bisikleti gerçekten ayrı zevk..bir alıştığında onu artık çok samimi bi arkadaşınız olarak görüyorsunuz..E5 te kaptırarak giderken o özgürlük duygusu herşeye bedel..
 
  • Beğen
Tepkiler: dadalife
herşeyi orjinal halinde ve yerinde kullanmanızı öneririm bisikletinizden maksimum verimi ancak böyle alırsınız kısaca yolu yolda dağı dağda kullanın mümkün mertebe :D
 
mtb her yola gider.O, özgürlük duygusu mtbde fazlasıyla var.Asfalt yolda 1.25 lastikleri tak.Ormanlık arazi yapıya gelince katlanabilir lastiklerii takarsin ormanın içine dal.Yol bisikleti bu ayrı güzeliği nasıl yaşatır.Yol bisikleti düz yollarda iyi,Yokuşlar çok zorlar. (28 incler). mtb yokuş,düz yol olsun her türlü gider.Tabiki değer,sonuçta zevki kendin yaratıyorsun.Bende kron xc 250de senin gibi yapacağım.
 
@gok

Aslında hiç ince lastikli sürmedim, nasıl bir sürüşü var bilmiyorum benim kafamdaki düşünce ince lastikli bisiketler o kadar hafif ki, pedal gücüyle fazla yorulmadan 90, 100 km hızlara çıkılabilir ve tırmanışlarda vs hiç yormaz diye düşünce vardı kafamda. Ama tekerleklerin boyutlarını düşünmemiştim. Evet MTB her yolda gidiyor o yüzden sınır yok onda. küçük göllerin içinden bile geçebiliyorsun. Ben her türlü daha hızlı ve az yorar diye düşünerek istemiştim. Ama eğer pek değişen birşey olmuyorsa kalsın bari.. Sadece hızlanmada kolaylık oluyor anladığım kadarıyla. Başka bir işe yaradığı yok demek :)
 
Her türlü daha hızlı ve az yorar diye bir bisiklet dünüyorsan trek hybrid ds serisi de alabilirsin.Dual sport. 28 inc dağ ve asfalt yol için tasarlanmış.Sırf asfalt için en iyisi yarış bisikleti.Mtb de slim tekerle performansı ciddi anlamda tatmin edici.(yokuş 103 km düz yol 82 km).Mtbler de o kadar ağır değiller 12-13kg.Bütçe fazlaysa ağırlık çok aşağı düşüyor.Sonuçta her iki bisiklet içinde bütçe önemli.Hızlı ,performans istiyorsak ilk başta kendimize bakmak gerekiyor.Fazla kilolardan kurtulmak ve performansımızı arttirmak. Bu makalede bilgilendirmek amaçlı. (link) . Artık ahşap kadrolarda favori olacak hem çok sağlam ve hafif 1.600 gr.Köknar ağacı, akçağaç,bambu dan yapılan kadrolar.Bisikletin fiyatı 3200 dolar civarıymış. Fotoğraf linkini verdim.Bizzat tv de seyrettim. (link)
Herkesin bayramını kutlarım.Bayramda olsa bisiklet sürecekler vardır:D. Bayramda el öpme turuna katılanlara da kazasız, bol keyifli pedallamalar diliyorum.
 
düz yolda 82 km yi nasıl buldun benim kondisyonum mu yetersiz yoksa denediğim yolmu az anlamadım ama 62 km ye kadar çıkabildim 27. viteste ve sonunda ayaklarım tir tir titriyordu :D
Gürkan Genç'te sanırım Kron xc mi yoksa 500 'mü neydi onunla Japonya'ya gitmişti. Şimdi ise Dünya turuna yine Kron tasarımcısının tasarladığı Gürkan Genç adını verdikleri bisikletle Dünya Turuna çıkacak. Gobi çölünü bile bu bisikletle geçtiğine göre her yere mtb ile gidilir yeterki kondüsyon olsun.
 
Yaklaşık 1 ay önce yeni bir mtb aldım, bisikleti alırken bile aklımda hep bir yol bisikleti sevdası vardı ama aldım işte. Üzerindeki 2.10 lastikler yerine geçen hafta 1.0 slick lastik taktım bisikletin akıcılığı arttı fakat bir şeyler eksik yine de. Aldığımdan beri araziye girmedim hiç maşayı zaten hep kilitli kullanıyorum. Yarışa girme isteğim de vardı ama bisiklet çok hırpalanıyor öğrenci bütçesiyle sık sık parça değiştirilmiyor, hem bunun amörtisör bakımı, hidrolik fren bakımı vs. hem masraf ve sıkıntı o yüzden çekiniyorum biraz. Ne zaman bisiklet sürmeye çıksam şu anda altımda yol bisikleti olsa daha hızlı giderim diye düşünüyorum ama şöyle bir şey de var hiç yol bisikleti sürmedim. Bu yüzden sizlere soruyorum sizce yol bisikletine geçmeli miyim, arada ne kadar fark hissederim ?
 
oturuş açıları farklı(abi naaptın dağ bisikletine 1.0 takılırmı göz var nizam var :)) sen en başta hata etmişsin bence dağ biskleti alırkene
 
Ne gibi bir sakıncası var ki 1.0 lastik takmanın ? Olabildiğince hızlı olsun diye en ince lastiği takmaya çalıştım :)
 
Şimdi artıları da var eksileri de. İstanbul yollarını biliyorsun, yol bisikletini öyle bol ekşınlı kullanamazsın. Teker basıncına biraz daha dikkat etmen gerek. Sonra ergonomisi biraz daha farklı, tutuşundan tut da oturuşuna kadar. Hız dersen evet kilo bakımından bariz ve senin tempona orantılı olarak -/+ değişir.
 
Teker dişleri farkediyor düz yolda, fakat teker kalınlıklarının hız açısından normalde bir farklılık oluşturmadığı ve arazide kalın tekerin daha iyi yol tutuşu sağladığı yönünde bilimsel araştırmalar var. 1.0'ı görünce ben de şaşırmadım değil, en ince 1.50 taktırmayı düşünüyorum bir iki hafta içinde :)
 
ne kadar ince lastik taktırırsanız taktırın, kesinlikle yol bisikletinin vermiş olduğu akıcılığı sağlıyamazsınız. ben de mtbme 1.50 lastik taktırmıştım, farkettirmişti ama mtbler çok ağır. yoruyor insanı... asfalttda eziyetten başka bir şey değil.
 
Geri